تاریخ انتشار
جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۲۵۸۹۳
بررسی‌ها نشان می‌دهد

تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد در بورس

۱۲
۱
تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد در بورس
کبنا ؛حدود ۹ ماه است که قدرت‌الله ویسی مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد شد؛ او در این مدت توانسته است به اداره تحت مدیریت خود پویایی خاصی دهد و نام آن را بیش از گذشته بر سر زبان‌ها بیندازد.
 این‌ها را آمار و گزارش عملکرد او در این ۹ ماهه می‌گوید.
 او در این مدت، بیش از ۱۰ دیدار مهم با مقامات ارشد سازمان مرکزی تعاون روستایی و ادارات مربوطه در پایتخت داشته است که دستاوردهای خوبی هم از تهران به یاسوج آورد.
 دیدار با مدیرعامل سازمان، حوزه معاونت بازرگانی، اداری و و مالی، اعضای هیئت مدیره و تعدادی دیگر از مقامات ارشد این سازمان بخشی از این دیدارها بوده است.
 او همچنین دیدار مهمی با مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید کشور برای ساماندهی اتحادیه‌های استان داشته است.
 دیدار با مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی کشور برای خرید توافقی محصولات درجه یک، دو و سه، دیدار با حوزه معاونت فنی و اجرایی و دیدار با مدیران اداره‌کل حقوقی سازمان مرکزی برای مستندسازی اموال و املاک، اختلافات ملکی میان سازمان و شبکه‌های تحت حمایت از دیگر اقدامات مؤثر ویسی در ۹ ماهه گذشته بوده است.
 یکی دیگر از توفیقات ویسی در دوره مدیریتش، قدرت بالای چانه‌زنی در جذب بودجه‌های متفرقه سازمان بوده به طوری که برای اولین بار، اعتبارات خوبی به کهگیلویه و بویراحمد آمد.
 تعامل خوب و کاری با تهران در این دوره بسیار بیشتر شده و نتیجه این رویکرد مدیریتی در جذب اعتبارات ملموس است.
 در خردادماه، بالغ بر ۱۳ هزارتن گوجه‌فرنگی در قالب طرح خرید حمایتی و با حمایت سازمان مرکزی برای اولین بار بعد از سال‌ها و با عقد قرارداد با چندین شرکت و کارخانه حمل شد که همه چیز به انتخاب خود کشاورزان بود.
 در این طرح به ازای هر کیلوگرم، مبلغ ۴۰۰ تومان یارانه بر اساس لیست مراکز خدمات کشاورزی و حواله‌های ثبت‌شده در کارخانجات از سوی تعاون روستایی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

