کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بعد از سه روز؛

آتش کوه‌های نیر شهرستان بویراحمد هنوز مهار نشده است

26 شهريور 1400 ساعت 1:19

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰۰ نیروی آموزش دیده عملیاتی و مردمی در حال مهار آتش بوده و آتش سوزی در کوه نیر شهرستان بویراحمد کنترل شده است.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰۰ نیروی آموزش دیده عملیاتی و مردمی در حال مهار آتش بوده و آتش سوزی در کوه نیر شهرستان بویراحمد کنترل شده است.
 به گزارش کبنا، حسین کلانتری ظهر پنجشنبه در جمع نیروهای امدادی و مردمی در منطقه آتش سوزی افزود: این آتش سوزی که در ارتفاعات بالا به وقع پیوسته با تلاش نیروهای امدادی و مردمی کنترل شده و تا مهار کامل آتش و بررسی میزان خسارات، نیروها در منطقه حضور دارند.
 وی بیان داشت: برای جلوگیری از شعله ور شدن مجدد آتش با توجه به وزش باد و ارتفاع منطقه آتش سوزی، نیروها برای پایش منطقه حضور خواهند داشت.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بالگرد آب پاش برای مهار کامل آتش اعزام شده است، گفت: طی دو روز گذشته، بخش عمده‌ای از آتش سوزی مهار شد و سخت گذر بودن منطقه و وزش شدید باد تاکنون کار مهار آتش را دشوار کرده بود.
 آتش سوزی جنگل‌های کوه «نیر» همچنان ادامه دارد
 بخشدار لوداب از توابع شهرستان بویراحمد گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های کوه نیر مهار نشده اما در کنترل است.
 کورش بی‌نیاز افزود: نیروهای منابع طبیعی شهرستان هم اکنون در محل آتش‌سوزی کوه نیر حضور دارند.
وی اظهار کرد: قرار است فردا با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان نیروها وسیله بالگرد جهت کمک به عملیات اطفای حریق جنگل‌های کوه نیر انتقال داده شوند.
بخشدار لوداب خاطرنشان کرد: وزش شدید باد، العبور و صخره‌ای بودن منطقه و شیب تند، پوشش مرتعی غنی، وجود علوفه و درختان خشک از جمله دلایل طولانی شدن مهار آتش سوزی و کند شدن روند عملیات اطفای حریق هستند.
بی نیاز تصریح کرد: این آتش‌سوزی از ساعت حدود ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز سه شنبه در جنگل‌های کوه «نیر» بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
وی در خصوص میزان خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی ادامه داد: هنوز به صورت دقیق میزان خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی مشخص نیست مشخص شد و پس از مهار کامل آتش سوزی میزان خسارات ارزیابی می‌شود اما براساس برآورد اولیه تاکنون بیش از ۲۰۰ هکتار جنگل و مرتع کوه نیر در آتش سوخت البته آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد.
بخشدار لوداب تصریح کرد: آتش سوزی در یک مرحله مهار شد اما به علت صخره بودن و پوشش مرتعی و جنگلی خشک و غنی دوباره شعله ور شد، آتش مهار می‌شود اما هر لحظه آتش از نقطه‌ای دیگر شعله‌ور می‌شود که این مسئله کار مهار آتش را سخت کرده است.
بی نیاز در خصوص علت آتش سوزی جنگل‌های کوه نیر تاکید کرد: طبق گفته شاهدان عینی برخی روستاها حدود ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز سه شنبه آتش سوزی در یک نقطه شروع شد که با فاصله زمانی کمی در ۵ نقطه دیگر نیز آتش سوزی رخ داده است که چه نشان می‌دهد عامل انسانی عمدی علت این آتش سوزی است.
وی بیان کرد: تحقیقات و بررسی‌های لازم در خصوص شناسایی عامل آتش سوزی در حال انجام است.
 
۲۰۴ گونی زغال قاچاق در لوداب کشف شد
در حالی که کوه‌های نیز شهرستان بویراحمد حدود سه روز در حال سوختن است، روز گذشته مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از کشف ۲۰۴ گونی زغال قاچاق در لوداب خبر داد.
غلام‌حسین حکمتیان‌اصل افزود: این میزان زغال قاچاق از یک خودرو نیسان و یک فرد با سابقه قاچاق زغال در گشت نیروهای منابع طبیعی دنا کشف و ضبط شد. 
وی بیان داشت: قاچاقچی که فرد حرفه‌ای و سابقه‌داری بود برای طی مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد و پیش از این نیز از این فرد، ۱۰۶ گونی زغال قاچاق کشف شده بود. 


کد مطلب: 439101

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/439101/آتش-کوه-های-نیر-شهرستان-بویراحمد-هنوز-مهار-نشده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1