تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۶
کد مطلب : ۴۲۶۵۷۵
فرماندار بویراحمد وضعیت بویراحمد را فوق حاد کرونایی اعلام می‌کند

سرخی خطرناک بر تن بویراحمد / برخورد با کسانی که بهداشت را رعایت نمی‌کنند / بیشترین راه مبتلا شدن از طریق خانوادگی انجام می‌شود / ماسک بزنید

۱
سُرخی خطرناک بر تن بویراحمد
کبنا ؛«رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد کرونا اصلی‌ترین راهکار پیشگیری و از بین بردن ویروس کرونا است.»  کارشناسان بهداشت و درمان این را می‌گویند و بارهای بار گفته‌اند که تنها راه پیشگیری و قطع زنجیره کرونا پرهیز از تجمع‌های غیرضروری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک و پروتکل‌های بهداشتی است. وضعیت شیوع بیماری در شهرستان بویراحمد قرمز اعلام شده و ستاد کرونا و شورای تأمین استان کهگیلویه و بویراحمد محدودیت‌های ترافیکی را برای این شهرستان در نظر گرفته‌اند. پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: استان طی روزهای اخیر روند افزایشی را در ابتلای به کرونا تجربه کرده و میزان مرگ و میر ناشی از آن نیز نسبت به ماه قبل در حال افزایش است.
به گزارش کبنا، پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 315 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 129 بیمار کرونایی قطعی بوده و 25 بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 9105 نفر بهبود یافته و 169 نفر جان خود را از دست دادند.
 این مسئول تصریح کرد: از 228 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های گچساران (۴۷ درصد)، بهمئی (۱۷ درصد)، بویراحمد (۱۳ درصد) و دنا (۱۱ درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بود.
 دکتر یزدانپناه خاطرنشان کرد: استان طی روزهای اخیر روند افزایشی را در ابتلای به کرونا تجربه کرده و میزان مرگ و میر ناشی از آن نیز نسبت به ماه قبل در حال افزایش است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه کلید موفقیت گذر از این شرایط، همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان با مشارکت آگاهانه و مسئولانه مردم افزایش یابد تا بتوان با صدمات کمتر از این مرحله عبور نماییم.
 وی خواستار استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی (حداقل ۲ متر) و پرهیز از حضور در هر نوع تجمعی توسط همه مردم شد و تاکید کرد: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی در جامعه بیشتر رعایت شود تعداد مبتلایان و فوتی‌های استان کاهش می‌یابد.
 یزدانپناه خاطر نشان کرد: همچنین لازم است که مردم بجز در موارد ضروری از رفت و آمد به بیمارستانها، کلینیک‌ها، مطب‌ها، بانک‌ها، پاساژها و سایر مراکز پرخطر اجتناب نمایند و توجه به این موضوع داشته باشند که در شرایط کنونی بیشترین راه مبتلا شدن از طریق خانوادگی انجام می‌شود. بنابراین لازم است در رفت و آمدهای خانوادگی، ضمن استفاده از ماسک، حتماً فاصله فیزیکی را با سایر اعضا خانواده رعایت کنند.
 
وضعیت فوق حاد کرونایی در بویراحمد / برخورد با کسانی که بهداشت را رعایت نمی‌کنند

  ( فیلم ) اخطار را جدی بگیرید / وضعیت قرمز است

فرماندار بویراحمد گفت: محدودیت‌های ترافیکی کرونایی از امروز پنج شنبه در ورودی‌های یاسوج آغاز شده است و گشت‌های محسوس و نامحسوس نیز در سطح شهر، صنوف را رصد و نظارت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

