تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۴۴۴۷۱۷
واکنش‌ها به ‌فایل صوتی‌ جلسه فرماندهان ادامه دارد

تاييـد اصالت فايل صوتي فرماندهان سپاه/ روایت جدید حسین شریعتمداری (+ فایل صوتی)

۱
۰
تاييـد اصالت فايل صوتي فرماندهان سپاه/  روایت جدید حسین شریعتمداری (+ فایل صوتی)
کبنا ؛اخیراً فایل صوتی مربوط به گفت‌وگوی سردار جعفری فرمانده پیشین سپاه و سردار صادق ذوالقدرنیا معاون وقت اقتصادی سپاه افشا شده و در فضای مجازی باعث شده تا واکنش‌های بسیاری در این خصوص نشان داده شود. از برخی نمایندگان مجلس گرفته تا چهر‌ه‌های سیاسی و کاربران شبکه‌های اجتماعی اما آنچه مسلم است باید دید مقامات مسئول در سپاه و همچنین دستگاه قضائی در این خصوص چه رویکردی اتخاذ خواهند کرد. این در حالی است که اخیرا عباس‌زاده عضو کمیسیون امنیت ملی در واکنش به این فایل صوتی گفته است: من این فایل را چندین بار گوش دادم؛ آنچه که بدخواهان می‌خواستند به دست بیاورند و بهانه تخریب سپاه قرار دهند، دستگیرشان نشده است و چیزی هم دستگیرشان نخواهد شد. باید بپذیریم که نفوذ اتفاق افتاده و این واقعیت تلخی است. متاسفانه نفوذ هیچگاه با تابلو نمی‌آید بلکه با نگاه و چهره قابل اعتماد وارد می‌شود. تشخیص نفوذ و نفاق هم سخت است اما شدنی است. محمدسعید احدیان دستیار رسانه‌ای محمدباقر قالیباف نیز در سه توییت جداگانه نوشت: «این صوت ادعا‌ها و اتهامات زیادی درباره افراد مختلف مطرح کرده که سردار جعفری یا سخنگوی سپاه درباره نادرست بودن اتهامات قاعدتاً توضیح لازم را می‌دهند، اما چون کمتر کسی کل فایل را گوش می‌کند، هدف شما و دیگران از اینکه می‌خواهید کل این فایل را به آقای قالیباف نسبت دهید، محل سؤال جدی است.» «درباره هلدینگ یاس هم هرچه می‌گوییم بررسی‌شده و حکم اولیه صادرشده و هیچ موضوعی متوجه آقای قالیباف نیست، شما، دوستانتان و آمرانتان عامدانه نمی‌شنوید تا دروغ را واقعیت نشان دهید. از دستگاه قضائی می‌خواهم یک‌بار دیگر درباره آن اطلاع‌رسانی کنند تا افکار عمومی روشن شود.» احدیان نوشته است: «فایل صوتی مجموعه‌ای ادعا علیه بسیاری صحبت کرده که سردار جعفری و سخنگوی سپاه باید درباره آن توضیح دهند، آنچه روشن است ادعا‌های مطرح‌شده علیه آقای قالیباف در دادگاه بررسی‌شده و در نهایت در دادگاه دروغ بودن آن‌ها روشن‌شده است.» 
     
 بخشی از فایل صوتی جلسه فرماندهان سابق سپاه

 ادامه واکنش‌ها 
با اینکه چند روز از ماجرای انتشار فایل صوتی می‌گذرد اما واکنش‌ها همچنان ادامه دارد و فعالان سیاسی و نماینده‌های مجلس از ظن خود اظهار نظرهای جداگانه‌ای می‌کنند.
غلامرضا شریعتی نماینده بهشهر در مجلس درباره محتوای فایل صوتی اخیر که منتشر شده، گفته: «این فایل صوتی که در فضای مجازی منتشر شده است، هیچ مفهومی ندارد، یعنی کسی نمی‌تواند صدا را به درستی تشخیص دهد. این نوع کارها را هر فرد دیگری می‌تواند درست و برای تخریب افراد استفاده کند. این‌ مسائل، مسائلی نیست که بتوان به آن استناد کرد. هر آدم عاقلی می‌تواند بفهمد که این‌ها دست ساخته و پرداخته کارهای گرافیکی و رسانه‌ای است.» یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: نیز با بیان این‌که اتهامات مربوط به تخلفات مطرح شده در فایل صوتی بررسی قضائی شده است، تاکید کرد: در بررسی قاطع و صریح به این پرونده برای تخلفاتی که رخ داده، حکم صادر و مشخص شده که بخش زیادی از ادعاها نیز دروغ بوده و به همین دلیل حکم تبرئه صادر شده است.
