تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۳۹
کد مطلب : ۴۴۳۴۸۳
کبنا بررسی کرد

نهضتی «نه به نزاع» ایجاد کنیم / اراده برای کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد / متولیان فرهنگی کجا هستند؟ / توضیحات دادستان یاسوج پیرامون نزاع خیابان هجرت 3

۱۷
۰
نهضتی «نه به نزاع» ایجاد کنیم / اراده برای کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد / متولیان فرهنگی کجا هستند؟ /  توضیحات دادستان یاسوج پیرامون نزاع خیابان هجرت 3
کبنا ؛ نزاع‌های دسته جمعی از آن دسته آسیب‌های اجتماعی است که نظم حاکم بر جامعه را مختل می‌کند و همواره مواجهه با آن مورد توجه متولیان نظم و امنیت اجتماعی بوده است. بر اساس یافته‌های پژوهشی مختلف، عوامل گوناگون زمینه نزاع دسته جمعی را فراهم می‌کند. ضعف مهارت‌های ارتباطی، کاهش آستانه تحمل، اختلافات مالی و خانوادگی و... از قبیل این عوامل می‌باشد و از آن طرف در دسترس بودن اسلحه گرم نیز حکم کبریت را برای روشن کردن مرگبار بنزین خشم این افراد را دارد.
به گزارش کبنا، اما به راستی؛ چرا، در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد نزاع‌های دسته جمعی و گاهاً منجر به مجروحیت و قتل در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده‌ایم؟ دستگاه‌های فرهنگی چه نقشی دارند؟ آن‌ها برای برون رفت از وضعیت چه برنامه‌های دارند؟ آیا نیروی انتظامی به موقع در همچنین حوادثی حضور دارند؟ مردم چه نقشی را می‌توانند، ایفا کنند؟ استانداری کهگیلویه و بویراحمد به عنوان راهبر سایر دستگاه‌ها در این زمینه چه کار خاصی انجام داده است؟ آیا دستگاه قضا به وظایفش به خوبی عمل می‌کند؟ رسانه‌ها و مردم چه نقشی دارند؟ سید علی ملک حسینی دادستان یاسوج با اشاره به نزاع هجرت 3 در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی از این شبهات پاسخ روشنی داده است. اما به طورکلی برای خاموش کردن آتش نزاع‌های دسته جمعی و از بین بردن دودی که در همچنین مواقعی بلند می‌شود و به چشم همه می‌رود، باید از رسانه گرفته تا مسئولان و مردم پای کار بیایند و با هم مشارکت کنند.
مردم باید در صورت مشاهده کردن همچنین اتفاقاتی به جای اینکه خیلی سریع شروع به فیلمبرداری و ارسال در فضای مجازی و گروه‌های واتس آپی خانوادگی و... می‌کنند با مراجع قانونی تماس حاصل کنند و دستگاه‌های قانونی باید با سرعت عمل و پاسخ سریع، دقیق و تمام کننده اعتماد مردم را بیش از پیش بالا ببرند. مردم باید هشیار باشند که پخش این کلیپ‌ها نشأت گرفته از ضعف فرهنگی و رواج ناامیدی در جامعه است. از طرف دیگر، مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد، به ویژه مسئولان حوزه امنیت، اجتماعی و فرهنگی باید با برنامه ریزی عطش برنامه‌های سیاسی و غیرضروری را پائین بیاورند و تمام توانشان را برای ترویج فرهنگ اسلامی بگذارند، چرا که به قولاً توسعه همه جانبه از مسیر فرهنگ می‌گذرد. در سال‌های اخیر کمترین برنامه‌های فرهنگی در این استان برگزار شده، صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توانست در راستای ارتقاء سطح فرهنگی تلاش بیشتری داشت. داشتن اسلحه گرم و سرد در خانه، همانند؛ بشکه نفت در اتاق خواب است. با وجود علاقه زیاد مردم به داشتن اسلحه و افزایش آن در بین خانواده‌ها، اما کمترین برنامه فرهنگی برای این موضوع از سوی متولیان امر تدارک دیده شده است. اراده، برنامه و روایات دقیق موضوعات می‌تواند جامعه را از بحران‌ها رها کند. به نظر می‌رسد؛ اراده‌ای در بین دستگاه‌های فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد، نشان به آن نشان که خبری از فعالیت‌های فرهنگی عمومی و محله به محله، مجتمع‌های فرهنگی فعال، سینما، پارک‌های مناسب، کتابخانه‌های مجهز و جذاب و برنامه‌های تولیدی متنوع و فرهنگی نیست.



