کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

اولین بیانیه‌ی مهم جریان ندای وحدت پیرامون انتخابات ریاست جمهوری؛ اقیانوس مردم مومن در هیچ باندی و شورایی هضم و منحصر نخواهد شد

26 ارديبهشت 1400 ساعت 17:08

اولین بیانیه‌ی دفتر ارتباطات مردمی جریان ندای وحدت (مهدی روشنفکر) در ارتباط با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 1400 صادر شد که در این بیانیه‌ آمده است، حضور حضرت آیت الله رئیسی در صحنه انتخابات، فرصت بسیار خوبی برای اجماع سازی گزینه‌های فعال انقلاب در صحنه رقابت سیاسی است و چتر جریان مردمی ندای وحدت همه علاقه مندان به ایران و نظام اسلامی را پوشش داده و با آغوشی باز همچون انتخابات مجلس شورای و با اجتناب از نگاه‌های خطرناک، سمی، تفرقه آفرین و وحدت شکن حزبی، خطی، باندی و جناحی پذیرای همه است.


اولین بیانیه‌ی دفتر ارتباطات مردمی جریان ندای وحدت (مهدی روشنفکر) در ارتباط با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 1400 صادر شد که در این بیانیه‌ آمده است، حضور حضرت آیت الله رئیسی در صحنه انتخابات، فرصت بسیار خوبی برای اجماع سازی گزینه‌های فعال انقلاب در صحنه رقابت سیاسی است و چتر جریان مردمی ندای وحدت همه علاقه مندان به ایران و نظام اسلامی را پوشش داده و با آغوشی باز همچون انتخابات مجلس شورای و با اجتناب از نگاه‌های خطرناک، سمی، تفرقه آفرین و وحدت شکن حزبی، خطی، باندی و جناحی پذیرای همه است.
به گزارش کبنا، متن کامل این بیانیه‌ که در اختیار پایگاه خبری کبنانیوز قرار گرفته به شرح زیر است؛
((بدانید که اگر بی توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلاب در برهه‌ای از تاریخ چهل ساله نمی‌بود _که متاسفانه بود و خسارت بار هم بود _بی شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمان‌های بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمی‌داشت.)) فرازی از بیانیه گام دوم
مسئولیت تاریخی ملت بزرگ ایران در لیله القدر انقلاب در خرداد ۱۴۰۰، آنگاه مهم‌تر و قابل توجه هست که علی رغم فشار حداکثری دشمنان، روز به روز عرصه بر استکبار جهانی و جرثومه‌های عبری، غربی و عربی آن در منطقه، تنگ‌تر می‌شود و امکان پذیری تحقق اهداف بلند نظام اسلامی را، در ایجاد تمدن نوین اسلامی فراهم می‌نماید.
از این رو انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ که اولین انتخابات ریاست جمهوری در چله دوم انقلاب هم هست، فرصتی تاریخی برای رسیدن به دولت اسلامی و می‌تواند پایانی بر غصه‌ها باشد انشاالله.
با اعتقاد به («إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ و در ادامه آن براساس آرمان بزرگ حضرت امام راحل که میزان رأی ملت هست و تاکیدات مکرر رهبر فرزانه انقلاب بر مردم مداری و مردم محوری؛ جریان مردمی ندای وحدت که از بدو تشکیل؛ پیشران منادی وحدت همه نیروهای مؤمن به انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند آن بوده و خواهد بود؛ شکل گیری دولتی کارآمد، جوان و انقلابی را امتداد پیروزی‌های جبهه مقاومت و پیروزی مردم ایران در برابر فشار حداکثری و گامی بلند در راستای گام دوم می‌داند و بر این اساس منشور انتخاباتی خود را به شرح زیر اعلام می‌دارد:
۱. مشارکت حداکثری آحاد مردم و در مرحله بعد انتخاب مطلوب در این انتخابات؛ نقش بسیار مهمی برای تشکیل دولتی قوی و اقدام آن برای حل مشکلات کنونی دارد. از این رو هرگونه اقدام از سوی مسئولین؛ تریبون‌ها و افراد مرجع در جریانات مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که منجر به دلسردی مردم شود، گناهی نابخشودنی است.
اگرچه می دانیم و پر واضح هست که مردم از بسیاری از عملکردها و بی تدبیری‌ها گلایه‌های جدی دارند، اما راه حل رهایی از این معضلات نه دوری از صحنه، که حضور در پای صندوق‌های رأی هست.
 لذا از همه دلسوزان و دوستداران سرافرازی ایران اسلامی از هر گروه، جریان، سلایق و علایق سیاسی دعوت می‌نماید تا در ایجاد شور و شعور انتخاباتی، مشارکتی فعال‌تر داشته باشند، بدون تردید مسئولین موظف به فراهم کردن زمینه‌های این شور و نشاط و حضور حداکثری خواهند بود.
۲. با نگاهی به ثبت نام کنندگان و کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در حبهه انقلاب، الحمدالله اعلام آمادگی چهره‌هایی از این جبهه وسیع؛ نشان از شور و نشاط و اراده‌های بزرگ و حتی جوان، متخصص و علیم در جریان ارزشی دارد که نویدی بزرگ و امیدی سترگ از رویش‌های انقلاب در عرصه‌های راهبردی است.
