تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۴۳۵۰۵۱
گزارش هفتم؛ 13روز مانده به انتخابات 1400 /

رئیسی: ستادهای انتخاباتی در واقع آیینه دولت آینده نیستند / رئیس جمهور همه مردم هستم نه یک جریان خاص

۰
کبنا ؛سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه فعالیت‌های انتخاباتی خود با جوانان نخبه دیدار و بعد از آن در برنامه تلویزیونی رئیس جمهور و جوانان شرکت کرد، او به جوانان گفته بود که اعضای ستاد من لزوما در کابینه من جایی ندارند.

به گزارش کبنا، مشروح صحبت‌های سید ابراهیم رئیسی در زیر آمده است؛
گسترش و دسترسی فضای مجازی برای تمام مردم و کشور
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینترنت و فضای مجازی باید برای تمام مردم در دسترس باشد و زیرساخت آن باید کل کشور را در بر بگیرد.
 حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه ضبط برنامه تلویزیونی رئیس جمهور و جوانان در جمع خبرنگاران افزود: اینترنت و فضای سایبری نیاز مهم و ضروری امروز جامعه است و تمام مردم باید از آن بهره مند شوند.
وی گفت: برای کسانی که امکان پرداخت هزینه‌های اینترنت را ندارند باید یک کف خاصی به رایگان که میزان آن بعداً مشخص می‌شود در نظر گرفت تا این امکانات در دسترس و همه گیر شود و برای تمام شهرها و روستاها و مردم با سواد و بی سواد این فضا وجود داشته باشد.
رئیسی افزود: امروز ضرورت و نیاز اینترنت مانند آب و برق شده است و همه مردم باید از یک حداقل از فضای مجازی و اینترنت برخوردار باشند.
وی گفت: برخی از مردان و زنان در جامعه تولید محتوا می‌کنند و آن را در فضای مجازی منتشر می‌کنند اما درآمدی از این کار شامل حالشان نمی‌شود و سودی نمی‌برند باید ساز و کاری ایجاد شود تا مزد هر کاری برای خود شخص مشخص باشد.
رئیسی افزود: امروز در کشور زیرساخت‌های اینترنت و فضای مجازی ضعیف است در حدی که در ادارات و سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و حتی بازی بچه‌ها در فضای مجازی دچار مشکل است.
   
وی گفت: باید قسمتی از اینترنت به صورت ویژه و تخصصی برای دانشجویان و دانشگاه‌ها و استادان ایجاد شود تا بتوانند بهره‌های خاص خود را ببرند.
رئیسی ارزیابی خود را درباره روزهایی که از تبلیغات انتخاباتی شروع شده این طور گفت: این مدت برای همه بستری ایجاد شده برای بیان دغدغه‌ها و نظرات و طبیعتاً قضاوت و داوری با مردمی است که می‌خواهند رأی دهند آنها باید به یک نتیجه روشن برسند.
وی افزود: امیدواریم صدا و سیما و عموم رسانه‌ها در انتقال پیام بین نامزدها و مردم نقش خوبی را داشته باشند و به ویژه رسانه ملی در این فضای کرونایی بسیار نقش دارد.
رئیسی در خصوص مناظره‌های انتخاباتی هم گفت: امیدواریم آنچه که در مناظره‌ها مطرح می‌شود کارنامه، برنامه و وعده‌های صادق باشد تا مردم را به نتیجه برساند.
    
 
وارداتی که به کالای تولید داخل آسیب بزند ممنوع است
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر گونه وارداتی که نمونه آن در داخل وجود داشته باشد و به تولید آسیب بزند به طور قطع ممنوع است.
حجةالاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: باید برای تولید و کیفیت و فرآوری کالاها و زنجیره تأمین و تولید تلاش کرد.
 وی گفت: تأمین زندگی مردم از کالاهای تولید داخل موضوعیت دارد و وارداتی که موجب شود تولید داخل دچار آسیب شود پذیرفتنی نیست.
رئیسی در خصوص باندهای مافیایی واردات افزود: متأسفانه امروز باندهای ثروت و سوداگرانی را می‌بینیم که با ارتباطات خاص در دستگاه‌ها به واردات بی رویه اقدام می‌کنند برغم هشدارهایی که داده شده است.
