تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : ۴۲۶۹۳۶
بایدن پیروز قطعی انتخابات؟

روزشمار انتخابات ۲۰۲۰؛ رأی‌گیری زیر سایه درگیری و خرابکاری / نشریه فرانسوی: شکست احتمالی ترامپ خبر خوبی برای نتانیاهو نخواهد بود / داماد ترامپ : جامعه سیاهپوستان آمریکا از بایدن حمایت می کند / پیش بینی مجری سرشناس سی‌ان‌ان ، شکست سخت ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ / نتیجه انتخابات آمریکا؛ جدیدترین نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا + جداول

۲
رأی‌گیری زیر سایه درگیری / نتیجه انتخابات آمریکا؛ جدیدترین نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا + جداول
کبنا ؛
دونالد ترامپ و جو بایدن شدیدا در حال رقابت برای کسب کرسی ریاست جمهوری آمریکا هستند. در این میان، جدیدترین نظرسنجی‌ها درباره انتخابات آمریکا و بررسی داده‌ اطلاعات، پیروزی جو بایدن را پیش بینی می‌کنند. با هنوز مشخص نیست نتیجه انتخابات آمریکا چه خواهد شد؟
روزنامه "تلگراف" در گزارشی به ارائه داده‌ها و اطلاعات جدید در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رقابت میان دونالد‌ ترامپ و جو بایدن دو نامزد اصلی این انتخابات، پرداخته است. این پایگاه خبری از برتری قابل توجه جو بایدن خبر داده و به نوعی پیروزی وی را در انتخابات آمریکا پیش بینی کرده است.
«همزمان با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، اکثر نظرسنجی‌هایی که در سطح این کشور برگزار می‌شوند، حاکی از برتری و پیشتازی جو بایدن در مقایسه با دونالد ترامپ هستند. میانگین داده‌های دست کم ۱۰ نظرسنجی انجام شده در آمریکا، این نکته را تایید می‌کنند که بیش از نیمی از مردم این کشور قصد دارند تا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، جو بایدن را به کرسی ریاست جمهوری کشورشان برسانند».
فرارو نوشت، با این همه، روز سوم نوامبر، آمریکایی‌ها باید در میدان عمل تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند جو بایدن را به سمت ریاست جمهوری آمریکا انتخاب کنند و یا باز هم می‌خواهند به ترامپ اعتماد کنند و وی را برای چهار سال دیگر در کرسی ریاست جمهوری کشورشان ابقا نمایند.
نکته مهم در این زمینه این است که در تاریخ ۲ اکتبر سال جاری میلادی (۲۴ روز قبل)، دونالد ترامپ به علت ابتلا به ویروس کرونا، در بیمارستان بستری شد. اکنون اینگونه به نظر می‌رسد که وی از ابتلا به ویروس مذکور رها شده باشد. با این حال، هنوز مشخص نیست که ابتلای ترامپ به کرونا، چه تاثیری بر رقابت‌های انتخاباتی خواهد گذاشت. آنچه واضح است این نکته می‌باشد که سن و وزن ترامپ، وی را در دسته بندی افراد با ریسک بالا در زمینه ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌دهد. بدون تردید، ابتلای ترامپ به کرونا، تا حد زیادی بر توانایی او در شرکت در گردهمایی‌های عمومی و تهییج طرفداران وفادارش تاثیرگذار بوده و می‌تواند در نهایت، به ضررش تمام شود.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426936-2.jpg
از سوی دیگر، باید به این نکته توجه داشت که "بوریس جانسون" نخست وزیر بریتانیا، در دوره ابتلایش به ویروس کرونا با یک روند کامل متفاوت از حیث اقبال عمومی به خود مواجه شد. میزان محبوبیت او در دوره ابتلا به ویروس کرونا به نحو قابل توجهی افزایش یافت. بر اساس ارزیابی نهاد‌های رسمی و معتبر در بریتانیا، اقبال عمومی به بوریس جانسون در بریتانیا، در دوره ابتلایش به کرونا از چهار درصد به چهل درصد افزایش یافت. البته که این روند هنوز برای ترامپ در آمریکا محقق نشده است و جو بایدن همچنان پیشتاز نظرسنجی‌های مختلف در این کشور است.
هنوز زود است که در مورد اینکه چه کسی پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا می‌شود، هرگونه پیش بینی را ارائه کنیم. با این حال، شواهد و قرائن، حاکی از این هستند که بایدنِ دموکرات، در مقایسه با ترامپِ جمهوریخواه از شانس به مراتب بیشتری برخوردار است.
نتایج جدیدترین نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا؛ بایدن پیروز قطعی انتخابات؟
میانگین ۱۰ روزه آخرین نظرسنجی‌های ملی در آمریکا در مورد میزان محبوبیت ترامپ و بایدن