جریان ندای وحدت حضور همه این افراد جبهه انقلاب در صحنه انتخابات را، فرصت مغتنمی برای ارائه اراده‌های مستحکم جهت ادامه مأموریت الهی نظام و مصداق عینی آزادی سیاسی و مردم سالاری و پاسداشت جمهوریت نظام می‌داند؛، و معتقد هست هرکدام از کاندیدای نهایی جریان انقلاب باید با جذب حداکثری افراد برای موفقیت خود با حفظ حریم‌های تشکیلاتی و پرهیز از تخریب و تشتت به جد فعالیت نمایند.
 اما در عین این اعتقاد راسخ، توقع جدی دارد و پیگیر هم خواهد بود تا این عزیزان در منتهی الیه این ماراتن سیاسی و انقلابی، با روی آوردن به منطق وحدت منطقی، از پراکندگی نهایی سبد آرای مردم جلوگیری و با یک گزینه مقبول و مطلوب و اصلح کار را تمام کنند. DSC_0093
۳. جریان ندای وحدت به شدت معتقد هست که جریان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی در سراسر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌های بویراحمد کبیر؛ شامل آحاد مردم مؤمن، مستضعف و شهید پرور و زجر کشیده‌ای است که تا پای جان و تا آخر پای نظام ایستاده‌اند ولذا جبهه انقلاب در احزاب و گروه‌ها و شوراهای انحصاری خلاصه نشده و نمی‌شود، و در این خصوص هشدار می‌دهد که اقیانوس مردم مؤمن در هیچ جریانی و شورایی منحصر و هضم نخواهد شد.
۴. جریان ندای وحدت در راستای منشور انتخاباتی ۱۴۰۰ خود و از بین گزینه‌های جریان انقلاب؛ معتقد هست که حضور حضرت آیت الله رئیسی در صحنه انتخابات، فرصت بسیار خوبی برای اجماع سازی گزینه‌های فعال انقلاب در صحنه رقابت سیاسی است و در عین حال شخصیت و جامعیت حقیقی آیت الله رئیسی، در کنار مستقل و فراجناحی بودن ایشان باسوابق درخشان ایشان در مبارزه بی امان و بدون ملاحظه و محافظه با فساد اقتصادی که درد مبتلا به امروز کشور هست نیز، بهترین زمینه برای وحدت حداکثری نیروهای انقلاب هست و تدابیری را در این خصوص در سه شهرستان و بخش‌های حوزه استحفاظی بویراحمد اتخاذ کرده و بکار خواهد گرفت. و در این راستا از همه جریانات سیاسی و گروه‌های معتقد به وحدت نیروهای انقلاب دعوت به همکاری عملی نموده و اعلام می‌کنیم که هر نوع انحصارگرایی و خط کشی بین مردم نه تنها کمکی به وحدت نخواهد کرد بلکه باعث مشکلاتی در این خصوص خواهد بود.
در پایان انتظار می‌رود بلافاصله، بدون فوت وقت و از هم اکنون فرایند تشکیل ستادهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ جریان ندای وحدت در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و سایر شهرها و بخش‌های مختلف تا دل روستاها و به به تعبیر آیت الله رئیسی تحقق شعار هرخانه یک ستاد ایشان، طی یک فرایند دموکراتیک و مردم سالارانه وبا مراجعه به متن مردم و استفاده حداکثری از ظرفیت همه گروهاه، جریانات، احزاب و تشکیلات وفادار به قانون اساسی، معتقد به ولایت فقیه و علاقه مند به اعتلاء نظام اسلامی با محوریت جوانان پرشور و بانشاط آغاز گردیده و در عین حال تلاش گردد که چتر جریان مردمی ندای وحدت همه علاقه مندان به ایران و نظام اسلامی را پوشش داده و با آغوشی باز همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی که حماسه‌ای باشکوه آفریده شد و سمفونی عشق و وحدت و همدلی به دلنوازترین شکل ممکن نواخته شد، با اجتناب از نگاه‌های خطرناک، سمی، تفرقه آفرین و وحدت شکن حزبی، خطی، باندی وجناحی که عامل اصلی انشقاق بین مردم و ایجاد اشرافیت سیاسی حاکم بوده، اشراف سیاسی چپ وراست که عامل به حاشیه راندن، حذف مردم وسرکوب ظرفیت بیکران توده‌ها در عرصه‌های اقتصاد وفرهنگ ومانع بزرگ ورود توده‌ها به این عرصه‌ها بوده‌اند با سعه صدر و دید جامع و به صحنه آوردن همه علاقه مندان به اسلام وایران وانقلاب، برگ زرین دیگری بر تاریخ پرحماسه استان کهگیلویه وبویراحمد اضافه نماید و در این مسیر پرافتخار درب ستادهای مردمی جریان ندای وحدت به روی همه جوانان، اقشار، دانشگاهیان، اصناف، بازاریان و همه علاقه مندان به اقتدار و عزت وپیشرفت ایران اسلامی باز بوده و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب حفظه الله تعالی: حتی اگر کسی نظام اسلامی را قبول ندارد، برای سربلندی ایران پای صندوق رأی حاضر گردد را مبنا ونصب العین قرار داده وبا آغوش گرم پذیرای همه عزیزان هستیم.
والعاقبه للمتقین


کد مطلب: 434232

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/434232/اولین-بیانیه-ی-مهم-جریان-ندای-وحدت-پیرامون-انتخابات-ریاست-جمهوری-اقیانوس-مردم-مومن-هیچ-باندی-شورایی-هضم-منحصر-نخواهد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1