وی گفت: نباید اجازه داد که واردات بی رویه کمر تولید را بشکند اما یک وقتی واردات به مرحله‌ای می‌رسد در کشور که قابل رقابت با نمونه داخلی است و در بازارها می‌تواند جای خودش را باز کند درست مثل یک تیمی که در کشور ما به یک مرحله‌ای رسیده و وقتی که به بازی‌های بین المللی و منطقه‌ای می‌رود می‌تواند صاحب مدال شود.
رئیسی افزود: تولیدات داخل اگر در کنار تولید دیگری قرار بگیرد قابل رقابت است و اینجا اشکالی برای کالای داخلی ایجاد نمی‌شود اما در وضع فعلی هر گونه واردات بی رویه به تولید داخل صدمه می زند.
  وعده صادق شعار اصلی و عملی دولت مردمی خواهد بود
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: متأسفانه مردم از بی صداقتی‌ها گله مند هستند و یکی از کارهای بسیار مهمی که باید انجام داد مسأله وعده صادق است، وعده‌های ما باید صادق باشد.
    
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: امروز از عکس العمل های مردم می‌بینیم که به دلیل بی صداقتی‌ها ناامید و گله مند هستند، صداقت امر بسیار مهمی است و امروز برای ما مسأله مهمی خواهد بود و ان شاء الله از ویژگی‌های دولت ما، صادق بودن است.
وی گفت: صدا و فریاد ما، باید صدای مردم باشد تا مردم به ما نزدیک‌تر شوند، سرمایه اجتماعی که امروز می‌بینیم در بخش‌های مختلفی دچار آسیب است باید حل شود این سرمایه عظیم برای دولت، بسیار ارزنده و اگر این سرمایه، اجتماعی نباشد دولت کارش بسیار سخت است.
رئیسی افزود: مردم باید در زندگی خود عدالت را احساس کنند و بدانند که عدالت برقرار است، در دستگاه قضائی به همکارانم می گویم که یک اجرای عدالت داریم و یک احساس عدالت، و اجرای عدالت وظیفه ماست اما مردم باید احساس عدالت کنند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: 14 خرداد روزی است که آحاد ملت باید امام بزرگوار را بشناسند و با خط امام آشنا شوند و بدانند خط امام دارای چه ویژگی‌هایی است.
رئیسی افزود: امروز دولت باید انطباق امورش با خط امام، مشی امام، اخلاق امام و سلوک سیاسی امام نزدیک‌تر باشد و مردم انتظارشان این است که مدیران نسبت به رعایت اخلاق و رعایت عدالت و با توجه به عقلانیت برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم پیشتاز باشند.
وی گفت: سازمان‌های مردم نهاد زیادی داریم که به صورت خودجوش و آتش به اختیار خدمات بسیاری برای مردم انجام می‌دهند اما در صف و خط مقدم خدمت به مردم، دولت قرار دارد، مردم از دولت انتظار صداقت دارند و می‌خواهند که دولت با مردم صادقانه حرف بزند.
رئیسی افزود: امام با مردم و ارتباطی که با مردم داشت با صداقت بود و مردم لذت می‌بردند و این نکته‌ای است که امروز باز هم مورد دغدغه مردم است مردم می گویند؛ چرا با ما با صداقت حرف زده نمی‌شود و ما در جریان امور و تصمیم گیری‌ها قرار نمی‌گیریم و یک باره در مقابل کار انجام شده قرار می‌گیریم؟!
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز در کشورمان تولید، توزیع، قیمت گذاری، خرید و فروش و کشاورزی قابل پیش بینی نیست و کاری که دولت باید انجام دهد این است که همه امور را قابل پیش بینی کنیم.
رئیسی افزود: مردم باید بدانند که دولت حامی کار آنهاست تا بتوانند کارها را پیش بینی کنند.
    
  رئیسی: جوانگرایی، رویکرد جدی دولت مردمی خواهد بود
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از جوانان نخبه حوزه‌های مختلف در ساختمان یادمان شهدای هفتم تیر در واکنش به طرح دغدغه یکی از نخبگان درباره استفاده از جوانان در دولت آینده، جوانگرایی را از رویکردهای جدی دولت خود دانست.