بر اساس آنچه در شکل بالا نشان داده شده، جو بایدن به طور متوسط، از ۵۱.۲۵ درصد و دونالد ترامپ نیز از ۴۲.۶۴ درصد اقبال عمومی مردم آمریکا به خود در جریان رقابت‌های انتخاباتی این کشور برخوردار هستند. این شکاف میان میزان محبوبیت ترامپ و بایدن، در روز‌های منتهی به انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، اندکی گسترده‌تر شده (به نفع بایدن) است. امری که می‌تواند سیگنالی نگران‌‎کننده برای دونالد ترامپ و حزب جمهوریخواه آمریکا باشد.
میانگین رضایت عمومی از ترامپ در آمریکا، حدودا ۴۰ درصد است
بر اساس ارزیابی‌های روزنامه تلگراف از میزان رضایت عمومی از ترامپ در جامعه آمریکا، ترامپ همواره از یک روند نسبتا با ثبات در این زمینه برخوردار بوده و اغلب به طور میانگین ۴۰ درصداز مردم آمریکا از عملکرد وی رضایت داشته اند.
بر اساس داده‌های تلگراف که از هشت نظرسنجی آخر در مورد انتخابات آمریکا اخذ شده اند، میزان رضایت عمومی از ترامپ ۴۴ درصد بوده است. این در حالی است که بیش از ۵۴ درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد وی رضایتی نداشته اند. میزان رضایت از ترامپ در روز‌های اخیر و به دنبال شانتاژ‌های تبلیغاتی او و تیمش مبنی بر ضرورت اتحاد جامعه آمریکا در نبرد علیه ویروس کرونا، اندکی بهبود یافته است. با این حال، با توجه به جنجال‌های فراوانی که ترامپ در جامعه آمریکا و در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور ایجاد کرده، بعدی است که دیده عمومی در جامعه آمریکا در مورد وی، به نحو قابل توجهی تغییر کند (حداقل پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در آمریکا).
سی ان ان و دویچه ووله، بایدن را پیروز انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا می‌دانند
بر اساس جدیدترین نظرسنجی که از سوی سی‌ان‌ان، بلافاصله پس از مناظره آخر کاندیدا‌های ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد، جو بایدن عملکرد بهتری نسبت به دونالد ترامپ داشته است. بر اساس این نظرسنجی، ۵۳ درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت داشتند عملکرد جو بایدن، نامزد حزب دموکرات را بر دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه با ۳۹ درصد ترجیح دادند.
در این نظرسنجی هم‌چنین عنوان شد که ۷۳ درصد مردم آمریکا، انتقادات بایدن از ترامپ را در مناظره منصفانه دانستند و تنها ۲۶ درصد آن را نپسندیدند. در مقابل ۵۰ درصد نیز گفتند حملات ترامپ به بایدن در این مناظره مناسب بود و ۴۹ درصد آن را رد کردند. در همین حال این نظرسنجی تفاوت عمده‌ای در نظر مردم برای انتخاب کاندیدای مورد نظر خود نداشت. حمایت‌های کلی از بایدن ۵۵ درصد بود که این میزان بعد از مناظره به ۵۶ درصد رسید و حمایت‌ها از ترامپ نیز حدود همان ۴۲ درصد قبل ایستاده است. البته در این مناظره ۵۶ درصد، نظرات اقتصادی ترامپ را ترجیح دادند و ۴۴ درصد هم رای به بایدن دادند.
در موضوع کروناویروس، اما این بایدن بود که ۵۷ به ۴۱ درصد نظرات بهتری را از منظر افرادی را که مناظره را دیدند، ارائه داد. در موضوعات دیگر نیز نظر رای دهندگان به صورت زیر بود: آب‌وهوا: ۶۷ درصد بایدن۲۹ درصد ترامپ. موضوعات نژادی: ۶۲ درصد بایدن- ۳۵ درصد ترامپ. حل مشکلات کشور: ۵۷ درصد بایدن- ۴۲ درصد ترامپ. رهبری قوی‌تر: بایدن ۴۹ درصد - ترامپ ۴۹ درصد، ۶۰ درصد زنان رای به بایدن می‌دهند و ترامپ ۳۵ درصد رای زنان را به دست می‌آورد و در میان مردان ۴۷ درصد بایدن و ۴۴ درصد ترامپ را ترجیح می‌دهند. فارغ از رای‌های حزبی نیز ۵۵ درصد مستقل‌ها بایدن و ۳۶ درصد ترامپ را برمی‌گزینند.
خبرگزاری دویچه وله آلمان نیز معتقد است، کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در فضایی پرتنش به مرحله نهائی رسیده است. با این که دو هفته به انتخابات در سوم نوامبر باقی مانده است، بسیاری از شهروندان با شتابی بی‌سابقه رأی داده‌اند. بنا به گزارش یک بنیاد پژوهشی در دانشگاه فلوریدا تاکنون حدود ۷ / ۲۷ میلیون نفر برگه‌های انتخاباتی را پر کرده و رأی خود را تحویل داده‌اند. بیشتر نظرسنجی‌ها حاکی از بالا بودن شانس پیروزی جو بایدن در انتخابات هستند. حتی برخی از تحلیلگران از یک پیروزی قاطع برای او سخن می‌گویند.
اکونومیست از برتری قابل توجه بایدن در کسب آرای الکترال خبر می‌دهد
یکی از منابع مهم اطلاعاتی برای انتخابات آمریکا، داده‌های است که "نشریه اکونومیست" در مورد این رویداد ارائه می‌کند و با آوردن یک نقشه انتخاباتی، میزان آرای الکترال احتمالی که ترامپ و بایدن، با توجه به اقبال عمومی خود، احتمالا در انتخابات پیش‌رو کسب خواهند کرد را منتشر می‌سازد.
بر اساس آخرین نقشه انتخاباتی اکونومیست، بایدن در کسب آرا الکترالِ ایالت‌های مختلف آمریکا، وضعیت به مراتب بهتری را در مقایسه با دونالد ترامپ دارد. بر این اساس، بایدن به طور قطعی، ۱۹۸ رای الکترال را در آمریکا به خود اختصاص می‌دهد. این در حالی است که ترامپ تنها ۱۰۴ رای الکترال را به صورت قطعی کسب می‌کند. جایگاه بایدن در کسب آرای نه چندان قطعی نیز به مراتب از ترامپ بهتر است. شایان ذکر است که در جریان انتخابات آمریکا، یک فرد برای پیروزی باید حداقل ۲۷۰ رای الکترال را به خود اختصاص دهد که از این منظر نیز، وضعیت جو بایدن به مراتب از دونالد ترامپ بهتر است.
نتیجه انتخابات آمریکا
نقشه انتخاباتی نشریه اکونومیست درمورد میزان آرای الکترالی که احتمالا ترامپ و بایدن کسب خواهند کرد (تاریخ انتشار: ۴ آبان ماه ۱۳۹۹)


