کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بارش برف و باران در کهگیلویه و بویراحمد / میزان بارش‌ها اعلام شد / بارش ۳۲ سانتی متری برف در کاکان / قطع جاده ارتباطی ۱۵ روستا /  توصیه هواشناسی به کشاورزان

4 دی 1399 ساعت 14:17

بارش برف و باران در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد از دیشب آغاز شده و همچنان ادامه دارد.


نخستین بارش برف زمستانی در چهارمین روز از زمستان ارتفاعات مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد را سفید پوش کرد.
به گزارش کبنا، با ورود سامانه جدید بارشی به کهگیلویه و بویراحمد از دیشب بارش‌ها در همه مناطق استان آغاز شده که در مناطق سردسیری با بارش برف ومناطق گرمسیری استان هم بارش باران همراه بوده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: بیشتر فعالیت این سامانه جدید بارشی در مناطق کوهستانی سردسیری شهرستان‌های بویراحمد و دنا به صورت بارش برف و در مناطق گرمسیری هم به شکل باران خواهد بود.
طهماسبی گفت: از بعد از ظهر امروز شاهد برف در مناطق پایین دست و در شهرها نیز خواهیم بود و این سامانه بارشی تا اواسط فردا جمعه ادامه خواهد داشت.
وی از افت ۵ تا ۶ درجه دما در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد هم خبر داد و افزود: باغداران در مناطق سردسیری از هرس درختان خودداری کرده و گلخانه داران در مناطق گرمسیری هم با توجه به افت محسوس دما برای پیشگیری از سرمازدگی محصول خود دمای لازم را برای گلخانه‌ها پیش بینی کنند.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان از اداره کل راهداری خواست زمینه آمادگی نیروهای این اداره کل در پایگاه‌های راهداری برای برف روبی محورهای مواصلاتی و گردنه‌های برف گیر را داشته و از رانندگان هم درخواست کرد از سفرهای غیر ضروری خود داری کرده ودر صورت سفر تمهیدات لازم از جمله زنجیر چرخ تهیه و تجهیزات گرمایشی خودروی خود را نیز بررسی کنند.
    
 
خودنمایی زمستان در کهگیلویه وبویراحمد
 
کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بارش برف و باران در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد از بامداد امروز آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
ولی بهره مند افزود: برای امروز پنجشبه در استان بارش باران، در مناطق مستعد و کوهستانی بارش برف، گاهی رعد و برق، گاهی تگرگ در برخی ساعات وزش باد شدید پیش بینی شده است.
 وی از کاهش محسوس دما باعبور سامانه بارشی از جمعه ۵ دی تا اوایل هفته آینده خبر داد و بیان کرد: مناطق گرمسیری بین ۳ تا ۵ درجه کاهش دما خواهند داشت و برای برخی مناطق گرمسیری نیز احتمال دمای یخبندان دوراز انتظار نیست.
 بهره مند گفت: در اطلاعیه هواشناسی کشاورزی توصیه شده به علت افت دما از باغات مرکبات مناطق گرمسیری در برابر سرمازدگی محافظت شود.
 کارشناس اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه کشاورزان تدابیر لازم را بیندیشند افزود: در مناطق سردسیری نیز اعلام شده، هرس درختان در روزهای پیش رو ممنوع است.
بهره مند ادامه داد: آسیب‌های احتمالی سرما به زنبورداران، طرح‌های گلخانه‌ای، دامداران و عشایر دور از انتظار نیست.
 
یاسوج و سی سخت سردترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد
یاسوج و سی سخت با حداقل دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد در ۲۴ ساعت گذشته است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، منطقه امام زاده جعفر با ۲۰ و ۴ دهم درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان گزارش شد.
 یاریجو افزود: آسمان استان برای ۲۴ ساعت آینده بارش باران و برفمه صبحگاهی به تدریج کاهش پدیده و کاهش دما پیش بینی می‌شود.