 وی گفت: ما در قوه قضاییه هم در جایگاه‌هایی که امکان انتصاب مدیر جوان وجود داشت از نیروهای جوان استفاده کردیم و امروز ۷۰ درصد بدنه دستگاه قضا از جوانان تشکیل می‌شود.
 رئیسی در خصوص حضور برخی چهره‌ها در ستاد انتخاباتی خود که مورد اشاره یکی از نخبگان قرار گرفته بود، اظهار داشت: ایجاد ستادهای انتخاباتی نیازمند سازوکار و بودجه و اعتبارات زیاد است و من از همان ابتدا اعلام کردم که ستاد انتخاباتی به شکل مرسوم نخواهم داشت.
وی افزود: ما برای استفاده از نظرات همه دغدغه‌مندان از گروه‌ها و نگاه‌های مختلف تلاش کردیم همه اقشاری که به بنده عنایت داشتند بتوانند با ما همکاری کنند.
رئیسی گفت: شورای هماهنگی ستادهای مردمی در واقع هماهنگ کننده فعالیت همه گروه‌های مردمی است که به ما کمک می‌کنند و حتی حامیان برخی نامزدهایی که از صحنه انتخابات کنار کشیده‌اند در این ستادها حضور دارند.
وی گفت: آقای نیکزاد که اجرای طرح موفق مسکن مهر برای رفع دغدغه بسیاری از مردم را بر عهده داشتند و فردی کارآمد به حساب می‌آیند مسئولیت شورای هماهنگی ستادهای مردمی را بر عهده دارد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ستادهای انتخاباتی در واقع آیینه دولت آینده نیستند و دولت بر اساس بررسی عملکرد و سوابق و برنامه‌های افراد مختلف طراحی شده و شکل می‌گیرد و کسی که وارد دولت و به نماد دولت تبدیل می‌شود باید متخصص، کارآمد و انقلابی باشد تا با همکاری همدیگر تلاش کنیم عقب ماندگی‌هایی که داریم جبران شود.
رئیسی افزود: تلاش ما این است که همه اقشار مختلف مردمی نظرات خود را ارائه دهند و برای همین امر نیز فضای همکاری آن‌ها با ستادهای انتخاباتی را نبستیم و از همه نظرات و گروه‌ها استفاده می‌کنیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در پاسخ به انتقاد یکی از نخبگان حاضر در جلسه درباره برنامه‌های حوزه مسکن، گفت: اینکه گفته‌ایم سالانه باید یک میلیون مسکن برای جبران عقب ماندگی در این حوزه بسازیم کاملاً شدنی است.
وی افزود: مهم‌ترین هزینه در تأمین مسکن مربوط به زمین است و ما زمین‌های زیادی داریم که می‌توانیم با ارائه تسهیلات به انبوه سازان و مسکن سازان برای کمک به دهک‌های پایین جامعه مسکن مورد نیاز را تأمین کنیم.
وی در این خصوص به ذکر نمونه‌ای پرداخت و گفت: هنگامی که در آستان قدس رضوی بودم در مشهد پاساژسازی می‌شد که من گفتم این کار برای آستان قدس هزینه دارد در حالی که باید سرمایه اجتماعی ایجاد شود و ما به جای آن شهری برای اسکان زائران ساختیم.
رئیسی ادامه داد: همه می‌دانند که مسکن صنعت پیشگام است و علاوه بر اینکه می‌توان نیازهای بخش‌های زیادی از جامعه را تأمین کرد از این طریق می‌توان صدها شغل نیز در حوزه‌های مرتبط با ساخت مسکن ایجاد کرد.
نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در خصوص مستقل بودن خود که مورد اشاره یکی از نخبگان جوان حاضر در جلسه قرار گرفت اظهار داشت: اعلام کرده‌ام که مستقل هستم و تعلق به هیچ گروه و بخش خاصی ندارم، ولی بسیاری از گروه‌ها در این ایام از حضورم حمایت کردند.
وی افزود: مردم از گروه بازی و جناح بازی و سیاسی بازی و ارتباطات و زد و بندها خسته شدند و من تلاش کردم از این جریانات دور باشم.