 سید علی ملک حسینی دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مدیرانی هست که این روزها پاسخگو همه است. او به مردم عادی تا رسانه‌ها پاسخ می‌دهد و چنین مواقعی با گشاده‌رویی توضیح می‌دهد و همه این را می‌دانند و در واقع او، ایثارگرانه پای مجموعه دستگاه قضا که پاره‌ای از نظام اسلامی است، می‌ماند و برای مردم در باره نزاع‌ها حرف می‌زند و توصیه هم می‌کند. به نظر می‌رسد باید نهضت اسلحه و نزاع همانند نهضت تنباکو که در سفر ناصرالدین شاه قاجار به فرنگ در اعتراض به انحصار توتون و تنباکو شکل گرفت، شکل بگیرد و در اعتراض به وجود اسلحه گرم و سرد در منازل، جشن‌های عروسی و شادی، مراسم عزا و نزاع دسته جمعی، همه مردم پای کار بیایند و با دستگاه‌های قضایی و انتظامی همکاری لازم را داشته باشند و در این نهضت همه صادقانه شرکت کنند، تا بساط اسلحه و نزاع دسته جمعی که در صورت ادامه دودش به چشم همه می‌رود، برای همیشه جمع شود.
ملک‌حسینی دادستان یاسوج  با اشاره به نزاع خیابان هجرت 3، اظهار داشت: پس از دریافت خبر یک حادثه در خیابان هجرت ۳ یاسوج در همان ساعت اولیه یگان امداد که همان نزدیکی بود، ظرف مدت ۵ دقیقه در صحنه حاضر شد، اما متهم اصلی که شناسایی شده فرار کرده و تحت تعقیب است.
 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه توضیح داد که علت این درگیری، مسائل خانوادگی است و متهم به قصد تیراندازی به داماد خانواده در این مکان حاضر شده بود. پدر او که همراه اش رفته بود، فعلاً بازداشت و خود متهم اصلی هم تحت تعقیب است.
ملک حسینی اضافه کرد: در تیراندازی خانوادگی امشب کسی مجروح نشده و آنچه در فیلم حادثه توسط یک خانم مطرح می‌شود، صحت ندارد.
وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی با مخلان نظم و امنیت عمومی به طور قاطع برخورد خواهد کرد، گفت: هویت متهم مشخص هست و قطعاً دستگیر و برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.
ملک حسینی نسبت به انتشار تصاویر و فیلم‌های مربوط به درگیری‌ها و حوادث در فضای مجازی و بازنشر آنها هشدار داد و افزود: آنچه بیشتر مایه نگرانی است، سرعت انتشار و حساس شدن مردم نسبت به این جرائم و احساس ناامنی ایجاد شده می‌باشد.
دادستان یاسوج ابراز داشت: در این شرایط باز نشر گسترده این فیلم‌ها، احساس نا امنی را چند برابر می‌کند و مثل بنزین بر آتش پاشیدن هست.
وی گفت: باز نشر این فیلم‌ها در گروه‌های فامیلی و طایفه‌ای، جز احساس ترس برای آنهایی که این صحنه‌ها را ندیده‌اند، فایده‌ی دیگری ندارد و مردم باید از انتشار اینگونه فیلم‌ها در فضای مجازی، خودداری کنند.
ملک حسینی با بیان اینکه نکته قابل توجه این هست که این درگیری‌ها بین خانواده‌های نسبتاً مرفه در حال رخ دادن است.
ملک حسینی خاطر نشان کرد: یگان امداد در سطح شهر مستقر بود در زمان شلیک یکی از شهروندان با بنده تماس گرفت و کمتر از ۵ دقیقه مأمورین رسیدند. هویت متهم مشخص هست و قطعاً مانند بقیه زندان خواهد شد.
وی افزود: مأمورین با اذن ورود به منزل و مخفیگاه متهم وارد شدند و در حال تعقیب وی هستند.
به گزارش کبنا، بهتر است که همه دستگاه با اراده تمام برای جمع کردن بساط آسیب های اجتماعی، کاهش آنها در سطح جامعه بیش از گذشته متحد و اراده داشته باشنذ.
نام شما