بارش ۳۲ سانتی متری برف در کاکان
در بارش‌های اخیرکهگیلویه و بویراحمد منصورخانی کاکان ۳۲ سانتی متر برف باریده است. در بارش‌های دیشب تاکنون در این استان، در منطقه منصورخانی کاکان در شهرستان بویراحمد ۳۲ سانتیمتر برف باریده است.
 بارش‌های اخیر استان تا ساعت ۹: ۳۰ پنج شنبه چهارم دی ماه ۹۹ در مناطق مختلف به شرح زیر است.
منصورخانی کاکان ۳۲
لوداب ۳۱
قلعه دختر ۲۸
دشت بز سادات محمودی ۲۷
موشمی زیلایی ۲۴
لنده ۲۳
دیشموک ۲۳
سراسیاب یوسفی ۲۲
سوق ۱۹
سرفاریاب ۱۹
قلعه رئیسی ۱۸
جاورده ۱۸
دهدشت ۱۴.۸
لیکک ۱۴.۵
ستنگان ۱۴
یاسوج ۱۳.۴
کریک ۱۲
سی سخت ۱۱.۵
چیتاب ۱۱
گنجه‌ای ۹
چرام ۸
کالوس ۸
دیل ۸
دلی خمسیر ۸
تنگ سرخ ۷
مارگون ۷
پاتاوه ۷
دوگنبدان ۵
بوستان ۵
دژسلیمان ۵
امامزاده جعفر ۴
باشت ۴
    
 توصیه هواشناسی به کشاورزان
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی به کشاورزان مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اطلاعیه هواشناسی کشاورزی توصیه شده به علت افت دما از باغات مرکبات مناطق گرمسیری در برابر سرمازدگی محافظت شود.
بهره مند با بیان اینکه کشاورزان تدابیر لازم را در خصوص محافظت از باغات خود بیندیشند افزود: در مناطق سردسیری نیز اعلام شده، هرس درختان در روزهای پیش رو ممنوع است.
وی اضافه کرد: تنظیم دما و تهویه دامداری‌­ها و مرغداری‌­ها با توجه به وزش باد و کاهش دما باید مدنظر بهره برداران باشد.
  کارشناس اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: آسیب‌های احتمالی سرما به زنبورداران، طرح‌های گلخانه‌ای، دامداران و عشایر دور از انتظار نیست.

قطع جاده ارتباطی ۱۵ روستا در کهگیلویه و بویراحمد
به علت شدت بارش‌ها، تردد در جاده‌های ۶۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد هم به سختی انجام می‌شود.
 مدیرکل راهداری وحمل نقل جاده‌ای این استان گفت: در پی بارش‌ها که از دیشب در مناطق سردسیری استان با بارش برف و در مناطق گرمسیری استان بارش باران همراه بود تردد در محورهای اصلی وفرعی استان ادامه دارد.
 محمدحسین نصیری راد افزود: هم اکنون در محورهای یاسوج - شیراز، یاسوج – اقلید، یاسوج- دنا، یاسوج- بابامیدان، یاسوج – مارگون، یاسوج – سپیدار به دهدشت و یاسوج به سیمرم شاهد بارش برف هستیم و تردد در این محورها به کندی ادامه دارد.
 وی با بیان اینکه اولویت بازگشایی با جاده‌های اصلی و فرعی استان است و این محورها هم اکنون باز هستند اضافه کرد: به علت شدت بارش باران و برف جاده ۱۵ روستا در مناطق مارگون، لوداب، دیشموک و شهرستان‌های چرام ولنده مسدود است و تردد در جاده ۶۰ روستا هم به سختی انجام می‌شود.
 وی از آمادگی ۲۰۰ نیروی راهدار در ۲۴ راهدارخانه ثابت و سیار استان برای خدمات رسانی به کاربران جاده‌ها در مواقع بارندگی‌ها خبر داد و گفت: ۱۴۶ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین وسبک نیز برای بازگشایی محورهای مواصلاتی در راهدارخانه‌های استان مستقر هستند.
 مدیرکل راهداری وحمل نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد به کابران جاده ایی توصیه کرد ضمن اجتناب از سفرهای غیر ضروری، در صورت سفر، خودروری خود را به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی تجهیز کرده و لباس گرم و آذوقه زمستانی هم تهیه کنند.
  نصیری به رانندگان توصیه کرد: به علت لغزندگی و یخ زدگی جاده‌ها حتماً فاصله طولی را رعایت کنند.
 


کد مطلب: 428900

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/428900/بارش-برف-باران-کهگیلویه-بویراحمد-میزان-بارش-ها-اعلام-۳۲-سانتی-متری-کاکان-قطع-جاده-ارتباطی-۱۵-روستا-توصیه-هواشناسی-کشاورزان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1