تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب : ۴۴۳۶۶۱
داستان یک عکس؛

انتشار تصاویر نگران‌کننده و سکوت و سرهای زیر برف مدیران دستگاه‌های فرهنگی

۲۵
۵
انتشار تصاویر نگران‌کننده و سکوت و سرهای زیر برف مدیران دستگاه‌های فرهنگی
کبنا ؛
ضعف دستگاه‌های فرهنگی در آموزش استفاده از رسانه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد به شدت احساس می‌شود. آموزش و پرورش، اداره‌کل ارشاد و فرهنگ اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سازمان تبلیغات، حوزه علمیه و روحانیت محترم و ... بهتر است توجه بیشتری به آموزش نحوه استفاده درست از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در استان داشته باشند. سایر سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که دارای وظیفه‌ی فرهنگی هستند نیز آنچنان ناتوان عمل کرده‌اند که نمود آن را به راحتی می‌توان در چنین رفتارهایی مشاهده کرد. گویی معاونت سیاسی و اجتماعی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هیچ وظیفه‌ای در این خصوص ندارد.

بیشتر بخوانید:

درگیری مسلحانه در شهرستان کهگیلویه و قتل یک نفر ( + جزئیات )

 
چراییِ رخدادهای مجرمانه در کهگیلویه و بویراحمد / چرا با وجود برخوردهای قضایی، همچنان شاهد انواع انحرافات اجتماعی در استان هستیم؟ / تحلیلی بر گفته‌های دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کبنا، بر اساس آنچه که ظهر امروز در فضای مجازی منتشر شد، گویا در روستای برج علیشیر در دهستان دهدشت غربی شهرستان کهگیلویه، پس از اجرای یک حکم قصاص، درگیری خانوادگی رخ می‌دهد که در جریان این درگیری یک نفر کشته می‌شود. فارغ از چند و چون ماجرا، روی دیگری از این حادثه بسیار غم‌انگیز است. پس از این قتل، عکسی در فضای مجازی منتشر شد که بسیار قابل تأمل است.
در حالی که یک انسان در این درگیری به قتل می‌رسد، بسیاری از افراد بالای سر او حاضر می‌شوند و اقدام به گرفتن فیلم و عکس می‌کنند. اقدامی که تبعات بسیار ناگواری می‌تواند در پی داشته باشد. نکاتی چند در این مورد قابل ذکر است.



