تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۲۵
کد مطلب : ۴۴۳۴۱۱
کبنا گزارش می‌دهد

راه اندازی تماشاخانه سیار در ۷ قطب کشور /   تماشاخانه سیار کانون به استان‌های غرب کشور سفر می‌کند

۱
سفر مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛علی‌ اکبرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. او به شهرستان‌های باشت، گچساران و بویراحمد رفت و مراکز این کانون را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و با مسئولان مختلف استان نیز دیدارهای مختلفی برگزار کرد.
به گزارش کبنا، اکبرزاده در این سفر دو روزه خود از مراکز شهرهای سی‌سخت، باشت و گچساران بازدید و ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با کارکنان و اعضای شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و بخش کبگیان نیز نشست برگزار کرد.
راه اندازی تماشاخانه سیار در ۷ قطب کشور
به گزارش کبنا، معاون وزیر آموزش وپرورش و مدیر عامل کانون پرورش فکری کشور گفت: در ۷ قطب کشور به زودی تماشاخانه سیار راه اندازی می‌شود.
مهدی علی اکبرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری کشور امروز در دیدار از مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان گچساران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کهگیلویه وبویراحمد دارای کودکان و نوجوانان با استعداد و خلاقیت است و باید در زمینه هنری، فرهنگی و پرورش خلاقیت‌ها در این استان برنامه ریزی بیشتری انجام شود.
 وی گفت: در کهگیلویه وبویراحمد ۱۱ مرکز ثابت و ۷ مرکز سیار و ۲ مرکز پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جوان وجود دارد.
 معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در شرایط کرونا کانون مجازی برای کودکان و نوجوانان سراسر کشور دایر شد و این کانون تمام فعالیت‌های کانون پرورش فکری را در برداشت و همه کودکان و نوجوانان در هر کجای کشور از برنامه‌های مشترک کانون بهره‌مند می‌شدند.
 اکبرزاده عنوان کرد: کانون‌های پرورش فکری در کل کشور از ابتدای مهر ماه پذیرای کودکان و نوجوانان هستند و مربیان این مراکز که همه آن‌ها آموزش‌های لازم رابه روز فرا گرفته در خدمت کودکان و نوجوانان هستند.

 وی یادآور شد: در سال آینده به بودجه کانون پرورش فکری کشور ۴۰ درصد اضافه خواهد شد و با این افزایش می‌توانیم برنامه‌های بیشتری را به مجموعه‌های کانون پرورش فکری اضافه کنیم.
 مدیرعامل کانون پرورش فکری کشور ابراز کرد: به زودی تماشاخانه سیار در ۷ قطب کشور راه اندازی می‌شود.
 وی ادامه داد: در حال حاضر نیز تریلی‌هایی که به انواع تجهیزات فرهنگی و هنری مجهز شدند به مناطق کم برخوردار رفته و فعالیت خواهد کرد و در همین راستا یک تریلر در جنوب و یک دستگاه تریلر نیز در شمال و شرق فعالیت دارد و به زودی در غر ب تیز اینگونه تریلر فعالیت خواهد کرد.
 فعالیت هزار و ۳۲ کانون فکری کودکان و نوجوانان در کشور
معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: یکهزار و ۳۳ کانون فکری کودکان و نوجوانان در استان‌های کشور فعالیت می‌کند.

