تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۴۲۵۶۰۷
کبنا گزارش می‌دهد

جوابیه اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات به مطلب کبنانیوز پیرامون دفاتر پیشخوان + پاسخ مفصل کبنانیوز

۵
۲
جوابیه اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات به مطلب کبنانیوز پیرامون دفاتر پیشخوان + پاسخ مفصل کبنانیوز
کبنا ؛اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متن زیر به مطلب «عملکرد و قیمت خدمات نابسامان دفاتر پیشخوان در کهگیلویه و بویراحمد» این پایگاه خبری پاسخ داد.

به گزارش کبنا، این متن به شرح زیر؛

با سلام وتحیات؛
احتراماً در پاسخ به مطلب منتشر شده در آن رسانه محترم با عنوان «عملکرد و قیمت خدمات نابسامان دفاتر پیشخوان در کهگیلویه و بویراحمد/ حسین کلانتری و جواد غلامپور به مردم پاسخ دهند!» خواهشمند است دستور فرمایید به استناد ماده 23 قانون مطبوعات جوابیه این اداره کل را در همان ستون منتشر نمایند.
در راستای سیاست مدیریت مردم بر مردم و استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی و به استناد اسناد بالادستی دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی مسئولیت انجام امورات مختلف دستگاه‌های اجرایی پس از احراز صلاحیت توسط مراجع قانونی بر عهده می‌گیرند. دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند خدمات قابل واگذاری خود را به دفاتر پیشخوان واگذار نمایند.
عملکرد و قیمت خدمات نابسامان دفاتر پیشخوان در کهگیلویه و بویراحمد / حسین کلانتری و جواد غلامپور به مردم پاسخ دهند!
تاکنون بیش از 94 دفتر پیشخوان شهری و روستایی در سطح استان موفق به دریافت پروانه فعالیت شده‌اند. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان صادرکننده پروانه فعالیت این دفاتر از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وظایف نظارتی خود را انجام می‌دهد. علاوه بر این تمامی دستگاه‌های اجرایی که خدمات خود را از طریق دفاتر پیشخوان ارائه می‌دهند ساز و کار بازرسی ونظارت مربوط به حوزه کاری خود را نیز انجام می‌دهند.
اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از زمان دریافت مسئولیت این دفاتر در انتهای سال 1396، جهت ارائه خدمات باکیفیت تر نسبت به بازدیدهای مکرر از دفاتر پیشخوان اقدام می‌کند. در این بین وجود تخلف در برخی از دفاتر پیشخوان محرز شده است و گزارشات و مستندات لازم جهت طرح در کمیته تخلفات دفاتر پیشخوان استان با حضور نمایندگان سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی و انجمن دفاتر پیشخوان استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت اثبات تخلف اقدام به صدور جرایم ناشی از تخلف و لغو پروانه می‌نماید.
از ابتدای سال 1398 تا کنون بیش از 360 بازدید صورت پذیرفته است و بیش از 31 شکایت مردمی دریافت شده که این شکایات پس از طرح در کمیته تخلفات منجر به صدور چهار رأی لغو امتیاز و تعدادی جریمه، اخطار و ... شده است.
ضمن تشکر از مطالبه گری پایگاه خبری کبنا نیوز، این اداره کل آماده دریافت مستندات مورد نظر آن رسانه محترم می‌باشد و چنانچه در شکایات دریافتی مورد بررسی قرارنگرفته باشد نسبت به بررسی جدی آن اقدام لازم صورت خواهد پذیرفت.
ضمناً لازم است تمامی دفاتر پیشخوان در محل فعالیت خود تعرفه فعالیت‌ها و همچنین راه‌های ارتباطی با مراجع قانونی را در معرض دید شهروندان و مراجع کنندگان محترم قراردهند. همچنین شماره تلفن‌های 195 و 33228600 نیز آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخلفات احتمالی دفاتر می‌باشد.
روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد
......................................................................................................................................................