نخست) با انتشار این تصاویر، چهره‌ای خشن و ناامن از استان در رسانه‌ها و فضای ساخته می‌شود که می‌تواند در آینده به افزایش چنین رخدادهای ناگواری منجر شود.
دو) عادی‌سازی مرگ و قتل از دیگر پیامدهای چنین رفتارهایی است. با چنین رفتارهایی پدیده‌هایی همچون قتل، درگیری و نزاع دسته‌جمعی عادی‌سازی می‌شود.
سه) انتشار چنین تصاویری ارتباط محکمی با سطح فرهنگ استفاده از وسایل ارتباطی دارد. گفتنی است که فرهنگ دو بخش مادی و معنوی دارد. بخش مادی فرهنگ وسایلی از قبیل تلفن همراه، تکنولوژی و ... است. اما فرهنگ معنوی، به معنای نحوه استفاده از این ابزارها است. تأخر فرهنگی مفهومی است که نشان می‌دهد بین این دو بخش فرهنگ یک اختلافی وجود دارد. بنابراین با وجود دسترسی بخش عظیمی از مردم به تلفن‌های همراه، شیوه استفاده از آن را به درستی فرانگرفته‌اند و نیاز شدیدی به فرهنگ‌سازی در این زمینه وجود دارد.
چهار) ضعف دستگاه‌های فرهنگی در آموزش استفاده از رسانه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد به شدت احساس می‌شود. آموزش و پرورش، اداره‌کل ارشاد و فرهنگ اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سازمان تبلیغات، حوزه علمیه و روحانیت محترم و ... بهتر است توجه بیشتری به آموزش نحوه استفاده درست از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در استان داشته باشند. سایر سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که دارای وظیفه‌ی فرهنگی هستند نیز آنچنان ناتوان عمل کرده‌اند که نمود آن را به راحتی می‌توان در چنین رفتارهایی مشاهده کرد. گویی معاونت سیاسی و اجتماعی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هیچ وظیفه‌ای در این خصوص ندارد.
پنج) تمامی تحلیل‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، در نهایت اقدام را به دادستانی حواله می‌کنند و خواستار برخورد با مجرمان و خاطیان می‌شوند. هر چند وظیفه دادستانی برخورد با این رخدادها است، اما این تنها نوک کوه یخ است که دیده می‌شود. هیچوقت، با برخورد صرف، نمی‌توان انتظار کاهش آسیب‌های اجتماعی را داشت. صحبت‌های چند روز اخیر سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان نیز گواهی بر همین قضیه است. ضمن اینکه بیش از ۲۰۰ مامور نیروی انتظامی از قبل در این مراسم حضور داشتند و همین که با وجود این جمعیت فاجعه بزرگی رخ نداده و کنترل شده باید از نیروی انتظامی تشکر کرد.
شش) پاهایی که در کنار جسد مقتول در عکس دیده می‌شوند، این احساس را در جامعه به وجود می‌آورد که گویی همدلی در بین این مردم از بین رفته است. زنگ خطر کاهش همدلی، خود روی دیگر احتمال افزایش خشونت در استان است.
هفت) لزوم برخورد جدی با دارندگان اسلحه نیز به شدت احساس می‌شود. ضمن اینکه خیلی قابل تقدیر است که امروز در کمترین زمان نیروی انتظامی اقدام به کشف سلاح‌های سرد بسیاری در استان کرد. از سوی دیگر، همان‌طور که گفته شد از آنجا که استفاده از اسلحه در استان کهگیلویه و بویراحمد به نوعی با هویت بخشی از مردم گره خورده است، کار قضایی و نظامی به تنهایی گره‌گشا نیست و لزوم اقدامات فرهنگی از سوی سایر دستگاه‌ها نیز به شدت احساس می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نمیشه خیلی چیزها را گفت وگرنه .
آفتاب
Iran, Islamic Republic of
وقتی به معلم که جامعه ساز و آینده ساز است به عنوان کالای مصرفی نگاه میشه و کوچکترین ارزشی برای این قشر در نظر گرفته نمیشه ...فاجعه در پیش است....معلم بایستی هیچ دغدغه‌ای نداشته باشد تا بتواند دانش آموزان رو هم آموزش دهد و هم تربیت ......آیا این طور است....
همین می شود که آموزش اصولی و اعتقادی از پایه صورت نمیگیرد...خدا کند که آینده از این بدتر نشود....
Iran, Islamic Republic of
تو خبرگزاری‌ها نوشته ..
Iran, Islamic Republic of
چرا قصاص انجام شد، بفرمایید اینم یه قتل دیگه، تا وقتی که فقر، بی کاری باشه اینا تبعاتش هست،
