تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۴۳۸۴۱۳
ظهر امروز انجام گرفت.

اعتراض مردم روستای پادوک گچساران جلوی فرمانداری: هر چه اعتراض کردیم کسی برای ما کاری نکرد / نماینده مردم گچساران ورود کند

۲
۷
اعتراض مردم روستای پادوک گچساران جلوی فرمانداری / در خواست مردم از  نماینده گچساران
کبنا ؛
مردم روستای پادوک از دهستان لیشتر در گچساران نسبت به ورود احشام عشایر به این روستا، ایجاد مزاحمت برای کسب و کار مردم و تلاش برای مالکیت بر روستای پادوک، جلوی فرمانداری گچساران اعتراض کردند.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، امروز دوشنبه (8 شهریورماه 1400) کرمی رئیس شورای روستای پادوک در جمع معترضان صحبت و ادعا کرد:  25 سال است عشایر بصورت غیرقانونی پای کوه خائیز که منطقه حفاظت شده‌ای است مستقر شده‌اند، در حالی که عشایر هستند بصورت یکجانشین شده‌اند. در زمین‌های کشاورزی مردم روستای پادوک خانه سازی کرده‌اند، برق غیرقانونی استفاده می‌کنند. 25 سال است که با آزار و اذیت جلوی کشاورزی مردم پادوک را گرفته‌اند، زمین‌هایی که سند کتبی دارند. به محض اینکه مردم می‌خواهند در زمین‌های کشاورزی کار کنند گندم بکارند، با ایجاد رعب و وحشت جلوی آنها را می‌گیرند، مردم هم چاره‌ای ندارند.
کرمی اظهار کرد: بعضی از مسئولان به دلیل قرابت و هم منطقه‌ای بودن از آنها حمایت می‌کند. حتی این عشایر 100 رأس دام ندارند. تهران رفته‌اند ود به هر طریقی کد روستایی گرفته‌اند. شبکه انتقال آب برای آنها کلنگ زنی کرده که با توجه به اسناد موجود غیرقانونی است.
کرمی اظهار کرد: ما مردم بی دفاع پادوک، طرفدار نظام جمهوری اسلامی هستیم و خواسته به حقی هم داریم، چندین سال است هر چقدر داد و فریاد می‌کنیم کارمان پیش نرفته، کسی برای ما کاری نمی‌کند، ولی آنها، از نماینده گرفته تا سایر مسئولان را دارند و برایشان کار انجام می‌دهد و آن چیزی که حق ما است می‌خواهند حق را ناحق کنند و از ما بگیرند.
رئیس شورای روستای پادوک اذعان کرد: جمعیت روستا بیش از 700 نفر و بیش از 150 خانوار است، در حالی که این عشایر بر اساس آنچه مشاهده می‌شود، نه دام دارند و نه چیزی، حق ما را می‌خواهند بگیرند. باید جلوی برخی کارهای نادرست را در این زمین‌ها گرفت. بصورت غیرقانونی درختکاری کرده‌اند. دارند زور غیرقانونی می‌زنند، این نامه رسمی است ولی آن‌ها نمی‌خواهند قبول کنند.
وی اینگونه مطرح کرد: مشکل اینجا بوده که این روستا سند رسمی دارد که جزو گچساران هم هست ولی این منطقه چندین سال به اشتباه جزو حوزه استحفاظی کهگیلویه شد. ولی الان تلاشی که کردیم، تغییر مرز جغرافیایی را از طرف دیوان عالی کشور پیگیری کردیم و مرز جغرافیایی درست شده؛ حوزه استحفاظی منطقه پادوک بصورت کتبی و با سند رسمی از برج 5 سال 1400 جزو منطقه گچساران شده است.
کرمی تصریح کرد: دولت بر اساس اسناد می‌تواند آنها را از این منطقه بلند کند؛ چون اسناد رسمی موجود است. دهیار ما الان تهران است و چندین سال است که پیگیر موضوع است ولی فایده‌ای نداشته است.
خانم خانه داری که همراه  معترضان است، گفت: من رشته جغرافیا خوانده‌ام و می‌دانم که این سند حوزه استحفاظی چقدر اهمیت دارد، ما بصورت قانونی و بر اساس اسناد و مدارک رسمی داریم اعتراض می‌کنیم، در حالی که این افراد که خود را عشایر می‌خوانند، بصورت غیرقانونی دارند کار خود را پیش می‌برند.
وی معتقد است: الان منطقه کهگیلویه «بیل مکانیکی» وارد زمین‌های کشاورزی مردم پادوک کرده و خط انتقال لوله کشیده می‌شود، در حالی که این غیرقانونی است، نماینده کهگیلویه نیز در نامه طرح آبرسانی تسریع عاجل در کار را صادر کرده، و به همین دلیل این‌ها سریع‌تر می‌خواهند این کار را انجام دهند که روستای پادوک نتواند کاری کند و هیچ حقی نداشته باشند، قرار هست لوله نصب کنند.
این خانم اهل روستای پادوک در ادامه نیز ادعا کرد: طرح آبرسانی که به تازگی کلنگ زنی شده بصورت غیرقانونی است، متاسفانه فلان مسئول گچساران بومی منطقه کهگیلویه است و می‌خواهد کار آنها پیش برود. از فرماندار گچساران درخواست داریم بصورت قانونی پیگیر حق ما باشند، چون این دولت به ایشان اعتماد کرده و در حال حاضر فرماندار این شهرستان هستند. دیروز جلسه اضطراری گرفته شد و ما صحبت‌هایمان را کردیم، ولی می‌خواهند یک هفته مردم پادوک را معطل کنند که آبرسانی انجام بگیرد.
این خانم تصریح کرد: هیئت دولت در گچساران، در مرکز استان، و حتی قوه قضاییه تهران می‌توانند کمک کنند تا جلوی این آبرسانی گرفته شود و متوقف شود، اگر جلوی این طرح گرفته نشود، ممکن است نزاع پیش بیاید، چون این حق مردم پادوک است ولی ما می‌خواهیم بدون دعوا و بصورت قانونی، با منطق، حرف درست کار را پیش ببریم.
اگر الان آبرسانی را انجام دهند، بعد از آن به راحتی می‌توانند برق رسانی هم کنند، بعدش هم روستا را به اسم خودشان کنند.

