تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۵۸
کد مطلب : ۴۲۹۸۵۳
در نشست هیئت رئیسه شورای شهر یاسوج با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟

مهرجو: ساختمان‌های با دو نقشه / انتقاد رئیس شورای شهر یاسوج از انتصاب معاون جدید عمرانی استاندار / کهگیلویه و بویراحمد 3500 مهندس کارکشته دارد، اما 4 سال معاون عمرانی علیل باشد / خوبانی: کارهای شهرداری مطلوب ما نیست

۱۳
۵
تأسف آقای رئیس / 3500 مهندس کارکشته و معاونت علیل
کبنا ؛«کهگیلویه و بویراحمد 3500 مهندس کارکشته دارد، آن وقت معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیش از 3 سال علیل بود.» بخشی از صحبت‌های رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در نشست هیئت رئیسه این شورا با رئیس سازمان نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد بود.
به گزارش کبنا، هیئت رئیسه شورای شهر یاسوج با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت‌وگو کردند.
ابراهیم مهرجو رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از حاضرین در جلسه، با اشاره به اینکه اولویت سازمان نظام مهندسی ساختمان نظارت بر اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان است گفت: امروزه کار در شهرداری سازمان نظام مهندسی بسیار سنگین و پیچیده است.
وی گفت: جامعه مهندسی و دستگاه‌های ذی ربط استان درگیر مسائل مربوط به ساخت و ساز هستند تا بتوانند جهت رفاه حال مردم کیفیت مطلوبی را فراهم نمایند.
  
مهرجو افزود: شوراها به عنوان نمایندگان واقعی مردم در حوزه توسعه شهری پتانسیل و ظرفیت بسیار قوی برای شهرها محسوب می‌شوند که همکاری سازمان نظام مهندسی با این مجموعه براساس همین ظرفیت و توانمندی‌ها می‌تواند در مباحثی همچون رعایت اصول فنی و مهندسی، طراحی و نظارت و اجرای صحیح ساخت و سازها ثمرات بسیار قوی در حوزه توسعه شهری داشته باشد.
وی با اشاره به وجود ۴۴۳۶ عضو در رشته‌های هفتگانه (عمران، معماری، تاسیسات مکانیکی و برقی، نقشه برداری و شهرسازی) در استان اظهار کرد: باید از پتانسیل مهندسان استفاده شود تا کارها تخصصی و کارشناسی صورت گیرد و همچنین این سازمان ظرفیت مناسبی برای دستیابی به اهداف مدنظر شورا و شهرداری جهت ارتقاء کیفی زندگی شهروندان را دارا می‌باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نگران توسعه شهر یاسوج هستیم، همانگونه که اعضای شورا و مدیران شهرداری در زمینه توسعه شهر نگرانی دارند و به همین دلیل اعلام می‌کنیم که آماده هستیم تا در زمینه خدمات شهری و ارائه خدمات بهتر به شهروندان و ارتقاء ساخت و ساز و ایمن سازی ساخت و سازها و رعایت مقررات ملی ساختمان همکاری نزدیک‌تری با شورا و شهرداری‌ها داشته باشیم.
مهرجو اضافه کرد: اگر شورای شهر و نظام مهندسی در کنار هم قرار گیرند در این زمینه شاهد اتفاقات خوبی در این شهر خواهیم بود.
وی باتوجه به اینکه عالی‌ترین مقام نظارت بر ساخت و ساز استان است خاطر نشان کرد: عمده مشکلات موجود در حوزه ساخت و ساز و توسعه شهری به دلیل رعایت نکردن قانون و عدم استفاده صحیح از ظرفیت‌های قانونی است اگر تمام قوانین حتی قوانین ناقص بررسی و اجرا شود شاهد کاهش قابل توجه مشکلات خواهیم بود.
