کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

چرا فرماندار کهگیلویه تغییر مرز جغرافیایی را نمی‌پذیرد؟ اسناد موجود است / سکوت منفعلانه «سیدناصر حسینی»

11 شهريور 1400 ساعت 10:56

در حالی که فرماندار کهگیلویه تغییر مرز جغرافیایی را نمی پذیرد، نماینده گچساران و باشت نیز سکوت کرده و در برابر این اظهار نظر هیچ چیزی نگفته است! اینکه چرا مسئولان در سطح استانی به این موضوع رسیدگی نمی کنند و نماینده نیز پیگیری نمی کند و منجر به این می شود که 4 روز مردم جلوی فرمانداری و استانداری تجمع می کنند جای بسی تفکر دارد! موضوعی که به راحتی می توان را حل و فصل کرد، چرا که اسناد موجود است و می توان بر اساس آن تصمیم منطقی و بدون ایجاد تشنجج گرفت.


دارا کریمی نژاد فرماندار کهگیلویه در روزهای اخیر با لحنی تند از خبرنگاران خواست به موضوع مرز جغرافیایی پادوک ورود نکند. وی در حالی که این مسئله را امنیتی خواند و شایعه تغییر مرز جغرافیایی در شهرستان کهگیلویه را از پایه بی‌اساس خواند گفت: «امکان جابجایی حتی یک سانتی متر از مرز شهرستان وجود ندارد و با کسانی که به این مسئله دامن زده و در پی ایجاد تنش و فتنه هستند حتماً برخورد خواهد شد».
کریمی نژاد با تاکید بر اینکه کسانی که این فکر و رفتارها دامن می‌زند فقر علمی و جغرافیایی دارند، افزود: «مرز شهرستان ما خط القهر رودخانه خیرآباد است تقسیمات کشوری اینقدر ناآگاه و نابلند نیست که مرز جغرافیایی مشخص را جابجا کند. کسانی که ذهن بیمار و ناآگاه در این شایعه نقش داشتند هشدار می‌دهم آخرین بار باشد حرف از جابجایی مرز بزنند و فتنه به پا می‌کنید».
در حالی که مسئولان گفته‌اند تغییر مرز جغرافیایی صورت گرفته است، و نامه آن را نیز دیوان عالی کشور در تاریخ 6 مردادماه صادر شده ولی فرماندار کهگیلویه آن را «شایعه» می‌خواند، در واقع او حکم و نامه قضایی را «شایعه» خوانده، و آن را حاصل «ذهن بیمار و ناآگاه» می‌داند.

در این بین نماینده گچساران و باشت نیز سکوت کرده و در برابر این اظهار نظر هیچ چیزی نگفته است! اینکه چرا مسئولان در سطح استانی به این موضوع رسیدگی نمی‌کنند و نماینده نیز پیگیری نمی‌کند و منجر به این می‌شود که 4 روز مردم جلوی فرمانداری و استانداری تجمع می‌کنند جای بسی تفکر دارد! موضوعی که به راحتی می‌توان را حل و فصل کرد، چرا که اسناد موجود است و می‌توان بر اساس آن تصمیم منطقی و بدون ایجاد تشنجج گرفت.
بنا بر نامه‌های موجود؛ روستای پادوک در نقطه مرزی بین دو شهرستان گچساران و دهدشت واقع گردیده است بطوریکه در سال 76 بدون اطلاع اهالی کشاورزان منطقه نقطه مرزی بین دو شهرستان از ارتفاعات کوه خائیز به رودخانه تغییر پیدا نموده و این امر سبب گردید که بالغ بر 250 هکتاراز اراضی کشاورزی روستایی پادوک در حوزه استحضایی شهرستان کهگلویه واقع گردید و ادارات و فرمانداری شهرستان کهگلویه نیز از آن تاریخ تا کنون اقدام به کارهای غیر قانونی در اراضی کشاورزی مردم نموده‌اند اداره منابع طبیعی بصورت غیرقانونی اقدام به صدور پروانه چرا مرتعداری برای عشایر آن شهرستان نمود که این امر در سال 1389 باعث بروز درگیری و مجروح گردیده دو نفر از کشاورزان روستا توقیف اراضی مردم توسط دادگستری شهرستان کهگلویه گردید که بعد از 15 سال پی گیری و صدور رأی قطعی از طرف دادگستری و دادگاه تجدید نظر استان هنوز این رأی توسط اداره منابع طبیعی و فرمانداری کهگلویه اجرایی نگردیده حال دوباره خود فرمانداری کهگلویه به صورت غیرقانونی اقدام به صورت کد روستا به تعداد سه عدد در اراضی کشاورزی مردم پادوک برای عشایر مذکور نموده است.


کد مطلب: 438515

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/438515/چرا-فرماندار-کهگیلویه-تغییر-مرز-جغرافیایی-نمی-پذیرد-اسناد-موجود-سکوت-منفعلانه-سیدناصر-حسینی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1