کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتصابات در کهگیلویه و بویراحمد؛

(بخش دوم) عزل و نصب‌های تکراری و بی اثر در علوم‌پزشکی

22 مرداد 1399 ساعت 23:57

آیا استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونین وی نسبت به اتفاقات دانشگاه علوم پزشکی مطلع هستند و حمایت می‌کنند و یا در جریان امور نیستند؟


گروه سیاسی - بخش دوم - در طول یک سال گذشته و حتی قبل از آن کمتر هفته‌ای است که یک خبر منفی راجع به دانشگاه علوم پزشکی استان بر روی خروجی رسانه‌ها قرار نگرفته باشد.
خبرها و گزارشاتی که عمدتاً بیش از آنکه مربوط به حوزه تخصصی و تعریف شده با شرح وظایف این نهاد یعنی بخش سلامت و بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد باشد معطوف به انتصابات و حواشی پیرامون آن است. اگرچه بخشی از این موضوع به گستردگی علوم پزشکی و بروکراسی حاکم بر این مجموعه بر می‌گردد که البته این بزرگی و گستردگی نمی‌تواند دلیلی برای کوتاهی و احیاناً تخلف باشد. اما خروجی این اخبار نشان می‌دهد که در مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد حاشیه بر متن و سلامتی مردم اولویت دارد.
 گواه ادعای ما در کوتاهی و ایرادات اساسی بر وضعیت دانشگاه علوم پزشکی بلاتکلیفی وضعیت سرپرست دانشگاه بعد از گذشت یک سال از حضور وی در سرپرستی مدیریت این مجموعه است. مجموعه‌ای که با توجه به حضور دانشجویان، افراد تحصیل کرده و متخصص شاغل زیاد در آن ابتدایی‌ترین توقع حفظ آرامش و دوری از هیاهو و حاشیه است آن هم در روزگاری که کرونا بر جان و سلامت سایه انداخته هست و حتی بخش زیادی از توان کادر درمان و بهداشت را گرفته است. دانشگاه علوم پزشکی استان جایی که باید در آن انتصابات و اتفاقات نماد و نمونه‌ای از شایسته سالاری و دوری از هیجانات قومی، قبیله‌ای و سیاست زدگی و قائم بر تخصص و با هدف سلامتی جامعه باشد. اما نگاهی به وضعیت این دانشگاه در یک سال گذشته خلاف این موضوع را نشان می‌دهد. این در حالی است که حدود شش ماه است جهان درگیر بیماری کرونا است و همین بیماری فشار مضاعفی بر کادر درمان وارد کرده است و همراهی خوبی از سوی مردم، سایر دستگاه‌ها و رسانه‌ها با مجموعه علوم پزشکی اتفاق افتاد. اما برخی اتفاقات همچون انتصابات هیجانی، یا کم کاری‌ها در ستاد و اخیراً هم مبلغ کارانه‌ی برخی مدیران که در مقایسه با زحمت کشان کادر درمان دل هر هم استانی را به درد می‌آورد این ذهنیت را ایجاد کرده است که در دانشگاه اراده‌ای برای برخورد با کوتاهی و قصورات وجود ندارد و کل تمرکز مدیریت دانشگاه معطوف به موضوع ساده و بی اثری تحت عنوان عزل و نصب است.
هر اندازه در علوم پزشکی کار خاصی انجام نشده است و بارها شاهد اعتراض و تحصن پرسنل و کادر درمان بوده‌ایم اما دانشگاه و مدیریت آن کمتر پیش آمده است که هفته‌ای از انجام یک تا چندین عزل و نصب در سطوح مختلف چشم‌پوشی نماید. عزل و نصب‌هایی که عموماً رنگ و بوی منطقه‌ای و قومی دارند و بر جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه خدشه جدی وارد می‌کنند. اکثر معاونین دانشگاه، مدیران شهرستانی، روسای بیمارستان‌ها، مدیران واحدهای مختلف دانشگاه در یک سال گذشته تغییر کرده‌اند و و این عطش تغییر به حدی بوده است که در اوج شیوع کرونا، نیز اولویت از آن این عزل و نصب‌ها بوده است.
 در یک سال گذشته خبری از موفقیت علمی و پژوهشی دانشگاه در مجامع ملی به بیرون گزارش نشده است و بخش اعظم اخبار مربوط به علوم‌پزشکی حول محور عزل و نصب افراد و مناصب متمرکز بوده است. حال سؤال این است که چه اصراری بر عزل و نصب وجود دارد؟ آیا واقعاً مشکل دانشگاه علوم‌پزشکی رفتن و آمدن نیروهای هم سطح است؟ آیا با این تغییرات کوچکترین تغییر و بهبودی در وضعیت دانشگاه، پرداختی‌ها و نوع مدیریت کرونا در استان اتفاق افتاد؟
برای مردم این سؤالات وجود دارند که آیا پرداختن به مشکلات کادر درمان در اولویت است؟ یا عزل و نصب فلان نیرو در فلان واحد یا اداره؟ چه تعهدی وجود دارد که حتماً برخی افراد ارتقا داده شوند؟
اخیراً نیز گمانه‌هایی از احتمال تغییر در معاونت‌های بهداشتی و درمان با هماهنگی یکی از نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد به گوش می‌رسد. هم چنین بعید نیست با توجه به تجربه‌های گذشته و وابستگی پورانفر معاونت پشتیبانی به تاجگردون حال که این‌نماینده در قدرت نیست شاهد تغییر این معاونت دانشگاه نیز باشیم.
دانشگاه علوم‌پزشکی در حال حاضر نیازمند آرامش و دوری از حاشیه و تمرکز بیش از پیش بر مقابله با بیماری خطرناک کرونا است. زمان برای عزل و نصب جز موارد لازم و اورژانسی بعد از این نیز وجود خواهد داشت.
و نکته پایانی آن که آیا استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونین وی نسبت به اتفاقات دانشگاه علوم پزشکی مطلع هستند و حمایت می‌کنند و یا در جریان امور نیستند؟
 


کد مطلب: 424309

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/424309/بخش-دوم-عزل-نصب-های-تکراری-بی-اثر-علوم-پزشکی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1