تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۵۳
کد مطلب : ۴۴۳۸۲۸
قهرمانان گمنام کهگیلویه و بویراحمدی؛

حرف‌های پُر درد بانوی مدال‌آور کهگیلویه و بویراحمدی / ورزشکارانی که سرخورده می‌شوند و از استان مهاجرت می‌کنند / سونیا ظهرابی کیست؟

۴
۰
حرف‌های پُر درد بانوی مدال‌آور کهگیلویه و بویراحمدی / ورزشکارانی که سرخورده می‌شوند و از استان مهاجرت می‌کنند / سونیا ظهرابی کیست؟
کبنا ؛
یکی از بانوان ورزشکار کهگیلویه و بویراحمدی که در کمتر از یک سال در رشته‌های مختلف وزنی قهرمانی‌هایی برای استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور کسب کرده است، در گفت‌وگو با کبنا از مشکلات و مسائل موجود در ورزش استان گفت.
سونیا ظهرابی
که تنها حدود یک سال است در رشته‌های موی‌تای، کیک‌بوکسینگ و MMA فعالیت می‌کند، مقام‌های باارزشی از قبیل نائب قهرمان و قهرمان دو دوره آسیای موی‌تای ترکیه کاپ آزاد و قهرمان کیک‌بوکسینگ کشوری و دارنده کمربند طلایی کشوری است. ظهرابی دارنده مدال طلا و نفر اول استان در رشته‌ کیک‌بوکسینگ، نفر اول رشته وشو و موی‌تای استان کهگیلویه و بویراحمد است. ظهرابی تمام این مقام‌ها را در همین یک سال فعالیت کسب کرده است.
وی در گفت‌وگو با کبنا اظهار داشت: الأن هم انتخابی تیم ملی کیک‌بوکسینگ و مسابفات بین‌المللی موی‌تای ترکیه و MMA ارمنستان را پیش رو دارم و امیدوارم بتوانم در همه‌ی آنها مقام بیاورم.
ظهرابی درخصوص مسائل خانوادگی و چگونگی نائل شدن به قهرمانی گفت: من همیشه حمایت خانواده‌ام را داشته‌ام و سه برادر دارم. با وجود آنها تاکنون هیچ کمبودی احساس نکرده‌ام و خانواده‌ام نگذاشته‌اند کمبودی داشته باشم.
وی گفت: هر کسی می‌تواند آینده خود را بسازد و خود زندگی‌اش را تغییر دهد. من کل زندگی‌ام را پای ورزشم گذاشتم و معتقدم که هر کسی می‌تواند دنیا و آینده‌ی خود را بسازد. من هم با وجود همه‌ی محدودیت‌ها و کمک خانواده، خودم هم تلاش کرده‌ام، اما هیچوقت ناامید نشده‌ام. اگر داخل باشگاه مشت می‌خوردم، ناامید نمی‌شدم و می‌گفتم بار بعد به جای این‌که یک مشت بخورم باید دو مشت به حریفم بزنم.
قهرمان آسیای موی‌تای عنوان کرد: حقیقتاً الأن حرف دل همه ورزشکاران این است که استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌ی ورزش مشکلاتی دارد که به آنها آسیب زده است. متأسفانه بسیاری از ورزشکاران داخل استان سرخورده می‌شوند و بعضاً مجبور می‌شوند حتی ورزش را کنار بگذارند و یا از استان سفر کنند. متأسفانه هیچکس حمایت نمی‌کند.
وی گفت: با وجود اینکه چندین قهرمانی دارم تا حالا یک بار از من نامی نبرده‌اند و یا حتی یک بنر هم برای من نزده‌اند که خانم شما در سن 14 سالگی در کشور ترکیه قهرمان آسیا شده‌اید. متأسفانه اصلاً کسی من را نمی‌شناسد.
وی گفت: مشکلاتی که مربی‌ها با هم دارند باعث شده است که ورزشکاران آسیب ببینند. متأسفانه بعضی اقدامات و عدم همکاری مناسب آسیب‌های زیادی به ورزشکاران استان زده است.
سونیا ظهرابی ورزشکار مدال آور کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این تاکید کرد که زیرساخت‌های ورزشی در این استان نسبت به سایر استان‌ها بسیار کم است و اگر مسئولان همکاری داشته باشند و ورزشکاران را مورد حمایت قرار دهند، یقیناً مدال‌های بهتری برای استان و کشور خود کسب خواهند کرد. 
وی در پایان اظهار داشت: من شهرم یاسوج و استانم را دوست دارم و اگر مسئولینِ استانی کمک کنند، ورزشکاران هم‌استانی می‌توانند به ارتقای سطح ورزش استان کمک کنند. اما متأسفانه برخی رفتارها سبب شده که ورزشکاران استان کهگیلویه و بویراحمد را ترک می‌کنند و یا حتی ورزش را به طور کلی کنار می‌گذارند. تا جایی که به من نیز بارهاپیشنهاد شده است که کهگیلویه و بویراحمد را ترک کنم. اما من گفتم در همین یاسوج می‌مانم که اگر افتخاری کسب کردم برای شهر و استان خودم باشد.







نام شما

آدرس ايميل شما

محسن
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اگر درجای دیگری پیش نهادشده بهتراست خودت را هزینه نکنی چون استان ما تامسولینش به خودشان بیایند جوانی وانرژی ونشاط راازدست میدهی
Iran, Islamic Republic of
آفرین عزیزم انشالا موفقیت های بیشتر
دخی بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
حرف حق 👌🏻استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ امکاناتی در اختیارش نمیزارن این حق ما نیست من خودم بوکس کار میکردم ولی بخاطر تشک که خیلی سفت بود صدمه دیدم دیگه نتونستم ادمه بدم کهگیلویه و بویراحمد خییلی ورزشکار داره که از سر حسودی نامشون پیدا نیست 💔امیدوارم این مشکلات درست بشه ما با این همه مشکلات اینقدر ورزشکار در تیم ملی های مختلف داریم اگع داشتیم چیکار میکردیم😔
Iran, Islamic Republic of
آفرین ماشاالله
با این سنی که داری میتونی موفقیت های زیادی رو کسب کنی آرزوی موفقیت دارم برات
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: «در ماده ۶ نيز از آنجا كه مشخص نبود، چنانچه پس از اعمال رتبه‌بندي،...
جاي خالي استاد

جاي خالي استاد

عصر روز جمعه در نخستين روز بهمن ماه و در شرايطي كه افكار عمومي ايرانيان تحت‌الشعاع حاشيه‌هاي ...
1