کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

خودسوزی فرزند شهید جلوی اداره‌کل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد + دستور استاندار / مدیرکل بنیاد شهید بجای دفاع از حقوق ایثارگران به دنبال برخورد با فرزندان شاهد است / کنایه سنگین یوسف مرادی به مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد: ببخشید مزاحم رایزنی‌های شما در تهران شدم، سلام برسانید

27 مهر 1400 ساعت 13:17

ساعتی پیش خبری در فضای مجازی مبنی بر خودسوزی فرزند شهید جلوی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد که سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آن واکنش نشان داد.


ساعتی پیش خبری در فضای مجازی مبنی بر خودسوزی فرزند شهید جلوی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد که سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آن واکنش نشان داد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (سه شنبه 27 مهر ماه 1400) فرزند شهیدی جلوی اداره‌کل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام به خودسوزی کرد. گفته می‌شود که او درخواست اشتغال داشته و خواهان بکارگیری در یکی از ادارات استان بود که بارها برای این موضوع درخواست داده بود. یکی از مسئولان بنیاد شهید می‌گفت بر اساس قانون ادارات دولتی با سهمیه خانواده شهدا و ایثارگران را در جذب نیروها لحاظ کنند که ادارات این موضوع را در نظر نمی‌گیرند و از 17 دستگاه دولتی در این رابطه شکایت شده است.
دستور ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای بررسی موضوع خودسوزی فرزند شهید
سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پی خودسوزی یکی از فرزندان شهدا در استان دستور رسیدگی دقیق موضوع و برخورد با خاطیان و سهل انگاران را صادر کرد.
وی ضمن ابراز نگرانی و ناراحتی از موضوع پیش آمده، اظهار داشت: فرزندان شهدا میراث ارزشمندی برای نظام و انقلاب هستند و صیانت از آنها دفاع از آرمان های شهدا و انقلاب است.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار آسیب‌شناسی و بررسی دقیق و در اسرع وقت در مورد دلایل این خودسوزی‌ شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: پس از بررسی دقیق موضوع، در صورت  بی توجهی به خانواده شهدا و ایثارگران با مقصران برخورد خواهد شد.
وی به مسئولان بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت جدی تذکر داد و گفت: بی توجهی به مطالبات و خواسته های خانواده شهدا به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
استاندار خواستار ورود اداره کل  بازرسی استان و دادستان مرکز استان و دیگر نهادهای مربوطه به قید فوریت در این خصوص شد و افزود: این مهم باید در اولویت بررسی باشد و نتیجه بررسی در اسرع وقت به استاندار گزارش شود.

محمد مشکینی یکی از فعالان اجتماعی نیز در این خصوص توئیتی زد و نوشت: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران به جای دفاع از حقوق ایثارگران به دنبال برخورد با فرزندان شاهد شاغل در بنیاد شهید می‌باشد.


سید یوسف مرادی از فعالان اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور خطاب به محمود داربام مشاور امور ایثارگران استاندار کهگیلویه و بویراحمد نوشت: ببخشید که مزاحم رایزنی‌های شما در جهت ابقای پست‌تان در تهران شدم، دیروز صبح فرزند یک شهید با احوالی پریشان در طبقه همکف استانداری در یاسوج نزد شما آمد و گفت راهی جز خودکشی نمی‌بیند و قصد خودکشی دارد.




به گزارش کبنا، سید منصور موسوی، مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در توضیح خبر خودسوزی یک نفر در جلوی بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأیید این حادثه، اظهار داشت: یک نفر ایثارگر صبح امروز سه شنبه ساعت حدود ۹ به بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه می‌کند که مستقیم به پشت بام ساختمان اداره می‌رود تا خود را از پشت بام به پایین بیندازد که همکاران متوجه او می‌شوند و با صحبت کردن، او را آرام کرده و از این کار منصرف می‌کنند و مشکلش را جویا می‌شوند و می‌گوید مشکلم بیکاری است.
 وی اظهار کرد: همکاران به او قول می‌دهند که مشکلش حل می‌شود و می گویند اگر وام اشتغال و یا بلاعوض خواستید به شما می‌دهیم راضی می‌شود و از ساختمان بیرون می‌رود.
 موسوی تصریح کرد: نیم ساعت بعد بر می‌گردد و جلوی درب بنیاد شهید در خیابان اقدام به خودسوزی می‌کند.
پس از این اقدام نگهبانان متوجه می‌شوند و اقدام به خاموش کردن آتش می‌کنند و با اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شده و هم اکنون بستری است.


کد مطلب: 440295

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/440295/خودسوزی-فرزند-شهید-جلوی-اداره-کل-بنیاد-کهگیلویه-بویراحمد-دستور-استاندار-مدیرکل-بجای-دفاع-حقوق-ایثارگران-دنبال-برخورد-فرزندان-شاهد-کنایه-سنگین-یوسف-مرادی-مشاور-ببخشید-مزاحم-رایزنی-های-تهران-شدم-سلام-برسانید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1