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000425/nf00425607-1.jpg
پاسخ کبنا نیوز به جوابیه اداره کل ارتباطات استان
در خصوص جوابیه اداره کل رتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد به مطلب انتشار یافته از سوی پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز مقدمتاً نکاتی چند ذکر می‌شود که البته در شماره‌های آتی گزارش‌های «هر هفته با مسئولان» به این مساله بیشتر پرداخته خواهد شد و برخی از مطالب در باب این جوابیه در آینده تشریح می‌شود؛
  1. 1)نخست از هر چیز از احساس تعهد و مسئولیت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نسبت به درج گزارشات در باب عملکرد دستگاه مربوطه و تلاش برای اقناع عموم و جلب رضایت مردم تشکر می‌شود. یقین دارد بعد از این جوابیه، تلاش‌های بیشتری از سوی این اداره برای ساماندهای وضعیت دفاتر پیشخوان در استان صورت خواهد گرفت و در اینجا از زحمات و خدمات پرسنل خدوم این اداره قدرانی به عمل می‌آیند و منطقاً درج چنین گزارشاتی به معنای نفی تلاش‌ها و اقدامات درخور و شایسته آن عزیزان نخواهد بود. امید آن دارد روزی فرا رسد که تلاش‌ها به ثمر نشسته و نتوان هیچ خرده ای بر عملکرد این اداره گرفت.
    2)در ابتدای جوابیه ذکر شده که «دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند خدمات قابل واگذاری خود را به دفاتر پیشخوان واگذار نمایند» که در این امر تردیدی نیست و فلسفه تأسیس این دفاتر برون سپاری برخی از خدمات دستگاه‌ها و انجام آن از سوی این دفاتر است. اما روی سخن آن است که آیا این دفاتر در همان سطحی که موظف هستند و مشخص شده ارایه خدمت می‌نمایند؟! به عنوان مثال این دفاتر به آن بخش کوچکی از انجام امور مربوط به پیگیری پروانه‌های ساخت و ساز که از سوی شهرداری‌ها به این دفاتر محول شده است، بسنده می‌کنند؟ اگر مدیرکل محترم این دستگاه به صورت ناشناس و یا با مامور کردن یکی از بستگان خود که درصدد گرفتن پروانه ساخت برای ساختمان خود می‌باشد به دفاتر پیشخوان حوالی شهرداری‌های استان (به عنوان مثال حوالی شهرداری یاسوج) مراجعه نماید، متوجه می‌شود که این دفاتر ادعا دارند که همه کارهای مربوط به صدور پروانه و گرفتن تخفیفات لازم از سازمان نظام مهندسی و شهرداری برای صاحب پروانه و همچنین طراحی نقشه ساخت و ساز و ... و حتی گاهی ادعای اجراء نیز دارند و.... در حالی که شهرداری‌ها بخش کوچکی از امور مربوط به صدور پروانه را به این دفاتر واگذار کرده‌اند و بقیه امور را خود انجام می‌دهد. (بقیه داستان این موضوع، در صورت ضرورت در شماره‌های آتی گزارش «هر هفته با مسئولان» تشریح خواهد شد.)
    3)در بخش دیگری از جوابیه قید شده که در سطح استان این سازمان از ابتدای سال 1398 (یعنی حدود یک سال و نیم)، تعداد 360 بازدید از این دفاتر داشته است. فرض که این ادعا (360 بازدید) درست و مستند باشد، آیا این تعداد بازدید کفایت از موضوع داشته و توانسته مانع تخلفات احتمالی شود که اگر توانسته بود در این مدت اخیر از ابتدای سال 1399 اینقدر گلایه و نارحتی مردم از وضعیت این دفاتر و قیمت‌های گوناگون و متشتت در ارایه خدمات دیده نمی‌شد. از طرف دیگر مردم تمایل دارند بدانند واقعاً خروجی عینی و مفید این 360 بازدید چه بوده است و آیا می‌توان آثار آن را به صورت ملموس دریافت؟
    4)این بازدید و سرکشی‌ها می‌بایست خروجی مفیدی داشته باشد که بتواند بر کارکرد این دفاتر اثر گذاشته و نه صرفاً بازدیدهای بی نتیجه و غیرمؤثر بوده باشند. همان گونه که در بندی از این جوابیه ذکر شده کمیته تخلفات دفاتر پیشخوان استان «در صورت اثبات تخلف اقدام به صدور جرایم ناشی از تخلف و لغو پروانه می‌نماید»، مردم دوست دارند بدانند فی الواقع موردی بوده که جریمه ای برای دفاتر پیشخوان متخلف صادر شده و یا لغو پروانه صورت گرفته باشد و یا عملکرد این کمیته بررسی تخلفات صوری و تشریفاتی بوده و خروجی خاصی نداشته است.
