تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۴۲۶۹۱۷
در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / دانش‌آموزان تا 10 آبان به مدرسه نروند / رانندگان جریمه می‌شوند

۰
آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / دانش‌آموزان تا 10 آبان به مدرسه نروند /  رانندگان جریمه می‌شوند
کبنا ؛نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد  صبح امروز ( دوشنبه 5 آبان ماه 99) به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، ابتدا در این نشست پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح آخرین وضعیت آمار کرونا در استان پرداخت و اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد پیک اول کرونا را پشت سر گذاشته است.
وی شرایط کرونا در گچساران را بحرانی توصیف کرد و از مثبت بودن ۴۴ درصد نمونه‌های دریافتی روز گذشته خبر داد.
   
فیلم؛ آخرین آمار بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد از زبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه از افزایش شمار مبتلایان به کرونا کهگیلویه و بویراحمد به ۱۲ هزار و ۲۳۴ نفر خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷ هزار و ۴۹ بیمار بستری و ۶ هزار و ۷۵۶ نفراز بیمارستان ترخیص شده‌اند.
 وی ادامه داد: خوشبختانه توازن نسبی بین بستری‌ها و ترخیص شده‌ها برقرار شده و طی ۷۲ ساعت گذشته حدود ۴۵ نفر از بیماران بستری طی این سه روز کاهش یافته است.
 وی اذعان داشت: هم اکنون نیز ۲۹۳ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستانهای معین استان بستری هستند که از این تعداد ۲۱ نفر در بخش آی سی یو و 6 نفر تحت در درمان با دستگاه رسیور هستند.
 یزدانپناه با بیان اینکه از مجموع مبتلایان به کرونای استان ۱۰ هزار و ۲۸۵ نفر بهبود یافته کامل داشتیم، عنوان کرد: متاسفانه ۱۹۶ بیمار نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که ۱۷۲ نفر دارای بیماری بیماری زمینه‌ای و ۲۴ نفر فاقد بیماری زمینه‌ای بودند.
http://webda.yums.ac.ir/uploads/4_97896.jpg
 وی ادامه داد: درصد کشندگی این بیماری در استان 1/6 و در کشور 5/7 درصد، میزان مرگ و میر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در ایران ۳۸.۷ و در استان ۲۷.۴ و میزان بروز بیماری در کشور ۶.۸ و در هزار نفر و در استان ۱۷.۳ در هزار نفر است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه تاکنون ۴۱ هزار و ۵۰۰ نمونه کرونا گرفته شده است، ابراز داشت: شاخص نمونه گیری در کشور ۵.۶ و در استان ۵.۸ درصد می‌باشد. شاخص مثبت بودن نمونه‌ها نیز در کشور ۱۲ درصد و در استان ۳۰ درصد می‌باشد.
 این مسئول خاطرنشان کرد: دیروز نیز ۴۱۶ نمونه دریافت نمودیم که ۴۴ درصد مثبت و بیشترین موارد در شهرستانهای بویراحمد، گچساران و کهگیلویه شناسایی و مابقی در بهمئی، لنده، چرام، دنا و باشت بودند.
 یزدان پناه یادآور شد: بر اساس مطالعات اپیدمیولوژی وزارت بهداشت، تنها استانی که پیک را پشت سر گذاشته خوشبختانه کهگیلویه و بویراحمد بوده و تعداد بستری‌های استان نیز به صورت نسبی مطلوب بوده است.
 وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های گچساران و بویراحمد جزء ۴۳ شهرستانی هستند که ملزم به اجرای دستورالعمل‌های معین کشوری هستند، تصریح کرد: شهرستان بویراحمد در وضعیت قرمز است و ستاد کرونای استان باید تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام دهد.
 وی یادآور شد: پیشنهادی که ما در این راستا دادیم این بود که در برگزاری مراسمات عروسی با کنترل فرماندار، دادستان، نیروی انتظامی و با اجازه مرکز بهداشت شهرستان برگزار شود که با رعایت پروتکل‌ها و نظارت صد درصدی مسئولان و با ظرفیت یک سوم مجوز صادر می‌گردد.
 یزدان پناه در پایان تاکید کرد: برای مراسمات عزا نیز باید مجوز پزشکی قانونی و مرکزبهداشت گرفته و فقط اعضای خانواده درجه یک متوفی حضور داشته باشند.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار داشت: در گزارش رئیس دانشگاه رنج تعداد بستری طی ۷۲ ساعت کاهش محسوس داشته اما چشم گیر نبود بنابراین نباید فریب بخوریم زیرا تغییری در  رفتار کووید ۱۹ ایجاد نشده است.
وی در خصوص وضعیت شهرستان گچساران هم گفت: برابر با تصمیم ستاد ملی کرونا تمام ایتم‌ها در گچساران رعایت شود البته بویراحمد خیلی تفاوتی با گچساران ندارد و آمادگی بحرانی شدن را دارد اوضاع آن طور که رئیس دانشگاه گفته خوشبینانه نیست که امیدواریم به شرایط خوب برسیم اما فاصله جدی با وضعیت خوب داریم.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426917-2.jpg
این مسئول ارشد استانی گفت: کمیته امنیتی با حضور مسوولان برگزار و تا ۱۰ آبان مراسمات به تعویق بیفتد زیرا وجهه خوبی ندارد که از یک سو ساز عروسی کوک باشد اما از یک طرف دیگر شاهد مرگ عزیزانمان باشیم همه باید کمک کنند تا شرایط مناسب شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستور داد بعد از این زمان مراسمات با هماهنگی ستاد کرونا انجام گیرد مراسمات از لحظه شروع تا ختم تحت نظارت تیمی از مرکز بهداشت باشد.اطلاعیه ترحیم چاپ نشود هیچ کسی حق دعوت به تجمعات ندارد.
وی گفت: خدمات دهی دستگاه‌ها اینترنتی شود و دستگاههایی که خدمات الکترونیک ارائه دهند مورد تشویق قرار گیرند بیشتر خدمات غیر حضوری شود حتی خریدها اینترنتی شود و داروخانه می‌توانند زمان خاصی برای تحویل دارو داشته و به فرد اعلام کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جرائم رانندگان با همکاری راهداری و پلیس انجام شود و به جد این موضوع پیگیری شود و طرح دورکاری هم اجرا شود.
کلانتری خاطرنشان کرد: ردیابی و کنترل بیماران قرنطینه کووید ۱۹ سریعا تعیین تکلیف و نهایی و اجرایی شود.
وی با بیان این که از ظرفیت اصناف استفاده شود افزود: بازرسی افزایش و هر جا نیاز به برخورد میدانی بود برخورد شود.
این مسئول گفت: تا ۱۰ آبان مدیریت کنید که دانش‌آموزان و معلمان به مدارس مراجعه نکنند.
وی ادامه داد: هر جایی نیاز بود ضدعفونی شود. حوزه بهداشت از واحدهای گچساران و بویراحمد از واحدهای سطح مرکز استان تامین کنند اگر کمبودی بود کارگاه‌های ماسک خانگی تشکیل شود.
کلانتری گفت: صدا و سیما رویکرد تازه‌ای داشته باشد و از حضور پزشکان و متخصین در شبکه دنا استفاده شود تلاش‌های زیادی همه آحاد مردم و نخبگان داشته‌اند و توفیقاتی حاصل شده اما در شرایط حساسی اعضای ستاد کردنا با رهبری معظم دیدار کردند فرمایشات ایشان در کل کشور و استان اجرایی شود.
وی افزود: دنبال بستن هیچ واحد خدماتی عروسی نیستیم اما شرایط اینگونه است و اگر همکاری کنیم شرایط عادی می شود اگر غیر از این باشد جان عزیزانمان به خطر می افتد.

