کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

سنگ‌اندازی جلوی پای بزرگترین سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد / مسئولان اجازه ندهند که موتور پرقدرت قطب اقتصادی و صادرات استان رو به خاموشی برود / نان 300 کارگر را آجر نکنیم

3 بهمن 1400 ساعت 3:39

سنگ اندازی جلوی پای سرمایه‌گذار کارخانه سیمان مارگون چرخه تولید را در این کارخانه با مشکل مواجه کرده است. مسئولان کهگیلویه و بویراحمد چاره‌اندیشی کنند.


سنگ اندازی جلوی پای سرمایه‌گذار کارخانه سیمان مارگون چرخه تولید را در این کارخانه با مشکل مواجه کرده است. مسئولان کهگیلویه و بویراحمد چاره‌اندیشی کنند.
به گزارش کبنا، «عباس فواز»، سرمایه گذاری که  به قول معروف از آن سر دنیا به استان کمتربرخوردار کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان دور افتاده مارگون سفر کرد و بخشی از سرمایه‌اش را در این شهرستان برای پایه‌گذاری بزرگترین کارخانه سیمان در جنوب هزینه کرد. کار بزرگ فواز در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان مارگون تا ابد جاودان است. او نان را به سفره‌های تعداد زیادی از خانواده‌ها برد و همچنین باعث رونق اقتصادی گردید. در واقع «فواز» شهرستان مارگون را از بن بست خارج کرد. اما خبرهای به گوش می‌رسد که این سرمایه‌گذار و کارخانه او که زمینه اشتغال زیادی را برای جوانان و سرپرستان خانواده‌ها ایجاد کرده، مورد بی‌مهری برخی از مسئولان قرار گرفته است.
«فواز» دل در گرو اشتغال و اقتصاد پایدار جوانان دارد، باید با او همنشین شوی، صحبت‌های او را بشنوی و با او هم‍کلام شوی تا بدانی که چقدر محجوب، متواضع و سخندان است. محرومیت زدایی او در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد زبان زد عام و خاص است.
اما به راستی چرا عده‌ای سنگ جلوی پای تولیدکنندگان می‌گذارند و کک‌شان هم نمی‌گزد؟ چرا سرمایه‌گذار کارخانه بزرگ سیمان مارگون هر روزه مورد کم لطفی در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار می‌گیرد و انگیزه و توان کاری جهت سرمایه گذاری مجدد را از او می‌گیرند!
آیا دستان پشت پرده‌ای وجود دارند تا باعث فراری دادن وی شوند و یا اینکه مسئولین استان کهگیلویه و بویراحمد به فکر نبوده و پیگیر بیکار شدن ۳۰۰ نفر کارگر به صورت مسقیم و قطع کردن نان سفره قریب به 10 هزار نفر به صورت غیرمستقیم نمی‌باشند!
مگر ما چنددرصد پروژه‌های صنعتی کشور را در اختیار داریم! مگر استان کم برخوردار کهگیلویه و بویراحمد، خصوصاً شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون همانند دیگر شهرستان‌های مرکزی کشور بعنوان قطب صنعتی کشور می‌باشند!
همه مردم این شهرستان‌ها مطلع هستند که این سه شهرستان روی هم رفته حتی نیم درصد از صنعت کشور را در اختیار ندارند! پس چرا حتی در قطعی گاز به مانند دیگر شهرستانهای اقتصادی و صنعتی کشور برخورد نمی‌شود! این به معنای این است که یا مسئولین استانی نمی‌توانند از حق و حقوق مردم استان کهگیلویه و بویراحمد دفاع کنند و یا اینکه استان ما هم به مانند تهران، اصفهان، تبریز، قزوین، کرج و... استانی صنعتی است!
چطور و چگونه شهرستان مارگون تنها با یک کارخانه تولیدی می‌بایست به دلیل عدم پیگیری‌ها با قطعی گاز و برق مواجه گردد و باعث بیکار شدن کارگران شود!

