تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۱
کد مطلب : ۴۳۰۰۰۲
برای عبور از خط ویژه؛

سیلی بر صورت قانون

۲
۱
سیلی بر صورت قانون
کبنا ؛دیروز خبر رسید که یکی از نمایندگان مجلس که اصرار داشته برخلاف قانون از خط ویژه عبور کند با یک سرباز راهنمایی و رانندگی برخورد می‌کند. و حتی گفته می‌شود به صورت وی سیلی زده است. هرچند این نماینده مجلس می‌گوید سیلی نزده و درگیری بین راننده او و سرباز بوده است
خبرگزاری «نسیم آنلاین» در ستون«شهروند درجه صفر» با تیتر«سیلی نماینده به صورت سرباز وظیفه شناس» می‌نویسد: «شنیده‌ها حاکی است یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته به علت ممانعت سرباز راهور از ورود وی به خط ویژه اتوبوس، عصبانی شده و به صورت این سرباز سیلی زده است.» اندکی بعد اما در برخی کانال‌ها از « علی اصغر عنابستانی» نماینده حوزه انتخابیه سبزوار، جغتای و جوین نام می‌برند که گویا این نماینده ی مجلس مرتکب چنین عملی شده است.
عنابستانی در توضیحاتی کوتاه به آفتاب یزد می‌گوید:«اولا دیروز نبوده و هفته گذشته بوده، در ثانی سیلی نبوده و مشاجره ی لفظی بوده، ثالثا اول سرباز توهین کرد و راننده ی من فقط خواست توهین نشود.» البته عنابستانی اصرار برای استفاده از خط ویژه اتوبوس از سوی راننده ی خود را تکذیب نکرد و گفت معمولاً وقتی رسیدن به پرواز با عجله همراه می‌شود از برخی از جاهای در مسیر انقلاب به آزادی استفاده می‌کرده‌ایم اما این بار این اتفاق رخ داد. این نماینده مجلس با نسبت دادن این هیاهو به کسانی که از گزند انتقادات وی رنجیده شده‌اند گفت به زودی به صورت رسمی ماجرا را شرح خواهد داد البته وی از پاسخ به این موضوع که مگر نمی‌دانید استفاده از خط ویژه اتوبوس ممنوع است طفره رفت و به همین مقدار توضیح که شایان توجه است، بسنده کرد. البته حق برای سرباز نیروی انتظامی و شاهدان احتمالی که در این باره توضیحاتی بدهند قطعاً محفوظ خواهد ماند.
> واکنش‌های گسترده به ماجرا البته این موضوع روز گذشته واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.به گزارش خبرآنلاین، عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توئیتی در واکنش به سیلی زدن یک نماینده مجلس به یک سرباز نوشت:«چندی پیش یک سرباز را به دلیل انجام وظیفه‌اش در مازندران کتک زدند. فوری سروته ماجرا رو بهم آوردند. ببینیم مورد اخیر را چکارش خواهندکرد؟ اجباری به سربازی بروی، از حقوق خبری نباشد، کتک هم بخوری! انتظار دارید فردا از وطن دفاع کنند؟»
حسام‌الدین آشنا هم به سیلی زدن یک نماینده به سرباز ناجا واکنش نشان داد.به گزارش خبرآنلاین، او، در توئیتی نوشت؛ چه زود دست بزن پیدا کرده اند.
 ورود مجلس
رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس هم با اشاره به انتشار خبر درگیری یک نماینده مجلس با مامور راهور، گفت: این هیئت، ادعاهای موجود را بررسی و در صورت صحت و سقم حادثه و چگونگی ماجرا را بررسی و در صورت احراز تقصیر، برخورد قانونی را انجام خواهد داد.
سیّد امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، با بیان اینکه حادثه درگیری نماینده مجلس شورای اسلامی با مامور راهور در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در حال بررسی است، گفت: پس از رسیدن گزارش‌ها و ادعاهایی مبنی بر درگیری نماینده مجلس و یکی از مامورین پلیس راهور، هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری‌ها را برای بررسی صحت و سقم و چگونگی موضوع آغاز کرد.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: علی‌رغم پیگیری‌های چند روزه، گزارش نیروی انتظامی در این باره هنوز به مجلس ارسال نشده است.
رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این هیئت، ادعاهای موجود را بررسی و در صورت صحت و سقم حادثه و چگونگی ماجرا را بررسی و در صورت احراز تقصیر، برخورد قانونی را انجام خواهد داد.

ویدیو) ماجرای سیلی که علی اصغر عنابستانی نماینده مجلس به گوش سرباز زد!

