کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

عزل غریب پور؛ از تاجگردون و وکیلی تا موحد و روشنفکر

9 دی 1399 ساعت 12:38

 غریب پور یکی از سرمایه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در تهران بود که حمایت بسیار خوبی از سایر نیروی‌های انسانی در استان بویژه در بکارگیری نیروهای تحصیل کرده در بخش‌های مختلف معدنی کشور داشت و حالا کنار رفتن وی از منصب خود یعنی از دست رفتن یکی از تکیه گاه‌های جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی نمایندگان استان که با حضور غریب پور در "ایمیدرو" بهتر می‌توانستند طرح‌های معدنی استان کهگیلویه و بویراحمد را پیگیری و اجرایی نمایند.


 رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد چند روز پیش خبر دیدار مجمع کوچک و کم تعداد نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر صمت را انعکاس دادند. دیدار با مقامات و مسئولین کشور یکی از امکان‌های در دسترس نمایدگان مجلس است که فرصتی است برای پیگیری مطالبات و هم چنین درخواست‌های جدید. حوزه وزارت صنعت و معدن و تجارت یکی از مهم‌ترین وزارت خانه‌ها و با گستردگی کاری بالاست که قطعاً دیدار با وزیر این حوزه در صورتی که همراه با برنامه و مطالبه واقعی باشد و بعد از آن نیز وعده‌ها و مطالبات پیگیرانه و مجدانه دنبال شود می‌تواند برای اقتصاد، بازار و صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد مؤثر واقع شود.
 این دیدار علاوه بر اهمیت فی نفسه‌ای که داشت یک نکته دیگر سبب افزایش اهمیت آن برای هم استانی‌ها نیز شده بود و آن هم موضوع عزل خداداد غریب پور در هفته‌های گذشته توسط آقای رزم حسینی بود. موضوعی که البته انتظار آن بود قبل از وقوع برای آن چاره اندیشی می‌شد. چاره اندیشی که البته بیشتر بسته به توان و نفوذ نمایندگان دارد و بیشتر یک امر پیشینی است که در آن صورت شاید امکان ممانعت از اقدام پر حرف و حدیث وزیر وجود داشت. حالا بعد از وقوع آن حادثه بیش از آن که نیاز باشد دو نماینده استان به تعریف و تقدیر از غریب پور بپردازند لازم بود بر اساس و با استناد به همین تعاریف خود نمایندگان محترم حداقل تذکر و یا گلایه از وزیر صورت می‌گرفت. بعد از عزل ناگهانی غریب پور، سید محمد موحد در یک اظهار نظر اعتراضی وعده تذکر و پیگیری عزل ناگهانی غریب پور را داده بود اما حتی در دیدار حضوری نیز این اتفاق نیفتاد. در مورد آقای روشنفکر نیز از ابتدا هیچ واکنش نشان داده نشد و دیروز هم ایشان به تقدیر از عملکرد غریب پور اکتفا کرد تا وزیر نه تنها از کار خود پشیمانی برایش پیش نیامده باشد که حالا پشیمان است چرا زودتر اقدام نکرده است. ممکن است دو نماینده استان برای سکوت خود بر این عزل دلایلی داشته باشند؛ شاید نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد انتقاد را بی اثر و سبب از دست رفتن همین تعامل ذهنی خود می‌دانند که این موضوع به اثرگذاری و نفوذ نمایندگان بر می‌گردد.



شاید اگر تاجگردون و یا حتی وکیلی در مجلس بودند بسختی این امکان برای هر وزیری پیش می‌آمد که بر اساس سلیقه شخصی بخواهد یک مدیر ملی موفق متعلق به این استان را بدون هر گونه هماهنگی عزل نماید و اگر احیاناً چنین اتفاقی انجام می‌شد پیگیری و تذکرات بسیار جدی و تأثیر گذار می‌بود. حضور گسترده نیروهای هم استانی در مدیریت‌های ملی محصول لابی و نفوذ نمایندگانی از جنس وکیلی و تاجگردون بود و این همه در حالی است که وکیلی اساساً نماینده استان در مجلس نبود و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود که با نگاه و توجه به مناطق محروم کشور از نیروی استانی در تهران حمایت می‌کرد. یکی از وظایف نمایندگان معرفی و حمایت از نیروی انسانی برای حضور در مناصب مهم ملی است و از طرف دیگر حفظ نیروهای موفق هم استانی در سطوح مدیریتی است نه اینکه بسادگی شاهد از دست رفتن سرمایه‌های هم استانی در تهران باشیم و بجای تذکر و یا حداقل سؤال پرسیدن به سادگی از کنار این اتفاقات بگذریم. نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد کل دارایی استان برای لابی و حمایت از نیروهای هم استانی هستند و اگر قرار باشد این نمایندگان نسبت به اتفاقات اینچنینی کم توجه باشند باید سال‌های پیش رو کاملاً از بابت حضور نیروی هم استانی در مرکز ناامید بود و به همان مدیران شهرستانی و برخی مدیران درون اداری راضی و قانع بود. نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌توانند نسبت به این موضوع یعنی حمایت از نیروی انسانی بی توجه باشند چرا که در وضعیت فعلی کشور و عملکرد نمایندگان بخش اصلی کار و تمرکز آنها بر حمایت و معرفی نیروی انسانی نزدیک به خود در سطوح مدیریتی شهرستانی و استانی است.
 غریب پور یکی از سرمایه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در تهران بود که حمایت بسیار خوبی از سایر نیروی‌های انسانی در استان بویژه در بکارگیری نیروهای تحصیل کرده در بخش‌های مختلف معدنی کشور داشت و حالا کنار رفتن وی از منصب خود یعنی از دست رفتن یکی از تکیه گاه‌های جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی نمایندگان استان که با حضور غریب پور در "ایمیدرو" بهتر می‌توانستند طرح‌های معدنی استان کهگیلویه و بویراحمد را پیگیری و اجرایی نمایند.


کد مطلب: 429078

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/429078/عزل-غریب-پور-تاجگردون-وکیلی-موحد-روشنفکر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1