رئیسی افزود: نگاه من همواره به شاخص‌های مورد نظر امام و مقام معظم رهبری بوده و همواره در همین مدار حرکت کردم و به همین دلیل وقتی در سازمان بازرسی نمایشگاهی را درباره مفاسد اقتصادی برگزار کردیم همه افراد و جریانات از آن تقدیر کردند.
وی ادامه داد: در آن زمان ۵ هزار نفر از دولتی‌ها، نخبگان و اصحاب رسانه از نمایشگاه سازمان بازرسی بازدید کردند و خیلی از آن‌ها گفته بودند این آسیب شناسی که شما انجام داده‌اید بهترین و بزرگترین حمایت از ماست که عیب‌های ما را به ما می‌گوید.
رئیسی خاطر نشان کرد: همان رویه که در ۱۰ سال مدیریت سازمان بازرسی داشتم که با دولت‌های مختلف کار کردم در قوه قضاییه هم ادامه دادم و بدون توجه به جناح‌ها و گروه‌ها تلاش کردیم که بر اساس برنامه‌ها و شاخصه‌هایی که داریم حرکت کنیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در واکنش به سخنان یکی دیگر از نخبگان که گفته بود رئیس جمهور باید رئیس جمهور همه مردم باشد اظهار داشت: رئیس جمهور نباید به هیچ قشر و گروه خاصی تعلق داشته باشد و اینکه نباید محدود به یک جریان خاصی باشد حرف درستی است.
وی افزود: در دولت آینده حتماً همکاران را بر اساس یک ساز و کار و با شاخصه شایسته سالاری انتخاب می‌کنیم گرچه خیلی‌ها مدعی شایسته سالاری‌اند، اما در عمل این باید دیده شود.
رئیسی افزود: شاخصه‌ها و مفاهیم عالی که برای انتخاب شایسته همکاران داریم به صورت شفاف از طریق سامانه‌ها اعلام می‌کنیم تا مردم بتوانند درباره آن نظر و امتیاز بدهند.
وی ادامه داد: ما در قوه قضاییه با استفاده از فناوری‌ها و سامانه‌ها زمینه‌ای فراهم کردیم تا مردم به قضات ما نمره بدهند و ما بسیاری از تشویق‌ها یا برخوردها را بر اساس نمره‌ای که مردم می‌دهند اعمال می‌کنیم.
اقای رییسی همچنین گفت: استفاده از فناوری‌ها در قوه قضاییه موجب کاهش ۳ میلیون مراجعه به دادگستری‌ها شده و در دولت نیز این رویه را تا شکل گیری دولت الکترونیک پیگیری می‌کنم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با بیان اینکه استفاده از فناوری در تشکیل دولت الکترونیک شعار نیست بلکه یک ضرورت است اظهارداشت: الان دنیا به سمت دولت هوشمند حرکت می‌کند و ما فقط ۲۵ درصد دولت الکترونیک را اجرایی کرده‌ایم.
وی اضافه کرد: بر اساس طرح تحول که در دوره مدیریتم در قوه قضاییه تدوین و اجرا شده تا پایان سال ۱۴۰۰ نظام قضایی کشور هوشمند می‌شود و در صورت پیروزی در انتخابات تشکیل دولت هوشمند را با جدیت پیگیری می‌کنم.
رئیسی در این خصوص به ذکر نمونه‌ای پرداخت و گفت: ما در اجرای طرح کاداستر خیلی عقب بودیم به طوری که افغانستان که در آخرین رده کشورها در اجرای این طرح قرار داشت از ما پیش افتاده بود، اما برای جبران این عقب ماندگی در یک سال اخیر به اندازه چهار دهه گذشته گام برداشتیم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص سرمایه گذاری در حوزه‌های اقتصادی نیز گفت: باید از فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد جذابیت زدایی کنیم تا سرمایه‌ها به سوی بازار ارز و طلا و زمین نرود.
رئیسی افزود: مالیات یکی از ابزار تنظیم گر در این حوزه است، اما از آن سو باید حتماً برای فعالیت‌های اقتصادی تولیدی جذابیت ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: اینکه ما بخواهیم از تولیدگر ۲۵ درصد مالیات بگیریم مخل کار تولید است و ما تلاش می‌کنیم این رقم را تعدیل کنیم، اما این کار نیازمند یک برنامه است تا به صورت تدریجی انجام شود نه اینکه از فردا آن را اجرایی کنیم.
