تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۴۱
کد مطلب : ۴۳۱۴۲۶
کبنا گزارش می‌دهد

دادستان دنا پای درد دل مردم زلزله زده شهر سی‌سخت ( + فیلم و عکس )

۱
دادستان دنا پای درد دل مردم زلزله زده شهر سی‌سخت ( + فیلم و عکس )
کبنا ؛دادستان دنا در بازدید میدانی از وضعیت مردم زلزله‌زده شهر سی سخت مشکلات آنها را از نزدیک بررسی کرد.
به گزارش کبنا، علی‌اکبر غریب‌پور دادستان دنا به همراه جانشین فرماندهی نیروی انتظامی از وضعیت مردم زلزله زده شهر سی سخت بازدید و برخی کمبودها و کم‌کاری‌های موجود را از زبان مردم شنیدند و قول پی‌گیری برای رفع مشکلات را دادند.
دادستان دنا در حاشیه این بازدید اظهار داشت: زلزله 5.6 ریشتری خسارات زیادی به شهر سی سخت وارد کرد و باعت تأثر همه مردم ایران شد. لذا کلیه ارگان‌های دولتی و نیروهای مردمی و خیرین پای کار آمدند و به کمک مردم شتافتند و نگذاشتند مردم سی‌سخت تنها بمانند و قطعاً تا زمانی که این بحران تمام نشود در کنار مردم خواهند بود.

  

دادستان دنا: هنجارشکنی از مردم سی‌سخت در زلزله ندیدم
دادستان دنا در بخش دیگری از صحبت‌هایش، گفت: هنجارشکنی از مردم سی‌سخت در زلزله ندیدم، باید با مردم با صبوری و ملایمت برخورد کرد و بدانیم که بیشتر خانه‌های مردم 100 درصد تخریب شده و در چنین فضایی عصبانیت طبیعی است.
غریب‌پور اضافه کرد: بیش از هر چیز بحث امنیت برای ما مهم بود استاندار به همراه پناهی فرماندار و ما به عنوان خادم مردم تا صبح در شهر حضور داشتیم به دلیل این که احتمال ناامنی بود دستور دادیم که برخی مسیرها مسدود شد.
غریب‌پور ادامه داد: سرقت و ناامنی صفر است گشت‌های مداوم و مؤثر باعث شده که جرائم و سرقت صفر باشد و این رویه تا انتها ادامه خواهد داشت.
وی گفت: بحث دیگر نوعی ناهماهنگی در توزیع چادر در بین مردم شهر بود که شهر به ۹ قسمت تقسیم شد که هر قسمت چند نماینده دارد و ما هم نماینده خود را برای نظارت داریم در همین خصوص جلسات مکرر شورای تأمین شهرستان دنا و استان کهگیلویه و بویراحمد را داشتیم تا اقلام ضروری مثل چادر به دست نیازمندان برسد.

  

این مسئول قضایی گفت: همزمان در بحث بارگیری؛ شناسایی و توزیع ورود پیدا کردیم و خودمان نظارت مستقیم و میدانی داشتیم و همچنان در بین مردم هستیم صدای معترضین را شنیدیم و تاکید داشتیم کد ملی نوشته شود و گفتیم به کسانی که سرپرست خانواده هستند چادر تحویل داده شود.
دادستان دنا گفت: مسیر را بعضی از معترضین بستند که در بین آن‌ها رفتیم و گفتیم اسامی را بدهند دیروز نیز در مناطقی که معترض بودند چادر تقسیم کردیم.
غریب‌پور با بیان این که در لایه اجرا ناهماهنگی‌هایی داشتیم و برخی از مناطق همجوار به این شهر می‌آمدند و چادری که حق مردم بود به جای دیگر می‌بردند افزود: ناهماهنگی در بارگیری و توزیع وجود داشت که با تدبیرانی مشکل برطرف شد.
دادستان از حضور مستقیم خود برای شنیدن حرف مردم سخت گفت و افزود: برخی آمارها به هم نمی‌خوردند چرا که وقتی این تعداد بالا چادر توزیع شده چرا مردم اعتراض دارند که متوجه شدیم متاسفانه بعضی‌ها تا چند چادر گرفته‌اند چادری که باید در این وضعیت به همه برسد بعضی‌ها اصولاً سی‌سختی نبودند و بعضی هم در اولویت نبودند که برخورد کردیم.

  

غریب پور یکی دیگر از اقدامات را بازرسی‌های نامحسوس ذکر کرد و گفت: متاسفانه اگر ناهماهنگی و مشکلاتی بود به همان شب‌های اول و دوم برمی‌گشت اما با اقداماتی که انجام دادیم و جاده‌ها مسدود شدند و همچنین نظارت بر بارگیری و شناسایی نیازمندان و توزیع داشتیم وضعیت کاملاً روی ریل قرار گرفت.
وی با بیان این که عصبانیت مردم در چنین مواقعی طبیعی است و هیچ گاه این فشار روحی را به معنای تمرد و قانون گریزی نمی‌دانیم افزود: وقتی مسئولان بر کارها نظارت داشته باشند در چنین مواقعی مشکلات کمتری پیش می‌آید لذا باید مردم را درک کنیم.
دادستان با بیان اینکه به برخی درخواست‌ها برای برخورد جواب منفی داده‌ایم افزود: باید با مردم با صبوری و ملایمت برخود کرد و بدانیم که بیشتر خانه‌های مردم 100 درصد تخریب شده و در چنین فضایی عصبانیت و داد زدن روی ما مسئولان طبیعی است که به جان می‌خریم.
دادستان دنا حساب پنج یا شش نفر را که به دنبال اخلال و بدنام کردن مردم فرهنگی و فرهنگ‌دوست دنا بودند را از بقیه جدا دانست و افزود: هیچ گونه هنجارشنکی از سوی مردم سی‌سخت در زلزله وجود نداشت اما برخی افراد که به اندازه انگشتان یک دست هستند اخلال ایجاد کردند و خدمات نظام را زیر سؤال بردند که در وقت مقتضی تعقیب کیفری خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

خاطره بد بورس از دخالت

خاطره بد بورس از دخالت

ریزش‌های اخیر بورس باعث شده که طرح تحقیق و تفحص از بازار سرمایه در دستور کار مجلس قرار ...
علی کریمی از خودی‌ها بنالد یا کت‌و‌شلواری‌ها؟

علی کریمی از خودی‌ها بنالد یا کت‌و‌شلواری‌ها؟

‌انتخابات فدراسیون فوتبال ایران فردا یکشنبه برگزار می‌شود تا تکلیف جانشین مهدی تاج، رئیس ...
بایدن نقاب برداشت / بازی جدید آمریکا

بایدن نقاب برداشت / بازی جدید آمریکا

همزمان با اقدام جدید آمریکا در ارائه قطعنامه پیشنهادی ضد ایرانی به شورای حکام ، ایران ...
فایل های مرتبط
1