کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به مناسبت بازگشایی مراکز آموزشی

ضرورت خانه تکانی در مراکز آموزشی و دانشگاهی استان؛ دانشگاه یاسوج، آزاد اسلامی یاسوج، علمی کاربردی و آموزش و پرورش/ فراخوان نقد توسط دانشگاهیان، دانشجویان و فرهنگیان

2 مهر 1399 ساعت 2:10

چند صباحی است که دانشگاهیان (اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها) و فرهنگیان استان مجدانه نقد و بررسی کارنامه مدیریت دانشگاه یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج، دانشگاه علمی کاربردی استان و آموزش و پروش استان را مطالبه می‌نمایند و در این راستا گزارش‌ها، نقدها و تحلیل‌هایی از دانشگاهیان و فرهنگیان استان به پایگاه خبری کبنانیوز ارسال شده که با توجه به بازگشایی مراکز آموزشی، موسم انتشار و تحلیل آنها فرا رسیده است.


بازگشایی مراکز آموزشی از دبستان تا دانشگاه موسم خوبی برای بررسی عملکرد دستگاه‌های مربوطه در استان است که چند صباحی است از سوی افراد مرتبط، به نقد و بررسی فراخوانده می‌شوند. تحلیل عملکرد این مراکز از آموزش و پروش تا دانشگاه یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و دانشگاه علمی و کاربردی بر کیفیت و کیمیت رشد، تحول و توسعه این مراکز مؤثر خواهد بود که در بطن خود لازمه پیشرفت علمی و آموزشی استان را خواهد داشت. برای تحول در این مجموعه، علاوه بر آسیب شناسی ساختاری و مجموعه شناسی، واکاوی رفتارها و عملکردهای مدیریتی که نقش مهم و اثرگذار مسأله می‌باشد، ضرورت دارد.
بنا بر خروجی این مراکز و آنچه که جامعه از عینت این مراکز دریافته است، روحیه طراوت و امید و پویایی علمی که بتواند بر توسعه استان و تحول در حوزه‌های گوناگون و تطور در نیروی انسانی کارآمد منجر شده باشد دیده نمی‌شود. از این رو غالب مردم استان نسبت به عملکرد این مراکز آموزشی و دانشگاهی گلایه‌های دارند و در نوع خود نقدهایی بر آنها وارد می‌آورند. البته به نسبت، عملکرد این مراکز علمی- آموزشی متفاوت بوده و نمره هر کدام متفاوت است و برخی در سطحی پایین‌تر ظاهر شده‌اند.
چند صباحی است که دانشگاهیان (اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها) و فرهنگیان استان مجدانه نقد و بررسی کارنامه مدیریت دانشگاه یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج، دانشگاه علمی کاربردی استان و آموزش و پروش استان را مطالبه می‌نمایند و در این راستا گزارش‌ها، نقدها و تحلیل‌هایی از دانشگاهیان و فرهنگیان استان به پایگاه خبری کبنانیوز ارسال شده که با توجه به بازگشایی مراکز آموزشی، موسم انتشار و تحلیل آنها فرا رسیده است. پایگاه خبری تحلیلی کبنانیوز بنا بر رسالت آگاهی بخشی به جامعه و وظیفه انعکاس صدای افکار عمومی، بر آن است که برای هر کدام از این مراکز، پرونده‌ای رسانه‌ای در نظر بگیرد و به صورت سلسله وار پژواک مطالبات دانشگاهیان و فرهنگیان برای بیداری جامعه و تحول و خانه تکانی در این مراکز آموزشی باشد. به نسبت اهمیت مسأله، از این رهگذر برای دانشگاه یاسوج پرونده‌ای ویژه و برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج پرونده‌ای خاص لحاظ خواهد شد که به صورت مشبع و مفصل و دنباله دار این دو مرکز آموزش دانشگاهی مادر (در بخش دولتی و غیردولتی) را به بوته نقد خواهد نشست.
نقد عالمانه و جامع از این مراکز، نیازمند تحلیل و مشارکت کلیه دانشگاهیان، دانشجویان، اساتید، کارکنان دانشگاه‌ها، فرهنگیان و دیگر اقشار فرهیخته جامعه است. پایگاه خبری تحلیلی کبنانیوز، ضمن پوزش از آن دسته اقشار ذکر شده که مدتی است مطالبه نقد این مراکز را داشته و گزارشات و یادداشت‌هایی نیز ارسال داشته‌اند، در راستای مطالبه دانشگاهیان و فرهنگیان تلاش خواهد کرد و از آراء و نظرات دیگر فرهیختگان صاحب نظر برای حضور در این واکاوی و آسیب شناسی علمی – مدیریتی استقبال خواهد کرد و آمادگی انتشار آنها را دارد.
 


کد مطلب: 425854

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/425854/ضرورت-خانه-تکانی-مراکز-آموزشی-دانشگاهی-استان-دانشگاه-یاسوج-آزاد-اسلامی-علمی-کاربردی-آموزش-پرورش-فراخوان-نقد-توسط-دانشگاهیان-دانشجویان-فرهنگیان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1