رئیسی افزود: من هرگز وعده‌ای نخواهم داد که عمل نکنم و برای همین می‌گویم که نباید تصور شود وقتی می‌گوییم برنامه‌ای داریم از فردا همه مشکلات حل می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین منابع مالی برای حوزه تولید بورس است، ولی علت اینکه امروز سهامدار با یک تکان دلش می‌لرزد این است که در بورس به سمت کارهایی که مجاز نیست حرکت شده است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم دو نرخی و سه نرخی کردن ارز را نیز کار غلطی دانست و گفت که این موضوع حتماً فساد ایجاد می‌کند و باید آن را اصلاح کنیم.
وی افزود: دو نرخی کردن ارز آنقدر مضر است که حتی یک کاسب جزء هم مانند یک اقتصاددان آن را آفت اقتصاد می‌داند و دیدیم که این کار در سال‌های اخیر چه بلایی بر سر کشور آورد.
رئیسی در خصوص افزایش ظرفیت تولید در حوزه خودرو تأکید کرد: اگر به مسئله کیفیت و کمیت تولید خودرو به درستی توجه کنیم می‌توانیم در یکسال اول رقم تولید را به یک میلیون و ۶۰۰ و ظرف دو سال به دو میلیون برسانیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ادامه داد: ما در صنایع دفاعی و موشکی بسیار موفق عمل کردیم، اما به دلیل آنکه این ظرفیت‌ها به صنعت خودروسازی سرریز نشده، امروز در این حوزه ناموفقیم و استفاده از این فناوری‌ها در حوزه خودرویی نیز حتماً جواب می‌دهد.
رئیسی در واکنش به اظهارات یکی از نخبگان جوان که گفته بود مدیریت نرخ ارز و رونق تولید هم‌خوانی ندارند، اظهار داشت: ما به اصل این مسئله که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای حمایت از معیشت مردم تخصیص داده شد، اما معیشت مردم سامان نیافت تشکیک کردیم.
وی افزود: دولت اگر می‌خواست به سفره مردم کمک کند راهش این بود که بر تخصیص اعتبارات ارزی نظارت دقیق می‌کرد تا آورده آن به دست مردم برسد نه به دلال.
رئیسی ادامه داد: بهترین راه برای حمایت از سفره مردم این است که کالاهای اساسی را از ارز و دلار و منابع حاص از آن جدا کنیم تا دچار تکانه نشود.
این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جهموری، گفت: یکی از راه‌هایی که می‌تواند در جهت تقویت اقتصاد و حمایت از معیشت مردم اجرایی شود آن است که ۶۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت دانه‌های روغنی برود و یا نهاده‌های دامی تولید شود تا نیاز ما به خارج مرتفع شود.
وی ادامه داد: ما باید در خوراک دام و طیور خودکفا شویم و سفره مردم را از وابستگی به خارج و تکانه‌هایی که در این زمینه به وجود می‌آید قطع کنیم.
رئیسی با بیان اینکه در زمان ریاست آستان قدس رضوی با اجرای طرح آب رسانی زیر سطحی هم بخش کشاورزی آستان را ارتقا دادیم و هم مصرف آب کاهش یافت، گفت: اگر ما به دنبال تولید بذر نرویم باید برای تهیه اقلام مورد نیاز همین سالاد ساده که در سفره مردم قرار دارد واردات انجام دهیم.
این نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری اظهار داشت: ما برای رفع همه تحریم‌ها باید تلاش کنیم، اما در کنار آن باید به خنثی سازی تحریم‌ها نیز توجه کنیم تا اقتصاد ما دچار تکانه نشود.
وی به موضوع تولید اسباب بازی که از تأکیدات یکی از جوانان نخبه برای تقویت اقتصاد فرهنگی بود، اشاره کرد و گفت: اقتصاد حوزه فرهنگ باید حساب شده باشد تا هم بچه‌های ما از لحاظ فرهنگی مصون شوند و هم بتوانیم در این حوزه بازار ایجاد کنیم.