به طور کلی، جو بایدن در مقایسه با دونالد ترامپ، چه از حیث جذب آرای عمومی و چه آرای الکترال، از موقعیت به مراتب بهتری برخوردار است و اینگونه پیش بینی می‌شود که از شانس بیشتری جهت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا برخوردار باشد. امری که می‌تواند ترامپ را به باشگاه روسای جمهور یک دوره‌ای آمریکا اضافه کند و به دوره‌ای از تنش آفرینی و سیاست‌های پوپولیستی در عرصه سیاست و حکومت در آمریکا، خاتمه دهد.


روزشمار انتخابات ۲۰۲۰؛ رأی‌گیری زیر سایه درگیری و خرابکاری
 
روزشمار انتخابات ۲۰۲۰؛ رأی‌گیری زیر سایه درگیری و خرابکاری
ایرنا نوشت: همزمان با جشن‌های روز هالووین، رئیس‌جمهوری آمریکا دیشب (۴ مهر) در کاخ سفید از مهمانان خردسال و بزرگسال ماسک بر صورت خود پذیرایی کرد و در یوتیوب نیز کلیپی را منتشر کرد که رقیبش را به شوخی به زامبی تشبیه کرده است.
آسوشیتدپرس خبر داد که تاکنون حدود ۵۸ میلیون و ۶۰۰ هزار آمریکایی در رأی‌گیری زودهنگام انتخابات شرکت کرده‌اند که از میان آنان ۵۱ درصد دموکرات و ۳۱ درصد جمهوری خواهند.
از سوی دیگر از شهر بوستون ایالت ماساچوست خبر رسیده که یکی از صندوق‌های اخذ رأی ساعت ۴ صبح دیروز به‌وقت محلی آتش زده شد. این صندوق‌ها مانند صندوق پست در مناطق مختلف شهرهایی که در آن‌ها رأی‌گیری پستی در جریان است نصب‌ شده و بدون محافظ هستند.



