کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی از محمدرضا شیوا؛

روشنفکر در کمیسیون تلفیق بودجه؛ هیاهو برای هیچ

19 فروردين 1400 ساعت 19:44

با انتشار جداول بودجه‌ای طرح‌های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد از لیست جداول قانون بودجه کشور (به صورت مستند)، حقیقت بسیاری از حرف‌ها عیان شد که مهدی روشنفکر به عنوان عضو کمیسیون تلفیق از مسائل بودجه‌ای اطلاع چندانی ندارد و با اینکه عضو کمیسیون تلفیق بود، میزان بودجه‌های طرح‌های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد که در لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس تقدیم شده بود بدون ریالی افزایش و بدون اینکه نماینده محترم مردم شریف بویراحمد، دنا و مارگون متوجه شده باشد در کمیسیون تلفیق و در مجلس مورد تأیید قرار گرفت و ریالی به آنها اضافه نشد و نکته جالب آنکه تازه بعد از انتشار جداول آن به این امر واقف شد!


یادداشتی از محمدرضا شیوا؛ مطابق با بند ۲۱۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به منظور تنظیم اصول و مفاد برنامه‌های توسعه و لوایح بودجه کل کشور و ایجاد هماهنگی بین کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، پس از تقدیم لایحه مربوط توسط دولت به مجلس، کمیسیون تلفیق مرکب از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و دو نفر از هریک از کمیسیون‌های دیگر (غیر از کمیسیون‌های تحقیق، اصل 90 و تدوین آئین نامه داخلی مجلس) تشکیل می‌شود.
از ابتدای تشکیل یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص غیرتخصصی بودن بسیاری از نمایندگان آن و به خصوص کمیسیون‌های تخصصی همچون کمیسیون‌های برنامه و بودجه و کشاورزی و.. حرف و حدیث‌های بسیاری بود که عدم تخصصی بودن سوابق اعضای آن می‌تواند به ناکارآمدی بیشتر مجلس منجر شود.
با تشکیل اولین کمیسیون تلفیق این مجلس در سال 1399 جهت بررسی لایحه بودجه سال 1400، مهدی روشنفکر نماینده محترم مردم شریف شهرستان‌های بوبراحمد، دنا و مارگون که سابقاً به عنوان معلم در آموزش و پرورش خدمت می‌کرد و تحصیلات وی نیز در این راستا بوده است، از سوی کمیسیون میزبان وی (کمیسیون آموزش و تحقیقات) به عنوان عضو کمیسیون تلیفق بودجه انتخاب شد!
انتخاب روشنفکر به عنوان عضو کمیسیون تلفیق بودجه از سوی وی و طرفداران و جریان ندای وحدت منتسب به وی به عنوان یک موفقیت بزرگ و چشم گیر مورد بهره برداری رسانه‌ای قرار گرفت و با بازپخش گسترده این خبر در رسانه‌های محلی استان کهگیلویه و بویراحمد سعی در بزرگنمایی و برجسته کردن این موفقیت برای وی نموده و با راه اندازی این هیاهو که در سال اول نمایندگی به عضویت کمیسیون تلفیق درآمده برای جذب بودجه و... در حوزه انتخابیه خویش بسیار راهگشاست و با این موفقیت سعی در پر کردن خلاها و ضعف‌های وی نمودند. (لینک خبر)



از همان روزها برخی نسبت به ترکیب غیرتخصصی کمیسیون تلفیق اظهار تردید بسیار کردند و عضویت امثال مهدی روشنفکر و البته عضویت برخی دیگر از نمایندگان که هیچگونه آشنایی با مسائل بودجه‌ای ندارند، در توانایی این کمیسیون اظهار تردید کردند!
زمان زیادی نگذشت که ماهیت این سخنان و اخبار برملا شد و با انتشار جداول بودجه‌ای طرح‌های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد از لیست جداول قانون بودجه کشور (به صورت مستند)، حقیقت بسیاری از حرف‌ها عیان شد که مهدی روشنفکر به عنوان عضو کمیسیون تلفیق از مسائل بودجه‌ای اطلاع چندانی ندارد و با اینکه عضو کمیسیون تلفیق بود، میزان بودجه‌های طرح‌های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد که در لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس تقدیم شده بود بدون ریالی افزایش و بدون اینکه نماینده محترم مردم شریف بویراحمد، دنا و مارگون متوجه شده باشد در کمیسیون تلفیق و در مجلس مورد تأیید قرار گرفت و ریالی به آنها اضافه نشد و نکته جالب آنکه تازه بعد از انتشار جداول آن به این امر واقف شد! (لینک خبر)
این اتفاق نشان داد که نماینده تخصصی و تحصیلات و سوابق مرتبط در امور به چه میزان راهگشا و کارگشاست و مؤیدی بر سخنان نستور درخشنده پور دیگر کاندیدای رقیت و هم تبار نماینده مردم شریف بویراحمد، دنا و مارگون در ایام انتخاب بود که مهدی روشنفکر را بی اطلاع از بسیاری از شوراها و کمیسیون‌ها و... می‌دانست، مرد این میدان ندانسته و انتخاب وی را به صلاح نمی‌دانست!!!


کد مطلب: 432832

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/432832/روشنفکر-کمیسیون-تلفیق-بودجه-هیاهو-هیچ

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1