کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد؛

یزدانپناه: 250 هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد واکسن نزده‌اند / بانشی: به ناگزیر وارد پیک ششم کرونا می‌شویم / هاشمی: باید افراد واکسن‌نزده در استان را شناسایی کرد

2 بهمن 1400 ساعت 16:54

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد: محموله جدید واکسن  آسترازنکا وارد کشور شده است و برای تزریق دُز سوم واکسن آسترازنکا مشکلی وجود ندارد.


صبح امروز (شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰) نشست ستاد کرونای استان به ریاست سید جواد هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار و حضور اعضای ستاد کرونا برگزار شد.
پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست اظهار داشت: کل مراجعات سرپایی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی29817 نفر بوده است. کل افراد بستری شده در بیمارستان (م و ق) 29742، افراد ترخیص شده 20 نفر، کل بستری موجود (مشکوک و قطعی): 75 نفر، بستری موجود با تست مثبت 8 نفر، بستری در بخش‌های ویژه 4 نفر، تعداد افرادی که به بهبودی کامل رسیده اند 86491 نفر، تعداد افرادی که به بهبودی نسبی رسیده‌اند (قرنطینه در منزل) 1300 نفر، تعداد فوتی با تست مثبت 1027 نفر و تعداد فوتی با سی‌تی‌اسکن مثبت (محتمل): 21 نفر بوده است.
وی ادامه داد: میانگین سن فوتی‌ها 67 سال و میانگین سنی مبتلایان به بیماری در استان نیز 40 نفر بوده است. وی عنوان کرد: میزان مرگ و میر در یکصد هزار نفر در کشور 157 و میزان مرگ و میر در یکصد هزار نفر در استان 135 مورد بوده است. شاخص مثبت بودن نمونه‌های کشور 15 درصد و شاخص مثبت بودن نمونه‌های استان 25 درصد است. میزان شیوع بیماری در کشور: 3/7 و میزان شیوع بیماری در استان 3/14 درصد بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 250 هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد واکسن نزده‌اند که از مجموع این ۲۵۰ هزار نفر ۸ درصدی افرادی هستند که نمی‌خواهند واکسن تزریق کنند.
یزدانپناه در خصوص چالش‌های مقابله با کرونا نیز اظهار داشت: یکی از این چالش‌ها وجود تجمعات است، وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نظارت‌ها و جهش‌های ویروس و کاهش محدودیت‌ها و عادی‌انگاری نیز از دیگر چالش‌های مقابله با کرونا برشمرد.
محمد مهدی بانشی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در ادامه اظهار داشت: سه روز آخر هفته قبل نسبت به سه روز آخر دو هفته پیش، آمار مبتلایان مثبت 4/3 برابر شده که این یک هشدار جدی است. بستری‌ها هم افزایش یافته‌اند. با توجه به تجربیات جهانی هم ابتدا مثبت‌ها افزایش شدید داشته است و مرگ و میر هم هم به تازگی افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: به شدت سویه اومیکرون جایگزین سایر سویه‌ها شده است. اما خوشبختانه استان ما تا این لحظه وارد پیک ششم نشده است. اما ناگزیراً وارد می‌شویم.
همچنین بانشی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: محموله جدید واکسن  آسترازنکا وارد کشور شده است و برای تزریق دُز سوم واکسن آسترازنکا مشکلی وجود ندارد.

بانشی ادامه داد: واکسیناسیون به خصوص نوبت سوم و رعایت پروتکل‌ها می‌‍تواند کمک کار ما باشد. باید تست‌ها را گسترده‌تر کنیم. بخش خصوصی هم هماهنگی داشته باشد که بیماران مشکوک را به مراکز منتخب ما معرفی کنند.
سید جواد هاشمی معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: از احساس مسئولیت همه عزیزان در بحث سلامت مردم تشکر می‌کنم و مخصوصاً عزیزان درمانی که به طور جهادی زحمت می‌کشند. از نیروی انتظامی و بسیج که در جهت سلامت مردم تلاش می‌کنند نیز تشکر می‌کنم.
وی افزود: متأسفانه تا الان استان ما درگیر سویه اومیکرون شده است که 6 نفر در یاسوج و یک نفر در گچساران به این سویه مبتلا شده‌اند.
هاشمی اظهار داشت: با توجه به سرعت بیماری، می‌توان گفت که تعداد مبتلایان بیشتر از این است که هنوز شناسایی نشده‌اند. انتظار ما این است که دوستان کمک کنند جلو گسترش این سویه گرفته شود.
شرایط مقابله نیز همان است که در ابتدا مطرح شده است و تکرار چندباره‌اش شاید چندش‌آور شده است؛ استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی که از ابتدا متوجه متولیان بوده است.
وی عنوان کرد: در وضعیت جدید انتظار مضاعف داریم که این بیماری دیگر در استان ما چندان گسترش نداشته باشد.
وی ادامه داد: هدف ما در این جلسات این است: بالا رفتن ایمنی در جامعه و کاهش آسیب‌پذیری در جامعه. انشاالله حتما این دو نکته مد نظر دوستان باشد.
هاشمی اظهار داشت: در بحث واکسیناسیون کودکان زیر 12 سال دو شرط مطرح شده است؛ یکی اینکه رضایت والدین باشد و دوم باید داوطلبانه باشد.
هاشمی گفت: بحث شناسایی افراد باقیمانده که واکسن نزده‌اند، بخشی از آن افراد زیر 12 سال هستند. ولی بقیه را باید شناسایی کرد که در چه نقاطی هستند و دلیل واکسن نزدن آنها چیست.
هاشمی در خصوص بحث برگزاری نمایشگاه‌های فرش، صنایع دستی، جهیزیه و لوازم خانگی در یاسوج و سوغات و هدایا در گچساران گفت: انتظار هست که صنعت و معدن با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگی داشته باشند که مردم آسیب نبینند. باید از صفر تا صد موضوع با هماهنگی علوم پزشکی باشد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مشکل بیمارستان نرگسی با دستور استاندار حل شده و به زودی راه‌اندازی می‌شود.
هاشمی همچنین از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی در مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد.


کد مطلب: 443817

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/443817/یزدانپناه-250-هزار-نفر-استان-کهگیلویه-بویراحمد-واکسن-نزده-اند-بانشی-ناگزیر-وارد-پیک-ششم-کرونا-می-شویم-هاشمی-باید-افراد-واکسن-نزده-شناسایی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1