کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بررسی یک ادعا / وزیر راه به دعوت که آمده؛ استاندار، موحد و یا روشنفکر

12 شهريور 1399 ساعت 20:43

این روزها که خبر حضور وزیر راه، مسکن و شهرسازی در استان کهگیلویه و بویراحمد رسانه‌ای شده، دو نماینده استان در مجلس (موحد و روشنفکر) و استانداری هر کدام به گونه‌ای ادعا دارند که این حضور به دعوت آنها بوده و سعی دارند حضور یک وزیر در استان کهگیلویه و بویراحمد را به نام خود به ثبت برسانند.


در سنوات گذشته چند سال اخیر، مرسوم بر آن شده بود که غالب وزرا (و به طور خاص وزیر راه، مسکن و شهرسازی) در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد، مستقیماً به گچساران سفر می‌کردند و بعد از بازدید از طرح‌ها و جلسات و.. به یاسوج سفر می‌کرد. هنگام حضور و استقرار وزرا در گچساران، استانداران وقت و سایر مدیران مربوطه و گاهی دیگر نمایندگان استان در گچساران به استقبال وزیر می‌رفتند. تدارک این سفرها توسط نماینده وقت گچساران (غلامرضا تاجگردون) صورت می‌گرفت و نفوذ و اقتدار این نماینده، رسم مألوف را بر آن گذاشته بود که وزرا به دعوت و به میزبانی وی در گچساران به استان بیایند و مقامی دیگر (سایر نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد و استانداران) در این خصوص ادعایی نداشتند که میزبان و دعوت کننده هستند.
این روزها که خبر حضور وزیر راه، مسکن و شهرسازی در استان کهگیلویه و بویراحمد رسانه‌ای شده، دو نماینده استان در مجلس (موحد و روشنفکر) و استانداری هر کدام به گونه‌ای ادعا دارند که این حضور به دعوت آنها بوده و سعی دارند حضور یک وزیر در استان کهگیلویه و بویراحمد را به نام خود به ثبت برسانند. ضمن اینکه صرف حضور یک وزیر ملاک فعالیت یک مقام نیست و مهمتر آن است که این سفر آورده و برکتی و اعتباری برای استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد. در نوع خود سبقت نمایندگان و استاندار در ثبت این سفر به نام خود، جالب و قابل توجه است و باید بررسی کرد که عاری از خروجی آن، این سفر حاصل تلاش کدام است و شعارهای کدامیک در این راستا صحت دارد. با توجه به دیدارهای فشرده یکی دو ماه اخیر استاندار کهگیلویه و بویراحمد با برخی مقامات دولتی در تهران، به نظر می‌رسد که گزینه دعوت استاندار محتمل‌تر باشد، ضمن اینکه باید توجه داشت نخستین بار این خبر توسط نماینده کهگیلویه اطلاع رسانی شد و سپس نماینده بویراحمد و استانداری نیز در این خصوص اطلاع رسانی داشتند. به هر حال نیاز به بررسی دقیق‌تر دارد.
 
بیشتر بخوانید:

موحد: وزیر راه و شهرسازی به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند

وزیر راه با دعوت استاندار فردا به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند

روشنفکر: کلنگ زنی پروژه تقاطع غیر همسطح مهریان بعد از ۲۰ سال انتظار با حضور وزیر

 


کد مطلب: 425101

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/425101/بررسی-یک-ادعا-وزیر-راه-دعوت-آمده-استاندار-موحد-یا-روشنفکر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1