فعال شدن ۲۵۰ کارگاه تولید ماسک در کهگیلویه و بویراحمد

نستهن مقدم شهردار یاسوج در این نشست با اشاره به هشدار گشت‌های ایمنی و آتش‌نشانی در سطح شهر یاسوج  گفت: پیام‌ها و تذکرات ستاد کرونا به صورت واحد باشد تا این اطلاع‌رسانی و هشدارها به سمت مناطق سوق داده شود.
در ادامه مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از اول مهر ماه گشت ارشاد سلامت در ستاد استانی مصوب و اجرا شد.
امان‌الله جهانبین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: با توجه به بیانات رهبری مبنی بر حضور مجدد جوانان و جهادگران، پایگاه‌هایی ایجاد و اعضای جمعیت هلال احمر نکات لازم را به مردم آموزش می‌دهند و ماسک در اختیار افراد قرار می‌گیرد.
در ادامه سالار حسین پور از تامین ماسک مورد نیاز دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: ۲۰ هزار عدد ماسک توسط  پارک علم و فناوری با قیمت ۱۳۰۰ تومان آماده توزیع میان دانشگاه‌ها است.
رئیس سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد به گلایه کارخانجات تولید ماسک در استان اشاره کرد و گفت: کارخانجات گلایه‌مند هستند که داروخانه‌های استان از کارخانجات، ماسک خریداری نمی‌کنند.
در ادامه مسعود مثنوی معاون تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق مصوبه استانی ستاد کرونای استان تمامی تجمعات و فعالیت‌های فرهنگی تا ۱۰ آبان تعطیل شده فقط اعلام کردیم نماز در مساجد برگزار شود که البته در گچساران نماز جماعت هم تعطیل شده است.
در بخش پایانی هم احد جمالی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای ستاد ملی کرونا گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری تکلیف را برای همه تمام کرد.
وی با اشاره به عزم ملی و تکلیف شرعی پس از سخنان مقام معظم رهبری،  ضمن خسته نباشی به تیم‌های بازرسی گفت: پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و اماکن مختلف رعایت مسائل می‌شود اما جدی گرفته نمی‌شود، پیشنهاد می‌کنم بازرسی نامحسوس صورت گیرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار استفاده از ظرفیت پزشکان و افراد صاحب نظر در صدا و سیمای مرکز استان شد و گفت: با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند حاکمیتی برخورد شود
 در این نشست از آمادگی سپاه و بسیج  جهت افزایش  نقاهت‌گاه خبر داده شد. همچنین اعلام شد تیم‌های عملیاتی و جنگ نوین برای ضدعفونی مناطق فعال می‌شوند.
ارتباط روزانه پایگاه‌های مقاومت با شورا و دهیاری و مراکز بهداشتی دیگر تصمیم این نشست بود. مطرح شد در صورت نیاز ۲۵۰ کارگاه تولید ماسک خانگی و کوچک مجددا فعالیت خود را آغاز کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
1