وی همچنین به اقدامات صورت گرفته در نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اشاره کرد وگفت: با توجه این که دو نقشه‌ای بودن ساختمان یکی از معضلات ساخت ساز در استان می‌باشد سازمان در همین راستا برای حذف دو نقشه‌ای بودن پروانه‌ها تاکنون جلسات مکرری با شهرداری و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل داده که امیدواریم این جلسات تداوم داشته باشد تا بتوانیم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.
وی گفت: بر اساس ماده ۷ مبحث دوم مقررات ملی ساختان و آئین نامه ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان استفاده از مجریان ذیصلاح در پروژه‌های ساختمانی الزامی و اجباری می‌باشد که سازمان نیز اقدام به تشکیل این کمیته در سازمان بر اساس مصوبه هیات مدیره نمود چرا که حضور مستمر مجریان ذیصلاح در پروژه‌ها تخلفات ساختمانی را کاهش می‌دهد.
مهرجوبه فعالیت کمیته نظارت عالیه نیزاشاره کرد و افزود: کمیته نظارت عالیه برای ارتقای وضعیت کیفی ساخت و سازها در سازمان نظام مهندسی ایجاد شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با اشاره به وضعیت جامعه در ایام شروع کرونا، توسعه و بسط خدمات الکترونیکی را یک ضرورت توصیف کرد و عنوان نمود: هیات مدیره دوره هشتم سازمان از ابتدای شروع کار خود جهت حذف بروکراسی اداری این موضوع را جز اهداف اصلی خود قرار داد و تاکنون نیز توانسته است در این زمینه کارهای خوبی را انجام دهد.
ثبت نقشه به صورت الکترونیکی، ارجاع نقشه به دفاتر طراحی، سیستم ارجاع نظارت براساس قانون نظام مهندسی،کنترل تعداد کار مهندسین، مشاهده ارجاعات روزانه توسط اعضا بر روی سایت سازمان از جمله خدمات نظام مهندسی ساختمان بود که مهرجو رئیس سازمان نظام مهندسی به آنها اشاره کرد.
ذذ 
محمدرحیم دهراب‌پور رئیس شورای شهر یاسوج در این جلسه ضمن تبریک به مهرجو ریاست جدید سازمان، اظهار داشت: جای خوشحالی دارد که در جمعی حضور یافته‌ایم که دغدعه ایمن و رفاه مردم را دارند، خداوند هر چه برای ما قرار داده است خوبی‌هاست برای ما مهم است که چقدر درک معرفت از این نعمت‌ها را داشته باشیم، خوشحال هستیم که قریب ۴۵۰۰ نفر از فرزندان این مردم که در این تشکیلات فعالیت دارند.
دهراب پور خاطرنشان کرد: فرصت بهترین نعمت و غنیمت است باید از فرصت‌ها سود برد و براحتی از دست نداد ‌، امروزه ارزش آدم‌ها به این نیست که خوب زندگی کند این هنر نیست و لذتی ندارد مهم این است که چقدر در خدمت جامعه و مردم باشیم.
دهراب پور در ادامه با تاکید بر اینکه هر چیزی که انسان را خوشحال کند خیر و خدمت است و توصیه می‌کنم از این فرصت استفاده کنید، باید خدا را شاکر باشیم که نعمت انقلاب و بر پای نگه داشتن دین در این زمان انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: مردمی هستند که ما فرزندان آنها هستیم این مردم حق دارند که خدمت به آنها داده شود و راضی نگه داشته شوند، کسب رضای خداوند در گروی رضایت مردم است مردمی که در دوران انقلاب هر وقت احساس خطر برای انقلاب می‌کنند جان بر کف می‌شوند.
رئیس شورای شهر یاسوج تاکید کرد: تابلوی ما که همان مدیریت شهری است باید تعریف شود. شهر مربوط به شورا و شهرداری نیست این مدیریت مربوط به همه است. و نیاز است که تعامل باشد. مثل کارخانه‌ای می‌ماند که اگر جایی حتی جزیی لنگ شد. کل کارخانه از کار می افتد.
  
