تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۳۶
کد مطلب : ۴۳۳۷۹۵
حوادث کهگیلویه و بویراحمد در هفته دوم اردیبهشت؛

توقیف محموله زغال قاچاق در کهگیلویه / 3 کشته و زخمی در تصادف محور گچساران- دژسلیمان / سارق قطعات خودرو در کهگیلویه دستگیر شد

۰
دستگیری سارقان قطعات خودرو تا 3 کشته و زخمی در محور گچساران
کبنا ؛حوادث تلخی روزانه در استان کهگیلویه و بویراحمد رخ می‌دهد، در هفته دوم اردیبهشت، علاوه بر جان باختن برخی از شهروندان در تصادف، خبر دستگیری سارقین خودروها و قاچاقچیان چوب نیز مخابره شد.
کاهش ۱۵.۴ درصدی تلفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در نوروز امسال
محمد نصیری‌راده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به فوت ۸ نفر در حوادث رانندگی نوروز ۱۴۰۰ از کاهش تلفات رانندگی خبر داد و اظهار داشت: تعداد تصادفات فوتی سال گذشته ۱۲۸ مورد بوده که ۱۲۲ نفر در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعداد تصادفات جرحی ۱۵۴۱ مورد بوده و تصادفات منجر به خسارت ۳ هزار و ۷۵ مورد ثبت شده، ضمن اینکه مجموعه فقرات تصادفات سال گذشته ۴ هزار و ۷۴۴ مورد بوده است.
 وی بیان کرد: تصادفات منجر به فوت در نوروز سال گذشته ۱۵ مورد بوده این در حالی است که نوروز ۱۴۰۰، تصادفات فوتی ۸ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۴۶.۷ درصدی تلفات رانندگی را در نوروز امسال شاهد هستیم.
 این مسئول عنوان کرد: در فروردین ماه سال گذشته ۱۳ نفر در حوادث رانندگی در راه‌های برون شهری و روستایی جان خود را از دست دادند که این آمار در فروردین ۱۴۰۰ به ۱۱ مورد کاهش یافت که تلفات رانندگی فروردین امسال ۱۵.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ کاهش داشته است.
 نصیری خاطرنشان کرد: مصدومین حوادث رانندگی راه‌های برون شهری و روستایی استان در نوروز سال گذشته ۱۶۵ مورد بوده که در نوروز امسال مصدومین حوادث رانندگی به ۴۴۳ نفر رسیده که افزایش ۱۶۸ درصدی مصدومین حوادث رانندگی را شاهد هستیم.
 
 3 کشته و زخمی در تصادف محور گچساران- دژسلیمان

 فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت: برخورد دو خودرو سواری در محور گچساران- دژسلیمان منجر به کشته و زخمی شدن 3 نفر شد.
سرهنگ سید محمد موسوی اظهار کرد: در پی برخورد دو خودروی سواری سمند و پژو 3 کشته و زخمی بر جای گذاشت.
 فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت: این سانحه رانندگی شب گذشته بر اثر برخورد 2 دستگاه خودروی سواری سمند و پژو ۲۰۷ در نزدیکی روستای دژسلیمان در محور گچساران به دیلم رخ داد.
 موسوی اذعان کرد: هر 2 خودرو دچار آتش سوزی شدند که راننده خودرو سمند بر اثر جراحات وارده در دم جان سپرد و راننده و سرنشین خودروی ۲۰۷ مصدوم که به وسیله کد آمبولانس به بیمارستان شهید رجائی گچساران انتقال داده شد.
 وی خاطرنشان کرد: علت تصادف به وسیله کارشناسان پلیس راه در حال بررسی است.
 
توقیف محموله زغال قاچاق در کهگیلویه

 هدایت‌الله آویزش رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه از توقیف خوردوی حامل 20 کیسه زغال جنگلی قاچاق در محور دهدشت -چاروسا خبر داد و اظهار داشت: 
گفت: مأموران یگان حفاظت در ایست بازرسی دهدشت چاروسا به یک دستگاه سواری پژو مشکوک شدند و خودرو را متوقف کردند.
 وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو مأموران متوجه جاسازی ۲۰ کیسه زغال جنگلی شده و ضمن ضبط محموله خودروی مورد نظر به پارکینگ منتقل شد.
 آویزش تصریح کرد: پرونده تخلف صادر و جهت رسیدگی و صدرو رأی به مراجع قضائی ارسال شده است.
 این مسئول با استناد به ماده 48 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها هر گونه قطع، حمل و برداشت غیر مجاز چوب و زغال از درختان جنگلی را جرم دانست و تأکید کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی با حاملان محمولات قاچاق جنگلی با اشد مجازات برخورد قانونی لازم را انجام می‌دهند.
 آویزش گفت: شماره تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت جهت ارائه گزارش تخلفات از قبیل تخریب مراتع، قطع درخت، آتش سوزی، حمل هیزم و زغال قاچاق و سایر تخلفات در حوزه جنگل مرتع بصورت رایگان آماده پذیرش ثبت تخلفات و اعلام گزارش و پیگری است.
 
 سارق قطعات خودرو در کهگیلویه دستگیر شد
جهان دیماز فرمانده انتظامی کهگیلویه نیز در جمع خبرنگاران از دستگیری سارق قطعات خودرو خبر داد و گفت: این سارق به ۱۲ فقره سرقت اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی کهگیلویه گفت: در پی دریافت گزارش افزایش سرقت از داخل خودرو در سطح شهرستان کهگیلویه موضوع بررسی و در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.
 وی با بیان اینکه پس از بررسی‌های دقیق و انجام اقدام‌های پلیسی هویت سارق مشخص شد، افزود: دستگیری سارق در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ این شهرستان قرار گرفت.
دیماز با تاکید بر این‌که ماموران انتظامی با انجام یک عملیات غافلگیرانه سارق را شناسایی و دستگیر کردند، افزود: متهم به انجام ۱۲ فقره سرقت قطعات داخل خودرو و دوچرخه اعتراف کرد.
دیماز با بیان اینکه دو خریدار اموال مسروقه نیز توسط ماموران دستگیر شدند، ادامه داد: پس از دستگیری مالخران اموال مسروقه از جمله سه دستگاه دوچرخه، سه دستگاه ضبط پخش و مقادیر زیادی کابل و سیم برق برق کشف و به صاحبان اموال بازگردانده شد.
 این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند، تاکید کرد: شهروندان نسبت به نکات ایمنی و امنیتی برای جلوگیری از دستبرد سارقان توجه ویژه داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1