تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۱۴
کد مطلب : ۴۳۷۳۶۸
بعد از انتشار خبری در پایگاه خبری کبنانیوز در خصوص عشایر سرگچینه:

فرماندار بویراحمد به سراغ عشایر سرگچینه رفت / عشایر: ناموسی بهتر از این خاک برای ما وجود ندارد / نه هدایت‌خواه و نه سید باقر هیچ کاری برای ما نکردند / احمدی: آمده‌ام که به شما بگویم نگران این قضیه نباشید

۴
۰
فرماندار بویراحمد به سراغ عشایر سرگچینه رفت / عشایر: ناموسی بهتر از این خاک برای ما وجود ندارد / نه هدایت‌خواه و نه سید باقر هیچ کاری برای ما نکردند / احمدی: آمده‌ام که به شما بگویم نگران این قضیه نباشید
کبنا ؛ چند وقت پیش شنیده شد که فرد یا افرادی در تلاش هستند که بیش از 50 هکتار از زمین‌های منطقه‌ی عشایری سرگچینه که محل چرای دام‌های عشایری است را به منظور اجرای طرح گیاهان دارویی تصاحب شوند. کبنا نیوز در این خصوص خبری را با عنوان «دست طمع روی زمین‌های عشایری سرگچینه بویراحمد» منتشر کرد. در پی انتشار این خبر، صبح امروز (شنبه 9 مرداد 1400) احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد، به همراه جمشید قائدی رئیس اداره‌ی امور عشایر شهرستان بویراحمد، حسن‌زاده مدیر منابع طبیعی شهرستان بویراحمد و ذوالفقاری نماینده‌ی دادستان یاسوج به منطقه‌ی سرگچینه رفتند تا ضمن بازدید از منطقه، صحبت‌های عشایر سرگچینه را بشنوند.
به گزارش کبنا، یکی از نماینده‌های عشایر سرگچینه خطاب به فرماندار شهرستان بویراحمد، گفت: حدود 70 سال پیش پدران ما این‌جا زندگی کرده‌اند؛ این منطقه از دیرباز عشایری بوده است.



وی اظهار داشت: سال 1373 مقام معظم رهبری به این منطقه تشریف آوردند. ایشان در آن زمان، مبلغ 10 میلیون تومان برای آب این منطقه در نظر گرفتند و شخصاً دستور دادند که در این منطقه‌ی عشایری چاه بزنید و به مردمِ عشایری حتی در یورد آن‌ها، آب در اختیارشان قرار دهید. اما متأسفانه بعد از گذشت حدود سه دهه کاری برای ما انجام نشده است.
وی ادامه داد: مردم منطقه، تمام زندگی‌شان همین منطقه برای چرای دام‌شان است؛ تمنا داریم که کمک‌مان کنید تا این زمین‌ها از دست‌مان نرود.
او گفت: ما همه‌ی نماینده‌ها اعم از آقای سیدباقر موسوی، حاج‌حسینی و هدایت‌خواه و ... را به سرگچینه آورده‌ایم، اما هنوز آب هم به ما نداده‌اند. حالا هم که می‌خواهند 50 هکتار از زمین‌های مار را غضب کنند. اگر اسم این کار زمین‌خواری نیست، پس چیست؟
یکی از عشایر ساکن در سرگچینه خطاب به احمدی گفت: قبل از شما آقای کناری فرماندار بود، پیش او هم رفتیم اما او هم کاری برای ما انجام نداد.
یکی دیگر از عشایر منطقه‌ی سرگچینه گفت: ناموسی بهتر از این خاک برای ما وجود ندارد و ما تا جایی که بتوانیم، از این خاک محافظت می‌کنیم؛ همان‌طور که در دفاع مقدس نشان دادیم عشایر همیشه به وطن و خاکش پایبند است.



مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در جمع عشایر سرگچینه گفت: حضرت امام (ره) فرمودند: عشایر ذخایر انقلاب هستند. عشایر ولی نعمتان ما هستند.
وی بیان کرد: این مردم شریف و زحمت‌کش، خود مایحتاج زندگی‌شان را تأمین می‌کنند و مستقل و خودکفا هستند. ما هم تا حالا کاری برای‌شان انجام نداده‌ایم.
وی در خصوص واگذاری زمین‌های سرگچینه بیان کرد: اگر زمانی ببینیم این بحث یک ضرورت است و بحث حاکمیتی است، در آن زمان هم باید حق این مردم داده شود.
احمدی اظهار داشت: ما تمام تلاش‌مان این است که این کار انجام نگیرد. ما همگی حمایت می‌کنیم؛ از این بابت نگران نباشید. در این خصوص هم جلسه‌ی شورای تأمین را هم مطرح می‌کنیم و انشاالله نتیجه‌ای که مورد رضایت شما باشد، حتماً بیرون می‌آید. من از شما خواهش دارم که هیچ حرکت ایذایی انجام ندهید. طرف حساب شما ما هستیم. نگران نباشید.



فرماندار بویراحمد تأکید کرد: من صرفاً به همین دلیل آمده‌ام که به شما بگویم نگران این قضیه نباشید.
احمدی بیان کرد: آن شخص حکم دیوان عدالت اداری گرفته که بر اساس آن حکم در این‌جا طرح گیاهان دارویی بزند. ولی هنوز اقدام نهایی در خصوص واگذاری انجام نشده است. اگر هم قرار باشد کاری انجام شود، باید رضایت عشایر سرگچینه جلب گردد.
قائدی هم با بیان این‌که من با هر نوع واگذاری به افراد غیربومی مخالفم گفت: اگر بنا بر کشت گیاهان دارویی باشد، مستحق آن همین مردم هستند و هر نوع واگذاری که قرار باشد صورت گیرد، همین مردم مستحق آن هستند.
عشایر سرگیچینه ضمن تشکر از حضور احمدی، اظهار داشتند در این خصوص با فرمانداری همکاری می‌کنند تا واگذاری زمین‌های عشایری ملغی گردد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

جواد
Romania
همین مردم سرگچینه هم در استانداری و خود کبنا نیوز پارتی دارند چطوری قریب پنج سال مردم دلی بجک سپیدار در همسایه سرگچینه دادو بیداد میکنن از زمین خواری سنگ شکن ولی امان از حضور یک خبر نگار یا مسول چون آقای کاظمی که در استانداری کار میکنه بچه سر گچینه هست همه براش میرن اون منطقه
ممو
Iran, Islamic Republic of
عشایر سر گچینه اگر کار کن بودند تا حالا انجام میدادن
تو بویر احمد ادم ایده پرداز و کار کن و طراح وجود ندارد برای پیشرفت استان همون افراد غیر بومی هم سرمایه دارند هم برنامه دارند و هم انضباط دارند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
کبنای خائن
عشایر تنگ سرخ
Iran, Islamic Republic of
همه شما به اندازه مهندس راشد نسب مشکلات عشایر را حل نمی‌کنید خدایا هر کجا هست سلامت باشد
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1