محمدرحیم دهراب پور گفت: بر قانون ایراد وارد است اما در مجلس لوایح را طوری تنظیم و ادعا می‌کنند که سرنوشت مردم در دست خودشان است اما این دروغ است این بحث در کل کشور است.
دهراب پور افزود: مدیریت شهری بنا به گفته قانون یعنی استاندار، و من اعتقاد دارم مدیریت شهر نباید در دست دولت باشد و این نقد بر قانون شورا وارد است، شهردار شهر وقتی توسط شورا تعیین می‌شود دیگر نباید استاندار تأیید کند این مشکل اساسی کل شورای شهر است و وقتی این اتفاق رخ می‌دهد باید تعامل کرد در بحث تعامل باید مهربانی از دو طرف باشد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه محور مدیریت شهر استانداری و زیر مجموعه ایشان است اظهار داشت: وقتی تفکر شورایی قابل قبول آقایان نباشد ببینید چه بر سر شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد می‌آید، بخش دیگر مدیریت شهری راه و شهرسازی است، شهرداری یک بهره بردار است، راه و شهرسازی که متاسفانه بیشتر سرانه‌های شهر را خودسرانه تغییر کاربری می‌دهند و به افراد خاص می‌دهند.
رئیس شورای شهر یاسوج ادامه تصریح کرد: این ظلم است من روشن می گویم که مدیری که نظر دیگران را برای بقای خود جلب کند خیانت می‌کند و این تفکر در حال انجام است این بازی گری و معامله است.
محمدرحیم دهراب پور افزود: کار شما در سازمان حساسیت ویژه می‌طلبد ارزش شهر به استحکام و زیبا سازی است من معتقدم این امر وظیفه شما است، شهر ما زیاد نقص دارد نه طرح‌ها از طریق راه شهرسازی و شهرداری خوب اجرا می‌شود و نه نظارت کافی است.
وی گفت: «بخشی از معابر شهر گم شده است من معابر ۴۰ متری سراغ دارم که الان ۲۰ متر است ۸ متر است یکی از مشکلات کلان شهرهای قدیمی بافت قدیم آنها است و مشکل یاسوج در بافت‌های جدید است، الان شهرک امام حسین، امام علی و جهاد شهرک نیست محله است با این معابر و امکاناتی که دارد که این هم خیانتی است که برخی تعاونی‌های ما در زیر چتر نهادهای مقدس انجام دادند.»
رئیس شورای شهر یاسوج بیان کرد: این خیانت به شهر است که تعاونی فلان نهاد برای جیب خودشان به اسم یک نهاد مقدس هنوز هم بهره برداری می‌کنند، الان این افتضاحاتی که در کوی امام حسین، کوی امام علی، کوی جهاد با اسامی مقدس با استفاده از همین جایگاه‌ها بوجود آمده و هنوز هم دم می‌زنند نتیجه کار همین افرادی است که در سایه نام یک نهاد مقدس انجام می‌دهند، در ۴۵ متری فضای سبز را بین خودشان تقسیم کردند و می‌برند.
محمدرحیم دهراب پور افزود: شهر یاسوج یک لکه ننگ و سیاهی در قلب زیبای زاگرس است، ما زیاد دغدغه داریم، یاسوج می‌توانست یکی از زیباترین شهرهای دنیا باشد، مهم است، انسان درست عمل کند، ما هیچ مشکلی نداشتیم، اما مشکل خود انسان‌ها هستند و من با کارهایی که می‌شود دلم گرفته است، فرصت‌ها از دستمان رفته است ما خواهش داریم این شهر را از این حالت خارج کنید.
دهراب پور با انتقاد از انتخاب معاون جدید عمرانی اظهار داشت: من تأسف می‌خورم که استان کهگیلویه و بویراحمد با ۴۵۰۰ مهندس فعال و کارکشته در سازمان نظام مهندسی، معاون عمرانی استاندار بیش از 3 سال یک معاون معیوب و علیلی باشد و الان یکی از جای دیگری آورده‌اند که معلوم نیست، می‌خواهد چکار کند.
مسعود خوبانی سخنگوی شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه گفت: هیات رئیسه سازمان همیشه پای کار بودند همانطوری که مستحضر هستید باتوجه به چشم انداز خوب شهر یاسوج می‌طلبد که در خصوص ساخت و سازها فکری نو اندیشید.
خوبانی گفت: با توجه به نفوذ مالکین نابهنجاری‌های زیادی بخصوص در بحث ساخت و سازها در سطح شهر یاسوج جدید بوجود آمده است، ایراداتی در خصوص نظارت‌ها وارد هست.
   