 مهدی علی‌اکبرزاده دوشنبه شب در نشست با مسئولان در باشت اظهار کرد: از برنامه‌های کانون پرورش فکری کشور در دولت سیزدهم می‌توان به افزایش کیفیت برنامه‌های کانون‌های فکری کودکان و نوجوانان با اختصاص تجهیزاتی مانند کتاب و سرگرمی جدید اشاره کرد.
 وی بیان کرد: امیدواریم با افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات کانون حق الزحمه مربیان و تجهیزات این مراکز فرهنگی بهتر شود.
 معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور تصریح کرد: برخی کتاب‌های کانون‌های فکری کودکان و نوجوانان به زبان‌های خارجی ترجمه شده که این امر نشان دهنده وجه بین المللی آنان است.
 اکبرزاده تصریح کرد: برخی از تولیدات فیلم کوتاه و بلند کانون نیز در جشنواره‌های بین المللی رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند.
 وی با عنوان اینکه شورای نظارت براسباب بازی‌ها که مجوز واردات یا تولید این محصولات را صادر می‌کند در کانون فکری مستقر است، گفت: فعالیت‌های کانون فکری تنها به مراکز آموزشی و تربیتی ختم نمی‌شود.
 نادر گرامی فرماندار باشت نیز در این نشست اظهار کرد: جا دارد از برنامه‌های خوب کانون‌های فکری و کودکان برای تربیت نسل فردا قدر دانی کرد.
  وی با اشاره به اینکه فعالیت کانون زبان انگلیسی در این شهرستان ضروری است، بیان کرد:  مسوولان کانون‌های فکری کودکان و نوجوانان خواست برای صدور مجوز کانون زبان انگلیسی در باشت اقدام شود.
  تماشاخانه سیار کانون به استان‌های غرب کشور سفر می‌کند
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آغاز سفر به شهرستان گچساران در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و با قرائت فاتحه بر مزار مطهر شهیدان، نسبت به مفام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام کرد.
 به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی علی‌اکبرزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌ای که در این سفر داریم دیدار با مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است و در رابطه با مسائل و مشکلات آن‌ها و مواردی که در حیطه وظایف مربیان عزیز است صحبت خواهیم کرد و در جریان برنامه‌هایی که در مراکز کانون استان برگزار می‌شود هم قرار خواهیم گرفت.
 علی‌اکبرزاده تصریح کرد: بی‌تردید دیدار با مربیان و شنیدن نقطه نظرهای آنها می‌تواند ما را در تصمیم‌گیری‌های آتی کمک کند و در برنامه‌ریزی‌هایی که خواهیم داشت این نظرها و دیدگاه‌ها مد نظر قرار خواهد گرفت.
وی همچنین عنوان کرد: در راستای تبادل نظر و گفت‌وگو پیرامون مباحث فرهنگی هنری کودکان و نوجوانان دیدار و نشستی را با مسوولان عالی استان خواهم داشت.

