کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

گاوداری‌ها وام گرفته‌اند اما هنوز مراکز دانش بنیان در پی دریافت تسهیلات هستند/ معاون اقتصادی استاندار: روش پیگیریها باید تغییر کند/ در شهرک‌های صنعتی استان زمین به فناوران نمی‌دهند/ شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به انبار دلالان مواد غذایی تبدیل شده است

18 ارديبهشت 1401 ساعت 17:43

نشست فناوران شرکت‌های دانش‌بنیان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که مدیران واحدهای فناور از مسئولان شهرک‌های صنعتی این استان شدیداً گلایه می‌کردند.


نشست فناوران شرکت‌های دانش‌بنیان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که مدیران واحدهای فناور از مسئولان شهرک‌های صنعتی این استان شدیداً گلایه می‌کردند.
به گزارش کبنا، در این نشست که صبح امروز (یکشنبه 18 اردیبهشت ماه 1401) در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، ابتدا فناوران مطالب و نکات مورد نظر خود را مطرح کردند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست با فناوران شرکت‌های دانش بنیان در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به جای اینکه التماس کنید تا مدیر دستگاه‌ها را ببینید مدیران موظف‌اند در استانداری حاضر شوند و پاسخگوی مشکلات فناوران باشند.
سید علی احمد زاده تاکید کرد: با توجه به شعار امسال و اهمیت موضوع نگاه‌ها به شرکت‌های دانش بنیان ویژه است.

 وی ادامه داد: تمام شرکت‌های دانش بنیان که به تسهیلات نیاز دارند در اولویت دریافت تسهیلات خواهند بود.
 احمد زاده تاکید کرد: رئیس پارک علم و فناوری استان و معاون اقتصادی استان برای رسیدگی اختصاصی و بدون تأخیر رفع مشکلات کارگروهی تشکیل دهند و به طور هفتگی و یا ماهانه مسائل مطرح و برطرف شوند.
 وی ادامه داد: حمایت از زنان برای تولید و حضور در شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار دارد.
 معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: برای حمایت محدودیتی وجود ندارد ما به گاوداری‌ها هم تسهیلات داده‌ایم جای تعجب است که شرکت‌های فناور هنوز به دنبال دریافت تسهیلات هستند.
 سید احسان عسکری افزود: اینکه برخی از این واحدهای دانش بنیان از قافله عقب مانده‌اند تصور نکنید که فقط مخاطبتان مشکل دارد و بخشی از این اشکال در سیستم باید دیده شود.
 یکی از فناوران که در بحث تولید نهاده‌های آلی کشاورزی هامرز فعالیت داشت گفت: ۱۸ ماه دنبال مجوز بودیم تا اینکه بالاخره موفق شدیم.
 وی تصریح کرد: هم اینک در دانشگاه آزاد مشغول تولید محصول هستیم اما دانشگاه آزاد این همه زمین بلااستفاده دارد اما همکاری وجود ندارد.
احمدی تولید کننده نهاده‌های کشاورزی با بیان اینکه در سال‌های گذشته ۱۸ ماه دنبال مجوز محیط زیستی طرحم بودم گفت؛ ۱۰ ماه هم دنبال مجوز کمیسیون ماده ۱۱ استانداری بودم و سختی‌های زیادی را متحمل شدم تا مجوز گرفتم.
وی عنوان کرد:  از اتحادیه اروپا با من مذاکره کردند و گفتند که از من حمایت می‌کنند تا فعالیتم را در خارج از ایران ادامه دهم، چند وقت پیش قصد داشتم محصولاتم را در نمایشگاه حلب سوریه ببرم اما حراست دانشگاه آزاد یاسوج با من همکاری نکردند و اجازه خروج تولیداتم را نداد.
احمدی از استاندار خواست ضمن کمک و حمایت از این مجموعه برای تبدیل شدن به مجموعه‌ خوب در  جنوب کشور گفت: پارک علم و فناوری سیاسی نشود.