 کهگیلویه و بویراحمد اولین استانی بوده که صورت‌وضعیت‌ها تنظیم و به مرکز ارسال و تخصیص گرفتیم که ۵ میلیارد، ۳۵۰ میلیون تومان  از طریق سازمان مرکزی به استان واریز و اکنون در اختیار بانک است که به حساب کشاورزان واریز می‌شود.
 در این طرح، ۹۰ درصد مطالبات گوجه‌کاران (قیمت اصلی هر کیلوگرم گوجه به جز یارانه) پرداخت شده است.
 از میزان ۵۵ هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان مناطق گرمسیری در قالب طرح خرید تضمینی، بیش از ۲۸ هزار تن آن -۵۰ درصد- را تعاون روستایی خرید کرده است که یک رکورد محسوب می‌شود.
 در طرح خرید تضمینی محصول استراتژیک کلزا هم حدود ۸۰۰ تن از سوی این سازمان خریداری شده که علاوه بر نقش آن در کاهش وابستگی به واردات روغن، موجب حمایت از کشاورزان و همچنین تقویت بنیه علمی اتحادیه‌های این سازمان خواهد شد.
 در شهرستان کهگیلویه بیش از ۵ سال است که هیچ خرید گندم و کلزایی از سوی تعاون روستایی نداشتیم و امسال با اخذ مجوز از تهران برای اولین بار ۴۵ درصد خرید کل استان را از شهرستان کهگیلویه انجام دادیم.
 اداره تعاون روستایی تحت مدیریت قدرت‌الله ویسی همچنین امسال برای اولین بار حضور مؤثری در تنظیم بازار برخی محصولاتی داشت که در مقاطعی با افزایش قیمت زیادی مواجه شدند.
 خرید ۱۰۰ تن پیاز به حمایت از مصرف‌کنندگان و تزریق آن به بازار نمونه‌ای از این اقدام تعاون روستایی است.
 در طرح خرید حمایتی گوجه‌فرنگی، ۱۱ هزار تن گوجه به مجتمع آیدا در اصفهان تحویل داده شد و در مقابل ۴۸ هزار تن رب‌گوجه، ترشی‌جات و کنسروجات با ۳۰ تا ۴۰ درصد تخفیف از سوی اتحادیه تعاون روستایی دنا، وارد بازار کهگیلویه و بویراحمد شد.
 توزیع برنج و شکر در ماه رمضان از دیگر اقدامات تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد در ۹ ماهه گذشته بود.
 موظف کردن اتحادیه‌های فعال استان به خرید سیب درختی از ۷ هزار هکتار باغات استان از دیگر برنامه‌های تعاون روستایی بوده که با توجه به ظرفیت تولید ۱۱۰ هزار تن سیب در این استان هم با حذف دلالان کمکی به افزایش درآمد کشاورزان خواهد بود و هم در تأمین میوه شب عید از تولیدات با کیفیت همین استان استفاده خواهد شد.
 تا همین‌جای کار به محض ورود تعاون روستایی به بازار سیب، و  جلسات متعدد با کشاورزان و کارشناسان مراکز خدمات جهاد، دلالان قیمت‌های پیشنهادی خود به کشاورزان را بالا بردند تا تولیدکنندگان امسال سود بیشتری داشته باشند.
 توزیع کود، آرد و نهاده‌های کشاورزی و همچنین بسته‌بندی حبوبات و تولیدات روستایی در حوزه زنان از دیگر اقدامات بوده که موجب ایجاد اشتغال و رونق تولیدات داخل استان شده است.
 جهت‌گیری تعاون روستایی در این دوره مدیریتی به سمت تنوع در کشت و بحث بازارپسندی محصولات موجب شده تا با رایزنی با اتحادیه تولید کشور و جهاد کشاورزی، از کارخانجات قند مرودشت دعوت کنیم به مناطق گرمسیری بیایند و اگر جهاد کشاورزی و اتحادیه تولید کشور همکاری کنند با معرفی کشاورزان مستعد و علاقه‌مند، حداقل ۲۰۰ هکتار چغندرقند به صورت قراردادی و مشارکتی بکاریم.
 تلاش‌های جدی برای راه‌اندازی سردخانه در شهر تولیدی سی‌سخت از دیگر اقدامات تعاون روستایی بوده است که اگر منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در اختصاص زمین همکاری کنند، با اعتبارات تعاون روستایی ساخته می‌شود.
 در همین راستا، درخواست احداث کارخانه سبدسازی و سورتینگ در دنا داده شد و منتظر اختصاص زمین از سوی منابع طبیعی هستیم.
تقدیر و تشکر کشاورزان از مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد
نمره ارزشیابی تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد در شاخص‌های عمومی و اختصاصی به نسبت سال‌های قبل، رشدی دو برابری داشته که نشانه خوبی از گستردگی فعالیت‌ها و عملکرد بهتر این اداره‌کل است.
 در تأمین سوخت روستاهای صعب‌العبور که برای اولین بار الکترونیکی شده، تعاون روستایی فراتر از پیش‌بینی‌ها اقدام به خرید محموله‌های موردنیاز روستاها در بویراحمد، دنا، بهمئی، قلعه‌رئیسی، دیشموک، قلعه‌دختر و دیگر مناطق کرده است و این خریدها ادامه دارد اما برای حمل و ذخیره‌سازی نفت سفید نیازمند باز کردن سامانه از سوی شرکت پخش فراورده‌های نفتی هستیم.
 بعد از گذشت سال‌ها از دولت الکترونیک، در این دوره مدیریتی، اتوماسیون اداری شهرستان‌ها با حمایت سازمان مرکزی تعاون روستایی تعمیر و تجهیز شد.
یکی دیگر از برنامه‌های قابل توجه ویسی، وارد کردن تشکل‌ها و اتحادیه‌ها به معاملات بورس محصولات کشاورزی مثل زعفران و زرشک است که به زودی محقق می‌شود تا تعاون روستایی برای اولین بار از یک دستگاه خدماتی دست و پا شکسته به سمت نقش‌آفرینی در جهش تولید و اشتغال‌زایی و درآمدزایی در کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شود.

