کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قهرمانان گمنام کهگیلویه و بویراحمدی؛

حرف‌های پُر درد بانوی مدال‌آور کهگیلویه و بویراحمدی / ورزشکارانی که سرخورده می‌شوند و از استان مهاجرت می‌کنند / سونیا ظهرابی کیست؟

3 بهمن 1400 ساعت 2:53

یکی از بانوان ورزشکار کهگیلویه و بویراحمدی که در کمتر از یک سال در رشته‌های مختلف وزنی قهرمانی‌هایی برای استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور کسب کرده است، در گفت‌وگو با کبنا از مشکلات و مسائل موجود در ورزش استان گفت.


یکی از بانوان ورزشکار کهگیلویه و بویراحمدی که در کمتر از یک سال در رشته‌های مختلف وزنی قهرمانی‌هایی برای استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور کسب کرده است، در گفت‌وگو با کبنا از مشکلات و مسائل موجود در ورزش استان گفت.
سونیا ظهرابی
که تنها حدود یک سال است در رشته‌های موی‌تای، کیک‌بوکسینگ و MMA فعالیت می‌کند، مقام‌های باارزشی از قبیل نائب قهرمان و قهرمان دو دوره آسیای موی‌تای ترکیه کاپ آزاد و قهرمان کیک‌بوکسینگ کشوری و دارنده کمربند طلایی کشوری است. ظهرابی دارنده مدال طلا و نفر اول استان در رشته‌ کیک‌بوکسینگ، نفر اول رشته وشو و موی‌تای استان کهگیلویه و بویراحمد است. ظهرابی تمام این مقام‌ها را در همین یک سال فعالیت کسب کرده است.
وی در گفت‌وگو با کبنا اظهار داشت: الأن هم انتخابی تیم ملی کیک‌بوکسینگ و مسابفات بین‌المللی موی‌تای ترکیه و MMA ارمنستان را پیش رو دارم و امیدوارم بتوانم در همه‌ی آنها مقام بیاورم.
ظهرابی درخصوص مسائل خانوادگی و چگونگی نائل شدن به قهرمانی گفت: من همیشه حمایت خانواده‌ام را داشته‌ام و سه برادر دارم. با وجود آنها تاکنون هیچ کمبودی احساس نکرده‌ام و خانواده‌ام نگذاشته‌اند کمبودی داشته باشم.
وی گفت: هر کسی می‌تواند آینده خود را بسازد و خود زندگی‌اش را تغییر دهد. من کل زندگی‌ام را پای ورزشم گذاشتم و معتقدم که هر کسی می‌تواند دنیا و آینده‌ی خود را بسازد. من هم با وجود همه‌ی محدودیت‌ها و کمک خانواده، خودم هم تلاش کرده‌ام، اما هیچوقت ناامید نشده‌ام. اگر داخل باشگاه مشت می‌خوردم، ناامید نمی‌شدم و می‌گفتم بار بعد به جای این‌که یک مشت بخورم باید دو مشت به حریفم بزنم.
قهرمان آسیای موی‌تای عنوان کرد: حقیقتاً الأن حرف دل همه ورزشکاران این است که استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌ی ورزش مشکلاتی دارد که به آنها آسیب زده است. متأسفانه بسیاری از ورزشکاران داخل استان سرخورده می‌شوند و بعضاً مجبور می‌شوند حتی ورزش را کنار بگذارند و یا از استان سفر کنند. متأسفانه هیچکس حمایت نمی‌کند.
وی گفت: با وجود اینکه چندین قهرمانی دارم تا حالا یک بار از من نامی نبرده‌اند و یا حتی یک بنر هم برای من نزده‌اند که خانم شما در سن 14 سالگی در کشور ترکیه قهرمان آسیا شده‌اید. متأسفانه اصلاً کسی من را نمی‌شناسد.
وی گفت: مشکلاتی که مربی‌ها با هم دارند باعث شده است که ورزشکاران آسیب ببینند. متأسفانه بعضی اقدامات و عدم همکاری مناسب آسیب‌های زیادی به ورزشکاران استان زده است.
سونیا ظهرابی ورزشکار مدال آور کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این تاکید کرد که زیرساخت‌های ورزشی در این استان نسبت به سایر استان‌ها بسیار کم است و اگر مسئولان همکاری داشته باشند و ورزشکاران را مورد حمایت قرار دهند، یقیناً مدال‌های بهتری برای استان و کشور خود کسب خواهند کرد. 
وی در پایان اظهار داشت: من شهرم یاسوج و استانم را دوست دارم و اگر مسئولینِ استانی کمک کنند، ورزشکاران هم‌استانی می‌توانند به ارتقای سطح ورزش استان کمک کنند. اما متأسفانه برخی رفتارها سبب شده که ورزشکاران استان کهگیلویه و بویراحمد را ترک می‌کنند و یا حتی ورزش را به طور کلی کنار می‌گذارند. تا جایی که به من نیز بارهاپیشنهاد شده است که کهگیلویه و بویراحمد را ترک کنم. اما من گفتم در همین یاسوج می‌مانم که اگر افتخاری کسب کردم برای شهر و استان خودم باشد.








کد مطلب: 443828

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/443828/حرف-های-پ-ر-درد-بانوی-مدال-آور-کهگیلویه-بویراحمدی-ورزشکارانی-سرخورده-می-شوند-استان-مهاجرت-می-کنند-سونیا-ظهرابی-کیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1