( فیلم ) اخطار را جدی بگیرید / وضعیت قرمز است


شاهرخ کناری افزود: محدودیت‌ها در ورودی‌های شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد توسط پلیس راه، نیروی انتظامی، و با همکاری هلال احمر و مرکز بهداشت اعمال می‌شود و فقط خودروهای دارای پلاک استان اجازه ورود به شهرستان را دارند.
 کناری با بیان اینکه حضور در اجتماعات، گاهی عیادت بیماران کرونایی و تشییع جنازه‌های آنچنانی برای فوتی‌های کرونا این‌نگرانی را ایجاد کرده بود که کرونا، خصوصاً در روستاها اوج بگیرد، گفت: با همکاری دهیاران، طرح هر روستا یک ستاد پیشگیری از ویروس کرونا اجرا می‌شود تا شرایط روستاهای شهرستان به وضعیت فوق حاد کرونایی نرسد.
 وی ادامه داد: از روز سه شنبه قید محرمانگی از نتایج آزمایشگاهی برداشته شده است و مدیران، دهیاران، بخشداران و شوراها در روستا و شهر اسامی بیماران خصوصاً افرادی که باید در قرنطینه خانگی باشند را در اختیار خواهند داشت.
وی یادآوری کرد: مردم می‌توانند علیه فرد مبتلا به کرونا که در اجتماعات و یا ادارات حاضر شده و یا در قرنطینه نمانده است، طرح شکایت کنند.
 کناری گفت: بازار، اصناف مختلف، ادارات، بانک‌ها، ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری و آرایشگاه‌های زنانه به کمک تعزیرات، سازمان صمت و مرکز بهداشت به صورت محسوس و نا محسوس رصد و نظارت می‌شوند و با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، به شدت برخورد می‌شود.
 شهرستان بویراحمد بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از این جمعیت در شهر یاسوج و روستاهای اقماری این شهر ساکن هستند.
 در این روزها که در مناطق جنوب کشور همچنان هوا گرم است دمای هوا در این شهرستان افت محسوسی داشته آنچنان که مردم از وسایل گرمایشی استفاده می‌کنند و همین نیز باعث شده برخی از مردم استانهای گرمسیری یاسوج را به عنوان مقصد سفر در تعطیلات پیش رو انتخاب کنند.
 با این حال فرماندار از هموطنان خواسته برای حفظ سلامت خود و میزبان از سفر به شهرستان بویراحمد بپرهیزند و یادآوری کرده است که خودروهای با پلاک غیر بومی در ورودی استان برگشت داده می‌شوند.
 کناری یاد آوری کرد: شهرستان بویراحمد در وضعیت فوق حاد کرونایی قرار دارد و در دو روز گذشته ۶ فوتی کرونا، در این شهرستان ثبت شده است.
 وی ادامه داد: تاکنون ۶۷ نفر در شهرستان بویراحمد به علت ابتلا کرونا جان خود را از دست داده‌اند که بر این اساس حدود ۳۳ درصد فوتی‌های استان در این شهرستان بوده‌اند.
فرماندار بویراحمد گفت: بیش از ۹۰۰ بیمار کرونایی در شهرستان در قرنطینه خانگی و یا در بیمارستان بستری هستند و برخی وضعیت حاد دارند.
 وی ادامه داد: تعداد بیماران کرونایی بستری بویراحمد ۲.۵ برابر بیماران ترخیصی است که این آمار نشان می‌دهد وضعیت حاد کرونایی در شهرستان حاکم است.
بر اساس آمار روزانه و تجمیعی دانشگاه علوم‌پزشکی، تعداد بیمارانی که در این استان آزمایش کوید ۱۹ آن‌ها مثبت بوده در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از دو برابر کشور است با این حال تاکنون آمار فوتی‌های استان نسبت به میانگین کشوری کمتر بوده است.
کارشناسان تاکید می‌کنند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی، طرح فاصله گذاری و ماسک زدن فعلاً تنها راه حل پیشگیری و کنترل ویروس کرونا است و تا زمانی که این ویروس کنترل نشود، شرایط به حالت عادی بر نمی‌گردد. لذا مردم باید با رعایت بهداشت به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1