کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاهی به عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد؛

بازار سالار

5 بهمن 1399 ساعت 21:13

بازار در استان کهگیلویه و بویراحمد اگر متولی نداشته باشد، شاید بهتر از این اداره می‌شد.


بازار در استان کهگیلویه و بویراحمد اگر متولی نداشته باشد، شاید بهتر از این اداره می‌شد.
به گزارش کبنا، این را مردم و بازاریان می‌گویند و واقعیت بازار هم همین را می‌گوید. هیچ چیز سر جای خودش نیست و به شرایطی رسیدیم که نه تولیدکننده راضی است نه فروشندگان و نه هم مصرف‌کنندگان و سالار حسین‌پور هم تنها کاری که می‌کند نظاره‌گر است.
واقعیت این است که اداره کردن بازار کهگیلویه و بویراحمد در شرایط عادی هم کار سختی است چه برسد به شرایط فعلی تحریم‌ها، کرونا و رسیدن به پایان عمر دولت که دیگر لجام‌گسیختگی‌ها بیشتر می‌شود.
بعد از رفتن داریوش دیودیده که رکورد دوام مدیریتی را داشت، انتخاب جایگزین او از اهمیت بالایی برخوردار بود تا اینکه خارج از گزینه‌های مطرح، در یک غافلگیری، سالار حسین‌پور سکان‌دار این سازمان مهم شد.
داستان به ریاست رسیدن آقای حسین‌پور هم داستان خاص خود را دارد.
در حالی که شرایط انتخاب جایگزین دیودیده بخاطر رندی‌های مدیریتی‌اش برای حفظ صندلی مدیریت، پیچیده شد و گزینه‌های اصلی از گردونه رقابت حذف شدند، سالار حسین‌پور که کسی فکرش را نمی‌کرد موقتاً، سرپرست شد تا گزینه اصلی معرفی شود.
انتخابات مجلس شورای اسلامی و فضای خاص آن ایام، دوره سرپرستی‌اش را طولانی کرد و غلام‌محمد زارع که انتخابات را به رقیبش باخت، در آخرین روزهای نمایندگی‌اش با زیرکی خاصی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تیم مدیریتی‌اش را دور زد و در  سکوت، حکم حسین‌پور را از سرپرستی به مدیرکلی تغییر داد و او را مدیرکل کرد.
حسین‌پور در شرایطی مدیرکل شد که وضعیت بیماری‌اش و عملکرد خاصش در دوره معاونتش در سازمان صمت، همه دلسوزان این حوزه را نگران کرد و از همان موقع پیش‌بینی می‌شد که بازار و تجارت که هیچ، دو بخش مهم معدن و صنعت هم حال و روز خوشی نداشته باشند و همین‌گونه هم شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد که از انتصاب وی بی‌اطلاع بود و این را هم گفت، به دنبال انتخاب گزینه مناسب بود که دوباره رسیدن به پایان دولت، خیال مدیران ضعیف را راحت کرد.
موضوعی که البته حسین کلانتری با قاطعیت گفته اگر یک روز هم از دولت باقی باشد و مدیری ضعیف عمل کند، آن را تغییر می‌دهم.
اکنون که اوضاع صنعت و معدن بی‌ریخت شده و استاندار به ستوه آمده، بحث تغییر حسین‌پور جدی شده است و به زودی شاهد تزریق انرژی جدیدی به کالبد خسته‌ی حوزه مهم صنعت، معدن و تجارت خواهیم بود.
    
بازار استان کهگیلویه و بویراحمد کاملاً بی‌در و پیکر شده است و همه بار نظارتی بازار به دوش اداره‌کل تعزیرات است تا با ارشاد و قوه قهریه بتواند فشار را بر گرده مردم و مصرف‌کننده کمتر کند.
قیمت‌ها در بازار از این مغازه به آن مغازه متفاوت است و گرانی بی‌حساب و کتاب و کمبود کالاهای اساسی، سفره مردم را کوچک و کوچک‌تر کرده است.
سهمیه روغن استان معلوم نیست چه می‌شود که هر روز شاهد توقیف خودروهای حامل روغن خوراکی در استان هستیم.
استان کهگیلویه و بویراحمد کلاً چندتا فروشگاه زنجیره‌ای بیشتر ندارد که دو تا از آنها به علت تخلفات آشکار از سوی اداره‌کل تعزیرات پلمپ شدند.
اگر قاطعیت مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد در برخورد با این تخلفات نبود معلوم نبود که بیشتر از این چه بر سر مردم می‌آمد.
عملکرد سالار حسین‌پور در سازمان مهم صمت همه تصمیم‌گیرندگان را متقاعد کرد تا او از این مسئولیت مهم کنار گذاشته شود؛ آخرین سنگر سالار برای ماندن تحمیلی بر صندلی صمت، معاون اقتصادی استاندار است به دلیل اینکه زمانی این دو در سازمان صنعت، معدن و تجارت همکار بودند، هر چند بعید به نظر می‌رسد، صمیمی‌دوست که در مدت مسئولیتش نشان داده برای رونق اقتصادی خیلی پای کار است و حرکت‌های لاکپشتی حسین‌پور نه تنها به او کمک نمی‌کند، بلکه در برخی جاها هم مانع شتاب حرکت اقتصادی می‌شود.
به نظر می‌رسد حشمت‌الله صمیمی‌دوست بیش از این  جلوی تصمیم استاندار را نگیرد و به زودی شاهد تغییر مدیر ارشد صمت باشیم.اکنون مردم می‌مانند و استانداری کهگیلویه و بویراحمد که روزی به آنها وعده داد که پای منافعشان با هیچ کس و هیچ چیز معامله نمی‌کند و اگر یک روز هم از عمر دولت باقی باشد با مدیران ضعیف برخورد می‌کنم.
 


کد مطلب: 430032

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/430032/بازار-سالار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1