تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۴۳۸۹۰۹
دردسرهای دانش آموزان در دوران کرونا

دغدغه مردم روستای طولیان در سال تحصیلی جدید؛ محرومیت از اینترنت / نماینده پیگیری کند

۰
دغدغه مردم روستای طولیان در سال تحصیلی جدید؛ محرومیت از اینترنت / نماینده پیگیری کند
کبنا ؛همزمان با آغاز سال تحصیلی، دغدغه ها برای اینترنت و کلاس های درس مجازی بیشتر شده، اما در گذشته اگر روستاییان بخاطر حضور در کلاس های درس مجبور بودند به شهرهای همجوار رفت و آمد کنند، متأسفانه الان نیز برای استفاده از اینترنت نیز باید به شهر مسافرت کنند؛ روستای طولیان با ۲۹۰۰ نفر جمعیت در کنار شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه از جمله روستاهایی است که به دلیل محرومیت از اینترنت پرسرعت مجبور به رفت و آمد به شهر دهدشت هستند.
به گزارش کبنا نیوز، روستای طولیان از توابع بخش مرکزی شهرستان باوجود داشتن دانش آموزان و دانشجویان متعدد خود در آستانه سال تحصیلی جدید متأسفانه از پوشش اینترنت همراه محروم بوده و این عدم آنتن‌دهی اینترنت مشکلات زیادی را برای اهالی روستا بویژه دانش‌آموزان و دانشجویان بوجود آورده است.
روستای طولیان با جمعیتی بالغ بر 2 هزار و 900 نفر در فاصله 5 کیلومتری شهر دهدشت مرکز شهرستان قرار گرفته و به لحاظ آماری و شرایط جغرافیایی، یکی از بزرگترین روستاهای این شهرستان و نزدیکترین روستا به شهر دهدشت است. با اینهمه اما آنتن‌دهی تلفن‌ همراه در این روستا با مشکلات زیادی روبرو بوده و از پوشش اینترنت محروم است.
روستای طولیان قدمت زیادی دارد و به لحاظ جغرافیایی در یک دشت وسیعی قرار گرفته و صعب‌العبور و کوهستانی نیست و نصب تجهیزات فیبرنوری برای آنتن‌دهی اینترنت 4G در این روستا براحتی امکانپذیر است.
نصب دکل مخابرات و تجهیزات اینترنت 4G در روستای طولیان سبب می‌شود که روستاهای ضرغام‌آباد و دستگرد و حتی روستاهای اطراف دیگر نیز براحتی از پوشش اینترنت نسل چهارم بهره‌مند شوند و همزمان مشکلات اینترنت چندین روستا حل شود.
سید اسفندیار با اشاره به مشکلات عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در روستای طولیان، گفت: الان بیش از 7 سال است که خطوط تلفن همراه در روستای طولیان به خوبی آنتن‌دهی ندارند و برای گرفتن یک تماس ساده ناچار هستیم به نقاط بسیار بلند روستا رفته تا بالاخره آنتن تلفن همراه بالا بیاید.
وی گفت: دورترین نقاط این شهرستان از جمله روستاهای قلعه‌دختر و دشمن‌زیاری و حتی بخش‌های چاروسا و دیشموک که صعب‌العبور و کوهستانی بوده از آنتن‌دهی تلفن همراه بخوبی برخوردار هستند اما روستای طولیان که چسبیده به شهر دهدشت بوده و کوهستانی هم نیست مشکل آنتن‌دهی دارد.
سید اسفندیار عنوان کرد: بیشتر اهالی روستا بخصوص افرادی که در اداره مخابرات شهرستان دوست و آشنایی دارند برای پیگیری این معضل بارها مراجعه کردیم اما هر بار به بهانه‌های واهی و بی‌اساس جواب ما را ندادند.