 اجرای نظام تشویق و تنبیه برای اتحادیه‌ها و تشکل‌های تعاون روستایی، اجرای سیاست نظارت، حمایت و هدایت تشکل‌ها، سیستم شفاف سود و زیان، به روزرسانی فعالیت‌ها، ایجاد بانک اطلاعاتی تشکل‌های فعال، تعامل و ایجاد هماهنگی میان تشکل‌ها به منظور پوشش دادن ضعف‌ها و استفاده از توان همدیگر از دیگر برنامه‌های تعاون روستایی است.
 ویسی می‌گوید همه تلاش من این است تا با حمایت و همکاری جهاد کشاورزی، سازمان صمت، استاندار و معاونت اقتصادی استان شعار تکمیل زنجیره تولید تا مصرف و رونق و جهش تولید را عملیاتی و محقق کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

شرکت تعاونی یاسوج
Iran, Islamic Republic of
ای کاس مهندس ویسی دوسال پیش امده بود .این انسان پاکدست و با تجربه تلاس شبانه و روزی دارند .عجب مدیری برای تعاونی امده .خدا خیرت بده .افتخار داریم به ایشان
حسینی
Iran, Islamic Republic of
از اخبار کبنا نیوز که همیشه سراغ حقایق بودن خسته نباشید می گوییم ..مهندس ویسی مهره خیلی ارزشی هست .چشم حسودانش کور.مگر نه اینکه ما نیروی پاک و کارکن میخواهیم .باید افتخار کنیم بت ویسی جان
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اگر .. را ول کنه موفق تر میشود
کارکنان تعاون روستایی
Iran, Islamic Republic of
برادر ی کهوپیشتهاد موفق دادی .خدمتت بگم شخص جتاب مهتدس ویسی بدون هرگونه حاشیه است .و کسی را در کارش دخالتی تداره و امتحانش را پس داده .انسان کاربلد و پاک پاک .دست منحرف ها را کوتاه کرد. از دلسوزان انقلاب هست .از خانواده معظم شهدا و اتفاقا چقدر به انقلاب غیرت و تعصبات داره .خدا پشت و پناهش باد
Iran, Islamic Republic of
حرفتون رو درست و واضح بزنید
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید👏👏👏👏
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
این همه از مدیری که فقط نه ماه است وارد عرصه شده جای تامل دارد....
رسانه های استان ما اصلا حرفه ای نیستند
تا زمانی که مدیران استان رعایت منافع می کنند خوب هستند ولی به محض باج ندادن از کارنامه ضعیفشان گفته می شود
این آقا هم تازه آمده بگذارید مدتی بگذرد و وقتی که کفش ها را واکس نزد ببینید چگونه تخریبش میکنند
همکار
Iran, Islamic Republic of
انصافا پیگیر و مدیریتش بهتر ازمدیران اسبق هست
حهادگر
Iran, Islamic Republic of
نماینده ها پشت ویسی باشن .خدا وکیلی مهره باارزش و توانمتدی هست .با اقتدار و پاک
تعاون روستایی یاسوج
Iran, Islamic Republic of
بسیار توانمندن و بابرنامه هستن .زیرک و شجاع و متعد .اما اشکالی که هست چتد نفر را جابجا کنه.ایرج عباسی و علی پورها و دیگر.6 مقام داره یکیش .و نیاز هست تغییر شوند .مشاورینش ارجمند را عوض کنه .یا علی مدد
اسدی
Iran, Islamic Republic of
بت افتخار می کنیم دایی عزیز .از ارو تا خیراباد .شما همیشه مایه افتخار بودید
رضوی دشتروم یاسوج
Iran, Islamic Republic of
خدا میدونه مدیری با این خوبی و حلالی ندیدیم .خدا پشت و پتاهت .
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
1