تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۴۲۵۵۲۸

افزایش فشار بر کبنانیوز جهت عدم انتشار گزارش هر هفته با مسئولان

۴
۴
افزایش فشار بر کبنانیوز جهت عدم انتشار گزارش هر هفته با مسئولان
کبنا ؛همواره مشی پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز بر آن بوده که به عنوان رسانه‌ای مردمی درصدد انعکاس خواسته‌ها، مطالبات و مشکلات مردم محروم استان باشد. در این راستا اخیراً با توجه به گزارشات مردمی مبنی بر وجود سهل انگاری و کم کاری برخی از دستگاه‌های اجرائی در خصوص وظایف خود که موجب عسرت و تنگی بیش از پیش مردم کم درآمد و کم بضاعت شده است، بعضی از مسائل و مشکلات و کم کاری دستگاه‌های اجرایی را در پوشش خبری دنباله دار تحت عنوان گزارش «هر هفته با مسئولان» داده است تا بدین طریق دستگاه‌ها و مقامات را موظف به انجام وظایف خود نماید و آنها را در مقابل جامعه پاسخگو نماید: گزارش شماره (1) با عنوان «قیمت‌های نجومی اسنپ در شهر یاسوج؛ استاندار و سالار حسین پور پاسخ مردم را بدهند» و گزارش شماره (2) با عنوان «عملکرد و قیمت خدمات نابسامان دفاتر پیشخوان در استان؛ استاندار و جواد غلامپور به مردم پاسخ دهند»، و همچنین گزارش‌های پیرامون استخدام‌های بدون ضابطه و... انتشار یافته است.
کلیه دستگاه‌ها و مقامات موظف به پاسخگویی و ارائه گزارش عملکرد عینی و واقعی خود به جامعه هستند و می‌بایست خود را خادم مردم دانسته و تلاش نمایند تا باری از دوش مردم برداشته شود. هر مقام و هر دستگاهی، رأساً موظف به خدمت به جامعه و ارائه پاسخ به آن است و در کنار این مسأله استاندار به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی و رئیس شورای اداری استان نیز در خصوص کم کاری دستگاه‌ها مورد مطالبه مردم قرار می‌گیرد. استاندار به عنوان بالاترین مقام دولتی مستقر در استان هم صلاحیت نظارت بر دستگاه‌ها و ارائه ارشادات و تذکار لازم را دارد و هم از سوی مردم به عنوان ملجأ و هم به عنوان بالاترین مقام و نماینده عالی دولت، موظف به پیگیری مطالبات آنها خواهد بود و می‌بایست خود را پاسخگو به مردم بداند. از این رو در کلیه گزارش‌های «هر هفته با مسئولان»، در کنار مدیر دستگاه مربوطه، استاندار نیز مورد مطالبه قرار می‌گیرد. امید آن است که ذکر نام استاندار در کنار اسم مدیران، مدیران مذکور را موظف به پاسخگویی و اقدام و عمل نماید.
رویکرد این گزارشات جهت رفع سهل انگاری‌های احتمالی دستگاه‌های اجرایی برای خدمت به مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب (به تعبیر حضرت امام خمینی) است تا احیاناً عملکرد ضعیف برخی دستگاه‌ها و مقامات، موجباب یأس و ناامیدی مردم کم بضاعت و محروم از انقلاب را فراهم نیاورده و نباید اجازه داد کم کاری، سهل انگاری و بی کفایتی برخی از مدیران و دستگاه‌ها، مردم را نسبت به عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی بدبین نماید.
مدیران که خود دارای حقوق و مزایای مکفی برای گذران زندگی بوده و از امکانات دولتی همچون منازل سازمانی و یا اجاره‌ای به هزینه دولت و خودروی دولتی و ...برخودار هستند، کمتر احساس درد و نداری و سختی و عسرت دارند و برای آنها شاید افزایش بی رویه و سرخود کرایه‌های اسنپ و یا افزایش خودسرانه خدمات دفاتر پیشخوان و یا داروهای داروخانه‌ها (که به زودی به آن پرداخته خواهد شد)، قابل لمس و احساس نباشد؛ چراکه در این دیار، درآمد سرشار مدیریت‌ها موجب شکاف رفاهی میان مردم عادی و مدیران و خانواده‌های آنها شده است و همین امر موجب شده که زبان مشترکی میان آنها شکل نگیرد و مدیران درد و زبان حال مردم را درک نکنند.
اگرچه برخی این روزها به جای پاسخگویی درصدد آن بوده‌اند که به انحاء متفاوت مانع انتشار این گزارش‌ها شوند، ولی پایگاه خبری کبنا نیوز خود را موظف می‌داند که گزارشات و اخبار واصله از سوی مردم را پوشش داده و زبان حال مردم استان کهگیلویه و بویراحمد باشد. کبنا نیوز اخلاقاً خود را موظف به پیگیری این امر و پاسخگو کردن مدیران می‌داند و از نظر قانونی نیز هیچ گونه منعی برای چنین گزارشاتی وجود ندارد و با قدرت تمام برای کارآمد کردن دستگاه‌های اجرایی و پاسخگو نمودن مدیران رفاه طلب تلاش خواهد کرد تا هیچ مدیری برای خود حاشیه امنی احساس نکند. در این رهگذر پذیرای اخبار و گزارش‌های مردمی برای تحلیل و بررسی و انتشار است تا بلکه گره‌ای از زندگی مردم باز کرده و در وانفسای اخبار و گزارشات هیاهوهای سیاسی، زبان گویا مشکلات جاری مردم در ارتباط با دستگاه‌های اجرایی باشد و موجبات دلگرمی مردم به انقلاب و آرمان‌های آن را فراهم آورد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هدف مسئولان خفه کردن مردم و در انزوا بردن انها است
Iran, Islamic Republic of
احسنت..
Iran, Islamic Republic of
درود برسایت کبنانیوز ومدیران محترم آن
سلام برهمه رسانه هایی که حرف دل مردم رامیزنند
اگر امتال کبنا نباشد چه کسی باید زبان گویای مردم باشد؟همین سایت ها بودند که استخدام های فله‌ای وطایفه ای را رو کردند.
از خداوند میخواهم به مسولین محترم در رده های مختلف
قدرت نقدپذیری بدهد وآنها (مسولین )رسانه هارایار وهمراه ومشاور خود بدانند نه خودرادرتقابل بارسانه ها قرار دهند .انتظار همه مردم ودانشجویان وفرهنگیان ،اهل قلم و....ازدستگاه محترم قضایی استان این است که از پایگاه های خبری مثل کبنا حمایت کند. چون اینها صدای مردم واقشارضعیف میباشند.
Iran, Islamic Republic of
رسالت خبرگزاری و خبرنگار همین افشاگری ها و مطالبه گری هاست...
اگه اینا نبود الان دزدان و مسئولان بی کفایت چیزی از این کشور باقی نزاشته بودن هر چند همین الانم با اعمال و رفتارشون کشور رو تا لبه پرتگاه دارن میبرن!!
بی خود میکنه اونیکه میگه از این رسالت دست بکش!!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1