تاریخ انتشار
شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۰۱
کد مطلب : ۴۴۰۶۶۷
زلزله زدگان سی‌سخت فاقد سرپناهی مناسب و مطمئن بوده؛

اندیکا، ممنون؛ سی سخت فراموش نشود!

۱
اندیکا، ممنون؛ سی سخت فراموش نشود!
کبنا ؛‬ رئیس کابینه‌ی سیزدهم و وزیر کشور با تنی چند از دیگر وزرا و مسئولان کشوری و استانی راهی مناطق زلزله زده شدند تا در آستانه‌ی سرد شدنِ هوا، به وضعیت مردم زلزله زده اندیکا در استان خوزستان رسیدگی شود.
از ۱۲ مهرماه به مدت یک هفته، بارها شهرستان اندیکا به خصوص قلعه خواجه در استان خوزستان لرزید و شدت زمین لرزه به اندازه‌ای بود که بسیاری از خانه‌های آن مناطق قابل سکونت نیست. حضور چندین و چندباره‌ی مسئولان و حضور شخصِ سیدابراهیم رئیسی در این منطقه و رسیدگی میدانی به مشکلات مردم اندیکا قابل ستایش و ارزشمند است؛ مسئله‌ای که حتی اگر در پسِ آن هیچ امکاناتی نیز گسیل نشود لااقل گلایه‌ای از ندیدن و نیامدنِ مسئولان در بین نخواهد بود.
۴۰۰کیلومتر آن سوتر؛ سی سخت، سرما سخت‌تر رسیدگی‌ها کمتر!

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، دو ساعت مانده به نیمه شب (۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه)، زلزله‌ای به بزرگی ۵ ممیز ۶ دهم در مقیاس ریشتر، سی سخت، مرکزِ شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویر احمد را لرزاند؛ زلزله‌ای که اگرچه رسیدگی‌های اولیه خوب بود اما کرونا و انتخابات و سرما باعث شد مردم زلزله زده‌ی این مناطق سختی‌های بسیاری را برخورد هموار کنند.
آفتاب یزد نوشت: تاکنون سه گزارش میدانی از این مناطق تهیه و منتشر کرده و همچنان نیز پیگیر وضعیت زلزله زدگان سی سختی می‌باشد. بررسی‌های میدانی حکایت از آن دارد که در آستانه‌ی فرارسیدن فصل سرما، سرمایی که در این مناطق به اصطلاح استخوان می‌ترکاند همچنان کم نیستند زلزله زدگانی که به دلیل مشکلات عدیده، فاقد سرپناهی مناسب و مطمئن بوده و امکان دارد اگر رسیدگی‌ها و تمهیدات لازم به داد مردم سی سخت نرسد، این زمستان نیز به سختی و تلخی برای مردم این مناطق سپری شود، صعب العبور بودن جاده‌های دسترسی به این شهرستان و کوهستانی بودن این منطقه لزوم رسیدگی‌های بیشتر را گوشزد می‌کند. به قول معروف: «اندیکا، ممنون؛ سی سخت فراموش نشود!»
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1