کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مراسم تودیع و معرفه رؤسای پیشین و جدید بیمارستان شهید بهشتی یاسوج؛

مهرداد باقری: یکی از چالش‌های مدیریتی، نیروی انسانی است / بهنام نیازی: چینش نیروهای انسانی باید تغییر کند / تشکر معنادار نیازی از روشنفکر

6 بهمن 1400 ساعت 12:27

صبح امروز (چهارشنبه 6 بهمن 1400) مراسم تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در سالن اجتماعات این بیمارستان برگزار شد.


صبح امروز (چهارشنبه 6 بهمن 1400) مراسم تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در سالن اجتماعات این بیمارستان برگزار شد.
به گزارش کبنا، توانا مدیر نظارت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: عملکرد درخشانی که همکاران ما در سطح درمان داشته‌اند باعث شده است که استان کهگیلویه و بویراحمد، یکی از استان‌های پیشتاز در درمان کرونا باشد.
وی گفت: بیمارستان شهید بهشتی قدیمی‌ترین بیمارستان استان است و به عنوان مرکز ثقل درمان استان، سالیان سال به خدمت پرداخته است. رسالت درمانی که در این بیمارستان وجود داشته و دارد بر همگان آشکار است. مجموعه‌ای از خدمات مختلف در این بیمارستان وجود دارد. در رشته‌های مختلف جراحی، داخلی و ... خدمت می‌کند. این بیمارستان رسالتش به عنوان مرکز کوید در آینده نه چندان دور روشن خواهد شد.
وی گفت: دکتر مهرداد باقری از دوستان قدیمی و شایسته ما هستند و مجموعه معاونت درمان و ریاست محترم دانشگاه سپاسگزار خدمات ارزنده او هستند. حدود سه سال رئیس این بیمارستان بودند. دکتر باقری به عنوان یکی از همکاران متخص در هر زرمینه‌ای که دانشگاه از آنها تقاضا داشتند پای کار بودند و ما کمال تشکر را از آنها داریم.
دکتر نیازی هم یک نیروی جوان و پرانرژی و از دوستان قدیمی ما هستند که به عنوان رئیس جدید بیمارستان خدمت خواهند کرد. انتظار داریم با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها مسیر پیش رو را با موفقیت پشت سر بگذارد و در تمامی زمینه‌های مختلف درمانی و اقتصاد درمان، مدیریت بیماران و ... تدابیر ویژه‌ای در نظر بگیرد و از ظرفیت نیروی انسانی بیمارستان استفاده کنید.
وی گفت: در حوزه درمان نیروهایی که شایسته هستند حمایت شوند. در کنار این‌ها، از ظرفیت نیروهای باانگیزه و افرادی که انرژی لازم را دارند نیز استفاده شود.
در ادامه مهرداد باقری رئیس پیشین بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت: من سختنرانی بلد نبستم و اهل سخنرانی هم نیستم و صرف ادب چند کلامی صحبت می‌کنم. من از مجموعه همکاران به خاطر همه زحماتی که در این چند سال شاهد بوده‌ام تشکر می‌کنم.
وی گفت: من مهمترین سرمایه یک سیستم را نیروی انسانی می‌دانم. اگر بتوانید سرمایه انسانی را سر پا نگه دارید حتما معضلات حل خواهد شد.
وی افزود: یک چالش مدیریتی من بحث نیروهای انسانی مجموعه بیمارستان بود. به نظر من تنها سرمایه‌ای که می‌شود به آن امید داشت پرسنل هستند. تجهیزات سرمایه‌ای با وجود اهمیتی که دارند، وقتی پرسنل نتواند با آن کار کند از بین خواهند رفت. تحهیزات سرمایه‌ای ای قابل مقایسه با نیروهای انسانی نیستند.

رئیس پیشین بیمارستان شهید بهشتی یاسوج عنوان کرد: بیمارستان شهید بهشتی خدمات درمانی که به بیماران ارائه می دهد در حد تخصصی و فوق تخصصی است. اما متأسفانه ظرفیت‌های این بیمارستان مغفول مانده است. برخی از عمل‌های جراحی که در این بیمارستان انجام می‌شود حتی در شیراز هم انجام نمی‌شود اما دیده نشد. بیمارستان جایی است که تبلیغات چندانی برای آن انجام نمی‌شود.
وی در پایان گفت: برای دکتر نیازی آرزوی موفقیت می‌کنم. بیمارستان در حوزه مدیریت انرژی زیادی از آدم می‌گیرد. انشاالله ایشان بتواند موفق باشد.
بهنام نیازی رئیس جدید بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، سخنانش را با تشکر از مهدی روشنفکر شروع کرد و گفت: از دکتر روشنفکر به خاطر حمایت‌های بی‌دریغ‌شان از سیستم دانشگاه علوم پزشکی و از حسن اعتماد رئیس دانشگاه علوم پزشکی که نسبت به بنده داشتند، تشکر می‌کنم.
وی گفت: امیدوارم بیمارستانی داشته باشیم که در خور و در شأن و شخصیت پرسنل و مردم همه استان باشد.
وی ادامه داد: این روزها زمزمه پیک کرونا در حال شنیدن است و ممکن است دچار بحران شویم. می‌طلبد یک همکاری بین‌بخشی هم بین بخش‌های بیمارستان و هم بین بیمارستان و دانشگاه داشته باشیم و لازمه آن هم اتحاد و همدلی و دوری از حاشیه‌سازی است.
رئیس جدید بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با اشاره به برخی از برنامه‌های خود گفت: چکیده‌ای از برنامه‌ها را بیان می‌کنم: برنامه‌ریزی جهت مدیریت بهتر منابع انسانی. باید سطح سلامت کارکنان را ارتقا ببخشیم.
وی گفت: کشور ما تحریم است و از بحث درآمد دانشگاه علوم پزشکی در مضیقه است و امیدواریم پرداختی‌های بیمارستان منظم شود و ضمن اینکه عدالت را در این زمینه در نظر داشته باشیم.
وی گفت: چینش نیروها بایستی تغییر کند و کمبود نیروها در بعضی از بخش‌ها مرتفع شود و اگر تمرکز در بعضی از بخش‌ها داریم اصلاح شود.

نیازی ادامه داد: از تحمیل هزینه‌های اضافی به بیمارستان خودداری کنیم. بایستی فضای فیزیکی بیمارستان نیز در شأن پرسنل و مردم باشد. باید به موضوعات فرهنگی بیش از قبل توجه ویژه کنیم و در این زمینه خصوصا از ظرفیت روحانیت در دانشگاه استفاده کنیم.
باید سعی کنیم شاخص‌های بیمارستانی را ارتقا دهیم. امیدوارم در موضوع اعتبار بخشی سالیانه رشد داشته باشیم. برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه خواهیم داشت. یک بحث دیگر هم آموزش پزشکان و کادر درمان است که در این زمینه هم برنامه خواهیم داشت.
وی در پایان گفت: از زحمات مهرداد باقری که پای کار بودند و زحمت زیادی کشیدند تقدیر و تشکر می‌کنم.











کد مطلب: 443974

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/443974/مهرداد-باقری-یکی-چالش-های-مدیریتی-نیروی-انسانی-بهنام-نیازی-چینش-نیروهای-باید-تغییر-کند-تشکر-معنادار-روشنفکر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1