تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۴
کد مطلب : ۴۲۶۹۰۰
نگاهی به زندگی حبیب نورماگمدف؛

(ویدئو) افسانه حبیب نورماگمدف، کرونا و خداحافظی از UFC

۸
(ویدئو) افسانه حبیب نورماگمدف، کرونا و خداحافظی از UFC
کبنا ؛حبیب نورماگمدف اسطوره بدون شکست سازمان UFC با دفاع مجدد و بی نظیرش از کمربند قهرمانی، با دنیای ورزش حرفه‌ای خداحافظی کرد.

حبیب که با پای چپ مصدوم و دو انگشست شکسته وارد قفس شده بود، به رکورد افسانه‌ای ۲۹ برد و بدون شکست رسید، اما بی آنکه شادمانی کند، در فراغ پدرش که با کرونا از دنیا رفته، گریست. این اولین و آخرین بار بود که حبیب بدون پدرش مبارزه کرد.
گفت: سه روز تلاش کردم تا اجازه مادرم را برای حضور در این مبارزه بگیرم. راضی نمی‌شد در غیاب پدرم مبارزه کنم. به او قول دادم که این آخرین بار باشد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426900-2.jpg
نورماگمدف با تمجید از جاستین گیچی، خطاب به او گفت: «به پدر و مادرت نزدیک باش. نمی‌دانی فردا چه اتفاقی رخ خواهد داد. من یکی را از دست دادم و حالا فقط یکی مانده که می‌خواهم وقت بیشتری را به او اختصاص دهم»
دانا وایت، رئیس یو‌اف‌سی می‌گوید از تیم حبیب نورماگومدوف شنیده است که پای این قهرمان سه هفته قبل شکسته بود اما او بدون این که به کسی بگوید در مبارزه با جاستین گیجی حاضر شده است.
   
فیلم ) آخرین مبارزه نورماگمدف
کونور مک گریگور رقیب او نوشت: بار دیگر می‌خواهم تسلیت خودم را به خاطر از دست دادن پدرت ابراز کنم. مبارزه خوبی بود.
حریف او گیجی از آمریکا نیز گفت: من با حبیب با کمال احترام رفتار می‌کنم. او کاملاً شایسته برنده شد. او بزرگ‌ترین ورزشکار است، هیچ سوالی وجود ندارد. برای او آرزوی موفقیت در زندگی جدید دارم.
کریستیانو رونالدو، فوتبالیست یوونتوس ایتالیا و تیم ملی پرتغال نیز در اینستاگرام خود واکنش نشان داد و نوشت: تبریک برادر. پدرت به شما افتخار می‌کند.

حبیب عبدالمنافویچ نورمحمدوف (به روسی: Хабиб Абдулманапович Нурмагомедов) (زادهٔ ۲۰ سپتامبر ۱۹۸۸) مبارز ترکیبی حرفه‌ای و قهرمان سبک‌وزن مسابقات یواف‌سی است. او از آوارهای مسلمانان داغستان روسیه و نخستین مسلمانِ قهرمان مسابقات یواف‌سی است که از وی به عنوان مبارز شکست‌ناپذیر یاد می‌شود. نورمحمدوف در ۷ اکتبر ۲۰۱۸ با پیروزی بر کانر مک‌گرگور قهرمان سرشناس یواف‌سی، توانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. وی پس از کسب بیست و نهمین برد از ۲۹ بازی در رقابت‌های حرفه‌ای که برابر جاستین گیچی در رقابت‌های یواف‌سی ۲۵۴ رقم خورد، با دفاع مجدد از عنوان قهرمانی جهان، به خاطر مرگ پدرش از رقابت‌ها خداحافظی کرد.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426900-3.jpg
زندگی شخصی
حبیب از قومیت آوار هست و در ۲۰ سپتامبر ۱۹۸۸ در شهر سیلدی داغستان متولد شد. همسر حبیب از اقوام دور او و دوست دوران کودکی‌اش است. آن‌ها در ژوئن ۲۰۱۳ ازدواج کردند و حاصل ازدواج آن‌ها یک فرزند دختر زادهٔ ۲۰۱۵ و یک فرزند پسر زادهٔ ۲۰۱۷ است. در ۳۱ اوت ۲۰۱۹، پدر حبیب (عبدالمناف نورمحمدوف) به رسانه‌های روسی اعلام کرد که حبیب و همسرش منتظر فرزند سوم خود هستند.
حبیب از آوارهای سُنی مذهب است. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ اقتصاد از دانشگاهی در روسیه است و افزون بر زبان روسی، به زبان‌های آواری، تُرکی و انگلیسی مسلط است و با عربی نیز آشنایی دارد.او معمولاً پیش از مبارزه و در زمان کنفرانس خبری، کلاه پاپاخ بر سر می‌گذارد.
نورمحمدوف در رویداد یواف‌سی ۲۱۹ در مقابل اِدسون باربوزا، فایتر سرشناس برزیلی قرار گرفت که در یک مبارزه یک‌طرفه، موفق شد با رأی متحد داوران پیروز شود و بیست‌وپنجمین مبارزه بدون شکست خود را در دنیای ام‌ام‌ای به ثبت برساند. حبیب با این پیروزی به‌عنوان مدعی اصلی کسب کمربند قهرمانی سبک‌وزن شناخته شد.
پس از اعلام رسمی مسابقه میان حبیب نورمحمدوف و کانر مک‌گرگور در رویداد یواف‌سی ۲۲۹، دعوا و جنجال زیادی میان طرفین به‌وجود آمد. در نیویورک میان حبیب و «آرتم لوبف» مبارز روسی‌تبار ایرلندی که یکی از دوستان مک‌گرگور دعوای لفظی پیش آمد. کانر مک‌گرگور که ماجرا را پیغامی برای خودش تعبیر کرده بود، در آوریل ۲۰۱۸ به اتفاق دوستانش از اروپا با جت اختصاصی به نیویورک آمد و به اتوبوسی که حبیب و همراهانش در آن حضور داشتند حمله کرد و با ابزاری مانند صندلی شیشه‌های اتوبوس را شکست. در این اتفاق چند نفر از ورزشکاران یواف‌سی مصدوم شدند.مک‌گرگور پس از این حادثه دستگیر و در دادگاه محکوم شد.