از بین ۱۲۲ برگه رأی داخل این صندوق حدود ۴۰ برگه رأی از بین رفته‌اند. شهرداری بوستون با رأی‌دهندگانی که آراء آنان از بین رفته است تماس خواهد گرفت تا تصمیم بگیرند که برایشان رأی خام دیگری ارسال شود یا اینکه به صورت حضوری در روز انتخابات رأی خواهند داد.
دیشب و در جریان گذر کارناوال یهودیان هوادار ترامپ از محلات نیویورک، درگیری‌هایی میان موافقان و مخالفان رئیس‌جمهوری آمریکا درگرفت. به نوشته آسوشیتدپرس، برخی از معترضان به صدها خودرویی که با پوسترهای تبلیغاتی ترامپ و پرچم آمریکا تزئین شده بودند، تخم‌مرغ یا سنگ پرتاب کرده و با هواداران ترامپ درگیر شدند. پلیس نیویورک چند نفر را بازداشت کرده است.


نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به سی ان ان گفت که اگر دموکرات‌ها اکثریت مجلس آینده را در انتخابات پیش رو حفظ کنند، برای کسب ریاست مجلس نامزد خواهد شد. وی تأکید کرد که هم‌حزبی‌هایش باید به فکر تصاحب مجلس سنا نیز باشند. جمهوری‌خواهان ۶ سال است که اکثر کرسی‌های این نهاد قانون‌گذاری را در اختیار دارند.
هشت روز مانده تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰، نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که جو بایدن نامزد دموکرات‌ها همچنان رقیب پیشتاز است و مراقبت‌های بهداشتی و مدیریت همه‌گیری کرونا دو موضوع مهم از نظر حامیان او را تشکیل می‌دهند.

پیش بینی مجری سرشناس سی‌ان‌ان ، شکست سخت ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰
 
پیش بینی مجری سرشناس سی‌ان‌ان ، شکست سخت ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰
 فرید زکریا تحلیلگر شبکه خبری آمریکایی سی ان ان پیش بینی کرد با توجه به شکاف گسترده سیاسی در آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) به سختی از جو بایدن رقیب دمکرات، شکست بخورد.
زکریا مجری برنامه "جی پی اس" در این شبکه خبری آمریکا، با توجه به سختی رقابت های انتخاباتی و دو قطبی شدن فضای این کشور و همچنین با یادآوری درستی پیش بینی اش در باره نتیجه انتخابات ۲۰۱۶، گفت: شرط می بندم که ترامپ در این دوره شکست خواهد خورد.
زکریا با اشاره به تکیه داشتن این پیش بینی به بسیاری از داده‌ها مانند محبوبیت نداشتن ترامپ و ضدیت افکار عمومی با او، افزود: میزان تائید همگانی برای او با توجه به زمان برگزاری نظرسنجی‌ها، در پائین ترین سطح در مقایسه با رئیسان جمهوری پیشین آمریکا، قرار دارد.
به گفته این مجری سی ان ان؛ رقیب ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶، هیلاری کلینتون بود که او نیز دومین نامزد غیرمحبوب در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری اخیر بود. اما با اطمینان می گویم که این اتفاق این بار برای ترامپ تکرار نخواهد شد.
وی تاکید کرد: آغاز حیات سیاسی ترامپ با ایجاد تردید در باره «حق طبیعی» به دنیا آمدن بود که به نظرم ضرری جبران ناپذیر است.
زکریا در باره در باره پیامدهای داخلی و خارجی پیروزی احتمالی ترامپ برای دومین بار و احتمال خطرناک شدن اوضاع آمریکا و بروز درگیری‌های داخلی گفت: یکی از تهدیدهای نگران کننده تصمیم های ترامپ، وجود نداشتن حد و مرز برای اوست و اینکه دوست دارد کارهایی بکند که تاکنون هیچکس نکرده است. بنابراین اگر او نتیجه انتخابات را در ۲۰ ایالت به چالش بکشد و از ارتش خواستار اقدام شود، چه رخ خواهد داد؟
زکریا پیرامون همه گیری گسترده کرونا در ایالات متحده و عملکرد دولت کنونی برای مهار آن افزود: همه گیری کرونا در کره زمین، سرنوشت سازترین رویداد سراسر زندگی ماست که حتی حوادث ۱۱ سپتامبر (۲۰۰۱) و بحران مالی جهانی، چنین تاثیراتی نداشته است.  بیماری کووید – ۱۹ چنان تحولی ایجاد کرد که اکنون هیچ چیزی سر جایش نیست و تغییرات را امکان پذیر کرد. اگر سران کشورها، مسیر را به شهروندان نشان دهند، آنان برای تغییر کردن به منظور رسیدن به مکانی بهتر آمادگی دارند، البته در صورتی که سران نیز به استقبال تغییرات مثبت بروند.
 
