کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی می‌دهد

زورآزمایی برای معرفی معاونت عمرانی جدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد

1 آبان 1399 ساعت 14:34

عزیز فیلی را جدای از بررسی دست آوردهای دوران مدیریتش باید یکی از فنی‌ترین و کم حاشیه‌ترین مدیران سال‌های اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد دانست.


عزیز فیلی را جدای از بررسی دست آوردهای دوران مدیریتش باید یکی از فنی‌ترین و کم حاشیه‌ترین مدیران سال‌های اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد دانست.
در زمان معرفی فیلی در دوره استانداری علی احمدی گفته می‌شد که وی با وجود پیشنهادات خوب در مناصب دیگر در کشور به جهت درخواست احمدی که هم استانی و دوست فیلی بود به استان آمد. فیلی در کنار مجتبی مرادی نزدیک‌ترین افراد به احمدی بودند و فیلی از نفوذ و قدرت بالایی برخوردار بود. از ابتدای شروع زمزمه‌های رفتن اخمدی مدام از فیلی به عنوان‌گزینه اصلی جانشین وی نام برده می‌شد. رسماً چیزی راجع به رایزنی و لابی برای فیلی به میان نیامد ولی در نهایت حسین کلانتری یک ایلامی دیگر بر مسند قدرت نشست. کلانتری همه معاونین خود را تغیبر داد ولی هرگز صحبتی از عزل و کنار گذاشتن فیلی به میان نیامد.
حالا در کمتر از یک سال مانده به پایان عمر دولت، فیلی رفتن خود را تأیید کرده است. برخی علت انرا اختلاف فیلی با استاندار می‌دانند و برخی صحبت از حضور فیلی در وزارت راه می‌کنند. علت اما هر چه باشد خالی شدن یک صندلی مهم‌مدیریتی محل زورآزمایی تصمیم گیرندگان استان خواهد بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکنون نشان داده است، اگر چه اهل تعامل با نمایندگان است اما در مقابل تغییرات در سطح مدیران کل مقاومت کرده است. بعد از شروع دولت یازدهم و معرفی سید موسی خادمی به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد در زمان معرفی معاونین صحبت از تقسیم معاونت‌ها در میان شهرستان‌ها شد. در همان زمان گفته می‌شد معاونت عمرانی سهم شهرستان بویراحمد و نماینده آن زمان بویراحمد غلام محمد زارعی است و نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار شد. علاوه بر معاونت عمرانی فتاح‌محمدی از همین حوزه به عنوان معاون سیاسی و امنیتی معرفی شد. بعد از کنار گذاشتن کاظم‌ نظری از معاونت سیاسی و امنیتی عملاً هیچ نیروی دیگری در سطح معاونین از این شهرستان در میان معاونین استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضور ندارد و حالا رفتن فیلی بهترین فرصت برای حضور یک نیروی جدید است. قطعاً مهدی روشنفکر و اطرافیانش این فرصت را غنیمت خواهند شمرد و تلاش خواهند کرد نیروی وابسته به جریان خود را به عنوان‌معاون عمرانی معرفی کنند. البته شرایط هم شرایط سختی است زمان‌ کمی تا پایان دولت مانده است ولی با این وجود استاندار و مجموعه وزارت کشور زیر بار نیروی غیر همسو نخواهند رفت. داریوش جهانبخش شهردار فعلی مادوان از نیروهای وابسته به مهدی روشنفکر است که دارای سوابق و رزومه عمرانی است که گمانه زنی از حضور وی به عنوان‌جانشین فیلی می‌شود و قطعاً روشنفکر تلاش خواهد داشت این نیروی وابسته به خود یا نیروی دیگری را معرفی نماید.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426805-2.jpg

داریوش جهانبخش شهردار مادوان

قطعاً بعد از امضای نامه استیضاح حسن روحانی توسط محمد موحد کمترین شانس برای اعمال نفوذ موحد باقی خواهد ماند و مجموعه استانداری حتی در ظاهر که باشد روی خوش به دخالت موحد در انتصابات نخواهد داد. عیسی شهامت از گزینه‌های دارای شانس است که اصالتاً اهل کهگیلویه و نزدیک به محمد موحد هستند. با این وجود با توجه به رفتن قطعی فیلی، به احتمال زیاد شهامت به عنوان سرپرست معرفی خواهد شد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426805-1.jpg
عیسی شهامت
باید منتظر ماند و دید در نهایت تصمیم استاندار کهگیلویه و بویراحمد مستقلانه خواهد بود یا با مشورت نمایندگان، گرفته خواهد شد.
 


کد مطلب: 426805

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/426805/زورآزمایی-معرفی-معاونت-عمرانی-جدید-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1