 دستور فرمانده ناجا
سخنگو و معاون اجتماعی ناجا نیز از ورود و دستور ویژه فرمانده ناجا برای پیگیری پرونده ضرب و شتم مامور وظیفه راهور توسط نماینده مجلس خبر داد.
سردار مهدی حاجیان، اظهار کرد: سردار حسین اشتری بلافاصله دستور ویژه‌ای برای حمایت از حقوق سرباز وظیفه راهور و پیگیری موضوع از طریق معاونت حقوقی و بازرسی ناجا صادر کرد.
وی با اشاره به اینکه صیانت از حقوق آحاد پرسنل ناجا از دستورات اکید فرمانده ناجا است، گفت: اعتقاد، باور و تاکید سردار اشتری همواره بر این است که سربازان وظیفه را نیز چون فرزندان خود بدانیم و در صیانت از شخصیت، کرامت انسانی و حق و حقوقشان لحظه‌ای دریغ و درنگ نکنیم. ایشان بارها به همه فرماندهان تاکید کرده است که این جوانان، امانتی در دستان ما هستند بنابراین اجازه نمی‌دهیم به ساحت مقدس سبزپوشان خدوم ناجا در هر جایگاه و مقامی توهین و تعدی شود.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سخنگوی ناجا تاکید کرد: در صورت احراز تقصیر نماینده مجلس، ناجا از حق کارکنان خود به جدیت دفاع خواهد کرد.
 شکایت ستاد کل نیروهای مسلح
امیر دریادار رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح هم به ماجرا واکنش نشان داده و گفته است: درخصوص موضوع زد و خورد نماینده مجلس با یکی از سربازان نیروی انتظامی معاونت حقوقی ناجا وارد عمل شده و در حال تنظیم شکایتی در این خصوص است.
به گزارش جماران، وی ادامه داد: از طریق دادگاه کارکنان دولت به این پرونده رسیدگی و تا به نتیجه رسیدن موضوع مسئله بررسی خواهد شد. فرض کنیم که سر باز هم در این رابطه مقصر بوده باشد، لذا به هیچ عنوان هیچ فردی حق این را ندارد سربازی را که در حال انجام خدمت است، مورد ضرب و شتم خود قرار دهد.
امیر دریادار رحیمی پور گفت: این پرونده در حال بررسی ستاد کل است و نتیجه آن متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.
واکنش قالیباف به سیلی خوردن سرباز ناجا توسط نماینده مجلس
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس به درگیری یک نماینده مجلس با سرباز وظیفه راهنمایی و رانندگی واکنش نشان داد. به گزارش انتخاب، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در واکنش به درگیری یک نماینده مجلس با سرباز وظیفه راهنمایی و رانندگی در توئیتی نوشت: در برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و اولین مدافع حقوق آنهاست. وی در ادامه نوشت: در حادثه اخیر، به محض شنیدن اولین گزارش‌ها، دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد؛درصورت احراز تخلف،هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی وبرخورد قانونی خواهد کرد.
 
مرجع : آفتاب یزد
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند خوازیه
Iran, Islamic Republic of
مملکت زور برسی

و ما ساویلگان:
منتظریم اینها برامون قانون وضع کنند و نظرات بر حسن اجرای قانون داشته باشند!
سعید
Iran, Islamic Republic of
چطورقانونی برخوردمیکنید،کتک زده وگفته نزدم،لابدشماهم در نتیجه بررسی خواهیدگفت سرباز تخلف کرده که اجازه نداده نظم برهم بریزد، یادمون نره اگه قضیه ماست مالی بشه دودش درچشم مردم نمیره، دودش درچشم قانون گزارخواهدرفت،بایدبه شدیدترین نحوبرخورد بشه خداکنه سربازروتهدیدنکنن بیادبگه بخشیدم که هیچکس نمیبخشه، حقوق بی حساب نتیجش اینه،بایدبرکنارش کنن،نماینده خادم مردمه نه اینکه مردم کیسه بوکس اوباشند،مامنتظرعدالت میمونیم
سيلي برچهره قانون

سيلي برچهره قانون

 بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی به این اتفاق واکنش تندی نشان دادند و در این راستا،...
صندلی رئیس جمهوری چند؟

صندلی رئیس جمهوری چند؟

مردم در انتخابات‌های اخیر به هر چیزی نه گفتند، نه تنها پس زده نشد بلکه به کانون‌های قدرت ...
رخوت سیاسی

رخوت سیاسی

رخوت موجود ممکن است در ایام انتخابات جای خود را به یک رونق برای یک جریان سیاسی یا یکی ...
1