تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب : ۴۴۴۶۹۶
پنجمین کاروان خدمات‌رسانی و جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

نبود راه‌های ارتباطی علت‌العلل بیماری دام در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛
مادر مشکلات روستای عروه، راه ارتباطی است. همه این مشکلات زیرمجموعه راه ارتباطی قرار می‌گیرند.
به گزارش کبنا، در پنجمین کاروان خدمات‌رسانی و جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نقاط مختلف استان، که این‌بار به روستای عروه در شهرستان لنده صورت گرفت، کاروان سلامت دام نیز حضور داشت.
دامپزشک همراه ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص مشکلات و مسائل مربوط به دام در این روستا به خبرنگار کبنا گفت: یکی از مشکلاتی که دامداران این منطقه هر ساله با آن درگیر هستند، دو نوع بیماری است که علت هر دو آلوده بودن جایگاه دام است. یکی از راه‌های پیشگیری، ضدعفونی کردن است.
وی گفت: به دلیل در دسترس نبودن جاده، واکسیناسیون دام‌های این منطقه بسیار سخت است. خیلی از دامداران گلایه دارند که تلفات دام‌ها عمدتاً ناشی از این دو بیماریِ «کوکسیدیوز» و «کولی باسیلوز» است. این دو بیماری هم ناشی از جایگاه دام است. جایگاه دام باید ضدعفونی شود یا باید شعله‌افکنی شود. اما واقعاً در این جایگاه‌ها امکان شعله‌افکنی وجود ندارد. چون این جایگاه‌ها مستعد آتش‌سوزی است.
یکی از مشکلات دامداری این است که خیلی از امورات دامداران به بخش خصوصی واگذار شده است. دولت به شکل یک بنگاه اقتصادی به دامدار نگاه می‌کند. برخی از دامداران هم متأسفانه آگاهی چندانی ندارند. نگاه دامدار به دولت، حمایتی است. اما نگاه دولت به دامدار مبتنی بر بنگاه اقتصادی است.
مراجعات ادارات به خاطر بخش خصوصی‌سازی کمتر شده است. قبلا مراجعات خیلی بیشتر بود و دولت صد در صد واکسیناسیون‌ها را پوشش می‌داد و بیماری‌های مختلف را می‌توانست پوشش دهد. آنچنان که باید و شاید خصوصی‌سازی، خروجی خوبی نداشته است.
وی در پایان گفت: مادر مشکلات روستای عروه، راه ارتباطی است. همه این مشکلات زیرمجموعه راه ارتباطی قرار می‌گیرند. جایگاه نامناسب دام در این روستا باعث بیماری در این دام‌ها شده است.  
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

یک واقعیت غیر قابل انکار وجود دارد و آن هم این است که سعید جلیلی در روزهای پساروحانی ...
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
1