    5)در انتهای جوابیه تاکید شده که اگر مردم مستندی از تخلفات این دفاتر دارند ارائه دهند تا پیگیری شود و به نوعی از مردم می‌خواهند برای مثال اگر دفتری در بخش لوداب یا دیشموک از مردی روستایی در ازای ارائه خدمتی 10 هزار و یا 20 تومان اضافه دریافت کرده، شال و قبا بپوشد و بخشی از وقت خود را برای شکایت و پیگیری و.. بگذارد و از زندگی خود زده تا البته شاید اداره کل ارتباطات و فناوری این مبلغ را برای وی اعاده کند! بهتر است این اداره بداند که این وظیفه آن‌هاست که رأساً خود نظارت کنند و با موارد تخلفت برخورد کنند و به گونه ای عمل کرده که این دفاتر جرأت تخلف و سوءاستفاده نداشته باشند نه اینکه از مردم توقع ارائه مستندات و شکایت و ... داشته باشند و بگویند چون تعداد شکایت‌های مردمی 31 مورد بوده پس مردم رضایت دارند. یقیناً موارد بسیار زیادی وجود دارد که مردم با اینکه متضرر شده‌اند و هزینه بیشتری در امور متفاوت پرداخت کرده‌اند، ضمن اینکه امیدی به دستگاه‌های مسئول ندارند، بر این باورند حالا که ضرری کرده‌اند حداقل وقت خود را هدر پیگیری و ... ندهند.
    6)اگر قرار باشد مردم برای تخلفات در گران فروشی بازار به اداره صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند و برای گران فروشی دفاتر پیشخوان به اداره ارتباطات، برای تخلف فلان مدرسه دولتی در گرفتن وجه بیشتر برای ثبت نام فرزند خود به آموزش و پرورش و .... شکایت ببرند، دیگر وقتی برای زندگی آن‌ها نمی‌ماند و هر روز باید در پی این حق‌های ضایع شده بجنگنند! مردم مالیات می‌دهند و از منابع کشور برای این دستگاه‌ها پرداخت هزینه و حقوق می‌شود که امور مربوطه را سامان دهند و هر پدری از اینکه بازرسی آموزش و پرورش یا بازرسی اداره ارتباطات و ... وظیفه خود را در خصوص تخلفات احتمالی مدارس و دفاتر پیشخوان را نظارت و کنترل می‌نمایند، با خیال راحت به خدمت خود برای جامعه (کارمند، بازاری، کشاورز و ....) بپردازند و بدانند که هر دستگاه وظیفه خود را انجام می‌دهد و لذا باید خود نیز وظیفه خویش را به نحو احسن انجام دهد و نه اینکه از وقت خود بزند و هر روز در پی شکایت از عملکرد و نارضایتی از نحوه ارایه خدمات و قیمت‌ها و... در جامعه باشد.
    7)در جایی دیگر از جوابیه اداره ارتباطات، ذکر شده که لیست تعرفه خدمات در دفاتر پیشخوان نصب هستند! آیا واقعاً لیست قیمت‌ها در جایی که در دید مردم باشد، نصب شده‌اند و یا در قسمت‌های پشتی دفاتر برای رفع مسئولیت و البته عدم رؤیت مردم نصب شده‌اند. اگر این اداره لطف نمایید فهرست دفاتری که لیست قیمت خدمات ارائه شده را در جای مناسب و مورد دید مردم نصب کرده، اعلام نماید، موجب اعتماد و خرسندی مردم خواهد شد.
    8)در جوابیه اداره ارتباطات استان کهگیلویه و بویراحمد، برای تخلفات دفاتر پیشخوان از مردم مستند خواسته شده، در حالیکه این تخلفات به قول منطقیون جزء مشهورات است و چنان در میان مردم مراجعه کننده شایع است که نیازی به ارائه سند نیست. کافی است جناب آقای مهندس جواد غلامپور ساعاتی از محل کار خود خارج شده و در کنار برخی از دفاتر از مراجعین پرس و جو نماید، تا کم و کیف این تخلفات را دریابد.
