کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بلاتکلیفی در تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛

گزینه‌ی جدید ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای مصاحبه به تهران رفت

11 بهمن 1400 ساعت 21:59

طی روزهای اخیر تغییر احتمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح شده و در همین راستا از یک گچسارانی برای تصدی این مسئولیت نام برده می‌شود.
یکی از مدیریت‌هایی که در روزهای اخیر گزینه های زیادی نیز برای تصاحب این کرسی مطرح شده بود، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بوده است


تغییر مدیران دستگاه‌های دولتی در استان کهگیلویه و بویراحمد شتاب بیشتری گرفت، در این میان تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با وجود معرفی اسامی زیادی به عنوان گزینه ریاست این دانشگاه، اما هنوز تغییر رئیس دستگاه مهم حوزه سلامت و درمان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در دوره‌ی ریاست یزدانپناه با حواشی بسیاری همراه بود. حال نیز فرایند تغییر ریاست آن درگیر حاشیه شده است.
به گزارش کبنا، تاکنون سه گزینه برای ریاست این دانشگاه مطرح شده بود. علی خرامین، شهامت و محمد غلام‌نژاد گزینه‌هایی بودند که برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در نظر گرفته شده بودند.
اما با این حال، گزینه‌های جدیدی برای ریاست این دانشگاه شنیده می‌شود و برخی از این گزینه‌ها در حال حاضر در تهران بسر می‌برند و پشت درب وزیر در نوبت نشسته‌اند.  بر اساس شنیده‌ها یکی از مدیران دولت روحانی برای مصاحبه در تهران حاضر شده است. گفته می‌شود سعید جاودان‌سیرت یکی از مدیران دولت روحانی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج در پی رایزنی برای جلوس برکرسی ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است. گفتنی است که «جاودان‌سیرت» از مدیرانی است که توسط یزدانپناه رئیس کنونی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج منصوب شده بود.



در باره جاودان سیرت می‌گویند که او در دولت اصلاحات در بندر عباس و در دولت روحانی در بیمارستان جلیل یاسوج مسئولیت داشته است. او همچنین زمانی در دوره احمدی نژاد مدیرکل بهزیستی استان بوده، وی متخصص عفونی و هیئت علمی تعهدی یک ساله است.
یزدان‌پناه به دلایل متعددی که در رسانه‌ها آمده، وی را از ریاست بیمارستان شهید جلیل یاسوج کنار گذاشت! [کلیک کنید] احتمال دارد که با مطرح شدن نام جاودان سیرت نیز حواشی زیادتر شود و او را با القاب مدیر روحانی، اصلاح‌طلب و یا دو نبش و... مورد نقد قرار دهند.
 به گزارش کبنا، همچنین نام افراد دیگری برای این ریاست به گوش می‌رسند. از یک گچسارانی برای تصدی این مسئولیت نام برده می‌شود.
سید ناصر حسینی‌پور ماینده گچساران و باشت پیرامون حواشی دانشگاه علوم پزشکی صحبت‌های کرد که در بخش پایانی این بیانیه آمده بود که «ان‌شاءالله به زودی شاهد نگاه تخصصی و بدور از تبعیض با دیدگاه علمی و عدالت‌خواهانه در سطح تصمیم گیری‌های دانشگاه علوم پزشکی خواهیم بود.»



دکتر «محمد ملک زاده» دکترای روانشناسی سلامت، یکی از محتمل‌ترین گزینه برای تصدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  نام برده می‌شود. البته بعید به نظر می‌رسد که از «دکتر ملک زاده» برای این مسئولیت به دلیل تخصصش استفاده شود.
سوابق مدیریتی، علمی و کاری «دکتر محمد ملک زاده» به شرح ذیل می‌باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه و دارای رتبه علمی دانشیاری
دارای مدرک لیسانس پرستاری و دکترای روانشناسی سلامت و سابقه کار درمانی در تمام بخشهای بیمارستانی اعم از داخلی، جراحی، سی سی یو، دیالیز و غیره.
سابقه ۴ سال مدیریت بیمارستانی و ارتقای شاخصهای بیمارستان‌های تحت مدیریت در سطح استانی و کشوری.
کسب رتبه اول کشوری بهبودی بیماران سوختگی در زمان تصدی مدیریت بیمارستان سوختگی استان بوشهر.
دارای سابقه مدیریت اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه، ارتقاء و بهبود رتبه دانشگاه علوم پزشکی در سطح جهانی از ۷۰۰۰ به ۳۵۰۰
دارای سابقه عضویت در  شوراهای پژوهشی، اخلاق، مراکز تحقیقاتی، شورای آموزشی دانشکده.
چاپ بیش از ۳۰ مقاله علمی در مجلات معتبر بین المللی و ملی.
استاد راهنما و مشاور بیش از ۴۰ پایان نامه پزشکی و دندانپزشکی و دانشجویان کارشناسی ارشد.
داور مجلات علمی پژوهشی خارجی و داخلی.
تسلط کامل بر زبان انگلیسی.
دارای سابقه کار تشکیلاتی و رییس انجمن اسلامی دانشجویان در زمان تحصیل کارشناسی و همچنین رییس انجمن دانشجویان خارج کشور در شهر حیدرآباد هندوستان.
کسب مدال برنزی دانشجوی نخبه در بین حدود ۷۰۰۰ دانشجوی ایرانی شبه قاره هند و اخذ جایزه از دست نماینده مقام معظم رهبری در شبه قاره هند، نماینده علمی وزارت بهداشت و علوم و سفیر ایران در هند.
علاوه بر تدریس در بخشهای بیمارستان و دروس روانشناسی و روانپرستاری سخنران تخصصی کارگاه‌های  مهارت‌های ارتباط مؤثر، مدیریت استرس، روش تحقیق، آنالیز آماری داده‌ها می‌باشند.
 به گزارش کبنا، با وجود اینکه سویه اومیکرون در استان به شدت در حال گسترش است، لازم است که ریاست این دانشگاه هر چه زودتر تعیین تکلیف شود. چرا که شنیده می‌شود در گیر و دار این تغییرات انگیزه کادر این دانشگاه کاهش یافته است و ممکن است این فرسایشی شدن روند تغییرات در نهایت به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد آسیب بزند.

بیشتر بخوانید:

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج تغییر کرد / ملک‌پور رئیس شد / واکنش جاوادن‌سیرت به عزلش
 


کد مطلب: 444165

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/444165/گزینه-ی-جدید-ریاست-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-مصاحبه-تهران-رفت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1