کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحلیلی بر پیام غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران و باشت در انتخابات یازدهم برای یارانش؛

هماورد دو باره تاجگردون و سید قدرت در میاندوره / فراخوان تاجگردون برای یارانش

31 شهريور 1399 ساعت 3:38

کار برای سید قدرت حسینی گره خورده او با تعدد کاندیداهای اصولگرا روبرو است، انشقاق در بین اصولگرایان ریشه دوانده، سرهنگ بیعت‌اصل ندای لاتفرقوا سر داده، به نظر می‌آید، تک روی‌های سید قدرت کار دست او بدهد. همه این اتفاقات نشان می‌دهد که انتخابات در گچساران و باشت همچنان چون دوره‌های گذشته داغ و پرشور باشد.


تنور انتخابات میاندوره گچساران و باشت داغ‌تر می‌شود، در حالی که همه منتظر هستند که ببینند، غلامرضا تاجگردون پشت سر چه کسی قرار می‌گیرد، او در یک پست اینستاگرامی خط و نشان برای هوادارانش ترسیم می‌کند و می‌گوید: «آقا بالا سر نداریم، خیلی شفاف با هم تصمیم خواهیم گرفت، اگر بخواهیم باشیم...» این پست کوتاه تاجگردون کاملاً روشن است که او بی‌توجه به انتخابات میاندوره گچساران و باشت نیست و همانطوری که قبلاً هم در خیابان بلادیان گفته بود، «اگر قرار است نباشم ما تعیین می‌کنیم چه کسی باشد.» اسفند 97 غلامرضا تاجگردون اولین بار این پیغام را برای رقبایش گذاشت. خرداد 1400 زمانی خواهد بود که تاجگردون و هوادارانش تعیین می‌کنند که چه کسی نماینده مجلس باشد! البته اگر به وحدت نظر برسند.
سید قدرت حسینی بحرینی در آن روز در پاسخ به این قول تاجگردون نوشت [کلیک کنید]: به یاد سخن امام (ره) افتادم که فرمود: «من دولت تعیین می‌کنم.» و باید خدمت برادر عزیزم جناب حاج غلامرضا تاجگردون عرض کنم که:
«آنکه ناموخت از گذشت روزگار هیچ ناموزد ز هیچ آموزگار
و:
طلب منصب فانی نکند صاحب عقل  / عاقل آن است که اندیشه کند، پایان را»
سید قدرت حسینی‌بحرینی خودش را یک طرف رقابت انتخابات میان‌دوره گچساران می‌داند، او باید در این مرحله از انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی باز هم با تاجگردون و صد البته با همفکرانش که برای کرسی مجلس شال و قبا کرده‌اند، به رقابت بپردازد. نشستن سید قدرت بر روی کرسی سبز بهارستان خیلی آسان نیست، بلکه دشوار به نظر می‌آید. تاجگردون یارانش را به این هماورد فراخوانده و آنها را به رخ کاندیداها و نمایندگان فعلی کشیده است. رد اعتبار نامه تاجگردون توسط زاکانی‌ها نتوانست از محبوبیت تاجگردون بکاهد، برخی از منتقدان رد اعتبار نامه تاجگردون را ظلمی در حق مردم گچساران و باشت می‌دانند و همین مسئله سبب شده تا روی آوری به سمت تاجگردون بیشتر شود و چهره زشتی از معترضین اعتبارنامه در اذهان مردم گچساران و باشت ساخته شده است.  تاجگردون دست هر کسی را که بالا گرفت، شانس پیروزی را برای او به ارمغان آورده و این را همه می‌گویند. او می‌داند برای نبرد با اصولگرایان باید پشت سر کسی قرار بگیرد که از حداقل‌های رأی آوری برخوردار باشد. بعید به نظر می‌آید او بی‌گدار به آب بزند. تاجگردون به صراحت گفته که نمی‌تواند در انتخابات میاندوره انتخابات گچساران و باشت حضور داشته باشد و این احتمال هم وجود دارد که او تاکتیک «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را پیش بگیرد که راه را برای حضور در رقابت دوازدهم مجلس برای خود باز کند. جلوتر که برویم زوایای دیگر انتخابات روشن‌تر خواهد شد.
کار برای سید قدرت حسینی گره خورده او با تعدد کاندیداهای اصولگرا روبرو است، انشقاق در بین اصولگرایان ریشه دوانده، سرهنگ بیعت‌اصل ندای لاتفرقوا سر داده، به نظر می‌آید، تک روی‌های سید قدرت کار دست او بدهد. همه این اتفاقات نشان می‌دهد که انتخابات در گچساران و باشت همچنان چون دوره‌های گذشته داغ و پرشور باشد.

غلامرضا تاجگردون در صفحه شخصی خود اینگونه نوشت:
 قبل از انتخابات دوره یازدهم روزی گفتم اگر قرار است من نباشم ما تصمیم می‌گیریم که کی باشد… این حرف خیلی‌ها را ناراحت کرد و حتی در طول بررسی اعتبارنامه من، معترضین مرتب اشاره به این حرف می‌کردند و گویا مخالفین ما سختشان بود که خودشان تعیین‌کننده نباشند!
حال که به هر دلیلی مقرر شد در ادامه دوره یازدهم مجلس من نباشم، مهم این است که چگونه کسی باشد.
انسان‌های نخبه، متشخص، باتجربه، بزرگان طوایف و دیگر اقشار در سه دوره گذشته بی‌توقع و با رأی پاک، من را انتخاب کردند. اطرافم را که نگاه می‌کنم فراوان انسان‌هایی می‌بینم که به‌جرأت می‌گویم اینان ترازشان حداقل از ۷۰ درصد نمایندگان فعلی بالاتر است و برخی اگر در مجلس باشند در شمار ۵ درصد اول این مجلس خواهند بود. حیفم آمد یاران بی‌توقعم را به رخ دیگران نکشم و یادآور شوم که منظور از ما تعیین می‌کنیم یعنی اینان هستند و دیگرانی که به سهو و حجم بالای یاران از قلم افتاده‌اند و امیدوارم مرا عفو کنند و اگر عزیزی از قلم افتاده است به طریق مقتضی به من اعلام تا اضافه گردد. این روزها و در جمع ما هیچ‌کس قیم کسی نیست. اتاق دربسته‌ای هم نیست و آقابالاسر هم نداریم. خیلی شفاف باهم تصمیم خواهیم گرفت اگر بخواهیم باشیم…
 

 


کد مطلب: 425784

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/425784/هماورد-دو-باره-تاجگردون-سید-قدرت-میاندوره-فراخوان-یارانش

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1