داماد ترامپ : جامعه سیاهپوستان آمریکا از بایدن حمایت می کند
 
داماد ترامپ : جامعه سیاهپوستان آمریکا از بایدن حمایت می کند
داماد دونالد ترامپ روز دوشنبه با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ اعتراف کرد که جامعه سیاهپوستان آمریکا اکثرا از نامزد دموکرات ها حمایت می کند.
ایرنا: جرد کوشنر در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: سیاست های رئیس جمهوری سیاستی است که می تواند به مردم کمک کند تا از مشکلاتی که از آنها شکایت دارند، خارج شوند، اما بیش از آن‌که دولت بخواهد به آنان کمک کند، آنها خود باید بر مشکلات غلبه کنند.
کوشنر در ادامه به وعده های انتخاباتی روی آورد و گفت در صورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) وی به دنبال اجرای طرحی بزرگ است که برای جامعه سیاهپوستان آمریکا فرصت اشتغال ایجاد می کند.
داماد ترامپ در حالی به ارائه وعده های انتخاباتی برای جامعه سیاهپوستان روی آورده که پنج ماه از قتل بی رحمانه جورج فلوید می گذرد و هنوز در برخی از ایالت های آمریکا اعتراضات سراسری علیه نژادپرستی برگزار می شود.
کوشنر به فاکس نیوز گفت: در مورد مسائلی که جامعه سیاهپوستان به آن نیاز دارند بحث های زیادی در دولت ترامپ انجام شده است البته آغاز این گفتگوها بعد از مرگ جورج فلوید شدت گرفت.
بعد از قتل ظالمانه فلوید توسط خشونت پلیس آمریکا، نظرسنجی های خبرگزاری رویترز نشان می دهد که اکثر مردم آمریکا دیگر متوجه شده اند که چرا جامعه سیاهپوستان آمریکا دیگر به پلیس این کشور اعتماد ندارند.
گفتنی است جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ۲۰۲۰ با تکیه بر حمایت قاطع رأی‌دهندگان سیاه‌پوست، برنده مرحله مقدماتی حزب دموکرات شد؛ کسانی که موجب پیروزی حیرت‌انگیز او در کارولینای جنوبی و پیروزی‌ او در هفته‌های بعد شدند.
بایدن کارزار خود را بر چارچوب مخالفتش با اظهارات و اعمال نژادپرستانه ترامپ، از جمله پرسش از تابعیت باراک اوباما و ارجاع به اعتراضات برترپنداری نژاد سفید در شارلوتزویل، ویرجینیا و معترضان مقابل آن‌ها، و این گفته ترامپ که در هر دو طرف اعتراضات آدم‌های خوبی وجود داشته‌اند، بنا ساخته است.
 
