کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی فضای سیاسی این روزهای کهگیلویه و بویراحمد؛

تاجگردون بد، تاجگردون خوب

5 بهمن 1400 ساعت 11:39

اما اگر قرار است صف اولی‌های تاجگردون برای حذف برخی‌ها نمایش داده شود و از آن به عنوان مصیبت و بر باد رفتن شعارهای دولت انقلابی  یاد شود این سؤال پیش می‌آید که چرا تصویر برخی چهره‌های معروف‌تر و نشسته در همان ردیف اول نمایش داده نمی‌شود و آن چهره‌ها حذف می‌شوند و کسی چیزی و یا سخنی در رابطه با آن‌ها نمی‌گوید. اصرار زیاد بر این موضوع و سلیقه‌ای عمل کردن در رابطه با همین شاخص قطع و یقین سبب سردرگمی در مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد و ضربه زدن به نیروی انسانی استان است.


این روزهای کلید واژه «تاجگردون» بهانه است برای یک بازی جدید در ساختار سیاسی و مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد. ظاهراً قرار نیست نام تاجگردون از سپهر سیاسی استان کنار رود و گویی تاجگردون همچنان نماینده مردم گچساران و باشت و تصمیم گیرنده اصلی کهگیلویه و بویراحمد است. تاجگردون خوب یا بد، ضعیف و یا قوی روزی منتخب مردم بوده است و از قِبل همان نمایندگی به قدرت و نفوذ بالایی در سطح تصمیم گیری در کشور و استان رسیده بود. بسیاری‌ها دهه 90 در کهگیلویه و بویراحمد را دهه نفوذ و اقتدار تاجگردون می‌دانند که بویژه با روی کار آمدن حسن روحانی سیطره و نفوذ وی به حداکثر رسید و در دوره‌ای مدیران دستگاه‌های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شده از سوی تاجگردون بودند. آن درجه از نفوذ و قدرت سبب شد در بویراحمد و کهگیلویه بسیاری وا مصیبتای بر باد رفتن عزت سر دهند و حالا در عصر پسا تاجگردون رویای احیای آن عزت را در سر می‌پرورانند.
 قطع و یقین نقد و اشکال بر عملکرد تاجگردون وجود دارد و می‌توان از زوایای مختلف به آن پرداخت. اما اینکه امروز نام تاجگردون پیراهن عثمانی برای حذف بقیه شود رویه درستی نیست که در حال تشدید و فراگیری آن هستیم.  بدتر آن که با همین موضوع نیز سلیقه‌ای برخورد می‌شود. یعنی اگر مدیری مورد خصم باشد با تاجگردون بودن برای وی ایراد و مشکل دارد و اگر مدیر توانسته باشد خود را نورچشمی نماینده جدید نماید هیچ ایما و اشاره‌ای به آن موضوع نمی‌شود و با تاجگردون بودن در گذشته یک حسن محسوب می‌شود.
با تاجگردون بودن و حمایت تاجگردون فی نفسه نه خوب است و نه بد، بلکه می‌تواند یک عامل در بررسی شرایط یک مدیر باشد. اما اگر قرار است صف اولی‌های تاجگردون برای حذف برخی‌ها نمایش داده شود و از آن به عنوان مصیبت و بر باد رفتن شعارهای دولت انقلابی  یاد شود این سؤال پیش می‌آید که چرا تصویر برخی چهره‌های معروف‌تر و نشسته در همان ردیف اول نمایش داده نمی‌شود و آن چهره‌ها حذف می‌شوند و کسی چیزی و یا سخنی در رابطه با آن‌ها نمی‌گوید. اصرار زیاد بر این موضوع و سلیقه‌ای عمل کردن در رابطه با همین شاخص قطع و یقین سبب سردرگمی در مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد و ضربه زدن به نیروی انسانی استان است. به نظر می‌رسد نه استاندار و نه نماینده جدید هیچ میلی و اراده‌ای برای تعیین تکلیف این وضعیت ندارند و باید بعد از این شاهد این ادبیات و قربانی و یا پنهان شدن برخی در پشت این وضعیت باشیم. در ستاد انتخاباتی سید ناصر حسینی پور بسیاری از نیروهای تاجگردون حضور داشتند. نماینده می‌تواند از برخی نیروها استفاده کند و از برخی استفاده نکند اما اینکه نزدیکی به تاجگردون جرم و گناه محسوب شود ابداً پذیرفتنی نیست  اما شاید تفکر تاجگردونی و داشتن تعصب همچنان بر تاجگردون موضوعی باشد که به مذاق استاندار و نماینده جدید خوش نیاید.
 


کد مطلب: 443931

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/443931/تاجگردون-بد-خوب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1