 مؤمنی یکی دیگر از فناوران گفت: تجهیزاتی که بنده تولید می‌کنم تحریمی هستند.
 مؤمنی تاکید کرد: مشکلات زیادی پیش روی ما فناوران است رتبه اول از لحاظ بیکاری هستیم.
 این فناور بیان کرد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به ایجاد اشتغال زودبازده و پایدار کمک خواهد کرد.
 وی عنوان کرد: امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد حساب این شرکت را به دلیل بحث مالیاتی بسته است در حالی که ما از معافیت مالی برخورداریم.
  مؤمنی افزود: شهرک صنعتی متروکه است اما به فناوران زمین نمی‌دهند.
مومنی تاکید کرد: همه سرمایه‌ام از اوکراین و روسیه را جمع کردم و چند سالی است که به استان آمدم و سه عنصر تولید، اشتغال و دانش‌بنیان در این واحد انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه معیشت مردم با ایجاد اشتغال حل می‌شود که اشتغال ایجاد کرده ‌و به دنبال کار هستیم اما اداره مالیات به جای همکاری با ما حسابم را مسدود  کرده است.
 یکی دیگر از این فناوران گفت: چندین بار برای گرفتن تسهیلات مکاتبه انجام داده‌ایم اما هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌ایم. 
حسین‌پور یکی از فناوران در حوزه تولید نیروگاه خورشیدی با اشاره به تولید ۴ هزار کیلووات نیروگاه خورشیدی گفت: بزرگترین نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی و چند پروژه را در سلیمانیه عراق اجرا کردیم.
وی با اشاره به اینکه قطر از ما برای حضور در این کشور دعوت کرده، گفت: علی‌رغم همه ظرفیت‌ها اما از سوی دستگاه‌های استانی مورد حمایت قرار نمی‌گیریم.
حسین‌پور بیان کرد: استان فارس سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ پروژه نیروگاه خورشیدی اجرا کرد اما ما  دلیل عدم حمایت دستگاه‌ها فقط توانستیم ۴ نیروگاه احداث کنیم.
وی از استاندار خواست اجازه ندهد سیاست وارد حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان شود و قبل از هر انتصابی در پارک علم و فناوری روزومه آن فرد مطالعه شود.
طیبه آذر پیوند مدیرعامل شرکت آذر پیوند در حوزه تولید محصولات گلخانه‌ای دانش‌بنیان گفت: با همتی که داشتیم از یک گلخانه ساده به یک شرکت بزرگ دست پیدا کردیم.
وی عنوان کرد: ۱۱۱ مزرعه گیاهان دارویی در بویراحمد، زیلایی و مارگون احداث کردیم، همچنین اولین مزرعه میوه‌های استوایی موز و آناناس در بهمئی احداث و به نتیجه رسید و در حال حاضر این کار را در گچساران ادامه می‌دهیم.
آذرپیوند با بیان اینکه این شرکت اولین گلخانه را در استان خوزستان احداث کرده گفت: ۲۵ اسفند پارسال با کمک ستاد عتبات عالیات اولین گلخانه را در شهر کربلا احداث کردیم و وزیر جهاد کشاورزی اربیل عراق از ما برای حضور در این منطقه دعوت کرده است.
وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری خانه فناوران، نخبگان،  شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: از استاندار تقاضا می‌کنیم کسی که قرار است در این پارک مسئولیت بگیرد از فضای سیاسی به دور باشد.
افشین مردانی مدیرعامل آکادمی پهپاد رایان با بیان اینکه اولین و تنها مرکز آموزش خلبانی غرب و جنوب غربی کشور هستیم، گفت: تنها شرکت و منطقه‌ای هستیم که اجازه کار عملیاتی پهپادی را داریم.
مردانی عنوان کرد: ۵_۶ سال گذشته آنچه بر ما گذشت، گذشت و تمام شد اما طی این مدت تنها پناهگاه ما پارک علم و فناوری بود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان خیلی تمایلی برای پیاده کردن راهکارهایی که به آن‌ها در حوزه منابع طبیعی، محیط زیست و سایر واحدها ارائه دادیم نیستند، گفت: سه سال است که برای اخذ مجوز در حوزه کشاورزی تلاش می‌کنیم اما بی‌فایده است.
وی عنوان کرد: از محیط زیست و صنعت و معدن می‌خواهیم برای اخذ مجوز تولید پهپاد به ما کمک کنند.
صغرایی که در زمینه تولید بسته‌های آموزشی ویژه کودکان فعالیت دارد گفت: سال۹۷ به دعوت چند مدرسه از اصفهان به یاسوج آمدم و خیلی اتفاقی برای پارک علم و فناوری درخواست دادم که استقبال کردم و همه شرکت که در اصفهان داشتم را به یاسوج انتقال دادم و انتظار داشتم برخوردها مانند پارک علم و فناوری باشد آموزش و پرورش که مرجع‌ترین دستگاه‌ در حوزه آموزش است همکاری با ما نداشته است.
وی عنوان کرد: سوله آموزش و پرورش در پارک مهرورزی خالی است در حالی که می‌توانستند برای آموزش این سوله بلا استفاده را در اختیار ما قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: تهران، همدان و چند شهر دیگر بسته‌های آموزشی ویژه کودکان را از ما خرید می‌کنند اما در استان همکاری در این زمینه انجام نمی‌شود.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: شرکت دانش بنیان در استان بالاترین رشد کشور را داشته است و بیش از ۲ برابر افزایش داشته است.
 سید شمس الدین هاشمی عنوان کرد: هنوز برابر صدور مجوزها مشکلاتی پیش روی فناوران است.
 توسعه مراکز رشد کهگیلویه و بویراحمد کلید خورده است و در شهرستان‌های دنا و چرام هم ایجاد خواهند شد. 
همکاری شرکت‌های بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی یاسوج برای سرمایه گذاری در این شرکت‌ها اندک است.
 مقدمات ایجاد ستاد اقتصاد دانش بنیان در استان انجام شده است.
 


کد مطلب: 447768

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/447768/گاوداری-ها-وام-گرفته-اند-اما-هنوز-مراکز-دانش-بنیان-پی-دریافت-تسهیلات-هستند-معاون-اقتصادی-استاندار-روش-پیگیریها-باید-تغییر-کند-شهرک-های-صنعتی-استان-زمین-فناوران-نمی-دهند-کهگیلویه-بویراحمد-انبار-دلالان-مواد-غذایی-تبدیل-شده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1