وی با بیان اینکه نظارت‌ها کمرنگ شده است گفت: یک سری اقداماتی انجام شده که باید جلوگیری شود نود درصد شهر به سمت ساخت و سازهای چند طیفه گرایش پیدا کرده است.
سخنگوی شورای شهر افزود: شهر متعلق به همه ما است و اگر جایی کاری خارج از عرف انجام گیرد، شهر آسیب می‌بیند انتظار داریم هیات رئیسه جدید بیشتر حساسیت به خرج دهند.
خوبانی گفت: ما دوست نداریم تخلفات افزایش پیدا کند تا در کمیسیون ماده ۱۰۰ احکامی به ضرر شهروندان صادر شود به هر حال مردم توانیی آنچنانی ندارند.
وی در ادامه ابراز داشت: ارباب رجوع‌های نظام مهندسی از بروکراسی‌های اداری در سازمان گلایه دارند، بر اعمال هزینه‌های نظام مهندسی نیز ایراداتی وجود دارد و من آن را یک نوع بی عدالتی می‌بینم که امیدوار هستم تجدید نظر کنند.
سخنگوی شورای شهر یاسوج ادامه داد: شهروندی چند سال پیش ساختمان احداث کرده است، سازمان نظام مهندسی به نرخ روز با آنها محاسبه می‌کند، ما بعنوان نمایندگان مردم که از ما انتطاراتی دارند نظرات آنها را منعکس کنیم.
خوبانی تاکید کرد: وقتی پروانه یک ساختمان در شهرداری ۲۰ میلیون تومان باشد در نظام مهندسی که متعهد هیچگونه خدمات شهری نیست ۴۰ میلیون مطالبه می‌کنند این بی عدالتی است، فشار اقتصادی زیادی بر مردم وارد است و انتظار داریم شما نیز مراعات حال مردم را کنید.
وی افزود: الان بابد سازمان نظام مهندسی نقش پر رنگی در طرح تفضیلی آینده داشته باشد و باید یکی از اصلی‌ترین اعضا باشد و نراتت کارشناسی خود را ارائه دهند.
مسعود خوبانی در خصوص زمین سازمان نظام مهندسی گفت: ما همکاری‌های لازم را در شورا داشتیم، زمینی هم مصوب کردیم ولی متاسفانه شهرداری ما به سمت و سویی حرکت می‌کند که راضی نیستیم.
خوبانی اظهار داشت: شهردار آدم با اخلاقی است، اما آنطور که ما انتظار داشتیم در بحث تعامل با سازمان خیلی ورود نکرد و آن طور که ما قول داده بودیم کاری انجام نشده است متاسفاانه در بحث و اقلیت و اتنخابی که کردیم انتخاب ما تخصصی نبوده است ما هم منتقد هستیم در یک مقطعی ما اجباراً رأی دادیم گفتیم شاید اتفاقات خوبی رخ دهد که متاسفانه رخ نداد حالا کارهایی شده اما اصلاً مطلوب ما نبوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بی طرف
United States
خدایی کار مفیدت این چهار سال برای شهر یاسوج چی بوده
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد حق و حقیقت حاج محمدرحیم دهراب پور
همشهری
Iran, Islamic Republic of
دو مجری اصلی زیباسازی وفنی سازی شهر سازمان نظام مهندسی و شهرداری هستن، ولی متاسفانه بی روح ترین و کسل کننده ترین ساختمان های اداری رو دارند.
شهرداری لااقل خدمات شهری میده عوارض پروانه می گیره ولی نظام مهندسی ضمن اینکه به ندرت نظارت بر ساخت میکنن کمر مردم رو در هزینه ی نظام مهندسی پروانه ساختمان خرد می کنن .تقریبا ۵ برابر شهرداری هزینه می گیره لطفا مسئولین امر پیگیری کنند مخصوصا در مورد هزینه های نظام مهندسی پروانه .
بهرامی
Iran, Islamic Republic of
احسنت حاج دهرابپور
Iran, Islamic Republic of
استانداری تعطیل
Iran, Islamic Republic of
این بوق وکرنا دیگر فایده ندارد عالی جنابان!!!
Iran, Islamic Republic of
سپاس آقای دهراب پور که هنوز هستی .راه و شهرسازی به ته مانده اراضی دولتی و کاربریها شهری بویژه خیابان 45 متری کمربندی شهر و اراضی مربوط به آموزش و پرورش چوب حراج زده است. بپا خیزید.که فردا دیر است.
Iran, Islamic Republic of
حیف که در طول سه دهه به شما اجازه ندادن آنطور که شایسته بود پرچمدار خدمت به محرومان وانقلابیون واقعی باشی.
اولاد
Iran, Islamic Republic of
شما دیگه حیات رنگی نداره ککا دهراب. شما نتوستی همون شورا را اداره کنی بعد برای یه معاونت دیگه میخوای تصمیم بگیری.
عضو‌ نظام
Iran, Islamic Republic of
حالا‌ نزدیک‌ انتخابات‌ شده‌ یادی‌ از‌ ما‌ مهندسین‌ بیکار‌ افتادی‌ خودت‌ داری‌ توضیح‌ میدی‌ که‌ تو‌ این‌ چهار‌ سال‌ مردم‌ و‌ شهر‌ رو‌ ذلیل‌ کردیم‌ اگر‌ واقعا‌ شخصیت‌ داشته‌ باشید‌ همه‌ی‌ اعضای‌ شورا‌ یه‌ عذر‌ خواهی‌ از‌ مردم‌ میکرید‌ ‌ واقعا‌ براتون‌ متاسفام....
Iran, Islamic Republic of
آقایان خوبانی و دهرابپور تازه یادشون افتاده شعار بدن .عجب ..
سعید محمد حسینی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای هیئت مدیره نظام مهندسی استان
Iran, Islamic Republic of
دلت نگیره حاج دهراب پور
این دست پخت شماست
پایان کابوس؛ آینده سیاسی ترامپ

پایان کابوس؛ آینده سیاسی ترامپ

جو بايدن روز چهارشنبه در نخستين سخنراني پس از به دست گرفتن قدرت، افزود: اين روز امريكا،...
احضار آذری جهرمی وزیر ارتباطات به دادگاه

احضار آذری جهرمی وزیر ارتباطات به دادگاه

دادسرای تهران گفت: پرونده قضایی وزیر ارتباطات با شکایت تعداد زیادی از اشخاص حقیقی و حقوقی ...
دایی و بازگویی ماجرای فرار از دست احمدی‌نژاد!

دایی و بازگویی ماجرای فرار از دست احمدی‌نژاد!

اسفندماه 97 در روزنامه شهروند گزارشی درباره ننشستن علی دایی کنار محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ...
1