تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۴۳۶۶۵۰
وعده مسئولان کهگیلویه و بویراحمد تمامی ندارد؛

گازرسانی به ۵۸ روستای محروم «زیلایی» روی کاغذ ماند

۰
گازرسانی به ۵۸ روستای محروم «زیلایی» روی کاغذ ماند
کبنا ؛گازرسانی به ۵۸ روستای بخش محروم زیلایی بعد از گذشت ۳ سال هنوز اجرایی نشده و مردم از وعده‌های مسئولان دل نگران هستند.
به گزارش کبنا، ساکنان بیش از 1700 روستا، در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 48 درصد از جمعیت این استان را  تشکیل می‌دهند.
روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد دارای بافت پراکنده است و به دلیل توپوگرافی و صعب‌العبور بودن اکثر این روستاها خدمات‌رسانی از طرف دولت‌ها به کُندی صورت می‌گیرد.
دهستان زیلایی که بیش از 14 هزار نفر جمعیت و بیش از 58 روستا دارد در پایان سال 98 به بخش ارتقا یافت و به عنوان یکی از بخش‌های شهرستان تازه تاسیس مارگون به این شهرستان الحاق شد.
بخش تازه تاسیس زیلایی در استان کهگیلویه و بویراحمد همواره به عنوان یکی از مناطق محروم و کمتر برخوردار شناخته می‌شود و با گذشت بیش از 40 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی همچنان این منطقه در قاب محرومیت خودنمایی می‌کند.
از عمده مشکلات بخش زیلایی در شهرستان مارگون می‌توان به نبود گاز، کمبود آب، نبود اینترنت پرسرعت همراه، نبود جاده‌های ارتباطی ایمن، ضعف زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی اشاره کرد.
نبود شبکه گازرسانی در بخش زیلایی علاوه بر اضافه کردن رنج و مشقت زندگی برای اهالی، نابودی درختان برای استفاده مردم آن هم از روی اجبار را رقم زده است.
گازرسانی به زیلایی مهمترین دغدغه مردم

مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محرومیت در استان کهگیلویه و بویراحمد زائیده و نتیجه سوءمدیریت و سهل‌انگاری دولت‌ها و مدیریت‌ها در ادوار گذشته است، افزود: موضوع گازرسانی به بخش زیلایی شهرستان مارگون از مهم‌ترین دغدغه‌های اهالی این منطقه است.
وی افزود: با اتصال این منطقه به شبکه گاز، علاوه بر بالا بردن سطح کیفی زندگی مردم، از قطع درختان برای مصارف زندگی روزمره مردم نیز جلوگیری می‌شود.
روشنفکر در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، جذب اعتبارات لازم در دستور کار قرار گرفت و مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار برای این مهم اختصاص یافته‌است.
انصراف پیمانکار گازرسانی زیلایی

رحمان خادم مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: گازرسانی به بخش زیلایی در شهرستان مارگون قبلا به مناقصه رفته بود، و پیمانکار نیز معرفی شده بود.
وی افزود: با توجه به تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و تورم موجود در بازار و رشد قیمت‌ها، پیمانکار از اجرای کار انصراف داد.
خادم خاطرنشان کرد: مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح گازرسانی به بخش زیلایی اختصاص یافته‌ که پس از طی مراحل قانونی و برگزاری مناقصه، اجرای کار آغاز می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1