تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۴۴۱۴۳۳
کبنا گزارش می‌دهد

تجمع مردم اصفهان برای احیای زاینده رود / دستور ویژه مخبر به ۲ وزیر

۰
تجمع مردم اصفهان برای احیای زاینده رود / دستور ویژه مخبر به ۲ وزیر
کبنا ؛ جمعی از مردم اصفهان امروز جمعه ۲۸ آبان ماه در بستر خشکیده زاینده رود در جوار پل تاریخی خواجو تجمع کرده و خواهان جریان دائمی زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی شدند.
به گزارش کبنا، اصفهان صدها نفر از مردم و کشاورزان اصفهان امروز با جمع شدن در کنار پل خواجو خواهان جاری شدن دائمی رودخانه زاینده رود شدند.
 تعدادی از مردم و کشاورزان اصفهان، امروز (جمعه-۲۸ آبان) در بستر خشک روزخانه زاینده رود در کنار پل خواجو جمع شدند و خواهان تخصیص آب برای کشت پاییزه و جاری شدن دائمی این رودخانه شدند و از مسئولان درخواست کردند هر چه سریع‌تر مشکلات آب استان اصفهان را حل کنند.
 مردم و کشاورزان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی این پلاکاردها نوشته شده بود "زاینده رود من کو؟" اجرای عدالت در توزیع حقابه و اجرای طرح‌های احیای زاینده‌رود از طریق مجاری قانونی از دیگر مطالبات کشاورزان است.
 تجمع مردم اصفهان برای احیای زاینده رود/دستور ویژه مخبر به ۲ وزیر
تجمع مردم اصفهان برای احیای زاینده رود/دستور ویژه مخبر به ۲ وزیر
 مهر در این زمینه نوشت: اجرای مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب، جریان دائمی زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی و جلوگیری از بارگذاری‌های جدید بر این حوضه آبریز خواسته همه مردم اصفهان است.
 در تجمع امروز حسن اکلیلی از هنرمندان بنام دیار نصف جهان خطاب به مردم گفت: پیکر نیمه جان و مرده زنده رود به ما نفس می‌دهد و مردمی که امروز همدلی می‌کنند به واسطه این خاک و زنده رود است، اصفهان در گذشته نه چندان دور مدعی بود اگر دیواره ۱۰ متری دور این استان بکشند نیاز به هیچی نخواهیم داشت، برنج، گندم، حبوبات میوه و هنرمان صادراتی بوده، چه شده است که این‌طور مانده‌ایم؟
 
بیشتر بخوانید:

تجمع کشاورزان و مردم اصفهان در اعتراض به خشکی زاینده‌رود (+ عکس و فیلم)

 
سیدعلی اکبر محرابیان در دیدار با کشاورزان اصفهان در مهدیه وجاره وعده داد که مشکلات این حوضه تا دو سال آینده حل و فصل شود.
 همچنین دستاورد سفر وزیر نیرو به اصفهان تخصیص ۳۸ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبرسانی به اصفهان بود که در صورت تحقق نتایج خوبی را همراه خواهد داشت.
 گفتنی است در پی تجمع امروز مردم اصفهان برای احیای زاینده رود، مخبر معاون اول رئیس جمهور به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی دستور داد در اسرع وقت برای حل مشکل حوضه آبریز زاینده رود در سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد اقدام کنند.
 
تجمع مردم اصفهان برای احیای زاینده رود/دستور ویژه مخبر به ۲ وزیر 
حوضه آبریز زاینده رود در دو دهه اخیر به دلیل بارگذاری‌های بیش از حد صنایع و توسعه اراضی کشاورزی و باغات، پمپاژهای غیرقانونی به نام آبخیزداری در بالادست این حوضه و همچنین کاهش نزولات جوی امروز به بحران رسیده است.
 توسعه ناپایدار در این خطه نه تنها منابع آب سطحی بلکه منابع آب زیرزمینی را نیز از بین برده و خشکی رودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی و برداشت‌های بی رویه از چاه‌ها سبب تشدید فرونشست در شهر تاریخی اصفهان شده است، آلودگی هوا و گرد و غبار و خشکی اراضی کشاورزی شرق از جمله دیگر مشکلات این حوضه است.
  