مجتبی توانگر با اشاره به فایل صوتی که اخیرا منتسب به یکی از جلسات فرماندهان نظامی منتشر شده است، گفت: اینکه در یک دستگاه تخلف رخ دهد مسئله عجیبی نیست اما مهم‌تر آن است که این تخلفات شناسایی شده و به آنها رسیدگی می‌شود و افراد متخلف مجازات می‌شوند.
وی ادامه داد: حتی اگر تخلف اندک باشد در دستگاه‌های مختلف پذیرفته شده نیست و این تخلفات در بخش‌های نظارتی با صراحت رسیدگی شده است.
توانگر خاطرنشان کرد: در ماجرای انتشار این فایل، نام افراد مختلف برده می‌شود که فرافکنی است و رسانه‌های معاند ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و امنیت مردم را هدف قرار داده‌اند.
جواد امام دبیر کل مجمع ایثارگران تصریح کرد: معتقدم امروز این خواسته افکار عمومی است که دادستان کل کشور و همچنین مدعی‌العموم باید در خصوص این فایل صوتی و صحت و سقمش، ابعادش، متهمانش و صحبت‌های وارد شده ورود پیدا کنند و نگذارند این اتهام نسبت به افراد باقی بماند؛ چراکه اینجا موضوع، موضوع شخص نیست.
قطعا حیثیت دستگاه‌های نظام اهمیت‌شان بالاتر از حیثیت اشخاص است و مدعی‌العموم باید به این قضیه وارد شود و برای این فایل صوتی پاسخ قانع‌کننده به افکار عمومی بدهد. 
  تایید صحت فایل صوتی؟
هر چند که انتشار فایل صوتی گفت‌وگوی دو تن از فرماندهان سپاه بازتاب‌ها و واکنش‌های متفاوتی را داشته است اما مساله اصلی اساسا بحث صحت یا عدم صحت این فایل صوتی است که طی روزهای اخیر برد رسانه‌ای زیادی داشته و محور خبرهای بسیاری از رسانه‌ها بوده است. چنانکه افکار عمومی نسبت به موضوع حساس شده است و فعالان شبکه‌های اجتماعی هم در پیام‌های مختلفی از قوه قضائیه خواسته‌اند که نسبت به موضوع ورود کند و از افراد مرتبط با این پرونده بخواهد که دراین‌باره توضیح دهند. یک وکیل دادگستری درباره ضرورت ورود قوه قضائیه به این ماجرا گفته: «درباره انتشار این فایل صوتی که گفته می‌شود دو سال پیش هم منتشرشده است که البته فکر می‌کنم تا این حد دیده نشد، باید گفت تا همین لحظه اطرافیان این افرادی که اسمشان در این فایل صوتی بوده است، هیچ‌کدام صحت و اصالت این فایل صوتی را زیر سؤال نبرده‌اند و در واقع همه به‌نوعی تأیید می‌کنند این فایل صوتی اصالت دارد.» علی مجتهدزاده، با اشاره به اینکه گفته می‌شود در گذشته به ادعا‌های مطرح‌شده در فایل مذکور رسیدگی شده است، عنوان کرد: «من واقعاً نمی‌دانم، اگر در قوه قضائیه به مطالبی که در این فایل مطرح می‌شود که به اعتقادم مطالب روشنی نیز است و یکسری فرماندهان ارشد نظامی که همگی دست‌اندرکار بودند و عالی‌ترین فرمانده نظامی کشور آقای عزیز جعفری و معاون اقتصادی‌شان صحبت‌هایی کرده‌اند واقعاً نمی‌شود به‌سادگی از آن‌ها گذشت و دستگاه قضائی نه‌فقط می‌تواند به این مسئله ورود کند بلکه وظیفه و تکلیفش است که به این مساله ورود کنند.
از دشمن انتظاری نیست شما را چه می‌شود؟! 
 حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در این زمینه نوشت: این روزها، انتشار یک فایل صوتی از مکالمه فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یکی از مسئولان دیگر سپاه در فضای مجازی و برخی از نشریات، دست به دست می‌شود و برخی از مدعیان اصلاحات با استناد به این فایل صوتی علیه سپاه یقه چاک می‌کنند! در این خصوص گفتنی‌هایی هست.