آیا شهرستان مارگون، شهرستانی صنعتی معرفی گردیده؟ و به دلیل تعداد زیاد پروژه‌های صنعتی بایستی با قطعی گاز مواجه گردد؟
مسئولین استان کهگیلویه و بویراحمد، مگر کارخانه سیمان مارگون واحد نمونه و برند صادراتی استان نیست! آیا می‌شود یک کارخانه با این عظمت فقط افتخار آفرینی نماید ولی در هنگام نیاز به حمایت، مورد کم لطفی قرار بگیرد!
مگر در جلسات در برنامه‌ها و رسانه‌ها، سیاست‌های کاری سرمایه گذار شیعه و مسلمان این کارخانه را ندیده و نشنیده‌اید! یعنی شما مسئولین بزرگوار نمی‌دانید که تنها خواسته سرمایه گذار  تنها ایجاد آسایش و امنیت کاری هست تا بتواند نسبت به برنامه‌های دیگر خود در سرمایه گذاری اقدام نماید!
مگر سیاست و شعار سال مقام معظم رهبری حمایت از تولید و مانع زدایی تولید نیست! پس چرا و به چه دلیل تنها کارخانه نمونه استانی حتی جهت تولید بیشتر حمایت نمی‌گردد و به راحتی هر چه تمام هر روزه با قطعی برق و گاز مواجه می‌گردد!
یکی از نیروهای کارخانه به کبنا می‌گفت: اینجانب به نمایندگی از کارگران زحمتکش بومی این منطقه به شدت از روش حمایتی مسئولین محترم استانی گلایه مند بوده و به استحضار می‌رساند در صورت ادامه قطعی گاز این پروژه با همکاری کلیه کارگران محترم اعتراض خود را به صورت دسته جمعی در رسانه‌ها و سایت‌های خبری اعلام نموده و اعلام می‌داریم در این شرایط و تورم اقتصادی نمی‌توانیم حتی یک روز بیکار بمانیم و در صورت تعطیلی این صنعت نمونه کشوری، سرمایه گذار از ادامه پیش بردن اهداف سرمایه گذاری مجدد سر باز زده و به دنبال ایجاد سرمایه گذاری در دیگر استان‌های کشور را دارند. زیرا با این روش حمایت، توان ادامه کار را نخواهند داشت و به راحتی هر چه تمام شاهد تعطیلی این پروژه خواهیم بود.
پس دست نیاز و همکاری به سوی شما مسئولین بزرگوار دراز کرده و خواهان این هستیم که این سرمایه گذار حمایت گردد و نسبت به قطعی گاز و برق این کارخانه تجدید نظر گردد.

لازم به توضیح است که اگر سرمایه‌گذار در چنین مواقعی از طرف مسئولین حمایت گردد به زودی شاهد کلنگ‌زنی دیگر پروژه‌های مورد نظر وی برای سرمایه گذاری خواهیم بود و در صورت عدم حمایت، همین کارخانه تولیدی با این شرایط مواجه شده، چیزی به جز تعطیلی کارخانه و بیکاری کارگران این صنعت به دنبال نخواهد داشت و موتور پرقدرت قطب اقتصادی و صادراتی استان کهگیلویه و بویراحمد رو به خاموشی خواهد رفت در حالی که حتی بیشترین درآمدزایی برای صنعت برق و گاز نیز از آن این صنعت بین المللی می‌باشد و جالب نیست مورد کم لطفی و عدم توجه مسئولین استانی قرار بگیرد.


کد مطلب: 443832

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/443832/سنگ-اندازی-جلوی-پای-بزرگترین-سرمایه-گذاری-کهگیلویه-بویراحمد-مسئولان-اجازه-ندهند-موتور-پرقدرت-قطب-اقتصادی-صادرات-استان-رو-خاموشی-برود-نان-300-کارگر-آجر-نکنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1