تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۴۲۶۴۹۳
علت گرانی میوه در بازار کهگیلویه و بویراحمد بررسی می‌شود

مافیا و مدیران ناتوان علت عدم راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار / یاسوج میدان میوه و تره‌بار ندارد / گرانی میوه از اینجا آب می‌خورد

۱
۱
مافیا و مدیران ناتوان علت عدم راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار در یاسوج / گرانی میوه از اینجا آب می‌خورد
کبنا ؛کهگیلویه و بویراحمد سالهاست با وجود دارا بودن انواع محصولات باغی از داشتن یک میدان میوه و تره بار در مرکز استان بی بهره است و گویا ایجاد آن برای برخی‌ها ایجاد مزاحمت می‌کند که همچون سدی مقابل مسئولان برای احداث آن ایستاده‌اند.
 
به گزارش کبنا، سال‌ها پیش یک میدان میوه و تره بار در ورودی شهر یاسوج و در ابتدای جاده قدیم یاسوج به شیراز ساخته شد تا در آن میوه مورد نیاز بازار استان به قیمت مناسب توزیع شود اما تاکنون تعطیل مانده است و گفته می‌شود با برگزاری مناقصه به یک سرمایه گذار واگذار شده است.
 نبود میدان میوه و تره بار در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سبب افزایش قیمت میوه در مناطق مختلف استان، بی نظمی در توزیع و یکه تازی دلالان میوه شده است.
 شهروندان یاسوجی معتقدند که دلالان میوه در شهر یاسوج که برای مردم ناشناخته نیستند با اخلال در کار راه اندازی میدان میوه و تره بار به سودهای کلان دست یافته‌اند و همواره برای ایجاد این میدان مانع تراشی می‌کنند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426493-3.jpg
 یک شهروند یاسوجی گفت: نبود میدان میوه و تره بار در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد موجب شده وانت بارهای حامل میوه نامرغوب در کوچه، خیابان‌ها و جاده‌های ورودی، چهره نازیبایی به شهر یاسوج بدهند و گویا هیچ مسئول و نهادی توان مقابله با این وضعیت را ندارد.
 جهانگیر محمودی از مسوولان استانی خواست یک بار برای همیشه وضعیت میدان میوه و تره بار مرکز استان را روشن کنند چرا که یاسوج تنها مرکز استان در کشور است که میدان میوه و تره بار ندارد.
 سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی در این استان تولید می‌شود که بخش زیادی از آن میوه است.
 یک کارشناس امور باغبانی گفت: محصولات کشاورزی این استان از جمله میوه به صورت خام و با قیمت پایین از استان خارج می‌شود و سپس با بسته بندی و قیمت گزاف توسط دلالان وارد بازار استان می‌شود.
 به گفته وی با وجود حجم بالای تولیدات باغی، استان فاقد صنایع تبدیلی در این بخش است و به همین دلیل میوه استان با قیمت کم از منطقه خارج می‌شود و سودان به جیب دلالان می‌رود.
 سیب، میوه‌های هسته دار، مرکبات شامل لیموترش، نارنگی، پرتقال، انگور و زیتون از مهمترین محصولات باغی استان است.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426493-1.jpg
 شهردار یاسوج گفت: بی میلی سرمایه گذاران به ایجاد میدان و مداخله مافیای میوه در امر فروش میوه و تره بار در یاسوج مانع از راه اندازی میدان میوه و تره بار در مرکز استان شده است.
 نستهن مقدم تصریح کرد: کمیت، کیفیت و قیمت میوه با راه اندازی میدان میوه و تره بار در استان کهگیلویه و بویراحمد متحول و به نفع شهروندان خواهد شد و وانت بارهای میوه فروش نیز می‌توانند با هماهنگی‌های لازم در این میدان فعالیت داشته باشند.
 شهردار یاسوج توضیح بیشتری درباره مافیای میوه و همچنین برنامه شهرداری برای راه اندازی میدان میوه و تره بار در یاسوج مرکز استان نداد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: یکی از علت‌های اصلی گرانی میوه نبود میدان میوه و تره بار در مرکز استان است.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426493-2.jpg
 براتعلی صالحی افزود: ایجاد میدان میوه و تره بار در استان ضروری است و هم اینک در بحث ایجاد آن مشکل اساسی وجود دارد.
 وی عنوان کرد: دلایل متفاوتی در راه اندازی نکردن این میدان دخیل است که عمده‌ترین آن مانع تراشی برخی از دلالان میوه در این استان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سال گذشته تاکنون چندین بار برای ایجاد میدان میوه و تره بار به مدیران متولی تاکید کرده اما هنوز کاری صورت نگرفته است.
حسین کلانتری ابراز داشت: ایجاد این میدان از خواسته‌های به حق مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است که راه اندازی آن می‌تواند نقش مهمی در توزیع میوه‌های با کیفیت و با قیمت مناسب داشته باشد.
 از سال ۱۳۹۲ تاکنون در یک دوره پنج ساله سه هزار و ۷۰۰ هکتار باغ در این استان ایجاد شده است. مساحت باغ‌های استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۳ هزار و ۴۰۲ هکتار بوده که بیشتر آن بارور است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
استان محروم کهگیلویه و بویراحمد همواره در فقر و فلاکت و درد و محرومیت و عقب ماندگی به سر می برد.تنها شهری است که به عنوان مرکزاستان همواره از کمبود و نارسایی و مشکلات و معظلات اجتماعی و مالی و اقتصادی و ورزشی و فرهنگی و فنی و مهندسی رنج می برد‌.مرکز استان حتی سوله بحران ندارد.فقر فزاینده در نواحی دنا و روستاهای سادات محمودی و مارگون و زیلایی و لوداب و خودکشی جوانان را هم به دیگر نقاط ضعف استان بیفزایید.
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1