کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

چالش سرپرستی در کهگیلویه و بویراحمد؛ پستی که 16 ماه با سرپرست اداره می‌شود

17 اسفند 1400 ساعت 18:38

قریب به 16 ماه پیش با حکم حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد احمد احمدی‌کیش به عنوان سرپرست بخشدار مرکزی بویراحمد منصوب شده بود. طبق قانون یک پست حداکثر تا چهار ماه می‌تواند توسط یک سرپرست اداره شود، در حالی که مدت سرپرستی احمدی‌کیش 4 برابر مدت سرپرستی قانونی در پست‌های مختلف طول کشیده است.


یکی از چالش‌ها و مشکلات اساسی در نظام اداری استان کهگیلویه و بویراحمد، سکان‌داری دستگاه‌‌ها و سازمان‌‌های استانی از طریق سرپرست است.
به گزارش کبنا، هم‌اکنون در کهگیلویه و بویراحمد چندین پست‌ کلیدی از جمله؛ معاونت سیاسی و امنیتی استانداری، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بخشدار مرکزی بویراحمد و اداره‌کل ورزش و جوانان و... مدت‌‌هاست که با سرپرست اداره می‌شوند.
مهلت چهارماهه سرپرستی سید جواد هاشمی‌مهر تمام شده است. هشت ماه از سرپرستی جهانبخش بر اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گذشته است. اما عجیب‌تر از همه مدت سرپرستی 16 ماهه احمدی‌کیش بر بخشداری مرکزی بویراحمد است.
گفتنی است در مواقعی که دوره سرپرستی از چهار ماه بیشتر شود، برای رعایت قانون برای فرد سرپرست یک پست جدید موقتی یک الی دو روزه تعریف می‌شود و سپس مجدداً حکم سرپرستی برای مسئولیت قبلی برای وی صادر می‌گردد. البته گفته می‌شود که تحت شرایط خاص، مدت سرپرستی حداکثر تا یک دوره بعد قابل تمدید است. البته باید دید که این شرایط خاص نیز در کهگیلویه و بویراحمد نیز رخ داده است یا خیر.
قریب به 16 ماه پیش با حکم حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد احمد احمدی‌کیش به عنوان سرپرست بخشدار مرکزی بویراحمد منصوب شده بود. طبق قانون یک پست حداکثر تا چهار ماه می‌تواند توسط یک سرپرست اداره شود، در حالی که مدت سرپرستی احمدی‌کیش 4 برابر مدت سرپرستی قانونی در پست‌های مختلف طول کشیده است. مدت سرپرستی جهانبخش نیز دو برابر مدت قانونی طول کشیده، مهلت سرپرستی هاشمی و کرمی رئیس دانشگاه یاسوج نیز به اتمام رسیده است.
با این شرایط هنوز اقدام عملی برای تعیین تکلیف مدیریت این پست‌ها صورت نگرفته و سرپرست از لحاظ قانونی حق امضا یا صدور حکم و انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه‌های کلان را ندارد.
اگر شرایط همینگونه پیش برود معلم نیست که چه آینده‌ای در انتظار استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. 


کد مطلب: 445562

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/445562/چالش-سرپرستی-کهگیلویه-بویراحمد-پستی-16-ماه-سرپرست-اداره-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1