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مسولین استان ما به جای اینکه به علت و علل افزایش خشونت ها و درگیری ها مسلحانه و کشت و کشتار و وضع نابسامان فرهنگی منفعت طلبان انقلابی نما صد درصد در تکاپوی سهم خواهی و بهره گیری و گروگشی سیاسی برای خود می باشند تا کنون کدام یک از نمایندگاه استان از فقر و بدبختی مردم استان ما از مسولین عالی رتبه کمک و مدد جستند گرچه مسولین عالی رتبه عالی تبره هم گوش شنوایی ندارند ۹۹ درصد این بزه و درگیری ها فشارهای بدبختی و فقر و نداری ایست حقیقتا بدبختی و فشار باعث کم حوصلگی و عامل این قتل و درگیری و بزه در استان ماشده است فقر فرهنگی ناشی از فقر مادی است آقای سناتور واقعا در کجای این زخم های سنگین و چرکین این ملت قرار داری آقای سناتور یکی از مهمترین عامل اختلافات شما نمایندگان هستید که دستور آتش صادر می کنید حساسیتی ایست که شما در جامعه ایجاد می کنید تخم تفرقه ایست که برای به قدرت رسیدن خود بین مردم پراکنید از محضر مبارک مقام معظم رهبری خاضعانه و ملتمسانه می خواهیم که به داد استان فلاکت زده کهکیلویه و بویراحمد برسند فقر و بدبختی بیکاری فشارهای جو سیاسی سیاست زده حاکم بر استان مدیران و مسولین منفعت طلب نمایندگان استان سراسر مهر و محبت و مهمان نواز و شیعه مخلص دوازده امامی را به خشن ترین مردم بدل کردند مقام معظم رهبری تو را به جان مادرت فاطمه زهرا قسمت میدهم شر این غده های سرطانی تفرقه افکن را از سر استان ما کوتاه بگردان مردم استان ما مردوی غیور قبیله ای و عشیره ای که همه به نحوی نسبت خویشوند دارند برادر کشی در ذات و ذهنشان نبود این خشونت ها را برخوردهای ناشایست خط کشی های بین مردم باعث تعارض اخلاقی شد و عمال آن هم مسولین منفعت طلب دارای تفکر اانگلیسی صهیونیستی تفرقه بینداز و حکومت کن چون این سیاست سیاست زده کثیف از خادم مسجد تا مدیر کل را تحت تاثیر سیاست های کثیف قرار داد ان شاءالله با توجه خاص مقام معظم رهبری به این استان ریشه این مفسده سیاست زدگی پرکنده شود و آرامش و اخوت و برادری و همزیستی سالم به استان برگردد
سناتور
Iran, Islamic Republic of
فریادت را سر کسی بزن که بودجه 30سال جاده دهدشت پاتاوه را بلعید وازپرتو همین به مجلس راه یافت
واز نظر فرهنگی وخانوادگی به افراد همین خانواده های بدبختی که گرفتار این مصیبت ها شدن نزدیکتر بودخودش کمترش بکردی وبه این خانواده های فقیر بدادی ومصالحه ای بکردی !!!!
وقاحت بجای رسیدی که هرکسی عقدهای شخصی خودش را به هر بهانه می گشاید ورعایت خانوادهای مصیبت زده وگرفتار را نمیکند
غضنفر
Romania
حیف و صد حیف که نمیشه وگرنه جوابتو میدادم کبنا
فقط حرف مفت نزن رسانه ی فرهنگی که یکیش امثال تو باشه نباید هم بشه کار فرهنگی کرد در این استان
تو رسانه هستی بسم الله شروع کن
فقط حاشیه سازی میکنی در این استان دیگه چ کاری داری میکنی
همچین چیزایی باید رسانه ها شروع کنن و کارهای فرهنگی رو رواج بدن
تو چ کار مثبتی انجام دادی همینجا بعنوان یه خبر بزن و توضیح بده
جز حاشیه سازی ها و حرفهای مفتی که میزنی
Iran, Islamic Republic of
تا ساختار سياسي اقتصادي وفرهنگي كشور اصلاحات اساسي انجام نده مطمئن باشيد وضعيت به مراتب از اين بدتر خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
دبیر فرهنگی استان تو راه رو های وزارت خونه ها تشریف داره واقعا جای تاسف هست .
Iran, Islamic Republic of
ببین ما با کیا شدیم 80 میلیون نفر
Iran, Islamic Republic of
تحلیل بسیار خوبی بود احسن
متاسفانه خیلی ضعیف عمل کردند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اگه نیروی انتظامی به وظیفه خود بصورت کامل ‌جامع عمل می‌کرد چنین اتفاقی نمی افتاد مگر نه یک نفر جان خود را از دست داده پس تشکر از نیروی انتظامی چه معنی دارد
خود بنده بارها شاهد بوده که در بسیاری از حوادث با ۱۱۰ تماس گرفته میشه با تاخیر زیاد حضور پیدا می‌کنند
همه مقصرند نمیشه فقط گفت مردم
اگر نیروی انتظامی حضور داشت باید با تجمع مردم از اول در خصوص چنین مراسمی جلوگیری می‌شد تا اینگونه حوادث رخ نمیداد
Iran, Islamic Republic of
چرا خودتون عکسو گذاشتین روی سایت ؟
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
