تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۴۲۵۹۶۷
مرکز آمار اعلام کرد

مرکز آمار ایران: نرخ تورم دوازده ماه منتهی به شهریور ماه ۲۶ درصد / بیشترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد

۰
خانوارهای کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول نرخ تورم را کسب کردند
کبنا ؛
مرکز آمار اعلام کرد: نرخ تورم کل کشور در شهریور ماه ١٣٩٩ برابر ٢٦ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٢٣.٤ درصد برای دهک اول تا ٢٩.٩ درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ٢٠.٨ درصد برای دهک دهم تا ٢١.٩ درصد برای دهک دوم است.

براساس اعلام مرکز آمار، فاصله تورمی دهک‌های هزینه‌ای در شهریور ماه به ٦,٥ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٥.٤ درصد)، ١.١ واحد درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایلنا، مرکز آمار اعلام کرد: نرخ تورم کل کشور در شهریور ماه ١٣٩٩ برابر ٢٦ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٢٣.٤ درصد برای دهک اول تا ٢٩.٩ درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ٢٠.٨ درصد برای دهک دهم تا ٢١.٩ درصد برای دهک دوم است. هم چنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ٢٥.١ درصد برای دهک اول تا ٣٢.٣ درصد برای دهک دهم است.
بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٦,٥ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٥.٤ درصد) ١.١ واحد درصد افزایش داشته است. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٠.٥ واحد درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ١.٨ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.
براساس اعلام مرکز آمار، در شهریور ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٤٤,٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٦ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد با ٦.٣ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اردبیل با ١.٧ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٤.٤ درصد است.
بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٣٨.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی  (٢٨.٦ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٢٦.٠ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣١.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان ­آذربایجان غربی (٢١.٥ درصد) است.
خانوارهای شهری
در شهریور ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٤٣,١ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٦ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد با ٦.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اردبیل با ١.٨ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٣٤.٥ درصد است.
بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (٣٨.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢٧.٨ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای شهری به عدد ٢٦.١ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان  (٣١.٣ درصد) و  کمترین آن  مربوط به  استان  آذربایجان غربی (٢١.٩ درصد) است.
خانوارهای روستایی
در شهریور ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٥١,٠ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٥ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان گیلان با ٥.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اردبیل با ١.٥ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٣٤.١ درصد است.
یشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ یزد (٤١.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان ایلام (٢٨.٦ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای روستایی به عدد ٢٥.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣١.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ خوزستان (٢٠.٣ درصد) است.

کبنا نیوز به زودی در گفت‌وگو با کارشناسان این مسئله را مورد بررسی قرار می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1