آدرس ايميل شما

ارمین
Iran, Islamic Republic of
اصلا پلیس شهرو ب حال خودش رها کرده
ک اگر نکرده بود، وضع الان این نبود
شهر بی قانون
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
آقای ملک حسینی / والا دیگه مردم آسایش ندارن ابرو شهر یاسوج بردن تورا خدا یکاری کنید والا دیگه مردم امنیت ندارن
Iran, Islamic Republic of
درود و سپاس بر جناب ملک حسینی و مجموعه همکارانشان .
Iran, Islamic Republic of
امنیت استان نیترن برقرار کنن ایگن شفاف سازی نکنیت و فیلم پخش نکنیت..
اگه پخش وانبو چطو ایخیت قبول کنیت درگیری بیه
Iran, Islamic Republic of
الان دوسال هست که وضعیت بسیار بدی برای استان پیش آمده بالاخص مرکز استان ،دستگاه قضایی باید اشد مجازات را برای این آشوبگران و مخلین نظم و امنیت بکار ببرد و صد البته تبعیدشان نماید و هیچ گذشتی ننماید تا دیگر شاهد چنین فجایع بدی نباشیم.
نت
Iran, Islamic Republic of
طرف هر خلافي توی پرونده ش هست بعد تا فردا آزاد توی خيابون پرسه ميزنه. استان ما کلا خاله خرزویی
Romania
جناب دادستان محترم وزحمت کش عامل اصلی موضوع وجود قانون اسلحه جواز میباشد که نظام ان را به اجرا دراورده و شاید شما بفرمایید ان اسلحه ها شکاری وساچمه ای میباشند یا برای عشایر درنظر گرفته شده ولی عامل اصلی وجود اصلحه وراه ورود ان همین طرح بوده وبه نوعی پایه گذار موضوع بوده است
Iran, Islamic Republic of
مهم برخوردی هست که بایدقبل از زندان انجام بشه وبایدحسابی گوشمالی داده بشود کسی که براحتی ااسلحه دست میگیرد حتما قبلا هم مرتکب شده باید ی دوری توی اگاهی بزنند بعد تحویل زندان داده بشود
India
باید افراد شرور به مدت یک هفته هر روز با موی تراشیده و دست بند زده در پشت ماشین های نیروی انتظامی در شهر گرداننده شوند
کورش جاوید
Romania
ماازنیروهای امنيتی خواهشمندیم درمسئله امنیت شهرجدی باشند چون من آلان بچه ام چندروزه دچارترس گردیده وازمدرسه غیبت کرده وتمام همشهریان کوچک وبزرگ به خاطرنبودامنیت دچارترس وناراحتی گردیده اند
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا نهضت نه به نزاع با ایجاد اشتغال وایجاد ثروت ایجاد میشه.شما چرا؟؟؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
بایدخونه افرادمشکوک به اسلحه راواردخونه بشن واسلحه هاراجمع کنند،راحت هزارتاجمع میکنن تویک روز
زهرا
Iran, Islamic Republic of
جناب دادستان ب داد مرد م بهمئی برسین هر روز ی جر هر روز ی .
A z
Iran, Islamic Republic of
باید این مسائل به صورت فرهنگی حل شود، زور و ارعاب تا یک سنی مثلا برای تا حدود بچه دبستانی جواب میده، باید معلم و مدرسه قوی باشند. معلمی که خودش از بی پولی روحیه نداره کجا میتونه صبر و صبوری را آموزش بده،
حسن
Iran, Islamic Republic of
ومسئله اصلی نبود شغل و گرانی است که مردم را جون به لب کرده که بازهم خروجیش میشه جنگ و جدل. امروزبه فکر باشید که فردا دیره. آقا سید بزرگوار. البته استان ما بهتراز دیگر استانها است. یا علی مدد.
اسمعیل
Iran, Islamic Republic of
کبنا بنویس که بنیانگذار نهضت نه به نزاع و خشونت ساخته ی تفکّر اتّحادطلب و فرهنگدوست ندای وحدت است..
وحید
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرتان بده سیر عزیز . فقط شما را میبینیم که یه کار مثبتی انجام میدی بقیه فقط از دور انتقاد میکنن
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
1