تمام اتفاقات در استان شما ::::بیکاری وتهی دستی است که بجامانده سیاست حکومت سلطنتی قبله ::::حکومت اسلام باید توجه ویژه به چنین مردمی محروم کند :::: نهاد و فرهنگ و سازمانی در این موارد تنها نیستند :::::: چرا وقتی رسانه ها و روزنامه وفضای همه زبانها اعلام خطر میکنند ::::دولت در پایتخت بی تفاوت ؟؟؟؟؟ اگر همین رسانه را عمل به گفته هاش میشد اینطور بود ؟؟؟؟؟؟ بیکاری وبیکاری باعث هر جنایتی می شود ::::که حتی روز روشن کابل برق را بفروشند برای نانی :::::آهن روی قبر را همچنین !!!!!!و۰۰۰۰۰۰مجلس ودولت کجایند ؟؟؟؟؟نگویید در استان ضعفه !!!!!!!! از چشمه اگر طراود تشنگی بسر آید ::::: بجای حزب وزدوبند های جناحی وجنگ صندلی قدرت :::::درد مردم بیگناه درمان کنند ::::
مطلع
Iran, Islamic Republic of
بی تفاوتی مدیران ارشد استان از مهرماه امسال در خصوص تامین امنیت مشهود می باشد نباید دادستان محترم پاسخگو باشد بلکه باید استاندار محترم به عنوان نفر اول امنیت استان و سرپرست ناتوان معاونت سیاسی و امنیتی استان پاسخگو باشد چرا بی تفاوتی مسئولین باید پای جوانان خوب و محجوب این استان نوشته شود . .....آقایان امنیت اتفاقی نیست //// بی تفاوت نباشید ..... همه چیز را بخاطر سیاست بازی سه نماینده مجلس که جان انسانها برای آنها مهم نیست فدا نکنید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو هستید .
Iran, Islamic Republic of
ما نمی‌دونیم چرا این همه آدم توانمند تو این استان هست و این وضعیت رو داریم اگر مسئولین توانمند نیستند شما که توانمندی بفرما و فرهنگ سازی بکن بین مردم
Iran, Islamic Republic of
تا متولیان دستگاه های فرهنگی مثل آموزش و پرورش و ارشاد با سفارش و سهم خواهی این نماینده و آن نماینده .عوض و بدل می شوند .انتظار بیشتری از فرهنگ در استان نداشته باشیم
Iran, Islamic Republic of
برادر تو خودت داری با پخش تصاویر اینچنینی مخاطب جمع میکنی،اونوقت بقیه رو نکوهش میکنی،اول یه فکری به حال خودت کن
پارسا
United States
حوزه علمیه و سایر ارگان های ..کجایی برادر..
ناشناس
Romania
حرف شما متین
وای خودتون هم عکس این صحنه ها رو ولو قصد تحلیل داشته باشید نذارین
يه نفر
Iran, Islamic Republic of
خط اول مقاله از صنوفي اسم بردي كه ظاهرا از اونا انتظار فرهنگي ميره
خدمتت عرض كنم اونا وقت اين كار ها را ندارند
چون در چندين جا عضو هيات علمي هستند
Iran, Islamic Republic of
چرام
Iran, Islamic Republic of
معلم و اموزش و پرورش را بی ارزش کردن و اهمیت ندادن به معلم و جایگاه مهم اموزش و پرورش نتیجه اش همین است...بیشتر دستگاه ها فقط ماشین مصرف پول و امکانات هستند هیچ کار مثبتی نمی کنند...وظایف انها نامشخص هست فقط وجود دارند ....همین
رضا
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که نگهداری اسلحه به عنوان نماد غیرت و مردانگی و شجاعت دیده شود و فقر در جامعه باشد، با کوچکترین بحث و درگیری، فرد به جای مراجعه به مراجع قضایی و انتظامی و کسب حق قانونی خود، یادش به تفنگی که متعلق به خودش یا پدرش یا برادرش هست می افتد.
بهترین راهکار در مرحله اول،جمع آوری اسلحه به صورت داوطلبانه، البته با پرداخت مبلغی به عنوان پول ارزش اسلحه. چون کسی حاضر نمیشود اسلحه اش را رایگان تحویل بده. در غیر این صورت فرد اسلحه خودش را به دیگری می فروشد و باز اسلحه در منطقه میماند.
اقدام دیگر کنترل شدید مرزها هست تا اسلحه وارد کشور نشود
اقدام بعدی تغییر نگرش و کار فرهنگی در مورد داشتن اسلحه است، که این کار به عهده رسانه ها ست.چون ما دارای قوه‌ قضاییه و نیروی انتظامی هستیم وفرد باید یاد بگیرد کشور قانون دارد و دیگر احتیاجی به احقاق حق خود از طریق اسلحه شخصی نیست.
Iran, Islamic Republic of
خودت داری تصاویر انتشار میدی ان وقت از فقر فرهنگی صحبت می کنی؟؟این فقر فرهنگی نیست اوج بیشعوری هست
حراج جان

حراج جان

روزنامه شهروند در گزارشی آورد: ١٠ نفس، ١٠ زندگی تسلیم مرگ شدند. دوباره برف و کولاک قربانی ...
‌تجمعات آزاد می‌شود؟

‌تجمعات آزاد می‌شود؟

تا زمانی که تجمعات در شرایط عادی باشد و مردم مطالبات خود را مطرح کنند، برخوردی صورت نمی‌گیرد....
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
فایل های مرتبط
1