در این شرایط سخت و حساس شیوع بیماری کووید19 از سال گذشته تاکنون وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم به آموزش مجازی روی آورده و کلاس‌های درس خود را در بستر فضای مجازی برگزار می‌کنند اما این شیوه آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان روستای طولیان که از عدم پوشش اینترنت در روستای خود رنج برده بسیار سخت و دردآور است و از این وضعیت موجود بشدت گلایه‌مند هستند.
دردسرهای دانش آموزان در دوران کرونا برای فراگیری علم و دانش
بی‌بی زینب از اهالی روستای طولیان گفت: 3 فرزند دختر و پسر دانش‌آموز در خانه دارم، سال گذشته بخاطر کرونا به درستی مدرسه نرفتند و کلاس‌هایشان بیشتر مجازی بود و مشکلات زیادی داشتیم.
وی گفت: در روستای طولیان اینترنت آنتن‌دهی ندارد و به همین خاطر بچه‌هایم بیشتر کلاس‌ها را نمی توانستند شرکت کنند و در درس‌هایشان مشکل داشتند.
این بانوی روستای طولیان با گلایه‌مندی از شرایط آنتن‌دهی اینترنت روستا گفت: اینترنت تنها برای دانش‌آموزان نیست خیلی از جوانترها هم به اینترنت نیاز دارند و این روزها استفاده از اینترنت برای انجام بیشتر کارها یک نیاز اساسی است.
بی‌بی زینب با بیان اینکه در حق روستای طولیان همیشه اجحاف می‌شود، گفت: ما هم جزء این شهرستان و استان هستیم و شهیدان زیادی تقدیم انقلاب کردیم پس نباید برای توزیع امکانات در حق این روستا کم‌کاری شود و به ما اهالی ظلم شود.
عدم آنتن‌دهی اینترنت و نیز عدم پوشش مناسب تلفن همراه در روستای طولیان تنها گلایه دانشجویان و دانش‌آموزان روستا نیست بلکه تعداد زیادی از معلمان، جوانان تحصیلکرده، کارکنان ادارات و نیز سایر اهالی روستا بخاطر نبود اینترنت در روستا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند این در حالی است که سایر روستاهای شهرستان از پوشش اینترنت نسل چهارم برخوردار هستند و کم‌کاری مسئولان نباید به آینده و سرنوشت اهالی این روستا خسارت بزند.
بروز مشکلات موجود و حتی سایر مشکلات روستا علاوه بر اینکه سبب افت تحصیلی و کاهش راندمان کاری افراد در حال تحصیل و معلمان روستا می‌شود از سویی دیگر سبب دلخوری و ناامیدی اهالی روستا و حتی ترک روستا و مهاجرت به شهر می‌شود.
مسعود یکی از دانشجویان روستای طولیان گفت: نبود اینترنت در روستای طولیان یک حقیقت تلخ و خنده‌آور است و سبب بروز مشکلات و دردسرهای زیادی برای ما شده است.
وی گفت: در هنگام شروع کلاسهای درس ناچاریم برای دانلود جزوه‌ها و کتب مورد نیاز به دهدشت برویم در حالی که اگر اینترنت روستا آنتن‌دهی داشته باشد نیازی به رفتن به دهدشت نیست. زمانی که روستا هستم حتی نمی‌توانم از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنم و بیشتر روزها برای اینکه بتوانم از این شبکه‌ها استفاده کنم ناچارم به دهدشت بروم.
مسعود گفت: در زمان امتحانات دانشگاه مدت زمانی را که برای دانلود جزو‌ه‌ها و استفاده از اینترنت در شهر دهدشت سپری می‌کنیم سایر دوستان و همکلاسی‌هایم آن مدت زمان را صرف مطالعه و درس خواندن می‌کنند و به همین خاطر همیشه یک گام از همکلاسی‌هایم عقب‌ هستم.
این دانشجوی روستای طولیان گفت: کاش یکبار برای همیشه مشکل آنتن‌دهی اینترنت روستا حل شود و ما هم مثل سایر روستاها از اینترنت پرسرعت استفاده کنیم.
مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به تسنیم گفت: اینترنت‌دار شدن روستاها بر اساس دو برنامه ترافیک‌سنجی همراه اول و یو اس او (USO) امکانپذیر است.
ارسلان نیکدار جمال افزود: در برنامه ترافیک‌سنجی، شرکت همراه اول براساس تعداد خطوط همراه‌ اول مورد استفاده شده در آن روستا و نیز میزان استفاده اهالی روستا از خدمات متنوع همراه اول شرایط را مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌دهد. در این برنامه چنانچه براساس میزان جمعیت روستا تعداد خطوط همراه اول مورد استفاده اهالی روستا زیاد باشد، شرکت همراه اول تجهیزات مورد نیاز نصب اینترنت پرسرعت را ارسال کرده و روستای مورد نظر به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شود.
وی تصریح کرد: در طرح USO که از سوی دولت پیشنهاد شده، وزارت ارتباطات وظیفه دارد که تمامی روستاهای کشور را به اینترنت پرسرعت تجهیز کند و لازمه اجرای آن پیگیری نماینده مردم شهرستان در مجلس و فشار مسئولان شهرستانی است.
نیکدارجمال با بیان اینکه روستای طولیان جمعیت زیاد داشته و از روستاهای پرجمعیت استان است، عنوان کرد: چندین سال پیش شرکت ایرانسل آنتن خود را در بالای روستای طولیان نصب کرد و به همین خاطر اهالی روستای طولیان بیشتر از خطوط ایرانسل استفاده می‌کنند و میزان استفاده از خطوط همراه اول این روستا کمتر از ایرانسل است پس شرکت همراه اول براساس شرایط موجود سایت طولیان را اینترنت‌دار نمی‌کند.
وی با بیان اینکه اینترنت‌دار شدن روستای طولیان در حال حاضر در هیچ یک از این برنامه‌ها قرار نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: نماینده مردم شهرستان‌های چهارگانه می‌تواند این موضوع را پیگیری کرده و از وزیر ارتباطات درخواست کند تا روستای طولیان اینترنت‌دار شود. این تنها راهی است که می‌توان از طریق آن مشکل عدم پوشش اینترنت طولیان را حل کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

چین بزرگترین برنده سیاست آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر

چین بزرگترین برنده سیاست آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر

«نخبگان سیاسی آمریکا به جای اینکه در اتومبیل تاریخ روی صندلی راننده بنشینند، با گذشت ...
گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

شهادت فهيم دشتي با واكنش‌هاي بسياري ميان كاربران افغان و ايراني روبه‌رو شد. فهيم دشتي ...
مبارزه با تورم، با دستان خالي

مبارزه با تورم، با دستان خالي

از آنجايي که تورم توليدکننده در فصل بهار سال جاري به بالاترين طي 5 سال اخير رسيده، مي‌توان ...
1