علی‌اکبرزاده خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان، سرمایه‌های ارزشمند سرزمین عزیزمان و پشتوانه نظام اسلامی هستند، بنابراین اهمیت دادن به آنها و برنامه‌ریزی برای تعلیم و تربیت آنها و همچنین مسائل مختلف پیرامون موضوع‌های فرهنگی، هنری و تربیتی بچه‌ها می‌تواند در این زمینه نقشی تعیین کننده داشته باشد.
وی اضافه کرد: به همین دلیل دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرهای مسوولان عالی استان برای ما مهم است و از طرفی برخی از مسائل مربوط به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جدای از اینکه باید از مرکز پشتیبانی و حل شود ضرورت دارد مورد توجه مسوولان استان هم قرار بگیرد و این فرصت خوبی است که با عزیزان هم‌اندیشی و همفکری شود و برنامه‌های لازم برای آینده را تدارک ببینیم.
وی گفت: اعتبارات ما در سطح ملی برای اعتبارات جاری در سطح ملی برنامه‌ریزی می‌شود و اعتبارات استانی برای مسائل عمرانی، بنابراین هماهنگی با استان در سطح استان و برنامه‌ریزی برای آینده یکی از یرنامه‌هایی خواهد بود که ما در این دو روز دیدار در استان با عزیزان مطرح خواهیم کرد.
  علی‌اکبرزاده اظهار داشت: خوشبختانه در سطح ملی اعتبارات ما ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و تأثیر این افزایش اعتبار متوجه استان کهگیلویه و بویراحمد هم خواهد شد.
وی با بیان اینکه ما همیشه وضعیت استان‌ها را رصد می‌کنیم، افزود: در ایام کرونا، آموزش‌ها و برنامه‌هایمان را در کانون تعطیل نکردیم و به صورت برخی، آنلاین و مجازی شرایط جدیدی را ایجاد کردیم.
علی‌اکبرزاده عنوان کرد: دوستان کودک و نوجوان ما در این ایام در کانون مجازی ما شرکت می‌کردند تا اینکه از ابتدای مهر امسال مراکز کانون آرام آرام برای استفاده بهینه کودکان و نوجوانان بازگشایی شد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت که همکاران ما در سراسر کشور همیشه آماده مشاوره و راهنمایی در زمینه‌های فرهنگی و هنری به کودکان هستند.
وی با بیان اینکه مربیان خوبی در سطح استان داریم ادامه داد: در نشست‌هایی که همکاران ما به‌صورت وبیناری و گاهی حضوری در استان داشته‌اند حکایت از این دارد که همکاران ما در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت خودشان را مانند سایر استان‌ها حتی در شرایط کرونایی به نحو مناسبی انجام داده‌اند و این استان جزو یکی از استان‌های بسیار موفق در زمینه خدمات فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان بوده است و شاید یکی از علت‌هایی که من این استان را برای بازدید انتخاب کردم تا در خدمت دوستان باشم؛ فعالیت‌ها و خلاقیت‌هایی بود که در برنامه‌ها در استان انجام شده است.
 علی‌اکبرزاده اظهار داشت: در سطح کشور و همچنین استان دو نوع خدمات برای مناطق روستایی داریم یکی کتابخانه‌های سیار که به روستاها مراجعه و با بچه‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، دیگری کتابخانه پستی است که در واقع کتاب برای اعضایی که عضو کانون هستند ارسال می‌شود.
وی گفت: اما اتفاق خوبی که در آینده نزدیک در هفت قطب کشور خواهد افتاد که در منطقه غرب هم اجرا خواهد شد، موضوع تماشاخانه‌های سیار ما خواهد بود.

علی‌اکبرزاده افزود: تماشاخانه‌های سیار، تریلی‌هایی هستند که به انواع تجهیزات اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری مجهز شده است و به مناطق کم‌برخوردار مراجعه و فعالیت‌های خودشان را انجام خواهند داد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: یکی از تریلی‌ها که تا یک ماه گذشته فعالیت داشت در جنوب کشور مشغول به‌کار بود، یکی دیگر در شمال کشور و یکی هم در شرق کشور، برای منطقه غرب کشور هم ساماندهی شده که به‌زودی تماشاخانه سیار در استان‌های غرب کشور هم حضور داشته باشد و البته بر اساس قطب‌بندی، ما یک تریلی سیار مستقر را در غرب کشور تدارک دیده‌ایم که این استان‌ها را پوشش دهد.
نشست با کارکنان و اعضا شهرستان‌های گچساران، باشت، دهدشت، لیکک و لنده و شنیدن مشکلات آنها، بازدید از مرکز فرهنگی هنری شماره یک گچساران از جمله برنامه‌های امروز وی بود.
 راه اندازی مرکز کانون زبان ایران در باشت
باحضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، مرکزکانون زبان ایران درشهرستان باشت راه اندازی شد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در آئین راه اندازی مرکز کانون زبان ایران در شهر باشت گفت: باتوجه به استعدادها و استقبال خوب مردم فرهنگ دوست و بافرهنگ این شهرستان امکانات، نیازمندی‌های این کانون در نخستین فرصت تأمین و ارسال می‌شود.
علی اکبرزاده افزود: دراولین زمان پس از انجام مکاتبات کانون زبان در این شهرستان دایر می‌شود و دانش آموزان، کودکان، نوجوانان، بزرگسالان که علاقمند به آموزش زبان‌های خارجی هستند می‌توانند از ترم بهار در سال آینده با ثبت نام در این کانون زبان مورد علاقه خود را فرا گیرند.
وی گفت: همه ایثارگران شاغل درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که شرایط لازم را داشتند تبدیل وضعیت شدند و پرونده برخی دیگر از این نیروها برای تبدیل وضعیت در امور اداری در دست پیگیری است.
اکبرزاده با بیان اینکه درتولید کتاب برای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان کیفیت را فدای کمیت نمی‌کنیم افزود: شورای نظارت برسرگرمی‌ها واسباب بازی‌ها درکانون مستقر و بر واردات اسباب بازی به کشور نظارت می‌کند و اسباب بازی‌های تولیدی نیز باید مجوز کانون را داشته باشند.
محبوبه ظفری مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان باشت با بیان اینکه این کانون دیماه سال ۱۳۸۴ در این شهرستان راه اندازی شد گفت: ۱۲۴ عضودراین کانون در زمینه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی و علمی فعالیت می‌کنند.
  افزایش ۴۰ درصدی بودجه کانون‌های پرورش فکری در سال آینده