نشریه فرانسوی: شکست احتمالی ترامپ خبر خوبی برای نتانیاهو نخواهد بود
 
نشریه فرانسوی: شکست احتمالی ترامپ خبر خوبی برای نتانیاهو نخواهد بود

 هفته‌نامه فرانسوی «لو پوئن» روز دوشنبه در تحلیلی از انتخابات آمریکا نوشت: شکست احتمالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ خبر خوبی برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل نخواهد بود.
«دانیل کریگل - Danièle Kriegel» خبرنگار لوپوئن در اسرائیل، در این تحلیل که روز دوشنبه با عنوان « اسرائیل و نتانیاهو برای «دوست»‌شان «دونالد ترامپ» دعا می‌کنند» منتشر شد، نوشت: «بی‌بی» بر روی رئیس جمهوری کنونی آمریکا که امتیازهای بسیاری به او هدیه کرده، شرط‌بندی می‌کند. اما او(نتانیاهو) همچنین می‌تواند از پیروزی «جو بایدن» بهره‌برداری کند.
نویسنده تصریح کرد: شکست احتمالی ترامپ خبر خوبی برای نتانیاهو نخواهد بود. حتی گفته می‌شود که در چند روز مانده به انتخابات، او(نتانیاهو) نگران است. با این وجود، یک پیروزی دمکراتیک لزوما فاجعه‌ای برای اسرائیل نخواهد بود.
کریگل افزود: از زمانی که این عبارت «اگر ترامپ در انتخابات اسرائیل حضور پیدا می‌کرد پیروزمندانه انتخاب می‌شد» از چند ماه پیش، سر زبان‌ها افتاده، دونالد ترامپ در اسرائیل تحسین می‌شود. و این آخرین نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحقیقات آمریکایی «پیو - Pew » که با این مغایرتی داشته باشد، ‌نیست. نظرسنجی‌ای که در اوایل ماه اکتبر و با تمرکز بر روی ۲۵ کشور و چشم‌انداز آمریکا از طریق افکار عمومی منتشر شد. طبق این نظرسنجی ۹۴ درصد اسرائیلی‌های یهودی، دولت فعلی ایالات متحده را تایید می‌کنند.
دو روز پیش، نشریه «فارن پالیسی» در گزارشی با درج اینکه ریاست جمهوری بایدن می‌تواند دردسر های بسیاری برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی داشته باشد، نوشت: با پیروزی نامزد حزب دموکرات، بنیامین نتانیاهو باید اعتیاد به ترامپ را که به تمام خواسته‌های وی پاسخ می‌داد کنار بگذارد.
به نوشته این نشریه، تصمیم سودان برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی یکی دیگر از هدیه‌های دولت ترامپ به اسرائیل است. اما چنانچه «جو بایدن» همانگونه که نظرسنجی‌ها پیش بینی می‌کنند، ماه آینده پیروز انتخابات شود، «نتانیاهو» چیزهای زیادی برای از دست دادن دارد، هر چند پیروزی این نامزد دموکرات می‌تواند دستاوردهایی هم برای وی داشته باشد. 
در طول دوران ریاست جمهوری اوباما، نتانیاهو توانست با راه‌اندازی کارزار تبلیغاتی، قدرت خود را در اسرائیل افزایش دهد و پیروز انتخابات شود.  
فارن پالیسی نوشت: بنابر این به نظر می‌رسد نتانیاهو باید اعتیاد به ترامپ را رها کند؛ اعتیادی که وی را به یک سوپرمن تبدیل کرده بود.بدون ترامپ، او مانند ورزشکاری است که استرویید را کنار گذاشته و باید به توان خود اتکا کند. زیرا میانه روترین افراد نزدیک به بایدن هم نمی‌توانند نتانیاهو را تحمل کنند. 
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تنها ۱۰ روز مانده به روز انتخابات در آمریکا با درخواست دونالد ترامپ برای محکوم کردن جو بایدن مخالفت کرد. با توجه به نتایج نظرسنجی‌ها، به نظر می‌رسد نتانیاهو به فکر تجدیدنظر در دوستی مقطعی‌اش با ترامپ و چرخش به سمت بایدن افتاده است.
تارنمای «پولیتیکو» نوشته بود: نتانیاهو روز جمعه با درخواست ترامپ برای انتقاد از نامزد دموکرات آمریکا خودداری کرد؛ اقدامی که به نظرمی رسد ترامپ را در حضور خبرنگاران در اتاق بیضی کاخ سفید ناامید کرده است.
آخرین مناظره بین دونالد ترامپ و جو بایدن دو رقیب اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نشویل ایالت تنسی برگزار شد. بنابر نظرسنجی شبکه سی ان ان، ۵۳ درصد بایدن و تنها ۳۹ درصد دونالد ترامپ را برنده آن دانستند.
انتخابات آمریکا ۱۳ آبان ماه برگزار می‌شود و بیشتر نظرسنجی‌ها از پیشتازی بایدن در ایالت‌های کلیدی و در سطح ملی حکایت دارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
1