    9)دیگر دوران مطالبه مستند از مردم تمام شده و این دستگاه‌ها و مقامات هستند که برای اقدامات و لو صددرصد انجام گرفته خود باید به مردم و جامعه مستند ارائه دهند تا مردم سخنانشان را قبول نمایید، چراکه متاسفانه برخی از دستگاه‌های دولتی چنان بد عمل کرده‌اند که دیگر اعتماد عمومی از این دستگاه‌ها از بین رفته و مردم برای کوچک‌ترین خبر و وعده و اقدامی از سوی دستگاه‌ها و مقامات دولتی اظهار تردید و شک می‌کنند. لذا مردم از دستگاه‌ها برای ارائه گزارشات خود مستندی می‌خواهند که بتواند اقناع کننده باشد. مثلاً از مرد روستایی و یا آن کارمندی که کد بورسی با قیمت‌های گوناگون گرفته‌اند و یا پروانه ساخت ساختمان آن‌ها در برخی از دفاتر بدفرجام شده است و...، چه مستندی خواسته می‌شود. پس همه دستگاه‌ها یادشان بماند که از افکار عمومی مستند نخواسته که مردم حوصله و وقت کافی برای جمع آوری مستندات ظلم‌های رفته بر خود را ندارند، بلکه این دستگاه‌ها و مقامات دولتی هستند که باید برای ادعاهای آماری، ارقامی و عملکردی خود مستندات کافی ارائه نمایند تا مردم آن‌ها را باور نمایند.
پی نوشت: با این توصیفات، انتظار می‌رود که نخست از هر چیز دستگاه‌ها خود را موظف به اقدام و عمل نموده و در راستای عمل به گزارش «هر هفته با مسئولان» اقدام عملی برای رفع نواقص، سهل انگاری‌ها و تخلفات احتمالی داشته باشند که این اولی‌ترین امر است و سپس در صدد ارائه پاسخ رسانه ای برآیند. شایسته است که این پاسخ‌ها نیز به گونه ای باشند که مورد باور مردم قرار گیرند و بتوانند افکار عمومی جامعه را اقناع نمایند. از این رو، پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز پاسخ اداره کل ارتباطات و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد را ارج می‌نهد، ولی همچنان منتظر اقدام عملی در جهت جلب رضایت مردم است و انتظار می‌رود که دیگر مسئولان نیز جوابیه‌های مستند ارائه دهند. ضمن اینکه ادامه و بررسی این گزارش تا حصول نتیجه درخور همچنان در دستور کار کبنا نیوز بوده که در آینده احتمالاً مجدداً به همراه مستندانی به آن پرداخته خواهد شد و این رسانه خود را متعهد به نتیجه عینی و ملموس و نه صرفاً پاسخ نوشتاری دستگاه‌ها می‌داند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با تشکر مدیر سایت کبنا..
ظاهرا اداره موصوف فراموش نموده که با مالیات من و امثال عموم مردم است که در هر حال گذران زندگی و حقوق گرفتن هستند، اگر قرار بر رسیدگی و ب نتیجه رساندن شکایات مردم توسط خودشان باشد پس دیگر چ نیازی بوحود آنان در آن اداره و هدر رفتن پول بیت المال برای تامین حقوق آنها میباشد؟؟
از جیب خودمان پول حقوقشان را بدهیم و از جیب خودمان هم برای شکایت خرج نماییم؟؟
کشور های عقب افتاده نیز همچین قانونی برای خود نداشته و ندارند!!
دا
Iran, Islamic Republic of
ای ول کبنا نیوز، متشکریم
United Kingdom
دفتر پیش خوان را داده اند به بخشدار و بخشدار چند دختر بی خیال و بی تعهد گذاشته در ان و کسی جوابگو نیست چون صاحبش نیست و بعضا پشت پرده چند دست به دست شده از کبنا خواهش میکنم بررسی نماید که چند نفر صاحب مجوز در محل دفتر پیش خوان حضور فیزیکی دارند
مشتری
Iran, Islamic Republic of
کبنا خیلی مغلطه می کنی.
من که یه بار از طریق سامانه شکایت کردم، اداره کل ارتباطات خیلی خوب پیگیری کرد و حقم رو گرفت.
United States
به نظر مت دفاتر پیشخوان درشهرستان ها عانل بسیاری از مریض های کرونایی است اگر به انجا سربزنید متوجه میسود چه خبر است .قیمت های بالایی هم ازبابت خدمات ازمردم میگیرند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1