۱- این فایل صوتی دو سال قبل منتشر شده و پاسخ روشنگرانه‌ای هم دریافت کرده بود و اکنون پس از دو سال بار دیگر و این بار از سوی رادیو آمریکا باز نشر شده و علاوه‌بر شماری از مدعیان اصلاحات، تقریباً تمامی رسانه‌های غربی و عبری و عربی برای مقابله با سپاه به آن پرداخته و هنوز هم این هجوم همه‌جانبه ادامه دارد. چرا؟ بخوانید!
۲- در این فایل صوتی طرف مکالمه سردار جعفری (فرمانده سابق سپاه) گزارشی از یک سوءاستفاده و فساد مالی که در یکی از شرکت‌های پوششی سپاه اتفاق افتاده بود را به فرمانده سپاه ارائه می‌کند. تا اینجای ماجرا بسیار طبیعی است و گزارش فساد مالی به فرمانده سپاه نه فقط ناپسند و مذموم نیست، بلکه اقدامی پسندیده و حاکی از مسئولیت‌شناسی طرفین مکالمه نیز هست.
۳- سردار جعفری، فرمانده وقت سپاه بعد از استماع گزارش و اطمینان از صحت آن بلافاصله، دستور عزل شریفی - شخص سوءاستفاده‌کننده- را صادر کرده و او را به دستگاه قضایی معرفی می‌کند. تا اینجای قضیه نیز به وضوح از مسئولیت‌پذیری فرمانده سپاه و دغدغه قابل تقدیر وی نسبت به بخش‌های تحت مسئولیت خود حکایت می‌کند. آیا غیر از این است؟
۴- دستگاه قضایی شخص سوءاستفاده‌کننده را تحت پیگرد قضایی قرار داده و حکم جلب او را صادر می‌کند. این نکته نیز نشانه سلامت دستگاه قضا و جدیت در پیگرد مفسدان اقتصادی است و صدالبته افتخارآمیز نیز هست.
۵- متهم بعد از اطلاع از ماجرا، و قبل از بازداشت به خارج از کشور می‌گریزد که در این بخش از ماجرا، دکتر قالیباف که متهم یاد شده معاون وی در شهرداری تهران بوده است، به اقدام هوشمندانه‌ای دست می‌زند و با لطایف‌الحیل معاون سابق و سوءاستفاده‌کننده خود را از خارج کشور به ایران منتقل کرده و برای محاکمه و مجازات به دستگاه قضا تحویل می‌دهد. تا اینجای ماجرا نیز به وضوح از پاکدستی، مسئولیت‌شناسی و تعهد فرماندهان و مسئولان سپاه حکایت می‌کند.
۶- متهم در دستگاه قضایی محاکمه می‌شود و علاوه‌بر حبس، استرداد اموال به غارت برده نیز از جمله محکومیت‌های اوست که هم‌اکنون زندانی است و بخشی از اموال هم از او بازپس گرفته شده است.
فرمانده وقت سپاه، مدیران ذیربط و آقای قالیباف باید در مقابل فساد اقتصادی مورد اشاره چه اقدامی انجام می‌دادند که نداده‌اند؟! شریفی نیز مانند سایر مفسدان اقتصادی دست به فساد زده و از سوی سپاه عزل و معرفی و بازداشت شده. عزل و تحویل وی به دستگاه قضا و بازگرداندن او از خارج کشور نشانه سلامت و پاکدستی سپاه است یا...
از رسانه‌های آمریکایی و اروپایی و صهیونیستی و نوکران عربی آنها انتظاری نیست آنها باید هم داستان را وارونه جلوه دهند و از این ماجرا علیه سپاه پاسداران که آرزوهای استکباری و حاکمیت‌های دست‌نشانده و مزدور آنها را برباد داده و می‌دهد انتقام بگیرند، ولی برخی از مدعیان اصلاحات با چه انگیزه‌ای در این شیپور فریب می‌دمند؟! و چه کینه‌ای از سپاه دارند؟! بخوانید!