مطالبات بحق کشاورزان اصفهانی را پیگیری می‌کنیم
معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان گفت: مطالبات کشاورزان اصفهانی بحق است و یقیناً برای حمایت از این قشر زحمتکش این خواسته‌ها را پیگیری خواهیم کرد.
محمدرضا جان‌نثاری قبل از ظهر پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان شهرضا، اظهار داشت: امروزه دردوره‌ای از نظام قرار داریم که مشکلات در کشور به هر دلیلی زیاد است اما مردم انتظار دارند که همان گونه که آنها مردانه نظام را در همه فرازو نشیب‌ها حفظ کردند مسئولان نیز به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند و به آنها خدمت کنند.
 وی افزود: دشمنان درنده خو از هر رخنه و هر نکته‌ای می‌خواهند برای ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی ما سو استفاده کنند اما ایران اسلامی با اقتدار و همچنان با قدرت در برابر تمام قدرت‌های استکباری ایستاده است.
​​​​​​​
 معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه مشکل عمده کشور ما یک مشکل تأمین آب هست، تاکید کرد: البته کم لطفی‌ها، بی تدبیری و سو مدیریت‌ها این مشکل را هم تشدید کرده است.
 مطالبات کشاورزان اصفهانی به حق است
 وی همچنین با توجه به تجمع کشاورزان اصفهانی، بیان کرد: کشاورزان شرق و غرب اصفهان مردمی شریف، نجیب، انقلابی و رزمنده هستند که ناراحتی و مشکلات خود را با تجمع نشان می‌دهند، بیانات آنها به حق است و هیچ زیاده طلبی هم ندارند.
 جان‌نثاری عنوان کرد: مردم ما به هیچ وجه اجازه سو استفاده از پیگیری مطالبات بحق خود را به دشمنان نمی‌دهند؛ کشاورزان شرق و غرب استان چنان سیلی بر صورت دشمن خواهند زد که برقش عالم‌گیر شود.

 معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان گفت: کشاورزان مطالبات خود را بیان می‌کنند و ما هم مطالبات آنها را قطعاً پیگیری خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که دشمن و رسانه‌های بیگانه از این امر سو استفاده کنند.
 مردمان شهرضا همیشه متکی به خود بوده‌اند
 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه جلسه تودیع و معارفه یک جلسه نمادین است چراکه تشکر و قدردانی در فرهنگ ما رواج دارد، گفت: شهرضا مردمانی بسیار انقلابی سخت‌کوش دارد که همیشه بر روی پای خود ایستادند و متکی به خود بوده‌اند، من استقامت، دلاوری و مردانگی مردمان این شهرستان را در گردان و تیپ قمر بنی‌هاشم دیده‌ام.
 وی با تشکر از زحمات فرماندار اسبق شهرستان شهرضا، گفت: از ناصر اسدی فرماندار اسبق شهرضا تشکر می‌کنیم، زحمات زیادی در این شرایط سخت برای اداره شهرستان کشیدند. 
معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان گفت: اکنون نیز یک جوان انقلابی و مؤمن این بار را بر دوش می‌گیرد، سید امیر جعفری به عنوان فرماندار جدید شهرضا باید قدمت و تاریخ این شهر را مطالعه کند تا بتواند به مردم شریف این شهرستان به خوبی خدمت کند.
 وی بیان کرد: مسئولان نباید نگاهشان از بالا به پایین باشد بلکه لازم است همواره در کنار مردم باشند تا در جریان مشکلات و دغدغه‌های آنها قرار گیرند. 
جان‌نثاری تاکید کرد: فرماندار جدید باید استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود به خصوص جوانان بدون در نظر گرفتن خط مشی‌های سیاسی و حزبی فقط با در نظر گرفتن مقید بودن به نظام و رهبری ولایت فقیه و خدمت به همه اقشار مردم بدون در نظر گرفتن موقعیت اجتماعی و اقتصادی آنها، استفاده از رهنمودهای روحانیت انقلابی، برنامه‌ریزی و کار هدفمند را سرلوحه کار خود قرار دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

هرچند روز گذشته نوروزی در مقام تکذیب مصاحبه‌ منتشرشده‌اش برآمد و به خبرگزاری «خانه ملت» ...
1