در ۷ اکتبر ۲۰۱۸ پس از کنفرانس مطبوعاتی که صحنهٔ حملهٔ لفظی مک‌گرگور به حبیب نورمحمدوف بود، و برگزاری مراسم یواف‌سی ۲۲۹، سرانجام در یکی از پربیننده‌ترین رویدادهای ورزشی جهان و همچنین یکی از مهم‌ترین مسابقات تاریخ ورزش‌های رزمی آن‌دو به مصاف هم رفتند. نورمحمدوف راند چهارم موفق شد با حالت خفه‌کردن در وضعیت سابمیشن (Neck Crank) مک‌گرگور را تسلیم کرده و برندهٔ این مبارزه شود.نورمحمدوف پس از اتمام مبارزه در اقدامی جنجال‌برانگیز با پریدن به بیرون از قفسِ مبارزه، به مربی جوجیتسو مک‌گرگور حمله کرد و با او درگیر شد. در همین‌حال مک‌گرگور در داخل قفس با پرتاب مشت به سمت هم‌تیمی حبیب باعث شد تا چند نفر از دوستان نورمحمدوف نیز از آشوب به وجود آمده سوءاستفاده کرده و با ضربات مشت مک‌گرگور را مورد ضرب و شتم قرار دهند. دانا وایت رئیس سازمان یواف‌سی اظهار کرد که سه‌نفر از اعضای تیم نورمحمدوف دستگیر شده‌اند. کمیسیون ورزشی نوادا نیز اعلام کرد موضوع را بررسی کرده و نورمحمدوف را جریمهٔ نقدی و تا مدتی محروم خواهد کرد. نورمحمدوف در نشست خبری ساعاتی پس از مسابقه، ضمن ابراز عذرخواهی، دلیل درگیری وی در خارج از قفس مبارزه را توهین‌های صورت‌گرفته به اعتقادات، کشور و پدرش بیان کرد.
سبک مبارزه
حبیب نورمحمدوف از دوران کودکی ابتدا کشتی را فراگرفت و سپس شروع به فعالیت در سامبو و جودو کرد. کشتی گرفتن او با یک بچه خرس در ۹ سالگی مشهور شده‌است.
او دارای کمربند مشکی در جودو است، دو بار قهرمان مسابقات سامبو قهرمانی جهان شده‌است و برخی دوره‌های آموزش حرفه‌ای جوجیتسو برزیلی را تجربه کرده‌است.نورمحمدوف پس از پیوستن به سازمان یواف‌سی، در تابستان ۲۰۱۲ تمرینات کیک بوکسینگ خود را هم زیر نظر خاویر مندز در آکادمی کیک بوکسینگ آمریکا آغاز کرد و در این رشته مهارت پیدا کرد.
مبارزات حبیب نورمحمدوف متکی بر کشتی آزاد و تلفیقی از مهارت‌هایش در فنون سامبو، جودو و کیک بوکس است. او یکی از بهترین مبارزان جهان در گراپلینگ و مبارزه بر روی زمین است و در حین مبارزه بیشتر حریفانش را در حالت کلینچ و گراپلینگ شکست داده‌است. او همچنین در تسلیم کردن حریفان نیز مهارت و توانایی خاصی دارد و در ۱۰ مبارزه حریفان خود را با فنون مختلف تسلیم کرده‌است.
افتخارات و رکوردها
حبیب یکی از بهترین مبارزان یواف‌سی است و همچنین بهترین رکورد را در میان رزمی‌کاران ترکیبی دارد. وی ۲۹مبارزه بدون شکست را پشت سر گذاشته‌است که طولانی‌ترین رکورد مبارزه بدون شکست در تاریخ مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی است. آوریل ۲۰۱۸ او در رده‌بندی میان مبارزان یواف‌سی، پس از دانیل کورمایر در جایگاه دوم قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1