تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۴۲۵۴۵۷

آیت‌الله شیخ یوسف صانعی درگذشت

۳
۰
آیت‌الله شیخ یوسف صانعی درگذشت
کبنا ؛
آیت‌الله شیخ یوسف صانعی از مراجع تقلید در سن ۸۳ سالگی درگذشت.
 
به گزارش کبنا، آیت‌الله شیخ یوسف صانعی از مراجع تقلید درگذشت.
دفتر آیت‌الله صانعی روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «آیت‌الله العظمی صانعی که به ‌علت حادثه دچار شکستگی از ناحیه دست و لگن شدند در بیمارستان نکوئی قم بستری هستند. این حادثه شب گذشته (پنجشنبه شب) و در منزل ایشان به دلیل پیچ‌خوردگی پا اتفاق افتاد.» ساعاتی از این بیانیه نگذشته بود که دقایقی پیش خبر درگذشت آیت‌الله صانعی منتشر شد.
آیت‌الله یوسف صانعی متولد ۱۳۱۶ نیک‌آباد اصفهان بود. پدر وی، محمدعلی صانعی، و پدربزرگ وی، حاج ملایوسف، هر دو از روحانیون شناخته شده زمان خود بودند.

این مرجع تقلید سال ۱۳۲۵ وارد حوزه علمیه اصفهان شد و پس از گذراندن دروس مقدمات در سال ۱۳۳۰ برای ادامه تحصیل، به حوزه علمیه قم رفت. وی از جلسه درس امام خمینی (ره)، آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله اراکی، آیت‌الله محقق داماد کسب فیض کرد.
عضویت در شورای نگهبان به عنوان یکی از ۶ فقیه این شورا و دادستانی کل کشور از جمله سوابق وی در سال‌های پس از انقلاب است، همچنین وی در اولین دوره مجلس خبرگان به عنوان نماینده مردم تهران حائز اکثریت آراء شد.
آیت‌الله صانعی از جمله اعضای مجلس خبرگان بود که سال ۶۸ و در جریان انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی، ایشان را دارای اجتهاد مسلم می‌دانست و حتی اعلام کرد آیت‌الله خامنه‌ای در جایگاه مرجعیت تقلید هستند.
صفحه اینستاگرام آیت الله صانعی خبر درگذشت وی را اینگونه اعلام کرده است.
در متن این پیام آمده است:
"در ایام شهادت حضرت امام زین العابدین (علیه السلام) روح بلند آزاد مرد عرصه علم و اجتهاد، فقیه نواندیش، بقیة السلف شاگردان حضرت امام خمینی(سلام الله علیه)؛ حضرت آیت الله العظمی صانعی (قدس سره) به دیدار معبودش شتافت و کوله‌ باری از غم و اندوه را بر دل مشتاقانش قرار داد."
آیت‌الله صانعی درگذشت
 
 

آیت الله یوسف صانعی، در سال ۱۳۱۶ خورشیدی در خانواده‌ای روحانی در روستای نیک آباد اصفهان ولادت یافت و در سال ۱۳۲۵ برای تحصیل علوم دینی وارد حوزه علمیه اصفهان شد و پس از گذراندن دروس مقدمات و بهره‌گیری از محضر علمای آن حوزه، در سال ۱۳۳۰ برای ادامه تحصیل رهسپار حوزه علمیه قم شد.
آن مرحوم توانست در سال ۱۳۳۴ در امتحانات سطوح عالی حوزه در سال رتبه اول را احراز نموده و مورد تشویق مرحوم آیة الله العظمی بروجردی(قدس سره) قرار گیرد؛ از همین سال بود که با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد درس خارجِ حضرت امام خمینی سلام الله علیه، در آن شرکت نموده، توانست تا سال ۱۳۴۲ به طور مستمر از حوزه درس اصول و فقه و مبانی مُتقن حضرت امام بهره ببرند و در زمره شاگردان برجسته ایشان قرار گیرند.

آیت الله صانعی علاوه بر سالها تلمّذ در حوزه درس حضرت امام، از محضر اساتید بزرگی چون آیة الله العظمی بروجردی، آیة الله العظمی محقّق داماد و آیة الله العظمی اراکی نیز بهره برد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد، آخوند آزاده ای بود نه آخوند حکومتی.
Iran, Islamic Republic of
عرض تسلیت.
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش نماید روحش شاد
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1