بودجه کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال آینده ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.
 مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در سفر به یاسوج گفت: بودجه آموزشی و فرهنگی کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۴۰ درصدی دارد و این افزایش اعتبار به رشد و توسعه این مراکز از جهات مختلف کمک می‌کند.
 علی اکبرزاده افزود: در این سفر در دیدارهایی با مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد درباره مسائل و مشکلات کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبادل نظر و مقرر شد که شرایط خوبی در کانون‌های پرورش فکری بهتر از گذشته فراهم تا کودکان و نوجوانان بیشتر جذب این مراکز شوند.
 اکبرزاده اضافه کرد: باید تلاش شود تا در این مراکز یک فضای آزاد، صمیمانه و توأم با خلاقیت را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داده شود و نوجوانان با آزادی و اختیار کامل در این فضا حضور یابند و از برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در این مراکز استفاده کنند.
 وی همچنین به مشکلات استخدامی برخی از مربیان کانون‌های پرورش فکری کودکان اشاره کرد و ادامه داد: در بازگشت به تهران در اولین فرصت پیگیر تبدیل وضعیت نیروها هستیم و همچنین برای آموزش‌های ضمن خدمت آنان نیز اقدام می‌شود.
 مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با اشاره به تجهیزات و امکانات مراکز کانون‌های پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه بودجه‌های عمرانی کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استانی است، از مسئولان استانی انتظار می‌رود با تأمین اعتبارات مورد نیاز برای توسعه این مراکز همکاری لازم را داشته باشند.

  فعالیت ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری در کهگیلویه و بویراحمد
معاون وزیر بآموزش و پرورش و مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور از مراکز کانون پرورشی گچساران بازدید کرد.
 علی اکبر زاده با بیان اینکه ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان فعال است گفت: ۱۱ مرکز ثابت ۷ مرکز سیار و ۲ مرکز نیز پستی است.
وی با اشاره به شرایط کرونایی موجود در کشور افزود: با شروع کرونا همه آموزش‌ها به صورت مجازی از مرکز برای جامعه هدف در سراسر کشور اجرا می‌شد.
اکبر زاده افزود: در این مدت همه کودکان در سراسر کشور برنامه‌ها را به صورت آنلاین و مجازی دریافت می‌کردند و برنامه‌های مشترک برای همه کودکان سراسر کشور اجرا می‌شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور با بیان اینکه همه مراکز کانون پرورشی از اول مهر باز شدند گفت: در این مراکز مربیان مجرب آماده خدمات رسانی به کودکان هستند.
اکبرزاده بیان کرد: کودکان کهگیلویه و بویراحمد از خلاقیت‌های بسیاری برخورارند که نیازمند توجه بیشتر هستاست.
 وی از افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات کانون پرورشی در سال آینده خبرداد اضافه کرد: در زمان توزیع اعتبارات جدید توجه مطلوبی به استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور در سفر دو روزه خود به شهرستان‌های گچساران، باشت، دنا و بویر احمد سفر می‌کند.





نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1