 

کبنا نیوز آمادگی انتشار پاسخ مسئولان را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بیراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
دستهایی پشت پرده به حق مردم پادوک خیرآباد ظلم میکنند
پاتریس
Iran, Islamic Republic of
توروخدا کدوم مسئول ؟؟؟؟آخه آقایون به لغتنامه دهخدا مراجعه کنید بفهمین عشایر یعنی چه .والا معناومفهوم همه چی رو کلا تغییر دادن. آخه مگه میشه تو ملک کسی که سند داره مردم پادوک سندثبتی دارن اونا رو بصورت دولتی وبه کس دیگه پیشکش کرد اونم به عشایر کوچ رو آخه حد وحدود جغرافیایی که میگین چه ربطی
صحنه‌های منتشر‌شده از زندان اوین قابل توجیه نیست

صحنه‌های منتشر‌شده از زندان اوین قابل توجیه نیست

ذبیح‌الله خداییان در اولین نشست خبری خود به‌عنوان سخنگوی قوه قضائیه، در پاسخ به سؤالات ...
اعطای کارت 30 میلیون تومانی به مردم

اعطای کارت 30 میلیون تومانی به مردم

دبیر انجمن لوازم خانگی ایران از اجرایی شدن طرح خرید لوازم خانگی با کارت اعتباری تا سقف ...
مافیای خانگی

مافیای خانگی

این حرف‌ها برای فریب افكار عمومی است. ما در تولید لوازم خانگی هزارو 500 شركت داریم كه ...
1