۷- در بخشی از مکالمه یاد شده سخن از شهید بزرگوار، سپهبد قاسم سلیمانی نیز به میان آمده و به این مسئله اشاره شده است که قرار بوده سپاه قدس هم از سود شرکت یاد شده سهمی داشته باشد. کجای این ماجرا ناپسند و پلشت است؟! و چنانچه شرکت مورد اشاره با فساد اقتصادی یکی از اعضاء روبه‌رو نشده و درآمدی کسب کرده بود و حاج قاسم عزیز و بزرگوار ما سهمی برای سپاه قدس دریافت می‌کرد، آن را در چه راهی هزینه می‌کرد؟ آیا نجات زن و مرد و کودک این مرز و بوم از چنگال تکفیری‌های وحشی جرم بود؟ و کسانی که ناجوانمردانه این ماجرا را وارونه جلوه می‌دهند به اسارت زنان و دختران خود به دست داعش و فروش آنها به عنوان کنیز! راضی بوده و هستند؟! و آیا حتی از تصور آن نیز پشتشان نمی‌لرزد؟! کجای مکالمه یاد شده از
- خدای نخواسته- سوءاستفاده شهید سلیمانی حتی به ایماء و اشاره نیز سخنی به میان آمده است؟! صداقت که پیشکش، به قول برادر عزیزم سیدنظام‌الدین موسوی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، کاش به جای قربان‌صدقه رفتن برای «جو بایدن» یک «جو» و فقط یک جو غیرت داشتید!
۸- این وجیزه به درازا کشید ولی در این میان نکته‌ای را نمی‌توان نانوشته رها کرد و آن، اینکه ادعای مقابله با فساد برخی از مدعیان اصلاحات قبل از آنکه تعجب‌آور باشد، خنده‌دار است. ظاهراً خودشان را به فراموشی زده‌اند و اصرار دارند به یاد نیاورند که دوستان و هم‌حزبی‌های آنها بالاترین رکورد فسادهای کلان اقتصادی را دارند. پرونده فساد کرسنت، صندوق ذخیره فرهنگیان، شرکت قطعه و خودروساز کروز که اخیراً در دادگاه معلوم شد بخشی از اموال غارت‌کرده خود را به ستاد انتخاباتی مدعیان اصلاحات می‌داده، فساد کلان رشت الکتریک، شرکت نفتی توتال فرانسه، برادر فلان مسئول بلند پایه مدعی اصلاحات و برادر آن دیگری و...
قصه پُر ماجرای غربگراهای مدعی اصلاحات و کوچه
باز کردن آنها برای دشمنان ملت، سر دراز دارد که...
حقیقت پور: برای زدن و انداختن قالیباف دورخیز کرده‌اند
فعال سیاسی اصولگرا گفت: فایل صوتی اخیر با هدف زدن قالیباف منتشر شد. منصور حقیقت پور در گفتگویی درباره کاندیداتوری محمدباقر قالیباف برای انتخابات مجلس آینده یادآور شد: فایل صوتی اخیر با هدف زدن قالیباف منتشر شد. این قصه برای سال ۹۷ بود، الان سال ۱۴۰۰ در حال اتمام است چرا یک فایل صوتی بعد از ۴ سال منتشر شد؟ من فکر می‌کنم، دارند دورخیز می‌کنند تا قالیباف را بندازند و سه قوه را بیشتر با هم هماهنگ کنند.
توضیحات منبع آگاه درباره فایل صوتی جنجالی
یک منبع آگاه توضیحاتی درباره فایل صوتی جنجالی که در روزهای اخیر انتشار یافت، بیان نمود. درباره این فایل و موضوعات مطرح‌ در آن، یک منبع آگاه به خبرنگار «شرق» گفت: «این فایل سه سال پیش هم منتشر شده بود، در آن سال بی‌بی‌سی این فایل را منتشر کرد و امسال رادیو فردا این کار را کرده است. موضوع جدیدی هم نیست و کاملا روشن بوده است، افراد مرتبط با آن هم به دادگاه رفتند.»
فعال اصلاح‌طلب: سیستم دومجلسی ایده خوبی است، به شرطی که مجلس دوم واقعاً «منتخب» باشد
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: اصلاح قانون اساسی به حذف جمهوریت ربطی ندارد و اتفاقا چه خوب است در این اصلاح به آن سمت برویم که دو مجلس در کشور داشته باشیم، به شرطی که مجلس دوم واقعاً «منتخب» باشد نه یک مجلس تشکیل شده از نخبگان سیاسی، فرهنگی از یک صنف خاص بلکه باید بتواند با رأی مردم از بین نخبگان اجرایی فرهنگی، سیاسی و کسانی‌که سوابقی در اداره کشور دارند، تشکیل شود.
