کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی‌ها نشان می‌دهد؛

انتصابات اخیر استانداری؛ در بر همان پاشنه می‌چرخد

16 اسفند 1400 ساعت 20:57

در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، باید از ظرفیت‌های جوانان استفاده می‌شد. اما متأسفانه در کهگیلویه و بویراحمد با به‌کارگیری مداوم شخصیت‌های بازنشسته، میدانی برای رشد دیگر استعدادها فراهم نمی‌شود


در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، باید از ظرفیت‌های جوانان استفاده می‌شد. اما متأسفانه در کهگیلویه و بویراحمد با به‌کارگیری مداوم شخصیت‌های بازنشسته، میدانی برای رشد دیگر استعدادها فراهم نمی‌شود.
به گزارش کبنا، اخیراً انتصاباتی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است. با وجود اینکه تغییرات به خودی خود همیشه امیدبخش است، اما عدم استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان، از خلأهای اساسی این انتصابات بود.
علیرغم تأکید رهبر انقلاب بر استفاده از جوانان و نخبگان در پست‌های مدیریتی که در بیانیه گام دوم به آن اشاره شده است، موج دوم تغییراتی که در استانداری صورت گرفت، اغلب نشان از نادیده‌گرفتن ظرفیت جوانان استان بود. روشن نیست که چرا همیشه باید این پست‌های مهم مدیریتی صرفاً در دست عده‌ای خاص بچرخد که همگی از نسل اول انقلاب هستند. اگر جوانان به کار گرفته نشوند، پس چگونه می‌توان برای آینده‌ کهگیلویه و بویراحمد کادرسازی کرد؟
گفتنی است که انتصابات اغلب خارج از دایره مهدی روشنفکر، سید محمد موحد و احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیست. این در حالی است که در همین استان جوانان شایسته زیادی وجود دارند که هیچوقت به آنها میدانی داده نشده است که بتوانند خود را نشان دهند.
در اقدامی عجیب، علی محمد دانشی به عنوان مشاور عالی استانداری کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شده است که جای حرف و حدیث بسیاری دارد. روشن نیست که کدام خلأ سیاسی در استان وجود دارد که او به عنوان مشاور برگزیده شده است.
در حالی که اگر شخصی از بدنه خود استانداری برای این پست انتخاب می‌شد هم بار مالی بر دوش وزارت کشور گذاشته نمی‌شد و هم از تجربه و تخصص بیشتری در این حوزه برخوردار می‌بود.
اما دانشی که هم‌اکنون بازنشسته نیز شده است، سابقه چندانی در حوزه استانداری ندارد. دانشی توضیح دهد که صاحب کدام کرسی سیاسی و شاگرد کدام استاد برجسته سیاست بوده است؛ چه تألیفاتی داشته و چند ساعت اندیشه‌های سیاسی را در دانشگاه‌های استان تدریس کرده است. بگوید در کدام حوزه سیاسی تخصص دارد.
کهگیلویه و بویراحمد مهد شخصیت‌های بزرگی است که در میدان سیاست بازی داده نشدند؛ شخصیت‌هایی که چون در استان به کار گرفته نشدند، در سطح ملی هم به طریق اولی جایگاهی کسب نکردند.
تمام این موارد در حالی مطرح است که در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، باید از ظرفیت‌های جوانان استفاده می‌شد. اما متأسفانه با به‌کارگیری مداوم شخصیت‌های بازنشسته، میدانی برای رشد دیگر استعدادها فراهم نمی‌شود و در بر همان پاشنه می‌چرخد.


کد مطلب: 445524

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/445524/انتصابات-اخیر-استانداری-همان-پاشنه-می-چرخد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1