کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

اما و اگر اعتبارات محرومیت‌زدایی کهگیلویه و بویراحمد؛ هادی‌زارع‌پور و فرماندار باشت شدیداً اعتراض کردند / حسینی‌: به دلیلی که نماینده نداشتیم، در حق شهرستان‌های گچساران و باشت اجحاف شده است (+ جداول)

3 آذر 1400 ساعت 19:18

شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان برگزار شد که در این نشست بعضی از مدیران از توزیع اعتبارات محرومیت‌زدایی به شدت گلایه کردند.


شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان برگزار شد که در این نشست بعضی از مدیران از توزیع اعتبارات محرومیت‌زدایی به شدت گلایه کردند.
به گزارش کبنا، شامگاه (چهارشنبه 3 آذر ماه 1400) نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان دولت برگزار شد.
در این نشست علی شهابی‌نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح اعتبارات محرومیت زدایی که در پنج حوزه مدرسه، آب، راه، آبخیزداری و سلامت توزیع می‌شود، پرداخت و اظهار داشت: بیش از 495 میلیارد تومان اعتبارات پروژه‌های محرومیت‌زدایی است که بر اساس نظر آقای استاندار که در جلسه قبل گفته بود که 20 درصد اعتبارات با نظر شهرستان‌ها توزیع داده شود. ما هم این کار را انجام دادیم و نظر شهرستان‌ها را در خصوص توزیع اعتبارات گرفته‌ایم.
وی افزود: 199 پروژه از اعتبارات محرومیت‌زدایی بهره می‌برند که باشت 13 پروژه، بویراحمد 40 پروژه، بهمئی 11 پروژه، چرام 14 پروژه، دنا 28 پروژه، کهگیلویه 54 پروژه، گچساران 15 پروژه، لنده 14 پروژه و مارگون 20 پروژه محرومیت‌زدایی دارند.
در همین حین هادی‌زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد که به شدت از نحوه توزیع اعتبارات گلایه داشت، اظهار داشت: بر اساس نظر بزرگان بعد از نان، آموزش مهمترین نیاز بشر است که متأسفانه در اعتبارات محرومیت‌زدایی آنها به خوبی دیده نشده است.
وی گفت: اعتبارات مدارس به صورت ملی توزیع می‌شود، چرا در استان کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات مدارس ما که مملو از مشکلات زیادی هستند و 133 پروژه نیمه‌تمام داریم، باید کم شود.

زارع‌پور گفت: به شدت ما گلایه و اعتراض داریم.
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به زارع‌پور گفت: اگر برای اعتبارات در سطح ملی تصمیم گیری می‌شود، پس چرا ما شورای برنامه‌ریزی را تشکیل داده‌ایم. بر اساس قانون اختیار جابجایی 20 درصد از اعتبارات ملی را به استان‌ها داده‌اند که ما هم گفتیم با توجه به اینکه فرمانداران شناخت بیشتری به حوزه‌های خود دارند، در خصوص این 20 درصد تصمیم‌گیری شود. آقای زارع‌پور بر اساس اولویت‌ها این اعتبارات توزیع شده است.
فرماندار چرام در این خصوص توزیع داد و گفت که آموزش و پرورش برای جاهایی اعتبار گذاشته بود که یک خانه هم وجود نداشت و ما اعتبارات را جابجا کردیم.

علیرضا اتابک فرماندار شهرستان گچساران حرف فرماندار چرام را تایید کرد و گفت: اعتبارات آموزش را جاهایی اختصاص داده بودند که لازم نبود و ما با هماهنگ آموزش و پرورش جابجا کردیم.
قائمی فرماندار شهرستان مارگون از استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جهت اینکه نظر فرمانداران را در توزیع اعتبارات را لحاظ کرده بود، قدردانی کرد.
به گزارش کبنا، به غیر از هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، مسعود حسینی فرماندار شهرستان باشت به شدت از توزیع اعتبارات محرومیت زدایی گلایه کرد و گفت: حقیقتاً به دلیل اینکه حوزه انتخابیه باشت و گچساران نماینده نداشت، در حقش اجحاف شده است.
وی افزود: ما در حوزه راه و آب مشکلات و بحران داریم، اما اعتبارات ما با شهرستانی که جمعیت کمتری از ما دارند، کمتر است. 

الله کرم جانی پور سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از توزیع اعتبارات محرومیت زدایی در حوزه راه به شدت گلایه کرد و گفت: بیش از 6500 راه روستایی داریم که بخش اعظم آن وضعیت مناسبی ندارند و مناطق محروم ما مشکلات جدی در حوزه راه دارند. احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه راه‌های روستایی و مناطق محروم 200 میلیارد تومان تخصیص گرفتیم که برای مناطقی همانند سیلاب و کلوار اعتبارات خوبی در نظر گرفته می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از گلایه‌مندی مناطق محروم و روستاها از وضعیت راه و آب خبر داد و تاکید کرد: فرمانداران ما آدم‌های دلسوزی هستند و مشکلات راه و آب هر منطقه را خوب می‌دانند که بر اساس نیاز به توزیع اعتبارات اقدام شده است.



به گزارش کبنا، در پایان اعتبارات محرومیت‌زدایی با رأی اعضا تصویب شد.
 


کد مطلب: 441656

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/441656/اما-اگر-اعتبارات-محرومیت-زدایی-کهگیلویه-بویراحمد-هادی-زارع-پور-فرماندار-باشت-شدیدا-اعتراض-کردند-حسینی-دلیلی-نماینده-نداشتیم-حق-شهرستان-های-گچساران-اجحاف-شده-جداول

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1