ارزیابی ابطحی از انتشار فایل صوتی جنجالی
رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات به انتشار فایل صوتی فرماندهان نظامی واکنش نشان داد. محمدعلی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب در ارزیابی انتشار فایل صوتی فرماندهان نظامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: وقتی یک فایل صوتی به این مهمی لو می‌رود و در دوران انفجار اطلاعات قبل از مسئولان در اختیار مردم قرار می‌گیرد، مسئولان قوای مختلف باید بلافاصله پاسخگو باشند و به این اتفاق توجه کنند. این ارقامی که در فایل صوتی اخیر بر زبان مسئولان عالی رتبه راحت می‌چرخد، برای مردم یادآور همه آن کسر بودجه‌هایی است که در پاسخ به مطالباتشان می‌شنوند. هر یک از این فایل‌ها اگر با پاسخ منطقی روبرو نشود، شوک دردآوری خواهد بود که می‌تواند باقی مانده رشته‌های اعتماد ضعیف مردم به حکومت را پاره کند.چه اشکال دارد بلافاصله سخنگویان قوه قضائیه و سپاه کنفرانس مطبوعاتی تشکیل دهند و ماجرا را توضیح دهند. متخلف را به مردم معرفی کنند و شفاف باشند. بی‌اعتنایی به افکار عمومی آرام آرام اثر می‌کند، اما اثرات بدی دارد؛ ضمنا نکته مهمتر اینکه ابهت دستگاه‌های امنیتی آسیب نمی‌بیند با این همه هک و لو رفتن؟
درخواست فعال اصلاح‌طلب برای ورود مدعی‌العموم به قضیه فایل صوتی
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به انتشار فایل صوتی دو نفر از شخصیت‌های نظامی گفت: اینجا موضوع، موضوع شخص نیست. قطعا حیثیت دستگاه‌های نظام اهمیت‌شان بالاتر از حیثیت اشخاص است و مدعی‌العموم باید به این قضیه وارد شود و برای این فایل صوتی پاسخ قانع‌کننده به افکار عمومی بدهد.جواد امام در خصوص فایل منتشر شده میان دو نفر از شخصیت‌های نظامی و نام بردن از برخی از مسئولان در این گفت‌وگو اظهار داشت: درباره این اتفاقی که افتاده است از قبل هم صحبت‌هایی درباره پرونده فسادی که در شهرداری بوده است، مطرح می‌شد که مسئولش معاون آقای قالیباف، عیسی شریفی بوده و این چیزی نیست که پنهان مانده باشد اما ابعاد موضوع هیچ زمانی باز نشد و ارتباط آقای شریفی و این پرونده با آقای قالیباف جزو مواردی بود که باید شفاف‌سازی می‌شد و این هم بر عهده دستگاه قضایی است.
این فعال سیاسی اصلاح‌‌طلب یادآور شد: این پرونده در شورای پنجم مورد تحقیق و تفحص قرار گرفت و علیرغم تحقیق و تفحصی که در شورا مطرح و گزارشش تهیه و در صحن علنی شورا هم قرائت شد، عملاً دستگاه قضایی هیچ واکنش رسمی به این قضیه نشان نداد. معتقدم امروز این خواسته افکار عمومی است که دادستان کل کشور و همچنین مدعی‌العموم باید در خصوص این فایل صوتی و صحت و سقمش، ابعادش، متهمانش و صحبت‌های وارد شده ورود پیدا کنند و نگذارند این اتهام نسبت به افراد بماند، چون اینجا موضوع، موضوع شخص نیست. قطعا حیثیت دستگاه‌های نظام اهمیت‌شان بالاتر از حیثیت اشخاص است و مدعی‌العموم باید به این قضیه وارد شود و برای این فایل صوتی پاسخ قانع‌کننده به افکار عمومی بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حضرت امام رحمت الله علیه فرمودند ای کاش من یک پاسدار بودم ای کاش پاسداران عزیز قدر این عظمت و شکوه را میدانستند و وارد این بازی های سیاسی نمی شدند و چنین اتفاقات ناگواری نمی شدند و حقیقتا باید سپاه از لوس وجود این افراد و دست های ناپاک پاکسازی شوند اگر سپاه نبود کشور هم نبود ولی صد افسوس که عده ای فرصت طلب و منفعت طلب باعث این لکه ناپاک بر دامن این نهاد انقلابی و مردمی شدند و انتظار می رود که این افراد ناپاک برای همیشه از این نهاد مردمی و انقلابی منفک شوند و سپاه پاسداران از این افراد تبری جویند
(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

حوادث و اتفاقات زیادی در ایران و جهان افتاده که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته ...
اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

حدود 48 ساعت پس از درز فايل صوتي منتسب به دو نفر از فرماندهان پيشين سپاه پاسداران، درحالي ...
دزد بازاری در وزارتخانه!

دزد بازاری در وزارتخانه!

وزير نمي‌گويد «تغيير» مي‌‌كنند، مي‌گويد: «بركنار» مي‌‌شوند. اين «بركناري هزار مدير» (نه ...
فایل های مرتبط
1