رئیسی با بیان اینکه ۷۰ درصد ظرفیت اقتصاد کشور بلااستفاده است و یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند در فعال سازی این ظرفیت نقش ایفا کند، تولید بازی‌های یارانه‌ای و اسباب بازی است گفت: در زمان حضورم در آستان قدس رضوی به این موضوع توجه ویژه داشتم و برگزاری نمایشگاه اسباب بازی درحرم رضوی از اقدامات مؤثر در این زمینه بوده است.
وی ادامه داد: بسیاری از جوانان ما حاضرند با ورود به حوزه تولید اسباب بازی و بازی‌های یارانه‌ای هم درآمدزایی کنند و هم فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی را پاس دارند، اما به دلیل برخی غفلت‌ها این بازار از ما گرفته شده.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در خصوص توجه به حقوق بانوان نیز اظهار داشت: موقعی که ریاست آستان قدس را داشتم در مشهد یک فضای سبز بزرگ برای ورزش و تفریح بانوان اختصاص دادم که بزرگترین پارک در مشهد است.
وی افزود: آقایان ادعا می‌کنند که ما از حقوق زنان دفاع می‌کنیم بدون اینکه قدمی در این زمینه بردارند و دیدیم که یک خانم در کابینه آن‌ها نبود.
رئیسی اضافه کرد: اینکه آن‌ها می‌گفتند خانم‌ها برای دیدن مسابقات آقایان به ورزشگاه بروند مخالف نیستیم، اما آیا این مشکلی را از خود خانم‌ها حل می‌کند؟ پس ورزش خانم‌ها و سهم آنان از بازار کار چه می‌شود؟
وی ادامه داد: در همین ایام کرونا خیلی از خانم‌ها در منزل آموزش آشپزی می‌دهند و از این مسیر تولید محتوا می‌کنند، اما سود اقتصادی آن را افراد دیگری می‌برند که این مسئله باید اصلاح شود.
این کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از جوانان خواست که با دل محکم و ضمیر امیدوار و با همت بلند وارد عرصه شوند و تأکید کرد: آینده با تلاش جوانان عزیز بسیار روشن و امیدبخش است.
رئیسی گفت: مردم را تحویل نگرفتن و به حساب نیاوردن و یک شبه تصمیم گرفتن در دولت مردمی که آحاد مردم در آن نقش دارند جایگاهی ندارد و بسیاری از دغدغه‌ها با کمک مردم برطرف و تبدیل به امید می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: هنگامی که مسئولیت دستگاه قضا را بر عهده گرفتم امید مردم به نظام قضایی بسیاری کم بود، اما ظرف دو سال با عنایت خدا و تلاش همه همکاران و اجرای سند تحول قضایی در مسیری قرار گرفتیم که قضات و مردم به آن امیدوار شدند.
رئیسی خاطر نشان کرد: برای تحول در دولت نیز برنامه دارم، اما نیازمند همت و عزم همگانی است. کارها باید با همدلی و همکاری پیش رود و باید از این فضا که این نباشد یا آن نباشد دور باشیم.
پیش از سخنان رئیسی تعدادی از جوانان نخبه به بیان دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها، چالش‌ها و راهکارهای خود برای حل مشکلات پرداختند.
تبیین دقیق برنامه‌های دولت مردمی به‌جای کلی گویی، ایجاد سازوکار شایسته‌گزینی در دولت مردمی و شفاف‌سازی نسبت به تیم اقتصادی دولت پیش از شکل‌گیری آن، ریل‌گذاری برای تحول ساختاری در دولت، توجه به مقوله فناوری‌های نوین، توجه به مسأله جذب حداکثری، رفع تبعیض و پرهیز از جداسازی آحاد مردم در فضای اجتماعی و دستگاه‌های دولتی و واقع‌بینی در برابر تحریم‌ها و تهدیدها از جمله مسائل ذکر شده از سوی این افراد بود.
آن‌ها همچنین در سخنان خود بر استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه، توجه به ظرفیت‌های گردشگری و افزایش سهم ایران در بازار جهانگردی، توجه به مهارت‌آموزی، توجه به تولید و کار و تلاش و مقابله با دلالی، توجه به حقوق بانوان و توجه به شادی و نشاط اجتماعی تأکید کردند.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
1